Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik kon het niet laten... Toch een heel licht streepje.
Ga deze keer gewoon maar ascal slikken voor de zekerheid. Toch het idee dat ik iets 'doe' dan. En verder maar afwachten!
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend;
Wat spannend hè! Ik ben zo benieuwd hoe het verloopt voor jou. Ik hoop vlot en goed. Ik zal aan je denken morgen :hug:
Alles komt goed want je bent in goede handen. En jullie mogen eindelijk je kleine meisje ontmoeten. Moet je je morgenvroeg melden? Ik moest me toen melden en de dag erna werden pas m’n vliezen gebroken omdat ik wel dat ballonnetje had. En bij mij is die er ook niet vanzelf uitgevallen die hebben ze eruit getrokken. Maargoed, dat wordt jou allemaal bespaard.
Laat je wat weten zodra je wat “uitgerust” bent?

Heel veel succes :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
10-02-2021 15:34
Ok ik kon het niet laten... Toch een heel licht streepje.
Ga deze keer gewoon maar ascal slikken voor de zekerheid. Toch het idee dat ik iets 'doe' dan. En verder maar afwachten!

Ohh wat spannend! Ik hoop voor jou dat het inderdaad zo is! :hug: en inderdaad meer als afwachten kun je toch niet. Is nog heel pril dan hè.
Mieremuis schreef:
10-02-2021 15:34
Ok ik kon het niet laten... Toch een heel licht streepje.
Ga deze keer gewoon maar ascal slikken voor de zekerheid. Toch het idee dat ik iets 'doe' dan. En verder maar afwachten!
Wat een leuk en goed nieuws! Erg spannend ook, of ervaar je het niet zo? Zo snel al weer een positieve test!
Ik moet morgen om 6 uur bellen of ze plek hebben. Dat kan dus ook nog, dat het vol zit :O
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een tijd :O
Zal je zien dat er geen plek is en je de komende week telkens om 6 uur op moet staan om te bellen :P
Nee hoor grapje dat zal vast niet.
Succes alvast en zet hem op!!!

Redelijk snel ronde 3 maar begon me zorgen te maken zelf want het was altijd ronde 1 met ovulatie testen tot nu toe.
Ja zeker spannend toch wel weer! Maar ik ga er pas in geloven na de 13 weken en de nipt...
Alle reacties Link kopieren
Oh mieremuis, ik hoop het zo voor je! Het is je zo gegund!

Ik hoop zo dat het goed gaat met mybestfriend! Hopelijk snel je meisje ontmoeten :heart:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Dames, ze is er hoor. Van de eerste wee tot geboorte drie uur en drie kwartier. Wel uiteindelijk een morfinepomp gekregen, want ik vond de pijn niet uit te houden. Wat een genot was dat.

We zijn thuis. Ik ben al vanaf 3 uur vannacht wakker van de spanning. Maar ze woog ruim 2700 gram en alles was goed. Wel klein, maar niet zo klein als ze gedacht hadden.

En ze heeft ook al flink aan de borst gedronken :heart:

Hartelijk dank voor al jullie medeleven en steun!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mybestfriend! Fijn dat alles goed is gegaan. Nu lekker samen genieten♥️
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn!!!!! gefeliciteerd!!! :cheer2:

Hoe heet ze? Of wil je dat niet zeggen hier? Wil je het anders pb'en?

Sorry ben heel benieuwd!! En 2700 gram!! Fantastisch!! De mijne was ook 3000 gram. En die is nu ook bijna 7 kilo. Komt helemaal goed!!

Geniet van elkaar!! En ik hoop dat je hier blijft schrijven :rose:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Zie je wel! Het is gewoon hartstikke vlot gegaan en je hebt een gezonde dochter. Gefeliciteerd!!! Lekker genieten, ben ook erg benieuwd hoe de andere kinderen op haar reageren! :heart: :love:
Alle reacties Link kopieren
Aah super mybestfriend! (Ik dacht nog even kijken voordat ik ga slapen haha) Van harte gefeliciteerd! :hug: nou, zie je wel dan zaten ze er bij jou toch wel mooi naast! Is ze toch nog dat weekje goed bijgekomen. Ben je ookal thuis? Dat is snel! En wat is de bevalling vlot gegaan zeg.
Hoe heet jullie kleine meisje? Als je dat wilt zeggen tenminste.

En over het gewicht, buiten de buik worden ze groot! Mijn kleine man was 3000 gram en is nu al ruim 9,5 kg! Dus geboortegewicht zegt toch niks. Als ze maar gezond is.

Veel geluk samen :flirting:
Jessicaen Zonneoog, jullie hebben mail 🙂
Alle reacties Link kopieren
Je hebt mail terug als het goed is :proud: :facepalm:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend hoe gaat het? En met de kleine mup?
Hoe reageren je andere kinderen op hun kleine zusje? :flirting:
Het gaat wel goed. Dag 3 vandaag. Heel erg moe, erg druk met de borstvoeding, dat vind ik altijd een enorme klus voordat dat eindelijk een keer goed loopt. De kinderen zijn helemaal verliefd op haar, en ik ook ❤️

Hoe is het met de anderen?
Alle reacties Link kopieren
Pittig hè! Hoeveel uur slaap heb je gehad vannacht? :proud: Ik was toen blij dat ik helemaal strak stond van de hormonen, dat heeft me er echt doorheen getrokken!

Zo leuk dat je al oudere kids hebt die nu mee kunnen genieten! :heart:

Hier z'n gangetje... Allemaal nog heel pril dus ik durf er niks van te zeggen. Gek genoeg geen last van nachtzweten wat ik élke zwangerschap tot nu toe gehad heb. Ook niet echt gespannen borsten, wel een beetje misselijk af en toe en moe en krampjes.
Kan alle kanten op nog, heb geen hooggespannen verwachtingen.
Vandaag en gisteren wel lekker het ijs op geweest met peuter, super leuk!
Dames! Het gaat heel goed hier. Ze is nu bijna een week. Borstvoeding loopt goed, na de dip van 8% afvallen is ze al drie dagen aan het aankomen. Ze is heel klein en heel rustig. Slaapt veel. Verreweg m’n rustigste en best drinkende baby’tje van de drie. Nu nog goed gaan slapen ( ik dan).

Ik ben gewoon verliefd op d’r ❤️

Mieremuis, elke zwangerschap kan totaal anders zijn. Bij alle zwangerschappen moest ik extreem veel plassen, behalve bij een. Toen moest ik helemaal niet extra plassen. Vond ik toen ook zo raar. Hoop dat het nog goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed gaat! En ook met de borstvoeding.
Is ze ook klein kwa lengte? Je hebt dan wel lang een echt baby’tje. Bij mijn zoontje was dat kleine zo eraf.
Mijn zoontje was met 3 maanden al even groot als m’n nichtje (was toen 8 maanden) maar ze is wel 8 weken te vroeg geboren en was super klein bij de geboorte.
Ik moet volgende week donderdag weer naar het bureau naar 4 maanden. Ben zo benieuwd! Hij hoeft gelukkig wel geen spuitjes. Ik vind dat zooo zielig!
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Gaat wel goed, inmiddels toch nachtzweten en elke dag een middagslaapje voor mezelf :facepalm: gelukkig nog niet echt misselijk maar ben nog maar 5 weken dus zal vast nog wel komen... Nog geen afspraak gemaakt met de vk, ik ga volgende week maar eens bellen voor de week erna, zo tegen de 7 weken gaan we eens kijken...

Peuter is terror op het moment! Gillen en gooien de hele dag door! Wat er met die altijd vrolijke dreumes is gebeurd ik weet het niet :|
Gelukkig kunnen we wel nog geduld bewaren maar jeetje dat volume wat er af en toe uitkomt! O_O
Natuurlijk mag ie dan op de gang gillen en weer naar binnen als ie rustig is en dat werkt wel goed. Pittig kereltje gewoon!
Mieremuis, gelukkig dat je aan het nachtzweten bent :-] Je staat nog helemaal aan het begin, hoe gaat het met je? Heb je er vertrouwen in, vind je het spannend?

Jessica, wordt er donderdag gemeten en gewogen? Wat doen ze nog meer op die viermaandenafspraak?

Hier leef ik in een droom. Ik kan niet geloven dat het uiteindelijk nog gelukt is na vijf jaar. En dat ze zo braaf is en rustig, en dat ik al weer vrijwel hersteld ben. Ik doe al weer een groot deel van het huishouden! Dat was acht maanden onmogelijk. Alleen die tepels moeten nog even genezen.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
19-02-2021 20:31
Gaat wel goed, inmiddels toch nachtzweten en elke dag een middagslaapje voor mezelf :facepalm: gelukkig nog niet echt misselijk maar ben nog maar 5 weken dus zal vast nog wel komen... Nog geen afspraak gemaakt met de vk, ik ga volgende week maar eens bellen voor de week erna, zo tegen de 7 weken gaan we eens kijken...

Peuter is terror op het moment! Gillen en gooien de hele dag door! Wat er met die altijd vrolijke dreumes is gebeurd ik weet het niet :|
Gelukkig kunnen we wel nog geduld bewaren maar jeetje dat volume wat er af en toe uitkomt! O_O
Natuurlijk mag ie dan op de gang gillen en weer naar binnen als ie rustig is en dat werkt wel goed. Pittig kereltje gewoon!

Ahh dus de zwangerschaps symptomen beginnen dus wel te komen. Ik was rond de 5 en een halve week misselijk tot zo’n 18 weken. Constant kokhalzen als ik ook maar eten zag of rook. Was echt erg.
Oké ik ben benieuwd! Ik gun het je zo dat het goed mag gaan.

Ja dat lijkt me zeker pittig! Fijn dat het laten “afkoelen” op de gang wel effect heeft dan.
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
20-02-2021 12:24
Mieremuis, gelukkig dat je aan het nachtzweten bent :-] Je staat nog helemaal aan het begin, hoe gaat het met je? Heb je er vertrouwen in, vind je het spannend?

Jessica, wordt er donderdag gemeten en gewogen? Wat doen ze nog meer op die viermaandenafspraak?

Hier leef ik in een droom. Ik kan niet geloven dat het uiteindelijk nog gelukt is na vijf jaar. En dat ze zo braaf is en rustig, en dat ik al weer vrijwel hersteld ben. Ik doe al weer een groot deel van het huishouden! Dat was acht maanden onmogelijk. Alleen die tepels moeten nog even genezen.

Donderdag word hij inderdaad gemeten en gewogen. Maar hij is al bijna 9 maanden hè. Hij heeft met 3 maanden en met 5 maanden prikjes gehad. En nu zou hij geen prikjes krijgen hebben ze de vorige keer gezegd. Dus alleen meten en controle. Gelukkig! Vind dat zo zielig. Toen hij de eerste keer prikjes kreeg stond ik zelf ook te huilen toen speelde de hormonen wel nog een grote rol haha. En omdat ik in m’n zwangerschap al een prik had gehaald voor kinkhoest is hem die bespaard gebleven.

Fijn dat het zo goed gaat! En dat je alweer wat meer kunt doen zelf. Ik kon dat ook vrij snel alleen kon ik niet lang lopen de eerste 2 weken vanwege de totaal ruptuur wat ik had.

Kan me voorstellen dat het onwerkelijk is, dat gevoel zal ook nog wel even zo blijven. Geniet maar lekker van je lieve kleine meid. Ahh ja tepel pijn kan ik me ook nog goed herinneren!
jessica249 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 10:17
14.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Mybestfriend! Dat klinkt echt als een rose wolk... Volgens mij is dat dan weer het voordeel van wat ouder zijn en het nodige hebben meegemaakt: je gaat er zó dubbel en dwars extra van genieten!!
En zo herkenbaar dat je zo bent opgeknapt na de bevalling! Ik voelde de dag erna al verschil en 4 dagen na de bevalling was ik alweer op pad buiten, fantastisch! Terwijl ik 2 maanden zo'n beetje op de bank had gezeten op laatst...
Oh en die borstvoeding in het begin! Zó pijnlijk dat ik het zelfs weg moest puffen... Was na een paar weken wel over trouwens daarna was het een makkie.
Echt, geniet van deze rose wolk, je hebt het verdiend na 9 maanden afzien :P ga lekker volop genieten van je laatste mini :heart:


Hoe ben ik eronder... ik heb me ingesteld op nog een paar jaar miskramen na het laatste consult met de gyn. Moeilijk te geloven dat het deze keer goed zal gaan. Zesde zwangerschap inmiddels ook, ben tot 9, 18, 14 en 7 weken gekomen. En 1x tot de 40 natuurlijk. Dus met m'n 5 weken nu ga ik nog nergens van uit :)

Jessica gelukkig hoeft ie geen prikje! Altijd wel leuk om even te showen hoe groot en knap ze al zijn... Het consultatiebureau vind ik altijd wel leuk om heen te gaan. En leuk andere kleintjes te zien daar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven