Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
20-02-2021 16:04
Wat heerlijk Mybestfriend! Dat klinkt echt als een rose wolk... Volgens mij is dat dan weer het voordeel van wat ouder zijn en het nodige hebben meegemaakt: je gaat er zó dubbel en dwars extra van genieten!!
En zo herkenbaar dat je zo bent opgeknapt na de bevalling! Ik voelde de dag erna al verschil en 4 dagen na de bevalling was ik alweer op pad buiten, fantastisch! Terwijl ik 2 maanden zo'n beetje op de bank had gezeten op laatst...
Oh en die borstvoeding in het begin! Zó pijnlijk dat ik het zelfs weg moest puffen... Was na een paar weken wel over trouwens daarna was het een makkie.
Echt, geniet van deze rose wolk, je hebt het verdiend na 9 maanden afzien :P ga lekker volop genieten van je laatste mini :heart:


Hoe ben ik eronder... ik heb me ingesteld op nog een paar jaar miskramen na het laatste consult met de gyn. Moeilijk te geloven dat het deze keer goed zal gaan. Zesde zwangerschap inmiddels ook, ben tot 9, 18, 14 en 7 weken gekomen. En 1x tot de 40 natuurlijk. Dus met m'n 5 weken nu ga ik nog nergens van uit :)

Jessica gelukkig hoeft ie geen prikje! Altijd wel leuk om even te showen hoe groot en knap ze al zijn... Het consultatiebureau vind ik altijd wel leuk om heen te gaan. En leuk andere kleintjes te zien daar!
Kan me voorstellen dat je naar 5 miskramen zo denkt. Het is je wel gegund!! Ik hoop echt dat het nu wel goed mag gaan.

Ja klopt ik ben ook echt benieuwd hoe groot hij nu is en hoeveel hij weegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een hele andere gekke vraag. Heeft iemand van jullie ook de bekende zwangerschapsstreep gehad? Zoja, is deze helemaal weggegaan? Ik kan er namelijk niet veel over vinden en er staan overal andere aantal maanden dat deze zou blijven.
Jessica, hoe kwam ik nou bij vier maanden?? Natuurlijk weet ik dat jouw baby al een stukje ouder is. Ik heb niet die streep gehad, dus kan daar niks over zeggen. Ik heb wel pigmentvlekken op m’n borsten, volgens de kraamzorg moeten die ook vanzelf verdwijnen met een paar maanden.

Mieremuis, herkenbaar hoor een slag om de arm houden. Ik heb het hier niet gedeeld, omdat mijn verhalen al zo negatief waren, maar ik (vijf miskramen, één zwangerschapsafbreking) kon pas geloven dat we er een baby bij kregen op het moment dat ze op m’n buik lag en huilde! Eerder dacht ik steeds: ‘Eerst zien dan geloven’. Ook als ik bijvoorbeeld een cadeautje kreeg van mensen dacht ik “Ja, maar als het nou allemaal niet doorgaat?!”

Hoe is het met de rest? Zonneoog, nog steeds genieten?
Alle reacties Link kopieren
Zó herkenbaar Mybestfriend!!

Jessica ja ik heb echt een flinke streep gehad over m'n buik, na een aantal maanden is die helemaal weggetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen maar genieten :heart:
Mijn grote lieve dondersteen die groeit als kool en zowaar een kledingmaat heeft overgeslagen.
Vind de hapjes heerlijk en slaat nog net niet met zijn handje op tafel om het te krijgen :proud:
Ligt nu op dit moment heerlijk in de box te slapen :love:
Mijn snoetje :flirting:

Die welbekende streep heb ik ook gehad. En hij zit er nog steeds. Is wel minder geworden maar weg is ie nog niet. Denk ook niet dat ie nog weggaat...

@mieremuis- hoe gaat het nu met je? Ik moet steeds aan je denken. Ik hoop zo dat dit goed mag gaan voor jou! :hug:

@mybestfriend: heerlijk zo'n meisje! :heart: en wat fijn dat ze nu al zo goed aankomt. Hoe gaat het nu met jou? En de rest van je mooie gezin?

@jessica: hoe was het op het consultatiebureau? Is ie goed gegroeid?
Ik weet niet of je hierop gelet hebt maar in 1 van je post noem je de naam van je kindje... Weet niet of dat bewust was?
Wanneer moet jij weer naar het consultatiebureau?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Ja Jessica, viel mij ook op. Mooie naam! :-]

Heerlijk om jouw positieve berichten weer te lezen Zonneoog. Wat loopt het toch voorspoedig bij jullie.

Hier gaat het ook wel goed. Ze slaapt veel, en als ze wakker is is ze tevreden en alert. Alleen komt ze niet genoeg aan en ziet ze nog wat geel. Ze zou wel iets harder mogen groeien. Vanmiddag komt er een lactatiekundige. Die heeft al gezegd dat ze wil bijvoeden, waar ik behoorlijk van baal. Zeker ook omdat kolven mij niet lukt 😟
Alle reacties Link kopieren
Ik had het inderdaad gezien achteraf dat ik de naam had geschreven. Ik heb verder geen bekende wat weten dat ik hier schrijf. Is gewoon lekker voor mezelf. Voor jullie vind ik het niet zo erg als jullie zijn naam weten maar heb het toch aangepast toen ik het erna zag.

Oké ik hoop dat die streep bij mij ook nog weggaat. Hij is nog steeds niet helemaal weg, wel minder..

@zonneoog fijn dat het zo goed gaat met je kleine man. Mijn zoontje eet juist slecht vind ik. Hij eet in ieder geval niet wat ze volgens schema aangeven. Hij eet minder. Maargoed, hij ziet er niet uitgehongerd uit dus dat scheelt en hij groeit nog steeds als kool. Ik moet donderdag weer met de kleine man naar het cb. Ben heel benieuwd want ik ben 4 maanden geleden de laatste keer geweest. Of dat ook door de Corona komt dat daar zolang tussen zit of is dat altijd??
Wanneer moet jij weer naar het cb? Jou kleine man zal toch ookal een half jaar zijn ofniet?

@Mybestfriend dat is zeker jammer als je moet gaan bijvoeden, maar het is natuurlijk ook belangrijk dat je kleine meisje goed groeit en bijkomt. Ben benieuwd wat ze je gaan adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend waarom lukt het kolven niet? Verschillende apparaten geprobeerd, en die neusspray?
Ik vond kolven echt de hel trouwens heb echt met veel plezier dat ding naar zolder gedaan aan het einde.
Beetje bijvoeden geeft ook niet toch, krijg je misschien ook iets meer rust of energie!

Zonneoog zo die is snel gegroeid dan! Met een kledingmaat overslaan! Nog nooit gehoord haha. Super om te zien hoe je geniet en hoe trots je bent :heart:
Met mij gaat het goed, bijna 6 weken nu, heb wel wat symptomen maar niet super erg, m'n man wil liever niet te vroeg voor echo (zodat er bij geen hartje geen twijfel is over of de termijn te vroeg is) dus ik denk dat we echo over 2 weken gaan afspreken... Fingers crossed maar gewoon, nog even geduld dus.

Vanmiddag heerlijk buiten gezeten met peuter, hij is nu oud genoeg om met andere kindjes te spelen en het was heerlijk weer dus hij heeft met 2 kleinzoontjes van de huid van 2 en 3 buiten gespeeld, heerlijk om naar te kijken! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben op het consultatiebureau geweest. M’n kleine man weegt 9955 gram en is 74,5 cm. Ligt met alles (nog steeds) boven het gemiddelde. Hij doet het goed dus daar gaat het om.

Ik schrok echter wel van het voedingsadvies. Hij zou 2 x per dag 2-3 sneeën brood moeten eten. Daarbij nog zo’n 100 cc flesvoeding. Daarnaast tussendoortjes met fruit, groente en baby koekjes. Dan tegen de avond nog avondeten met een toetje en voor het slapen gaan nog een hele fles voeding. En dan nog vocht tussendoor.

Dat gaat hij nog lang niet halen want dat eet hij nu ook niet. Ik snap best dat hij naar meer vast voedsel mag gaan, maar vond dit wel erg veel voor een baby van bijna 9 maanden. Of lijkt dat maar zo??
Alle reacties Link kopieren
@jessica: jemig wat veel!! Die van mij komt daar ook totaal niet aan hoor! Die van mij is 6 maanden en krijgt 4 flessen op een dag van 180+6 en een fruit potje. Omdat als hij een extra potje krijgt het alleen maar terug geeft en last van zijn buikje krijgt. Dus ik vind dat best wel heel veel. Ikzelf krijg dat nog niet eens binnen. Ik zou zeggen: kijk naar jouw kereltje en ga met hem mee. Hij krijgt genoeg binnen zo te lezen.

Ik krijg met maand 7 een belletje van het consultatiebureau om te horen hoe het gaat. En dan weer wat later voor de vaccinatie. Dus dan zien we dat wel.
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik eet dat ook niet! En ik beweeg de heledag met werk en huishouden en m’n zoontje. Dus ik schrok er erg van! Ik heb daar maar ja en amen geknikt maar dacht ja doei dat ga ik echt niet doen! Hij krijgt nu 3 flessen van 180 cc per dag. Fruit, een snee brood en avondeten met toetje. En dat is vaak al met moeite.
En als je dan hoort wat hij allemaal volgens hun zou moeten eten!!

Aah oké ja ik heb nu ook pas weer in mei een afspraak. Wel fijn dat ze wel even bellen. Bij mij doen ze dat niet. Je kunt wel zelf bellen bij vragen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 8 weken zwanger, en een kloppend hartje op de echo gezien.
Kan er gewoon nog helemaal niet blij mee zijn :cry: laatste keer is het hartje bij 10 weken alsnog gestopt en natuurlijk een keer de afwijkende nipt test... En dan nog de 2 gewone miskramen.
Volgende afspraak over 2 weken in het ziekenhuis bij de gyn, mocht tussendoor nog wel een keer bij de verloskundige om het hartje te laten checken maar volgens mij krijg ik daar alleen maar extra stress van dus heb dat niet gedaan. Gewoon weer even 2 weken kop in het zand. Hoop gewoon dat het deze keer eens geen teleurstelling wordt!

Beetje negatieve post ondanks een kloppend hartje maar ja in dit topic snappen jullie dat wel haha...

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat je een kloppend hartje hebt gehad! Maar ik snap dat je zorgen nog niet weg zijn. Ik hoop zo voor je dat het deze keer allemaal goed gaat!
In dit topic snappen wij dat zeker Mieremuis! Ik ben eigenlijk de hele zwangerschap niet blij geweest. Door ziekte maar zeker ook door de zorgen. Alle echo’s vond ik een martelgang.

Maar... je hebt wel weer een hobbel genomen! Kloppend hartje is binnen :)

Hier gaat het nog altijd wel goed. Kindje is wel nog steeds erg geel, gisteren is voor de tweede keer bilirubine geprikt, wel verhoogd maar niet zorgelijk. Ik blijf zelf wel onzeker of ze wel voldoende voeding binnen krijgt. Ze groeit wel, maar tussen 12 en 17 uur is ze nooit echt tevreden. Ze valt ook moeilijk in slaap dan.

Slapen lukt uitsluitend op mij. Ze laat zich ook niet troosten door de andere gezinsleden. Als ik even iets moet doen en m’n man neemt haar even, komt hij op een gegeven moment maar bij me staan met haar zodat ze me hoort en ruikt :O Succes verzekerd. Dan ontspant ze weer.

Ach, ik geniet er maar van. Ik wéét dat alles een fase is en dat ook dit weer voorbij gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis, ik kan het me heel goed voorstellen. Ik hoop zo voor jou dat het goed mag gaan!! Dat is zenuwslopend hè van echo naar echo. Ik heb dat gevoel gehad tot zo’n 25 weken omdat ik ook zolang gewoon bloedverlies had etc.

Mybestfriend;
Wat is dan de oorzaak dat ze zolang geel blijft? Komt ze wel goed bij in gewicht? Die fase heb ik ook gehad inderdaad, m’n zoontje kon alleen getroost worden met mij/mijn borst.

Hier gaat het goed. Kleine man groeit goed en het gaat ontzettend snel allemaal. Ik kan gewoon niet geloven dat hij al 9 maanden is!
Alle reacties Link kopieren
@ Mieremuis hoe gaat het nu met je?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susieflower het gaat wel OK,9 weken nu en alle kwaaltjes zijn er, gezwollen borsten, zelfs al bekken klachten, misselijk en obstipatie en slecht slapen etc etc
Allemaal geen garantie voor succes weet ik uit ervaring dus vooralsnog kan ik er niks mee... Pas na de nipt ga ik erin geloven.

Heb het wel op het werk verteld inmiddels, beetje als verklaring waarom ik er zo moe uitzie. Allemaal weer hartstikke blij natuurlijk, kan ik ook weer niks mee :facepalm: maar het geheim houden begon me toch wel zwaar te vallen.

Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
@ Mieremuis, fijn dat je het toch wat op je werk kwijt kon als is de hieperdepiep hoera reactie waarschijnlijk niet waar je op zit te wachten.

Hier gister de termijnecho gehad, en dat zag er goed uit. Ook meteen de NIPT laten prikken. De volgende echo is de GUO met 15 weken. Spannend weer..
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed bericht susieflower en wat vreselijk spannend!! Ik ga zo hard voor je duimen...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een goede echo gehad bij 10+1 weken... Kindje met armpjes en beentjes en zelfs al voetjes te zien :flirting: was echt helemaal ontroerd, had niet durven hopen het nog een keer mee te maken dat het goed gaat maar tot nu toe ziet dit er als een gewone zwangerschap uit... De gyn was heel positief. Over 2 weken de nipt en dat is voor ons het laatste spannende stukje wat we moeten nemen... Daarna gaat er veel spanning wegvallen denk ik.

Susieflower ik duim dat je de NIPT snel binnen hebt. Ik hoop toch zó dat het jullie deze keer gegund is... Werk je nog? Weten ze op het werk van de spannende periode die je doormaakt?
Alle reacties Link kopieren
Aah wat fijn nieuws mieremuis!! Ik hoop zó dat het goed mag blijven gaan! En je naar de nipt lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap. :hug:
Susieflower en Mieremuis, wat een goede berichten! En als de nipt straks goed is, is de grootste drempel wel ongeveer genomen.

Hier gaat alles nog steeds heel goed. Ze is nu zes weken. Slaapt inmiddels heel weinig tot niet overdag, net als haar broers. De eerste weken sliep ze wel veel, maar doordat ze zo vroeg geboren was dacht ze blijkbaar nog in de buik te zitten.

Gisteren het eerste lachje gehad. Pfff wat heeft dat lang geduurd zeg.

Ik ben de hele dag met haar bezig, maar het blijft gewoon genieten :heart: Zou dat ook komen doordat ik zo lang op haat gewacht heb? Volgens mij ben ik een van de weinige verse moeders die echt op een roze wolk zit :-]

Hoe gaat het met de andere dames (en baby’s!)?
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
27-03-2021 09:03
Susieflower en Mieremuis, wat een goede berichten! En als de nipt straks goed is, is de grootste drempel wel ongeveer genomen.
Dat is helaas niet echt mijn ervaring, ik had tot 2x toe een goede NIPT en geen levende baby nu.
Dus het zal tot het einde spannend blijven, omdat er bij ons laatste zoontje in de zwangerschap complicaties optraden, en hij een dag na zijn geboorte overleed.
susieflower wijzigde dit bericht op 28-03-2021 15:28
0.11% gewijzigd
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
26-03-2021 18:01
Vandaag een goede echo gehad bij 10+1 weken... Kindje met armpjes en beentjes en zelfs al voetjes te zien :flirting: was echt helemaal ontroerd, had niet durven hopen het nog een keer mee te maken dat het goed gaat maar tot nu toe ziet dit er als een gewone zwangerschap uit... De gyn was heel positief. Over 2 weken de nipt en dat is voor ons het laatste spannende stukje wat we moeten nemen... Daarna gaat er veel spanning wegvallen denk ik.

Susieflower ik duim dat je de NIPT snel binnen hebt. Ik hoop toch zó dat het jullie deze keer gegund is... Werk je nog? Weten ze op het werk van de spannende periode die je doormaakt?
Wat fijn Mieremuis. Stap voor stap meis.
C'est la vie
SusieFlower schreef:
28-03-2021 14:59
Dat is helaas niet echt mijn ervaring, ik had tot 2x toe een goede NIPT en geen levende baby nu.
Dus het zal tot het einde spannend blijven omdat er bij ons laatste zoontje in de zwangerschap complicaties optraden, en hij een dag na zijn geboorte overleed.
Verschrikkelijk zeg, wat traumatisch en wat een verdriet. Ik vond het al spannend tot het eind, maar ik kan me dat bij jou helemaal voorstellen. Ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer wel goed mag gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven