Niet onbezorgd zwanger

21-05-2020 12:20 459 berichten
Beste Viva-leden,

Vroeger schreef ik ook met een groepje, van vrouwen met meerdere miskramen. Zij zijn uiteindelijk ongeveer allemaal zwanger geworden, en ik had het een beetje opgegeven.

Ik ben nu weer zwanger, na ruim twee jaar niet zwanger te zijn geworden en drie maanden geleden een prille miskraam.

Het is nu ook nog erg pril (pas drie of vier dagen overtijd), en ik probeer er relaxed in te staan. Het is nog zo pril, en al zo vaak misgegaan.

Alleen lukt dat dus niet zo goed. Elke keer dat ik naar de wc ga bonkt m’n hart m’n keel uit. Ik zou zó graag willen dat het nu weer een keer goed ging.

Zijn er dames die ook niet onbezorgd zwanger zijn -om uiteenlopende redenen- en mee zouden willen schrijven. Nu is spannend omdat het elk moment mis kan gaan, maar ook bij de termijnecho, de combinatietest, de nipt enz. Momenten waarop ik ook al vaker slecht nieuws heb gekregen.

Er is bij mij geen oorzaak gevonden (is ook geen onderzoek naar gedaan omdat het ziekenhuis dacht dat daar niks uit zou komen), waarschijnlijk is het leeftijd. Ik heb wel al twee kinderen, waarmee ik me eigenlijk met al m’n angsten in een luxepositie bevind.

Zijn er collega-moeders (zwanger vanaf dag 1 ben je volgens mij al moeder 🙂) die de zorgen willen delen en elkaar willen steunen? Je bent welkom onder alle omstandigheden, ook als je nog zwanger moet worden en daar zorgen over hebt.
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
28-01-2021 16:58
Een nieuwe complicatie hier... Vandaag echo gehad (35w5d). De groei is erg afgebogen. Van P20 naar P5. Gewicht wordt nu geschat op 2100 gram. Kans is heel groot dat ze binnen twee weken gehaald gaat worden :(
Awh wat sneu.. ik heb het zelf ook meegemaakt met m’n zoontje. Is er geen reden voor gevonden? En hebben ze dit niet eerder gezien..?
Aan de ene kant wel maar goed dat ze het ontdekt hebben zodat ze haar wel in de gaten kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
28-01-2021 18:37
Is daar een reden voor mybestfriend? Dat de groei is afgebogen?
Ben je er al klaar voor?


Hier was de echo allemaal goed. Moest vandaag nog even terug komen omdat ze met Dr hoofd helemaal verkeerd lag om te meten🤣
Wat fijn dat de echo goed was! Is een hele opluchting hè.
Ze denken een verminderde werking van de placenta, er waren wat kalkplekjes te zien. Dat is een verouderingsproces en normaal tegen het einde van de zwangerschap, maar nu dus te vroeg. Met 31 weken groeide ze nog goed.

Volgende week opnieuw controle. Ik moet goed in de gaten houden of ze blijft bewegen, en meteen komen als de beweging verandert of vermindert, ook in de nacht.

Vandaag 36 weken. We hebben nog niet veel op orde. Ik ben voortdurend te ziek om dingen te regelen, en man wacht op mijn instructies :D Maar ik kan ook niet meer helemaal helder denken en weet niet zo goed wat er nog nodig is. Draagzak en kleertjes hebben we, bedje staat in de kelder. Beddengoed en wagen hebben we.

Ik dacht nog een luierkussen en kruiken. Vergeet ik nog wat? Mochten we nog moeten bijvoeden is een flesje zo gekocht/hebben ze dat wellicht in het ziekenhuis.

Ik moest ook aan jou denken Jessica! Bij jouw zoon liep de groei ook achter inderdaad. Ben je ingeleid toen? Zie er zo tegenop...

Yongpeople, wat fijn dat de echo goed was! De belangrijkste mijlpalen heb je nu wel gehad.
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend luiers zijn ook wel handig :biggrin: hydrofiele doeken, badje, oplaadbare kruiken super handig want het is wel koud nu. Rompers en slaappakjes, mutsje, dekentjes. Ik zou gewoon ff een lijst van internet halen en nalopen, er staan er zoveel op...

Wel ff schrikken! Hopelijk valt het allemaal mee en is ze toch goed op gewicht, blijft lastig schatten met echo, onze zoon leek juist te groot en bleek uiteindelijk ondergewicht te hebben :facepalm:

In elk geval ben je bijna a terme, je bent er bijna!
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
30-01-2021 10:07
Ze denken een verminderde werking van de placenta, er waren wat kalkplekjes te zien. Dat is een verouderingsproces en normaal tegen het einde van de zwangerschap, maar nu dus te vroeg. Met 31 weken groeide ze nog goed.

Volgende week opnieuw controle. Ik moet goed in de gaten houden of ze blijft bewegen, en meteen komen als de beweging verandert of vermindert, ook in de nacht.

Vandaag 36 weken. We hebben nog niet veel op orde. Ik ben voortdurend te ziek om dingen te regelen, en man wacht op mijn instructies :D Maar ik kan ook niet meer helemaal helder denken en weet niet zo goed wat er nog nodig is. Draagzak en kleertjes hebben we, bedje staat in de kelder. Beddengoed en wagen hebben we.

Ik dacht nog een luierkussen en kruiken. Vergeet ik nog wat? Mochten we nog moeten bijvoeden is een flesje zo gekocht/hebben ze dat wellicht in het ziekenhuis.

Ik moest ook aan jou denken Jessica! Bij jouw zoon liep de groei ook achter inderdaad. Ben je ingeleid toen? Zie er zo tegenop...

Yongpeople, wat fijn dat de echo goed was! De belangrijkste mijlpalen heb je nu wel gehad.

Ik zou inderdaad een lijstje opzoeken op internet en dan afvinken wat je hebt. Ik heb dat zelf ook zo gedaan.

Ja, ik ben toen ingeleid met 38 weken en een dag later was hij er. En dat gevoel ken ik, in de gaten moeten houden of de kleine nog beweegt etc. Is een akelig gevoel hè!
Wanneer word je ingeleid? Is dat al besloten. Ik zal voor je duimen dat ze volgende week toch gegroeid is. Ik denk dat ze dat nu per week gaan bekijken. Tenminste dat was bij mij wel. Alleen was bij mij de reden dat de druk in de navelstreng te hoog was waardoor mijn zoontje niet genoeg voeding zou krijgen.
Dank voor jullie reacties dames! Ben blij dat ik ooit dit topic aangemaakt heb :-]

Heb nog geen datum, volgende week inderdaad terugkomen. Dan ben ik bijna 37 weken. En dan verwachten ze dus binnen een week in te leiden.

Heb nu veel gelezen over inleiden. Ben heel héél zenuwachtig. Allerlei doemscenario’s spelen zich af in m’n hoofd. Het komt mede door de hormonen (ik ben in normale doen veel vrolijker en positiever), maar ook doordat het eerder (met veel kortere termijn gelukkig) al zo vaak fout gegaan is. Het is waar: de hele zwangerschap was gewoon niet onbezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen.

Mybestfriend, weer een tegenslag! Lijkt me erg schrikken! Hopelijk valt het bij de volgende controle mee.

Ik ben de 20weken voorbij! Van de week de echo gehad en alles met de kleine was helemaal goed. We verwachten een meisje! :flirting: Ze was bij de echo wel een beetje tegendraads en wilde niet alles zomaar prijsgeven haha. Dus de arts moest goed haar best doen om alles goed vast te leggen.
Enige punt van zorg/aandacht is dat mijn placenta deels over de uitgang ligt. Arts maakte zich nog niet heel veel zorgen, maar moet bij 32 weken weer terugkomen voor een uitgebreide echo. Dus nu even afwachten.

Verder deze week allerlei spullen voor de babykamer besteld! Wel weer heel leuk om mee bezig te zijn!
Alle reacties Link kopieren
@mybestfriend: ik was toen ook ingeleid met behulp van een ballon. Dat voelt niet fijn maar het werkte wel!
:hug: wat sneu dat dit nu net weer moet gebeuren. :hug: hou vol vrouw! En probeer goede moed te houden! Die van mij was bij de geboorte precies 3000 gram maar hij had zoveel gepoept dat het uitkwam op 2780 gram. En nu is ie meer dan 6.5 kilo. Nog steeds klein maar dat trekt later zeker bij. Ik wens je heel veel sterkte en een digitale knuffel :hug:

Mijn mopje is nu 5 maanden en volop aan het fruit. Zijn ook al bezig met groenten maar dat zijn echte oefenhapjes. Is daar waarschijnlijk nog niet helemaal aan toe. Maar dat geeft niet dat komt vanzelf. En anders maar niet :proud: in ieder geval doet ie het zo goed! Erg trots op mijn ventje :love:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
30-01-2021 21:16
Dank voor jullie reacties dames! Ben blij dat ik ooit dit topic aangemaakt heb :-]

Heb nog geen datum, volgende week inderdaad terugkomen. Dan ben ik bijna 37 weken. En dan verwachten ze dus binnen een week in te leiden.

Heb nu veel gelezen over inleiden. Ben heel héél zenuwachtig. Allerlei doemscenario’s spelen zich af in m’n hoofd. Het komt mede door de hormonen (ik ben in normale doen veel vrolijker en positiever), maar ook doordat het eerder (met veel kortere termijn gelukkig) al zo vaak fout gegaan is. Het is waar: de hele zwangerschap was gewoon niet onbezorgd.

Spannende tijd voor jullie dus! Ik was ook heel zenuwachtig voor het inleiden.
Ik was zelfs een beetje bang, ook omdat ik natuurlijk nog nooit was bevallen en dan gelijk bij de eerste bevalling een inleiding. Ik ben toen ingeleid met een ballonkatheter. En zodra die eruit valt dan heb je 4 cm ontsluiting. Daar heb ik niet zoveel van gemerkt (op het inzetten na dan). Ik denk dat je vooral moet afwachten. Want elke bevalling en ook elke inleiding verloopt anders en ervaart iedereen anders.
Ik ga in ieder geval voor je duimen dat het allemaal “soepel” mag verlopen. Laat je nog wat weten of de kleine nog gegroeid is? Ik hoop dat het allemaal wel mee zal vallen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zonneoog schreef:
31-01-2021 09:56
@mybestfriend: ik was toen ook ingeleid met behulp van een ballon. Dat voelt niet fijn maar het werkte wel!
:hug: wat sneu dat dit nu net weer moet gebeuren. :hug: hou vol vrouw! En probeer goede moed te houden! Die van mij was bij de geboorte precies 3000 gram maar hij had zoveel gepoept dat het uitkwam op 2780 gram. En nu is ie meer dan 6.5 kilo. Nog steeds klein maar dat trekt later zeker bij. Ik wens je heel veel sterkte en een digitale knuffel :hug:

Mijn mopje is nu 5 maanden en volop aan het fruit. Zijn ook al bezig met groenten maar dat zijn echte oefenhapjes. Is daar waarschijnlijk nog niet helemaal aan toe. Maar dat geeft niet dat komt vanzelf. En anders maar niet :proud: in ieder geval doet ie het zo goed! Erg trots op mijn ventje :love:
Aah zo schattig hé die hapjes! Ik vond/vind dat heel leuk om te doen. 5 maanden alweer de tijd gaat snel Hé! Dat komt zeker wel, misschien is hij er inderdaad nog niet aan toe. Mijn zoontje heeft ook van die fases dat hij de groentes wel of niet eet. En als hij het niet eet zit hij volop te kokhalzen en nee te knikken haha. Een kleine clown is het.
Mijn kleine man is dinsdag al 8 maanden! En hij groeit als kool. Hij heeft al maat 74/80 aan. Ik moet eind februari weer naar het consultatiebureau en ik ben zo benieuwd hoe groot/zwaar hij al is!
Mijn zoontje was bij 5 maanden al 8350
gram :facepalm: maar hij is de eerste maanden flink bijgekomen van de borstvoeding ik had blijkbaar goede voeding. Maar hij zit kwa lengte gelukkig ook boven het gemiddelde, dus dat was niet zo erg.

Hoe is het verder met je zoontje?
jessica249 wijzigde dit bericht op 31-01-2021 21:41
9.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maze19 schreef:
30-01-2021 21:31
Hey allemaal! Tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen.

Mybestfriend, weer een tegenslag! Lijkt me erg schrikken! Hopelijk valt het bij de volgende controle mee.

Ik ben de 20weken voorbij! Van de week de echo gehad en alles met de kleine was helemaal goed. We verwachten een meisje! :flirting: Ze was bij de echo wel een beetje tegendraads en wilde niet alles zomaar prijsgeven haha. Dus de arts moest goed haar best doen om alles goed vast te leggen.
Enige punt van zorg/aandacht is dat mijn placenta deels over de uitgang ligt. Arts maakte zich nog niet heel veel zorgen, maar moet bij 32 weken weer terugkomen voor een uitgebreide echo. Dus nu even afwachten.

Verder deze week allerlei spullen voor de babykamer besteld! Wel weer heel leuk om mee bezig te zijn!
Aah wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd :hug: nu lekker genieten van je zwangerschap.
Straks controle... Ben nerveus...
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
04-02-2021 10:50
Straks controle... Ben nerveus...
:hug: adem in en adem uit.
Rustig aan. Ga van het ergste uit dan kan het altijd meevallen. Moetje alleen? Of wil je juist alleen? In ieder geval ik denk aan jou en de kleine :hug:
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Dank je! Mijn man wil per se mee :-]
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat je man mee ging! Jij wilde het misschien niet maar dat is wel beter.

Hoe is het gegaan?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend hoe is de controle verlopen? Ben zo benieuwd!
De navelstreng was nog goed doorbloed, hartslag was goed en ze is ingedaald. Ik heb ook al 2 cm. ontsluiting.

Ik word volgende week ingeleid. Ik ben dan 37w5d. Ze verwachten dat ze dan tussen de 2200 en 2400 gram is, maar ze kunnen er (beide kanten op) ook compleet naast zitten.

Een ballon is niet meer nodig, ze beginnen meteen met het breken van de vliezen. Ik vind het zo spannend :'(
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
04-02-2021 16:13
De navelstreng was nog goed doorbloed, hartslag was goed en ze is ingedaald. Ik heb ook al 2 cm. ontsluiting.

Ik word volgende week ingeleid. Ik ben dan 37w5d. Ze verwachten dat ze dan tussen de 2200 en 2400 gram is, maar ze kunnen er (beide kanten op) ook compleet naast zitten.

Een ballon is niet meer nodig, ze beginnen meteen met het breken van de vliezen. Ik vind het zo spannend :'(

Dat is zeker spannend! Ja ze kunnen er inderdaad naast zitten. Maar mijn ervaring is dat ze het gewicht wel goed hadden geschat. Maar heb ook genoeg verhalen gehoord dat ze er compleet naast zaten! Maar duimen dat het allemaal meevalt. Misschien komt ze in dit weekje nog wel goed bij!
Ja, die ballon is inderdaad om ontsluiting op te wekken.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed Mybestfriend!

Vind je het eng spannend of vind je het leuk spannend?

Komt vast wel goed! Je bent goed onder controle, als ze niet zo groot is gaat de bevalling vast ook vlot, je hebt er al eerder kinderen uitgeperst dus het is vast zó gepiept! Helemaal als ze al ingedaald is en je al ontsluiting hebt.
Ze zullen echt goed op jullie letten in het ziekenhuis. Ben blij voor je dat je bijna 'uitgedragen' bent, hopelijk kan je daarna een beetje genieten eindelijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu mybestfriend?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Het gaat. Morgen coronatest en dan donderdag inleiden. Ben best gespannen en een tikje angstig. Ik hou van rust en voorspelbaarheid :-]

Hoe gaat het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik. Erg spannend nu. Maar het is bijna zover en dan kan je haar in je armen houden😍

Hier gaat alles goed. Inmiddels 21 weken en voel dr meerdere keren per dag . Super leuk
Alle reacties Link kopieren
Mybestfriend: succes vandaag met de corona test. Het is geen pretje maar dit kan jij :hug:

En alvast voor morgen als ik door omstandigheden vandaag even niet kan kijken: ik wens je heel veel sterkte en succes! Probeer vandaag en vannacht je rust te pakken en probeer goed te slapen. Hoe rot het ook is dat ze eerder wordt gehaald: je mag nu eindelijk je kleine meid ontmoeten 😍🥰
Ze krijgt meteen de best mogelijke opties want ze is in goede handen. En straks is ze bij jou en je man en je lieve kinderen en door die liefde gaat ze groeien als kool! Ze weet dat ze zo geliefd is en dat iedereen zoveel van haar houd❤️ jij kan dit en je meisje ook.
Een hele dikke kus en knuffel :hug: en ik denk aan jullie morgen. Zet hem op!

Oh ja en over die ballon: ik heb hem ook gehad en ze zeiden dat ie met 4 cm eruit valt... :nooo: bij mij niet. Hij bleef stevig zitten. Dus mocht dat ook bij jou gebeuren: geen paniek. Het kan gebeuren. Ik hoop je snel te mogen lezen hier dat alles goed gegaan is en dat je verder blijft schrijven hier of het wel en wee. Je mag ook aansluiten bij het newborn topic. ( Geld ook voor de rest en ook voor jou Jessica! Ook al is je kleine al 7 maanden maakt niet uit! Juist gezellig!)
We verwelkomen je met open armen. Iedereen trouwens ook!
Jullie mogen ook pb'en.
Nogmaals dikke :hug: en zet hem op!
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Dank voor je lieve post Zonneoog! Leuk om de dag mee te beginnen. Die coronatest vind ik helemaal niet erg hoor (al eerder gehad), zeker niet vergeleken met een bevalling :-]

Zooo... met 4 cm. nog niet eruit gevallen?? Dat had ik nog niet eerder gehoord. Ik krijg zelf geen ballon, omdat ik vorige week al 2 cm. ontsluiting had. Ze beginnen dus meteen met het doorprikken van de vliezen.
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen alvast Mybestfriend! Komt helemaal goed! Weet je al of je vantevoren iets van pijnstilling gaat vragen?

Slaap je er vanavond al of moet je je morgenochtend melden?

Hier zijn saaie gangetje... Ben de hele corona toestand wel zat aan het worden. Vandaag trouwens 2 dagen over tijd maar voel me totaal niet zwanger dus heb geen zin om te testen, bang voor een teleurstelling. En vandaag is het ook nog de geboorte en sterfdag van ons eerste zoontje dus... Stom allemaal.

Yongpeople wat heerlijk dat het bij jou ook zo goed gaat! Gezellig die bewegingen hè!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven