Nieuw begin
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:37
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.
Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.
Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)
Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.
Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)
Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 29 januari 2021 om 14:49
vrijdag 29 januari 2021 om 14:56
.
Valt mee, ik vind het vooral heel spannend. Het is wel pittig hoor, maar het gaat goed. Ook al is het nummer twee, ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat er nu een helemaal 'af' mensje in m'n buik zit.
Ik hoop echt heel erg dat we geen ingewikkelde nachtelijke toeren uit hoeven te halen. De babysit voor zus heeft nog wat reistijd (al onze familie woont op 30-40 min rijden), en al puffend een staandehouding i.v.m. de avondklok heb ik natuurlijk ook geen zin in.
En ik merk nu ook dat ik heel veel denk aan mijn kleine nichtje, die vorig jaar plotseling in de buik overleed. Zal dus toch opgelucht en blij zijn als ik dit meisje straks gezond en wel in m'n armen heb!
zondag 31 januari 2021 om 19:54
Over een half uurtje de eerste weeën. Vannacht komt ze!

*wishful thinking*
Al enig teken van een startende bevalling? Slijmprop of zo...
Haha, hier zo over nadenken brengt me weer helemaal terug naar mijn eigen bevallingen. Leuk! Ik moet nog een week of 12 wachten, maar ik heb er nu al zin in (vooral als ze er dan eenmaal is uiteraard

zondag 31 januari 2021 om 23:56
.
Sowieso al heel erg lastig om jezelf te vermaken tijdens een verlof in lockdown....
We hebben peuter nu ook thuis van de opvang, dus ik ben een soort fulltime huismoeder geworden. Iets voor mezelf doen of nog even flink uitrusten is er dus ook totaal niet bij.
Maar nu zit je inderdaad heel de tijd maar een beetje te wachten tot (en of) er iets gebeurt. Maar goed. Ook deze dag is weer voorbij.

maandag 1 februari 2021 om 00:01
Nee helemaal niks! Als ik de termijn van de oudste op deze zwangerschap projecteer, dan verlies ik morgenavond de slijmprop, beginnen er vanaf overmorgen avond 3 etmaal met oefenweeën, en breken de vliezen op vrijdagochtend.theepoes schreef: ↑31-01-2021 19:54Over een half uurtje de eerste weeën. Vannacht komt ze!
![]()
*wishful thinking*
Al enig teken van een startende bevalling? Slijmprop of zo...
Haha, hier zo over nadenken brengt me weer helemaal terug naar mijn eigen bevallingen. Leuk! Ik moet nog een week of 12 wachten, maar ik heb er nu al zin in (vooral als ze er dan eenmaal is uiteraard).

(Als ik dit zo opschrijf denk ik echt 'oh nee, wat een lijdensweg' haha.)
Maar eigenlijk was dat wel beter dan alleen maar wachten, want dan heb je tenmiste het gevoel dat je ermee bezig bent.
Weet alleen niet hoe ik dat soort dagen dan ga managen met een peuter om me heen (flipman werkt, en oppas is momenteel door corona helaas even echt niet mogelijk), maar dat zien we dan wel weer. Ik hoop dat het nu gewoon wel in één keer goed doorzet. En tot die tijd mag ze nog even heel veel Netflixen.
maandag 1 februari 2021 om 00:08
.CaroMamaVanMaik schreef: ↑31-01-2021 18:35Zeg miniflip, opschieten want ik had op vandaag ingetekend!
Ja sorry, mislukt. En ik hoopte het met je mee, had het wel een mooie datum gevonden zo de laatste dag van de maand.
En ik heb 9 maanden op een januaribaby gerekend, en nu is het dus opeens een februaribaby geworden! Verwarring alom....

maandag 1 februari 2021 om 10:11
Ja pittig is dat he? Ik heb met je te doen.flipje2 schreef: ↑31-01-2021 23:56.
Sowieso al heel erg lastig om jezelf te vermaken tijdens een verlof in lockdown....
We hebben peuter nu ook thuis van de opvang, dus ik ben een soort fulltime huismoeder geworden. Iets voor mezelf doen of nog even flink uitrusten is er dus ook totaal niet bij.
Maar nu zit je inderdaad heel de tijd maar een beetje te wachten tot (en of) er iets gebeurt. Maar goed. Ook deze dag is weer voorbij.![]()
Had je je verlof voorgesteld met wat extra rust en voor nog wat leuke dingen.
Daar heb ik dan wel ervaring mee want tijdens de eerste lockdown zat ik ook thuis met peuter en hoog zwanger.
Ben je blij dat volgende week de kinderopvang weer open gaat?
Als de baby er dan is is dat wel fijn.
maandag 1 februari 2021 om 15:44
.kaartje1 schreef: ↑01-02-2021 10:11Ja pittig is dat he? Ik heb met je te doen.
Had je je verlof voorgesteld met wat extra rust en voor nog wat leuke dingen.
Daar heb ik dan wel ervaring mee want tijdens de eerste lockdown zat ik ook thuis met peuter en hoog zwanger.
Ben je blij dat volgende week de kinderopvang weer open gaat?
Als de baby er dan is is dat wel fijn.
Ik mag gebruik maken van de noodopvang, maar dat doen we sinds twee of drie weken niet meer. We zijn volledig in isolatie gegaan (dus ook geen opa's en oma's etc.).
Mocht er namelijk een keizersnede nodig zijn, dan mag de partner niet mee op de OK als hij corona zou hebben.
En ook al ken ik werkelijk niemand in onze omgeving die corona heeft of heeft gehad: dat risico wilden we tot het absolute nulpunt beperken. We bestellen ook al onze boodschappen online, dus er is echt geen enkel 'live' contact meer met de buitenwereld.
Vandaar dat het ook zo ontzettend extra saai is nu, anders was ik zeker nog wel een paar keer gezellig met peuter naar opa of oma of tante gegaan!
Maar goed, het is voor het goede doel.
Ik denk dat we peuter nog thuis houden zolang de kraamhulp er is, zodat ze ook even echt goed kan kennis maken met haar zusje. Op de opvang is ze altijd zo superlief met alle baby's (verticale groep)... de hele tijd knuffelen en aaien en kusjes geven... ik ben echt heel benieuwd!

woensdag 3 februari 2021 om 00:45
Ik denk dat geen één vrouw twee keer hetzelfde verloop had Flipje. Hopelijk gaat het deze keer wat vlotter. En de politie zal jullie hopelijk met rust laten. En anders heel hard gillen. Als ze je buik zien zal t toch wel loslopen
Bij mij was het 5,5 uur, 4,5 uur en de laatste lag binnen een uur in de auto

Bij mij was het 5,5 uur, 4,5 uur en de laatste lag binnen een uur in de auto

woensdag 3 februari 2021 om 06:46
.nachtvlinder1977 schreef: ↑03-02-2021 00:50Ik kijk ook even in mijn bol: 5 februari, in de auto op de vluchtstrook terwijl de politie assisteerten ze gaat Jasmijn heten.
Oh jeetje, heftig!

Tot op heden nog geen beweging in elk geval.
Nou ja.... eigenijk zeker wel heel erg veel beweging, maar niet richting de uitgang.
woensdag 3 februari 2021 om 06:48
.
Haha, ik denk het wel? Niet over nagedacht eigenlijk.
Mijn gegevens zijn niet veranderd in ieder geval... dus je zou denken dat ze dat dan wel moeten redden toch?