Nieuw begin
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:37
Na de lange en turbulente strijd voor onze dochter begint het nu echt weer te kriebelen... we gaan voor een tweede. Dit keer met PGS, in België.
Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.
Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)
Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Daadwerkelijk zwanger worden (terugplaatsing) kan voorlopig nog even niet, maar vanwege de duur van de behandeling en het daarop volgende onderzoek willen we binnenkort al met de behandeling gaan starten.
Zo spannend. Sinds alle ellende begon in 2016 heb ik ontzettend veel steun gekregen van heel veel lieve mensen hier. Ik hoop deze keer weer met jullie te kunnen delen. (Maar ik hoop wel dat het dit keer een veel korter topic wordt.)
Volgende afspraak staat gepland, begin september.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 7 februari 2021 om 23:34
.
Vandaag hebben grote en kleine zus kennis gemaakt. Het was echt

Ik ben vandaag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Herstel gaat tot nu toe weer helemaal prima, ik ben alweer aardig op de been.
Maar een keizersnede,

zondag 7 februari 2021 om 23:37
.
Nee, die was niet geraden.

Het is een naam die in NL noch zeldzaam is, noch veelvoorkomend.
zondag 7 februari 2021 om 23:41
.
Man mocht blijven slapen, verder geen bezoek toegestaan. Grote en kleine zus hebben elkaar vandaag thuis ontmoet. Het was prima zo!
zondag 7 februari 2021 om 23:44
.nachtvlinder1977 schreef: ↑07-02-2021 23:10Ik had de datum goed en gelukkig netjes in het ziekenhuis.
Gefeliciteerd!!!
![]()
Wat een groot meisje! Heeft ze last van haar gewicht of gaat alles goed? En hoe gaat t met jou? Wat zullen jullie blij zijn.
Ja, ik viel bijna uit bed van verbazing! Maar ze is eigenlijk heel mooi in verhouding, want ze is zwaar maar ook heel erg lang (54 cm)!
En trouwens vandaag al 9% gewicht kwijt, dus onze bijna-9-ponder is nu een 8-ponder geworden. Mama moet nog even goede melk gaan maken.
maandag 8 februari 2021 om 07:37
Wat fijn dat je thuis bent Flip.flipje2 schreef: ↑07-02-2021 23:34.
Vandaag hebben grote en kleine zus kennis gemaakt. Het was echt
Ik ben vandaag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Herstel gaat tot nu toe weer helemaal prima, ik ben alweer aardig op de been.
Maar een keizersnede,..... ja dat vind ik toch wel erg heftig. Helaas was een vaginale baring ook deze keer gewoon niet voor mij weggelegd (en ook dat kan enorm zwaar zijn natuurlijk).
En het moment dat je oudste je jongste ontmoet vond ik zo bijzonder.
Keizersne lijkt mij ook heftig hoor. Goed herstel gewenst nogmaals en fijne kraamweek thuis verder.

maandag 8 februari 2021 om 15:05
Komt vast goedflipje2 schreef: ↑07-02-2021 23:44.
Ja, ik viel bijna uit bed van verbazing! Maar ze is eigenlijk heel mooi in verhouding, want ze is zwaar maar ook heel erg lang (54 cm)!
En trouwens vandaag al 9% gewicht kwijt, dus onze bijna-9-ponder is nu een 8-ponder geworden. Mama moet nog even goede melk gaan maken.

zaterdag 13 februari 2021 om 21:00
Oh ze is zo lief 
Ze heeft zelfs al (eenmalig weliswaar, maar toch!) een keer een nachtje doorgeslapen! Hoe relaxed is dat
Drinken gaat ook goed, en ze is heel lekker relaxed. Af en toe een krampje, dan heeft ze even een extra knuffeltje nodig.
De uitdaging zit hem nu vooral in de grote peuter zus, hoewel die alleen maar super lief is en helemaal niet jaloers. Ze wil steeds kusjes en knuffeltjes geven.
Maar we merken dat ze nu wel wat meer de grenzen aan het opzoeken is. Gelukkig mag ze op haar dagen naar de opvang toe, daar kan zij lekker haar energie kwijt en dan hebben wij hier een wat rustiger dagje met Kleine Zus.
Herstellen van de keizersnede gaat goed, eigenijk net als de vorige keer. De eerste vier dagen doet elke beweging pijn en vraag je je echt af waarom je er in vredesnaam aan begonnen bent, maar daarna gaat het al snel weer een heel stuk beter.

Ze heeft zelfs al (eenmalig weliswaar, maar toch!) een keer een nachtje doorgeslapen! Hoe relaxed is dat

Drinken gaat ook goed, en ze is heel lekker relaxed. Af en toe een krampje, dan heeft ze even een extra knuffeltje nodig.
De uitdaging zit hem nu vooral in de grote peuter zus, hoewel die alleen maar super lief is en helemaal niet jaloers. Ze wil steeds kusjes en knuffeltjes geven.
Maar we merken dat ze nu wel wat meer de grenzen aan het opzoeken is. Gelukkig mag ze op haar dagen naar de opvang toe, daar kan zij lekker haar energie kwijt en dan hebben wij hier een wat rustiger dagje met Kleine Zus.
Herstellen van de keizersnede gaat goed, eigenijk net als de vorige keer. De eerste vier dagen doet elke beweging pijn en vraag je je echt af waarom je er in vredesnaam aan begonnen bent, maar daarna gaat het al snel weer een heel stuk beter.
zondag 14 februari 2021 om 08:48
donderdag 25 februari 2021 om 11:49
Morgen alweer / nog maar 3 weken geleden!
Ze doet het super goed, slapen kunnen wij wel vergeten maar ach.... dat hoort erbij geloof ik.
Vandaag ook weer een opvang dagje voor grote zus. Dat geeft wel wat meer rust voor mij een dat heb ik voor m'n gevoel ook nog hard nodig.
Die twee samen gaat helemaal prima, zo leuk. Had me voorbereid op flink wat jaloezie maar als zus thuis komt of uit bed komt, is het eerste wat ze doet even bij zusje kijken.
Ze doet het super goed, slapen kunnen wij wel vergeten maar ach.... dat hoort erbij geloof ik.

Vandaag ook weer een opvang dagje voor grote zus. Dat geeft wel wat meer rust voor mij een dat heb ik voor m'n gevoel ook nog hard nodig.
Die twee samen gaat helemaal prima, zo leuk. Had me voorbereid op flink wat jaloezie maar als zus thuis komt of uit bed komt, is het eerste wat ze doet even bij zusje kijken.

vrijdag 26 februari 2021 om 13:16
.nachtvlinder1977 schreef: ↑25-02-2021 22:29Fijn Flipje!![]()
Ja, die slapeloze nachten zijn killing. Daar kijkt volgens mij niemand naar uit.![]()
Heb de mods nog maar eens gemaild, want ik wil post sturen![]()
Hoe gaat het met jou en Flipman, behalve gaar?
Nou, daar zeg je wat haha.
Gaar, gaar en nog eens gaar. En verder eigenlijk vrij weinig.

Maarrrrrr ik heb vannacht toch 2 uur + 3 uur geslapen ofzo. En dat is beter dan niks!