NIPT

08-04-2017 07:23 101 berichten
Gisteren bloed geprikt voor de NIPT. Prikdame gaf aan dat ze verwachtte dat ik over 2 weken de uitslag krijg. Maar elders las ik op het forum iemand iets zeggen over 28 dagen

Wie weet meer? Zodra ik hem binnen heb laat ik het natuurlijk ook weten!
quote:MN-- schreef op 08 april 2017 @ 10:30:

Niet relevant voor je vraag maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie voor Nipt hebben gekozen? Ivm risicofactoren of to be sure?Om dezelfde redenen als mensen voor de combinatietest kiezen. Geen risicofactoren.
quote:polo1985 schreef op 08 april 2017 @ 11:16:

Ook niet heel relevant, maar wat doe je als blijkt dat je kindje een trisomale afwijking heeft?

Ga je je er dan meer op instellen en alles regelen wanneer het kindje geboren wordt of laat je de zwangerschap afbreken?

Lijkt me zo lastig om een beslissing te nemen.Is ook een lastige beslissing. Denk dat je die ook echt pas kunt nemen als je echt in die positie zit. Wij willen iig een keuze hebben en voor zover mogelijk weten waar we aan toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 13:14:

[...]

Zure vivagleuf Ga je lekker? Doe gewoon even normaal joh.
quote:MinkeDeWit schreef op 08 april 2017 @ 11:20:

[...]

Oh echt, wat veel geld. En dat valt dan niet onder je aanvullende verzekering?Geen idee. Er is nogal wat onduidelijkheid in dit sadium. Voor 1 april kreeg ik iig geen duidelijk antwoord van mijn verzekeraar. Ik ga de nota gewoon indienen en dan zien we wel. Zou het krom vinden als ze de combinatietest wel vergoeden en de nipt niet. Maar het maakt ook eigenlijk niet uit. We wilden het hoe dan ook doen.
quote:S-Groot schreef op 08 april 2017 @ 13:27:

[...]

Ga je lekker? Doe gewoon even normaal joh.Ja jongens. Ik snap best dat dat de meeste mensen geen biet interesseert hoor. Maar dat is toch met zoveel topics op dit forum? Mensen die het niks interesseert kunnen ook andere topics gaan zitten lezen. Mensen die zelf ook op een uitslag zitten te wachten vinden het waarschijnlijk wél interessant. Ik zit echt al een hele tijd op dit forum maar het lijkt de laatste tijd wel steeds erger te worden.
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 13:25:

[...]

Om dezelfde redenen als mensen voor de combinatietest kiezen. Geen risicofactoren.Oké. Die heb ik ook niet laten doen dus was benieuwd.
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 13:23:

[...]

Wat vreemd van je verloskundige had ze ook een probleem met de combinatietest?

Geen idee. Toen ik boos ben geworden was het bij een andere verloskundige in dezelfde praktijk gelukkig gelukt een afspraak te krijgen.

Ik ben blij dat ik maar €175 kwijt ben inplaats van een rit naar België en €600. Ik heb 2x eerder dit bedrag al betaald voor de combinatietest en kan me niet herinneren dat we daar nog iets van terug kregen, dit is toch gewoon je eigen bijdrage.

Ik snap de zure opmerkingen ook niet dit topic interesseert mij want ik heb ermee te maken anders klik je toch al niet op de titel.
quote:MN-- schreef op 08 april 2017 @ 13:43:

[...]

Oké. Die heb ik ook niet laten doen dus was benieuwd.Ja oke. Wij willen gewoon weten waar we aan toe zijn en een keuze hebben mocht het allemaal niet goed zijn.

[...]

Zure vivagleuf

Nee, schelden, dat is positief...

Gevalletje pot verwijt de ketel, lijkt me.

Ik vind het nog steeds raar om mede te delen dat je de uitslag van jouw "onze-baby-houden-of-misschien-niet-test" meteen zult komen delen. Dat is toch heel persoonlijk en niet boeiend voor anderen.
quote:norajade schreef op 08 april 2017 @ 13:44:

[...]

Geen idee. Toen ik boos ben geworden was het bij een andere verloskundige in dezelfde praktijk gelukkig gelukt een afspraak te krijgen.

Ik ben blij dat ik maar €175 kwijt ben inplaats van een rit naar België en €600. Ik heb 2x eerder dit bedrag al betaald voor de combinatietest en kan me niet herinneren dat we daar nog iets van terug kregen, dit is toch gewoon je eigen bijdrage.

Ik snap de zure opmerkingen ook niet dit topic interesseert mij want ik heb ermee te maken anders klik je toch al niet op de titel.Combinatietest wordt bij mij wel gewoon vergoed.
quote:permis schreef op 08 april 2017 @ 13:45:

[...]

Nee, schelden, dat is positief...

Gevalletje pot verwijt de ketel, lijkt me.

Ik vind het nog steeds raar om mede te delen dat je de uitslag van jouw "onze-baby-houden-of-misschien-niet-test" meteen zult komen delen. Dat is toch heel persoonlijk en niet boeiend voor anderen.

Schelden nog wel.

Wie heeft het over baby wel of niet houden trouwens? Daar gaat mijn OP toch helemaal niet over?
Op een forum worden toch bij uitstek anoniem hele persoonlijke zaken gedeeld. En het interesseert mij dus wat voor uitslag een ander krijgt. Net als dat ik dat misschien ook wel wil delen. Als je in een zelfde situatie zit dan zijn andere ervaringen toch altijd boeiend.
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 13:30:

[...]

Ja jongens. Ik snap best dat dat de meeste mensen geen biet interesseert hoor. Maar dat is toch met zoveel topics op dit forum? Mensen die het niks interesseert kunnen ook andere topics gaan zitten lezen. Mensen die zelf ook op een uitslag zitten te wachten vinden het waarschijnlijk wél interessant. Ik zit echt al een hele tijd op dit forum maar het lijkt de laatste tijd wel steeds erger te worden.Waarom je dan meteen gaat schelden is mij een raadsel; ik vind het een enorm zwaktebod.
quote:S-Groot schreef op 08 april 2017 @ 13:59:

[...]

Waarom je dan meteen gaat schelden is mij een raadsel; ik vind het een enorm zwaktebod.Nou goed ik vind dat geen schelden. Excuus als het kwetsend was.
quote:norajade schreef op 08 april 2017 @ 13:57:

Op een forum worden toch bij uitstek anoniem hele persoonlijke zaken gedeeld. En het interesseert mij dus wat voor uitslag een ander krijgt. Net als dat ik dat misschien ook wel wil delen. Als je in een zelfde situatie zit dan zijn andere ervaringen toch altijd boeiend.Ik heb helemaal nergens gezegd of ik wel of niet ga delen wat de uitslag was. Daar gaat dit hele topic helemaal niet over. Ik weet trouwens ook niet waarom je dat niet zou mogen delen maargoed. Alsof je je moet schamen voor een slechte uitslag.
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 14:08:

[...]

Ik heb helemaal nergens gezegd of ik wel of niet ga delen wat de uitslag was. Daar gaat dit hele topic helemaal niet over. Ik weet trouwens ook niet waarom je dat niet zou mogen delen maargoed. Alsof je je moet schamen voor een slechte uitslag.Ik bedoelde het ook breder hoor, niet dat jij je uitslag moet delen maar dat dit in verschillende topics onder zwanger wel gebeurd en men met elkaar meeleeft.
quote:norajade schreef op 08 april 2017 @ 14:14:

[...]

Ik bedoelde het ook breder hoor, niet dat jij je uitslag moet delen maar dat dit in verschillende topics onder zwanger wel gebeurd en men met elkaar meeleeft.Inderdaad.
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 13:47:

[...]

Schelden nog wel.

Wie heeft het over baby wel of niet houden trouwens? Daar gaat mijn OP toch helemaal niet over?

Ik dacht dat jij het daar over had, toen je schreef:

"Wij willen gewoon weten waar we aan toe zijn en een keuze hebben mocht het allemaal niet goed zijn"

Maar waarschijnlijk bedoel je dus de keuze voor het ziekenhuis waar je baby dan behandeld wordt, of alvast voor een medisch KDV, ofzo.
quote:permis schreef op 08 april 2017 @ 14:18:

[...]

"Wij willen gewoon weten waar we aan toe zijn en een keuze hebben mocht het allemaal niet goed zijn"

Maar waarschijnlijk bedoel je dus de keuze voor het ziekenhuis waar je baby dan behandeld wordt, of alvast voor een medisch KDV, ofzo.Ik geef gewoon antwoord op een vraag over waarom we de nipt doen. Die vraag was al offtopic maar dat geeft niks. Wat die keuze is en of ik die wel of niet op het forum deel doet er toch verder helemaal niet toe voor dit topic? Ik zie echt niet hoe je daar uit haalt dat ik in de OP zeg dat ik tzt wel ff kom delen of ik mijn kind wel/niet houd. Mijn OP gaat over de wachttijd
Zullen we nu gewoon weer ontopic?

[...]

Zure vivagleuf Correctie. Het is mevrouw Z. Visgleuf .
Ik heb een toe toe toeter, een zure visgleuf toeter X-D .
quote:permis schreef op 08 april 2017 @ 14:18:

[...]

Maar waarschijnlijk bedoel je dus de keuze voor het ziekenhuis waar je baby dan behandeld wordt, of alvast voor een medisch KDV, ofzo.

Ik vind het apart dat TO antwoord dat ze dan een keuze heeft dat je daar uit haalt wat die keuze dan zou zijn na dat je eerst stelt hier totaal geen interesse in te hebben.

Eigenlijk snap ik je hele bijdrage aan het topic niet maar misschien heb je soms ook moeite met de NIPT test en de keuze die daarna kan volgen?
Heel veel succes met de uitslag! En geniet van je zwangerschap
I don't care, i love it!!
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 13:26:

[...]

Is ook een lastige beslissing. Denk dat je die ook echt pas kunt nemen als je echt in die positie zit. Wij willen iig een keuze hebben en voor zover mogelijk weten waar we aan toe zijn.

Dat is ook mijn idee gehad. Ik heb het met 10 + 3 laten testen. Als het niet goed was geweest hadden wij in een vroeg stadium een beslissing kunnen nemen. Zwangerschapsafbreking bij 11 weken is wel iets anders dan bij 21 weken. En dit hadden wij in geval van T13 of T18 zeker gedaan, ondanks het feit dat het ons meer moeite heeft gekost om uiteindelijk via IVF met ICSI zwanger te worden.

Succes met wachten TO: hopelijk is alles goed
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bij ons duurde het een week.

Dat viel me reuze mee.

Ik heb zes weken geleden laten prikken, toen werd ie nog niet vergoed, dus misschien duurt t nu inderdaad wat langer omdat t drukker is.

Ik hoop op een goede uitslag voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven