Onrust door nesteldrang
donderdag 22 november 2018 om 19:17
Hoi Iedereen.
Op dit moment ben ik 22 weken zwanger en ik heb al enorme last van nesteldrang en vooral de onrust die het geeft. Het word ook steeds erger. Iedereen om mij heen zegt, dat ik me niet zo druk moet maken omdat ik nog genoeg tijd heb. Hierdoor voel ik me enorm onbegrepen, want ik weet het ook wel, maar die drang, onrust en gedachten blijven wel.
Ik voel me enorm onrustig. Ik denk constant na over wat er nog moet gebeuren en wat ik al kan doen. Ik heb ook geen rust meer om rustig op de bank te zitten.
Ik wil het liefst alles al kopen. Ik wil de babykamer klaar hebben (verven, schoonmaken en meubels in elkaar zetten) . De commode moet in elkaar, zodat ik de dingen die ik al wel heb aangeschaft daar in kan doen. Ik wil het hele huis nog een flinke opruim en schoonmaakbeurt geven, ben hier ook al mee begonnen. Veel dingen gooi ik weg die ik onnodig vind. Ik denk over wat voor geboortekaartjes ik wil. En dit is misschien nog maar 10% van alles wat me bezig houd.
Alles rondom de zwangerschap en baby houd me 24 uur per dag bezig, ik droom er zelfs van.
Ik merk dat ik mezelf behoorlijk uit put met hier mee bezig zijn, ook al is het alleen maar in mijn hoofd.
Zijn er meer mensen die dit hebben en hoe gaan jullie er mee om?
Liefs Marijke
Op dit moment ben ik 22 weken zwanger en ik heb al enorme last van nesteldrang en vooral de onrust die het geeft. Het word ook steeds erger. Iedereen om mij heen zegt, dat ik me niet zo druk moet maken omdat ik nog genoeg tijd heb. Hierdoor voel ik me enorm onbegrepen, want ik weet het ook wel, maar die drang, onrust en gedachten blijven wel.
Ik voel me enorm onrustig. Ik denk constant na over wat er nog moet gebeuren en wat ik al kan doen. Ik heb ook geen rust meer om rustig op de bank te zitten.
Ik wil het liefst alles al kopen. Ik wil de babykamer klaar hebben (verven, schoonmaken en meubels in elkaar zetten) . De commode moet in elkaar, zodat ik de dingen die ik al wel heb aangeschaft daar in kan doen. Ik wil het hele huis nog een flinke opruim en schoonmaakbeurt geven, ben hier ook al mee begonnen. Veel dingen gooi ik weg die ik onnodig vind. Ik denk over wat voor geboortekaartjes ik wil. En dit is misschien nog maar 10% van alles wat me bezig houd.
Alles rondom de zwangerschap en baby houd me 24 uur per dag bezig, ik droom er zelfs van.
Ik merk dat ik mezelf behoorlijk uit put met hier mee bezig zijn, ook al is het alleen maar in mijn hoofd.
Zijn er meer mensen die dit hebben en hoe gaan jullie er mee om?
Liefs Marijke
donderdag 22 november 2018 om 19:22
Herkenbaar hoor, dat had ik bij mn eerste ook erg. Nu bij de tweede minder maar veel spullen hebben we dan ook in huis. Ik ben nu 24wk6dg zwanger en de naam en geboortekaart hebben we al. Bij mn eerste kind was de kamer klaar rond de 30ste week denk ik.
Als je nu 22 wk zwanger bent betekent dat dat je uitgerekend bent rond begin april?? Ik zou een lijstje maken van alles wat je wil doen om het overzicht te bewaren. Je hebt nog genoeg tijd hoor dont worry ☺
Als je nu 22 wk zwanger bent betekent dat dat je uitgerekend bent rond begin april?? Ik zou een lijstje maken van alles wat je wil doen om het overzicht te bewaren. Je hebt nog genoeg tijd hoor dont worry ☺
donderdag 22 november 2018 om 19:29
Ja ik weet het. Helaas voel ik me alleen rustig als ik daadwerkelijk bezig ben met iets waar ik naar drang naar voel. Opschrijven heb ik al geprobeerd, helaas veranderd dat niks aan de onrust. Ik ben 1 april uitgerekend, dus ik heb inderdaad nog de tijd. Maar dat voelt dus niet zo.syrinxx schreef: ↑22-11-2018 19:22Herkenbaar hoor, dat had ik bij mn eerste ook erg. Nu bij de tweede minder maar veel spullen hebben we dan ook in huis. Ik ben nu 24wk6dg zwanger en de naam en geboortekaart hebben we al. Bij mn eerste kind was de kamer klaar rond de 30ste week denk ik.
Het is inderdaad ook mijn eerste en veel is dan ook onduidelijk en spannend.
donderdag 22 november 2018 om 19:52
Het is ook een spannende tijd! Ik ben 2 april uitgerekend van de 2e. Als je praktische vragen hebt of je wilt gewoon ervaringen delen ben je van harte welkom om mee te komen schrijven in het "uitgerekend in..." topic waar ik (samen met oa. Syrinxx) in schrijf.
Link:
zwanger/uitgerekend-in-het-voorjaar-van ... #p28849387
vrijdag 23 november 2018 om 00:28
Heb je dit altijd met grote dingen? Want voor de ‘standaard’ nesteldrang (voor zover er iets standaard kan zijn aan een zwangerschap) is het nog wel erg vroeg.
Ik denk dat de tip hierboven om er een beperkte tijd mee bezig te zijn, wel een goede is. Want anders duren de komende 18 weken wel echt heel lang.
Nou heb ik makkelijk praten, ik heb helemaal geen last van nesteldrang, ook al zit ik al over de 37 weken
. Tot week 34 sliep ik zelf nog in de babykamer, vorige week maar eens bedje en commode gehaald. En Maxicosi, anders mag ik mijn kind straks niet eens mee naar huis nemen. Combinatie van geen nesteldrang en nog druk aan het werk tot vorige week denk ik. Heb het deze week wel goed gemaakt, naast alles voor de baby ook alles gekocht wat eigenlijk al maanden/jaren op het lijstje stond maar steeds uitgesteld werd. Dus komende week komen de wasmachine/droger en mijn eigen nieuwe bed. Ik hoop dat de baby daar nog even op wil wachten
.
Ik denk dat de tip hierboven om er een beperkte tijd mee bezig te zijn, wel een goede is. Want anders duren de komende 18 weken wel echt heel lang.
Nou heb ik makkelijk praten, ik heb helemaal geen last van nesteldrang, ook al zit ik al over de 37 weken