Op naar de NIPT...
maandag 29 mei 2017 om 21:54
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc
Hoera, ze is er!!
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 11 november 2018 om 14:40
Haha en straks kun je je weer niet voorstellen dat ze er ooit niet geweest is.
Ik vroeg toen m’n dochter op m’n buik lag of ze nu was geboren.
Succes met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling gewenst.

zondag 11 november 2018 om 18:52
Ik ook niet, ik was best suf tijdens en na mijn bevalling. Ik was heel erg oplucht dat er een baby in zat ook heb ik meerdere keren gevraagd of ik niet aan het dromen was

Succes met het laatste gedeelte! Hoe langer je moet wachten hoe korter die spanningsboog hoe minder je met jezelf raad weet.
zondag 11 november 2018 om 21:09
Denk het wel, ik kreeg laatst ook dat mutsje nog nagestuurd. Dus Viva weet me te vinden.nachtvlinder1977 schreef: ↑11-11-2018 15:10Flipje, mogen we straks weer post sturen via Viva? Ik heb al een hele tijd iets klaarliggen voor als je dochter geboren is.![]()

Je maakt me wel nieuwsgierig!

zondag 11 november 2018 om 21:15
Ik merk wel dat ik me steeds meer een tijdbommetje ga voelen. Ik ga in mijn eentje niet zo snel meer verder dan een half uur à drie kwartier reisafstand van huis.
Maar dat komt ook wel omdat het eigenwijze kind nog niet is ingedaald en ik dus direct plat moet als de vliezen zouden breken. Morgen weer checken, misschien ligt ze nu wel vast.

zondag 11 november 2018 om 21:51
Als ze nog niet is ingedaald dan duurt het vast nog even, en meteen gaan liggen kan waar dan ook dus probeer te ontspannen. Lukt het slapen je een beetje?flipje2 schreef: ↑11-11-2018 21:15Ik merk wel dat ik me steeds meer een tijdbommetje ga voelen. Ik ga in mijn eentje niet zo snel meer verder dan een half uur à drie kwartier reisafstand van huis.
Maar dat komt ook wel omdat het eigenwijze kind nog niet is ingedaald en ik dus direct plat moet als de vliezen zouden breken. Morgen weer checken, misschien ligt ze nu wel vast.
zondag 11 november 2018 om 22:22
Dat hoeft dus niet per se, sommige baby's zijn nooit helemaal ingedaald geweest voor de bevalling begint...
Ik bedoel dus vooral als ik ergens heen zou gaan met de auto en man is bijvoorbeeld op zijn werk, dan is het niet zo heel handig als ik meteen moet gaan liggen en niet meer zelfstandig naar huis kan komen.

Maar het is ook weer niet zo dat ik dat nu helemaal niet meer doe hoor, maar ik vind het dan wel wat spannender.

Ik denk zelfs dat ik morgen in de auto stap en mijn oma met een bezoekje ga vereren. Zou ik veel vaker moeten doen, altijd maar druk...
Slapen valt me eigenlijk nog best wel mee! Word wel een aantal keer per nacht wakker, maar als ik dan even er uit ga en naar het toilet loop ofzo dan slaap ik daarna ook wel weer verder. En op mijn zij slapen went niet echt, maar ik word er al wat beter in. Straks weer lekker op buik en rug!

maandag 12 november 2018 om 00:03
Zo had ik het ook begrepen, ik probeer je enkel een wat meer ontspannen mindset te geven.flipje2 schreef: ↑11-11-2018 22:22Dat hoeft dus niet per se, sommige baby's zijn nooit helemaal ingedaald geweest voor de bevalling begint...
Ik bedoel dus vooral als ik ergens heen zou gaan met de auto en man is bijvoorbeeld op zijn werk, dan is het niet zo heel handig als ik meteen moet gaan liggen en niet meer zelfstandig naar huis kan komen.

maandag 12 november 2018 om 22:19
Flipje, heel veel succes met de bevalling en geniet van die eerste momenten met haar. Die vergeet je nooit meer!
Mijn man heeft destijds van zowel dochter als zoon gefilmd dat ze op mijn buik werden gelegd. Misschien heb je je man al geïnstrueerd maar anders is dat nog mijn tip. Die filmpjes zijn me zo dierbaar, kijk het nog vaak terug. Zo mooi om te zien hoe ze waren net uit je buik, nog verbonden met je via de navelstreng
Hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan, ook met jouw herstel.
Liefs!
Mijn man heeft destijds van zowel dochter als zoon gefilmd dat ze op mijn buik werden gelegd. Misschien heb je je man al geïnstrueerd maar anders is dat nog mijn tip. Die filmpjes zijn me zo dierbaar, kijk het nog vaak terug. Zo mooi om te zien hoe ze waren net uit je buik, nog verbonden met je via de navelstreng

Hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan, ook met jouw herstel.
Liefs!
dinsdag 13 november 2018 om 07:28
Ga je borstvoeding geven? Dan kun je buikslapen nog wel even uitstellen...flipje2 schreef: ↑11-11-2018 22:22
Slapen valt me eigenlijk nog best wel mee! Word wel een aantal keer per nacht wakker, maar als ik dan even er uit ga en naar het toilet loop ofzo dan slaap ik daarna ook wel weer verder. En op mijn zij slapen went niet echt, maar ik word er al wat beter in. Straks weer lekker op buik en rug!![]()

Ik had ook zo'n zin om weer op mijn buik te slapen. Maar meeennnn... no way! Pijnlijke tetters!

(lekker gemeen dit trouwens... zit je 'bang' te maken voor iets dat nog niet aan de orde is

dinsdag 13 november 2018 om 11:01
dinsdag 13 november 2018 om 12:34
Maar ik bedoel ook niet een sixpack ofzo he, maar gewoon dat je jezelf weer makkelijk van liggend naar zittend kunt bewegen... Hoop toch dat dat wel weer een beetje is hersteld.

dinsdag 13 november 2018 om 12:42
Ook ik kon me niet voorstellen dat ze toch echt ging komen. Zo surreal ha-ha.
Mijn buikspieren zijn weer een beetje terug, maar toch vind ik de huid meer spongy geworden...
En wat Lilly zegt: ga genieten straks! Ik heb geen filmpjes (mocht niet in de OK) maar wel prachtige foto’s en kijk daar ook nog geregeld naar... zo mooi
Mijn buikspieren zijn weer een beetje terug, maar toch vind ik de huid meer spongy geworden...
En wat Lilly zegt: ga genieten straks! Ik heb geen filmpjes (mocht niet in de OK) maar wel prachtige foto’s en kijk daar ook nog geregeld naar... zo mooi

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 13 november 2018 om 13:19
Ik heb met bv gewoon altijd op mijn buik kunnen liggen. Hoogstens de eerste stuwingsdagen niet.theepoes schreef: ↑13-11-2018 07:28Ga je borstvoeding geven? Dan kun je buikslapen nog wel even uitstellen...![]()
Ik had ook zo'n zin om weer op mijn buik te slapen. Maar meeennnn... no way! Pijnlijke tetters!![]()
(lekker gemeen dit trouwens... zit je 'bang' te maken voor iets dat nog niet aan de orde is)
dinsdag 13 november 2018 om 13:29
Jaa de aller allereerste foto's
Van dochter heeft de vpk ze gemaakt tijdens de ks, zeker 70foto's!
Bij zoon heeft de vpk ze gemaakt tijdens en na het op de buik leggen. Veel minder foto's maar wel een paar prachtige
Buikspieren zijn nu na 14maanden bijna nog steeds niet helemaal hersteld denk ik.. Plus dat ik nog zo'n lekker slap drilpudding buikje heb. Dochtertje vind het leuk om scheetkusjes erop te geven

Van dochter heeft de vpk ze gemaakt tijdens de ks, zeker 70foto's!
Bij zoon heeft de vpk ze gemaakt tijdens en na het op de buik leggen. Veel minder foto's maar wel een paar prachtige

Buikspieren zijn nu na 14maanden bijna nog steeds niet helemaal hersteld denk ik.. Plus dat ik nog zo'n lekker slap drilpudding buikje heb. Dochtertje vind het leuk om scheetkusjes erop te geven

dinsdag 13 november 2018 om 19:21
Ik heb eindelijk de foto's en het filmpje na de bevalling terug van mijn ex.
Mijn kind is nu 8 en het is zo mooi om ernaar te kijken... en haar te horen.
Ik lees steeds je updates... jouw meiske is zo welkom en ligt bijna in jullie armen. Geniet van je bevalling!
Tja en die buikspieren... komt wel goed... is zometeen even echt niet belangrijk
Mijn kind is nu 8 en het is zo mooi om ernaar te kijken... en haar te horen.
Ik lees steeds je updates... jouw meiske is zo welkom en ligt bijna in jullie armen. Geniet van je bevalling!
Tja en die buikspieren... komt wel goed... is zometeen even echt niet belangrijk
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

dinsdag 13 november 2018 om 19:50
Dat gaat best snel hoor! Na 6 weken mag je in principe weer sporten, dus dat zou daarvoor al wel in orde moeten zijn denk ik

dinsdag 13 november 2018 om 20:29
dinsdag 13 november 2018 om 20:51
Haha vooral dat laatste ja

20kilo te zwaar en dat duurde wel ff voor ik het kwijt was, dank aan m'n schildklier die door de zwangerschappen héél erg lui geworden was. Maar die dikke buik was ik kwijt, wat een verademing!
Oh en niet alleen de buik, ook de borsten, armen en benen, de enkels.. En maar klagen haha, maar hoe cliché het ook is, het was het allemaal waard

woensdag 14 november 2018 om 08:55
Hahaahaha ik verwacht en hoef niet meteen een droomfiguur terug hoor, maar ik bedoel echt de functionaliteit van de (rechte) buikspieren. Ik vind dat behoorlijk invaliderend, dus dat mag van mij weer snel terugkomen.
Nog 2 dagen tot de UD intussen, maar alles nog lekker rustig. Even verzinnen wat ik ga doen vandaag. Nog genoeg kleine klusjes op de to-do list.
Vandaag in elk geval wel weer even ergens heen op stap.
Nog 2 dagen tot de UD intussen, maar alles nog lekker rustig. Even verzinnen wat ik ga doen vandaag. Nog genoeg kleine klusjes op de to-do list.