Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
:hug:
Wat vreselijk rot dat ze geen verwijzing willen schrijven zeg...ik had mijn Gent verwijzing ook via de huisarts.

Wat je nog kan doen is af en toe Gent bellen met de vraag of er eerder plek vrij is. Ook zou je bij de besloten FB groep herhaalde miskramen kunnen gaan. Daar bieden vrouwen ook wel eens hun afspraak aan als ze niet kunnen, of als ze willen ruilen. Sterkte!
Ik dacht aan jullie en dacht idd ook aan zo'n gevoel... lijkt me zo moeilijk om er nog vertrouwen in te hebben.
Maar weet dat heel het forum voor jullie duimt!

Dikke knuffel! :hug:
Lieve Flip ik snap heel goed dat je vertrouwen in een tp lager dan laag is.
Aan de andere kant je hebt meer dan bewezen goed en snel zwanger te kunnen worden en je hebt -hoe cliché ook- maar één goed embryo nodig. Dus ik hoop heel hard dat het geluk nu eens aan jullie kant staat. Jullie hebben genoeg verdriet en teleurstellingen voor jullie kiezen gekregen.

Misschien heel praktisch qua verzekering (en daar word je nu vast niet blij van) zou ik mij kunnen voorstellen dat de verzekering wil dat jullie eerst de embryo’s in NL ‘opmaken’ voordat je in BE mag beginnen met een vergoede poging? Misschien iets om te checken/ rekening mee te houden.

Voor nu een heel dikke knuffel :hug:
:hug:
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Sterkte met alles flipje :hug:
Sterkte Flipje en Flipman. Ik begrijp dat je er totaalngeen zin in hebt. Maar hou een beetje vertrouwen. Of probeer het tenminste... :hug:
Zeg Flip, ik lees af en toe mee en vraag me af of jij ook lid bent van het forum op Fertility Friend. Daar zitten zoveel vrouwen met problemen rondom zwanger worden en blijven, dat je daar enorm veel ervaringsdeskundigen kunt uithoren. Wel in het Engels, maar wellicht heb je er wat aan.
@funnyface Ik blijf meestal een beetje weg van de buitenlandse fora, omdat in elk land de regels totaal anders zijn.

Donderdag zie ik mijn huisarts om de verwijzing naar Gent/Brussel te bespreken.

Gisteren heb ik de eerste follikelmeting gehad. Er zat zowel links als rechts een follikel van +/- 12 mm. Die moet dus nog even verder groeien. Maandag terug, vermoedelijk zal er een dan ongeveer 16 mm zijn geworden en dan mag ik dé dag daarna de ovitrelle spuiten. Arts was zeer tevreden over het endometrium, dat was nu al ruim 6 mm terwijl het follikel dus nog lang niet rijp is.
Was even benieuwd hoe het gister geweest was, Flip. Tja - alles lijkt er bij jou goed uit te zien en dat is ook geen surprise natuurlijk... vind het stoer en ook begrijpelijk dat je de cryo’s gewoon laat terug plaatsen. Ik duim dat er een goede bij zit... ik gun het je enorm en dat al zo ontzettend lang. Sterkte en wederom succes deze ronde!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
flipje2 schreef:
18-02-2018 09:41
@funnyface Ik blijf meestal een beetje weg van de buitenlandse fora, omdat in elk land de regels totaal anders zijn.
Begrijpelijk. Al denk ik dat het wel waarde kan hebben als je wellicht richting immunologie/endocrinologie gaat. Veel vrouwen praten daar over die specificieke problemen die het moeilijk kunnen maken een zwangerschap te voldragen. Wie weet iets voor de toekomst mochten de redenen voor jou in die hoek te vinden zijn. De vrouwen op dat forum zitten zo in de materie dat ze soms meer weten dan de arts die jou nu niet wil doorverwijzen.

Hoe dan ook, ik hoop dat je aanstaande terugplaatsing succesvol is zodat je hier niet over na hoeft te denken.
Oke, thanks. Ik weet hier gelukkig beroepsmatig ook vrij veel over. Immunologie en endocrinologie staan nu (nog) niet zo hoog in de verdenking, het lijkt waarschijnlijker dat er een (genetisch?) probleem met de embryo's is. Dat was in elk geval bij de eerste twee zwangerschappen het geval.

In elk geval is er nog nooit iets vreemds of afwijkends uit mijn bloedtesten gekomen, dat lijkt allemaal in orde te zijn. Schildklier was in 2015 goed maar is nu voor de zekerheid opnieuw getest, nog steeds prima. Homocysteine is normaal. Stolling is normaal. Antifosfolipiden syndroom kan nu niet getest worden, omdat ik korter dan drie maanden geleden nog zwanger was. Dat gaat worden getest als ik op 1 april nog niet opnieuw zwanger ben.
Wat fijn dat je het waarschijnlijk niet in die hoek hoeft te zoeken. Dat is me namelijk nogal wat. Hoop dat je 1 april gewoon zwanger bent en blijft, en dat anders ICSI de uitkomst biedt. Het is je zo gegund na al deze ellende!
Wat fijn dat je het waarschijnlijk niet in die hoek hoeft te zoeken. Dat is me namelijk nogal wat. Hoop dat je 1 april gewoon zwanger bent en blijft, en dat anders ICSI de uitkomst biedt. Het is je zo gegund na al deze ellende!
Gisteren weer een follikelmeting gehad. Helaas doet mijn lijf het lekker rustig aan deze ronde, want de beide follikels waren nauwelijks verder gegroeid. Waarschijnlijk zijn ze nu nog met elkaar aan het uitvechten welke het dominante follikel wordt deze ronde.

Nadeel hiervan is dat ik dus wat langer geduld moet hebben en nog een derde keer moet terugkomen voor een follikelmeting (morgen).
Voordeel is dat mijn endometrium nu onder invloed van de hormonen van de beide follikels stevig door kan groeien. Het was nu al ~7,6 mm dik, terwijl het grootste follikel nog maar 12,5 mm (en dus nog lang niet rijp) was.
Flip is het een optie om deze tp over te slaan zodat je die antifosfolipiden kan laten onderzoeken? Stel dat in het ergste geval het dit keer ook niet goed gaat dan zou je nog langer moeten wachten.. Nu zou je nog 'maar' week of 5 moeten wachten.
Ik wil geen doemdenker zijn hoor. Stel dat er uit dat onderzoek wel wat uitkomt kun je het maar beter nu weten toch.
Qua schildklier, hebben ze alles getest of alleen de tsh?

Hoe was je follikelmeting vandaag?

:hug: je kan m vast gebruiken nog
Had gisteren weer een heel bericht getypt, maar het is dus niet geplaatst...

Twee maanden afwachten is voor ons echt geen optie meer. We denken ook eigenlijk niet dat het APS zal zijn.
Maar het is natuurlijk gewoon mogelijk dat het de komende twee rondjes niet lukt, en dan zullen we het zeker laten testen.

Schildklier is getest op functie (zowel TSH als fT4) en op antistoffen.

Bij de echo woensdag was het grootste follikel ineens al 17,5 mm en mijn baarmoederslijmvlies 9,1 mm. Zo dik is het normaal nooit In een spontane cyclus (meestal maar 6-7 mm), dus we hopen dat deze goede vibes zich zullen voortzetten....
Ik heb woensdag de ovitrelle gespoten en de tp staat gepland op dinsdag.
Oh wat spannend weer Flip. Ga heel hard voor je duimen dat het gewoon de laatste keer is :bigkiss:
Om heel eerlijk te zijn verwacht ik ook niet dat het daar aan ligt bij jullie. Dus ik snap wel dat je gewoon door wilt... Toch wel weer spannend zo'n terugplaatsing. Maar voor jullie wordt het pas echt spannend als je weer zwanger bent. Ik duim ook dat het de laatste keer is! :rose:
Ik lees inmiddels ook met je mee en ga ook duimen dat de terugplaatsing gaat lukken én dat het deze keer een gezond kindje is :hug: Je bent een kanjer zoals je het doet en jezelf houdt!
Ik lees mee, en duim voor je dat het deze keer gaat lukken en een gezond kindje is. Vind het zo knap hoe je alles doet! :heart:
C'est la vie
Ik duim weer zo hard voor je mee!
Lief van jullie. :bigkiss:

Mieremuis, ik hoop dat het met jou een beetje gaat in deze periode. :hug:
Vanessa.. weet niet of je dit leest, maar ik ben erg benieuwd hoe het met jou is! Ik denk veel aan je.
Heel spannend weer flip, duim heel hard met je mee :hug:
Vandaag begint het ontdooien... het spannendste van alles.

Als het gewoon niet lukt dan is dat natuurlijk ontzettend jammer, maar als je überhaupt geen kans krijgt omdat het embryo niet goed ontdooit, dat voelt echt helemaal verschrikkelijk k**.....

Ik vind het persoonlijk echt een vervelende manier ook bij de VU, dat je de ochtend van de tp zelf moet opbellen om te vragen of het is gelukt of niet. Ik zit altijd met zwetende en trillende handjes het telefoonnummer op te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven