Overtijd maar negatieve test?

26-11-2019 09:21 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Inmiddels ben ik 3 dagen over tijd. Mijn cyclus is het afgelopen half jaar altijd regelmatig geweest (namelijk 24 dagen). Op de dag af klopte het altijd qua menstruatie.

De afgelopen maanden zijn we bezig geweest om zwanger te worden, helaas nog zonder resultaat. Ik schrok dus ook toen ik over tijd was en heb inmiddels twee keer zwangerschapstest gedaan (1 dag over tijd, 3 dagen over tijd). Beiden testen waren helaas negatief.

Ik heb wel wat kwaaltjes (licht misselijk, steekjes/krampjes in buik, veel waterige afscheiding) maar ik kan niet meer plaatsen of dit een voorbode is van ongesteld worden of wellicht toch meer...

Hebben jullie ervaringen hiermee?
Ik besef me dat elke situatie anders is, maar deze 'onduidelijkheid' levert me zoveel stress op!

Bedankt :)
Het kan dat je eisprong wat later was en over een paar dagen alsnog een positieve test hebt, maar het kan net zo goed dat je over een paar dagen alsnog ongesteld word. Je cyclus is naar alle waarschijnlijkheid sowieso wat langer geweest deze cyclus want anders had je of een positieve test gehad of was je al ongesteld geweest. Maar dat is heel normaal hoor. En kwaaltjes zeggen niet zoveel.

Onzekerheid is klote. Hopelijk ben je snel zwanger!
Tijden zijn wel veranderd hoor. Vroeger was je pas "over tijd" als je echt een week te laat was of zelfs een keer oversloeg. 3 hele dagen te laat zeg, tjonge jonge.
Een lichaam is geen computer hé, heeft geen atoomklok.
Relax en laat de natuur gewoon zijn werk doen en tel de seconden niet.
Je begrijpt zelf neem ik aan ook wel dat het alle kanten op kan gaan en dat niemand hier op het forum er iets over kan zeggen.
Het kan zijn dat je zwanger bent en je nog even moet wachten voor de test het aangeeft. Het kan ook zijn dat je om de een of andere reden gewoon overtijd bent. Ik ben ook altijd super regelmatig ongesteld en was deze maand opeens 6 dagen te laat. En juist daardoor had ik ook allemaal "kwaaltjes". Mijn man is gesteriliseerd, dus ik dacht niet aan een zwangerschap, maar het kan dus best zijn dat het zomaar opeens een maandje anders is.
Afwachten dus, hoe moeilijk het ook is.
Ik begrijp zeker dat niemand op het forum mij een antwoord kan geven op de vraag of ik zwanger ben. Daarom geef ik ook aan dat ik me besef dat elke situatie anders is.

Ik vind het gewoon fijn om ervaringen te kunnen delen met andere dames...

Dank voor jullie reacties! En ik wacht verder af :)
aloha66 schreef:
26-11-2019 09:31
Tijden zijn wel veranderd hoor. Vroeger was je pas "over tijd" als je echt een week te laat was of zelfs een keer oversloeg. 3 hele dagen te laat zeg, tjonge jonge.
Elke vrouw schrikt als ze overtijd is. Bij een dag of een week. Dat was vroeger niet anders hoor. Je kunt ook antwoord geven zonder te doen alsof je zelf altijd zo chill bent.
Normaal gesproken bij een regelmatige cyclus dan zou je bij zwangerschap wel al een positieve test moeten hebben bij 3 dagen over tijd.
Ben je deze cyclus toevalig ziek of grieperig geweest? Dat wil je cyclus ook nog wel eens door de war gooien

Die onzekerheid is echt niet leuk. Helaas kan je alleen maar afwachten. Misschien morgen of overmorgen nog een testje als je menstruatie nog steeds uitblijft
aloha66 schreef:
26-11-2019 09:31
Een lichaam is geen computer, maar bij iedereen werkt het anders. Mijn cyclus is bijvoorbeeld altijd regelmatig geweest. Zelfs zo regelmatig dat ik nagenoeg altijd ongesteld werd op dezelfde tijd. Dan is 3 dagen te laat behoorlijk veel.
Arcticfox1 schreef:
26-11-2019 09:58
Ben je deze cyclus toevalig ziek of grieperig geweest? Dat wil je cyclus ook nog wel eens door de war gooien
Klopt. Ik ben een keer anderhalve week geveld geweest door een flinke griep en ik werd precies anderhalve week te laat ongesteld. Wel mooi hoe je lichaam werkt, het was waarschijnlijk heel druk om het virus uit te schakelen.
En toen ik eens 4 maanden in de VS was, ben ik in al die tijd maar 1 keer een heel klein beetje ongesteld geweest, heel bizar. Normaal was ik het altijd heel regelmatig en behoorlijk heftig en toen ik weer thuis was, kwam het ook weer gewoon.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 26-11-2019 10:35
0.23% gewijzigd
hey Rozentuintje, wat vervelend. Ik snap dat het spannend is! Meer dan afwachten en eventueel over een paar dagen weer testen kun je niet doen...

Ik had vorige maand ook zoiets. Altijd stipt qua menstruatie maar vorige maand zette het pas 3 dagen later in. Ook wij proberen zwanger te worden dus ik vond het maar spannend... Het was wel pas de 2e ronde.

Aan de andere kant, bij mijn 1e zwangerschap testte ik negatief 1 of 2 dagen nadat ik ongesteld zou moeten worden. Pas daarna een positieve test. Dus ja, kan alle kanten op :P .
happiness = reality - expectations
Ik had 11 jaar terug ook een negatieve test, een maand later weer, maar toen geloofde ik de test niet meer en met een ander merk testte ik wel zwanger. Bij de 8 weken echt bleek echter dat ik al 12 weken was en dat die eerste test ook positief had moeten zijn. Mijn zoon is inmiddels 11.

Mijn advies is dus een keer een ander merk test te gebruiken. Kruidvat werkte bij mij op een of andere manier niet.
Kan helaas alle kanten op!

Ik was afgelopen maand ook een week overtijd met allerlei symptomen en erg hoopvol :"-( Maar helaas kwam mijn ongesteldheid toch nog. En nu deze cycle kwam mijn ongesteldheid zelfs 2 weken te vroeg!!! Dus twee keer ongesteld in 1 maand! :steam:

Ik weet wel dat ik in September (en de weken oplopend tot September) een hele hoop stress heb gehad. Dus misschien ligt het bij mij even lekker overhoop, haha! (En in Juni gestopt met de pil)
Toen wij zwanger probeerden te worden, had ik ook 7 rondes keurig 28-30 dagen. En toen ineens een periode van zo’n 70 dagen. Heel gek. Negatieve testen, aan het eind gewoon ongesteld (ook niet ineens heel heftig of zo).
Hcg misschien nog te laag?
Ik teste een week voor dat ik ongesteld zou moeten worden.... En 't was nog positief ook,verschild per persoon
Calypso- schreef:
26-11-2019 09:51
Elke vrouw schrikt als ze overtijd is. Bij een dag of een week. Dat was vroeger niet anders hoor. Je kunt ook antwoord geven zonder te doen alsof je zelf altijd zo chill bent.

Nou nee hoor. Mijn cyclus valt geen pijl op te trekken, daar schrik ik echt niet van.
.
Je bent bezig om zwanger te worden, maar schrikt als je over tijd bent?????????

Ik schrok ooit ook toen ik over tijd was, maar had dan ook echt geen enkele behoefte aan een zwangerschap....
@roderoos
Jeetje wat een aparte reactie.
Ik bedoel natuurlijk dat ik ‘schrik’ vanwege mogelijke blijdschap dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Vanwaar zo’n lullige reactie?

Bedankt voor de overige reacties.
Ik hoop snel op meer duidelijkheid! :)
MissBeany schreef:
26-11-2019 11:04
Kan helaas alle kanten op!

Ik was afgelopen maand ook een week overtijd met allerlei symptomen en erg hoopvol :"-( Maar helaas kwam mijn ongesteldheid toch nog. En nu deze cycle kwam mijn ongesteldheid zelfs 2 weken te vroeg!!! Dus twee keer ongesteld in 1 maand! :steam:

Ik weet wel dat ik in September (en de weken oplopend tot September) een hele hoop stress heb gehad. Dus misschien ligt het bij mij even lekker overhoop, haha! (En in Juni gestopt met de pil)
MissBeany dat kan van het ontpillen zijn, maar als de bloeding na twee weken kwam heb je ook grote kans dat je een ovulatiebloeding hebt gehad. Of was het daar teveel bloed voor?

En wie schreef over cyclus van 70 dagen, dan heb je waarschijnlijk een eisprong overgeslagen. Gebeurt wel eens. Hormonen zijn rare dingen ;)

TO het kan inderdaad van alles betekenen! Of je bent hormonaal wat in de war of je bent inderdaad zwanger maar maakt wat weinig HCG aan waardoor de test het nog niet “ziet”.
Welke test heb je gebruikt? Want ze zijn niet allemaal even gevoelig...
Zeer waarschijnlijk was het gewoon een rare ongesteldheid. Het was niet zoveel als mijn normale ongesteldheid, maar wel veel meer dan een beetje spotten. Had de dag ervoor en de 1e dag ook nog een ovulatie test gedaan en die was nog altijd dik negatief.

Ach, we beginnen weer overnieuw! Was voor ons toch pas de 2e officiele maand! ;-)

Ik vind het altijd zo gemeen dat het lichaam je zo kan bedotten! :-D Eerste maand had ik ook zoveel kwaaltjes, die ik normaal echt NOOIT heb, dat ik dacht: JA! Maar nee!
MissBeany schreef:
27-11-2019 10:58
Zeer waarschijnlijk was het gewoon een rare ongesteldheid. Het was niet zoveel als mijn normale ongesteldheid, maar wel veel meer dan een beetje spotten. Had de dag ervoor en de 1e dag ook nog een ovulatie test gedaan en die was nog altijd dik negatief.

Ach, we beginnen weer overnieuw! Was voor ons toch pas de 2e officiele maand! ;-)

Ik vind het altijd zo gemeen dat het lichaam je zo kan bedotten! :-D Eerste maand had ik ook zoveel kwaaltjes, die ik normaal echt NOOIT heb, dat ik dacht: JA! Maar nee!
Irritant he...als je wil ben je welkom om mee te schrijven in het wachtbankje topic hoor, zit iedereen in hetzelfde schuitje!
zwanger/het-wachtbankje-tussen-ovulatie ... #p30538603

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven