**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Sammie, mijn LF was ook maar 11/12 dagen, dus daar kun je gewoon zwanger mee worden! Nog even duimen!



@Lady, ben je begonnen met spuiten op dag 11? Is dat standaard? Ik begon altijd op dag 3.



@Spinnekop, hoever ben jij?



Denk idd gewoon aan mijn moeheid toegeven. En ik heb er ook niet echt over gedacht hoe ik me zou kunnen gaan voelen. Heel stom, maar het was toch ineens 'onverwachts' dat ik toch zwanger bleek!
Alle reacties Link kopieren
@missy: Ja, ben op dag 11 begonnen. Kon/mocht nog niet eerder vanwege overstimulatie vorige keer.. het moest eerst rustig zijn in de eierstokken. Vorige keer begon ik ook op dag 3 of 4.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Lady, oh vandaar! Gelukkig kon je alsnog starten! Spannend hoe het ervoor staat!



@spinnekop, oh wat lekker! Je hebt wel al een paar echo's gehad toch?
Sammie ik heb de gewone van zwanger & kids. Ik doe ze ook nu alleen maar 2 weken omdat ik heel benieuwd ben of mijn lichaam het zelf weer oppakt voor de controle afspraak.

Hoe is het nu met jou buikpijn?



Lady fijn dat je uiteindelijk toch nog kon beginnen met spuiten! Spannend morgen.



Spinnekop je stond idd ook niet meer in de andere tabel heb alles hierheen gekopieerd.

Hier gaat het de goed! Voel alleen nog af en toe wat trekken bij de hechtingen in mijn navel. En soms wat gevoelig bij voorover leunen ofzo. Vanaf morgen weer mijn volledige vaste uren (16) werken. En hopelijk vanaf die week erop weer extra werken.
Alle reacties Link kopieren
@snowy; je zegt dat moderator wil dat we nieuw topic openden. Dan kan zo'n moderator toch ook oude topic deleten?



@lady. Bij mij in ZKH ben ik volgens mij ook 1x gestart op dag 9 ofzo en dan moest ik die betitelen als dag 5.



Maar normaliter als het pas na >10 dagen na eisprong rustig is, krijg je een Provera kuur om nieuwe cyclus te starten.
Famke geen idee eigenlijk! Zal vast wel kunnen als het aan ze gevraagd word denk ik. Zie net dat ze hem wel al gesloten hebben. Ik weet alleen dat boven de 3000 "vol" is.
Alle reacties Link kopieren
@snowy @missy: Ik zal morgen laten weten hoe het gegaan is! Hoop dat ik dan ook een keer met pregnyl mag spuiten, kijken wat er dan gebeurt .



@Famke Oke, ik had hiervoor idd een provera kuur. (om overstimulatie af te breken). Heb toen ook iets meer dan 10 dagen provera geslikt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is buikpijn weer weg. En temp was vanochtend nog mooi hoog, dus verwacht vandaag niets meer. Afwachten maar weer.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowy89 schreef op 10 juli 2016 @ 11:43:

Famke geen idee eigenlijk! Zal vast wel kunnen als het aan ze gevraagd word denk ik. Zie net dat ze hem wel al gesloten hebben. Ik weet alleen dat boven de 3000 "vol" is.



Zal ik van de week eens kijken hoe we zo'n moderator een verzoek kunnen sturen?



Dan kan topic 1 en 2 wel weg. Anders vind je die over 10 jaar nog in Google ????
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Vanmorgen weer een echo gehad, helaas geen groei geconstateerd dus provera meegekregen.

Vandaag of morgen mee beginnen en dan binnenkort kuur 2 (100mg ipv 50mg)



Wanneer op de dag slikken jullie provera?

Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Alle reacties Link kopieren
Goed plan Famke!



@lady, dan komt er vast een eisprong! Volgens mij heb ik nog niet eerder gehoord dat er met pregnyl geen eisprong komt.



@Sammie, dinsdag is je nod toch? Spannend!



@san D, oh balen!! Ik had met 50 Mg ook geen eisprong, 100 Mg werkte wel. Ik slikte provera gewoon zoals het uitkwam. Voelde me er absoluut niet happy door, maar las ook wel vaak dat anderen nergens last van hadden. Ff afwachten dus!
Famke Idd goed idee anders blijft het jaren erop staan. Is er geen email adres ofzo of kun je ze alleen bereiken met het stafje?

* ik had ook al een x stafje gedaan met berichtje erbij hoe het zat en of ze hier willen reageren. Weet niet of ze daar op reageren.



San d balen dat je geen groei had. Ik slikte zowel de clomid als de provera en primolut altijd in de ochtend. Mijn ervaringen zijn zoals je al had gelezen niet zo fijn alhoewel de eerste keer wel mee viel! Mocht je veel last hebben kun je altijd voor een evt volgende x een andere opwekker vragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen san, dat er geen groei is.

@missy ja dinsdag is denk ik nod. Ik had 2 maanden terug na iui ook buikpijn op dag 8 of 9, maar werd uiteindelijk toch ongesteld, dus verwacht nog niets.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@Missy: dat geeft hoop! Voel wel wat steekjes vandaag in onderbuik..morgenochtend ben ik al vroeg aan de beurt dus zal snel weten of er groei te zien is. Hoe is het met de vermoeidheid? Hoeveel weken ben je nu zwanger?



@San Balen! Hopelijk de volgende ronde beter nieuws . Ik nam provera altijd na het avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem Provera na avondeten, dan heb ik de eerste down gevoelens terwijl ik slaap.
Alle reacties Link kopieren
@Lady, en en? Mocht je pregnyl zetten?!

Ik ben vandaag 9 weken zwanger. Begin een licht bollend buikje te krijgen! Kan m'n vriend ook wat meer zien dat het echt is! Het voelt nog steeds erg onwerkelijk! Behalve moeheid voel ik me best goed! M'n lichaam went wat aan de hormonen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Misschien een beetje voorbarig. Maar ik wil me graag toevoegen aan de groep.



Mijn verhaal:

Ik heb op 14-01-2016 een miskraam gehad bij 10 weken.

voor die tijd een prima cyclus van 35 dagen. Kon de klok erop gelijk zetten.

Echter na de MK is deze helemaal van slag.

Eerste cyclus 6 weken (is normaal na MK) daarna de 35 dagen, 46 dagen en daarna 51 dagen.

Schiet zo dus niet op. ik twijfel ook of ik de laatste rondes wel een eisprong heb gehad gezien ik deze niet kon vinden met ovulatietesten.

Nu ben ik gelukkig gelijk door de HA doorverwezen en mag woensdag naar de Gyn. (ik zit dan op dag 14 na mijn menstr.)

Ik hoop eigenlijk dat ik gelijk clomid voorgeschreven krijg, maar geen idee of ze dat zo 'makkelijk/snel'doen.

Hoe is dat traject bij jullie gegaan?



ps Missy, gefeliciteerd met je zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
@lady, hoe was het vanochtend?

Welkom Sylvia. Ik denk dat je alleen chlomid krijgt als daar een reden voor is. Dat zou natuurlijk kunnen zijn als je geen eisprong meer hebt. Lijkt me wel fijn dat ze nu even goed naar je cyclus kunnen kijken en tegelijkertijd zegt mijn gevoel ook, dat als het niet nodig is, blijf dan nog even uit dat medische circuit. Hoe lang was je al bezig met zwanger worden voor miskraam? Hoop voor je dat het snel raak is en raak blijft.



Wij moesten nog relatief lang door blijven proberen zonder stimulatie. Maar ik heb wel van mezelf een eisprong.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Dank je Sammie.

De 1ste keer zwanger hebben we er niet echt lang over gedaan. Was bij ronde 5 zwanger.

Om eerlijk te zijn heb ik liever dat ik clomid krijg dan dat ik elke keer maar moet afwachten terwijl mijn cyclus alleen maar langer en langer gaat duren.

Nu is het niet te voorspellen wanneer mijn ovulatie is en duurd het allemaal wel erg lang qua rondes! (laatste cyclus 52 dagen is niet echt normaal lijkt me).

ik vindt te voornamelijk moeilijk en frustrerend dat ik niet de controle over me lichaam heb.

Maar denk indd. ook niet dat ze het zomaar voorschrijven. Vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen.

Maar vindt het wel fijn dat er woensdag even zo wie zo gekeken wordt hoe het er 'daar van binnen' voorstaat (om zo maar te zeggen)
Alle reacties Link kopieren
Het kan denk ik nooit kwaad even te checken of het er allemaal oke uitziet. Zeker als je cyclus zo verstoord is. Vervelend hoor, zeker na zo'n verdrietige afloop van je eerste zwangerschap. Medische molen is niet leuk en clomid vond ik zeker geen pretje. Maar miss is het uiteindelijk niet nodig?

Ik schrok een beetje van je bericht. Merk dat ik ook wel bang ben dat het toch misgaat. Ben nu 9 weken zwanger. Moet er niet aan denken dat het nu misgaat! :( hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
@ myque: Fijn dat je iets hebt aan de pauze, maar snap wel dat het op een gegeven moment aan je gaat vreten en dat je eigenlijk wel weer een beetje een idee wilt hebben hoe je lichaam ervoor staat. Wel super knap dat je 14 kilo kwijt bent, zal misschien ook wel ten goede komen als jullie straks weer verder gaan?! Heb je je einddoel al bereikt wat dat betreft of wil je nog meer kwijt?



@ Snowy: Dat klinkt wel verwarrend met die ovulatietesten... Hopelijk kom je er een beetje wijs uit/ heb je toch een eisprong gehad? Fijn dat je niet meer zo veel last hebt van de operatie.



@ Missy: Wel fijn dat je lichaam een beetje aan het wennen is aan de hormonen. Leuk dat je het al een klein beetje gaat zien! Hopelijk de rest van de vermoeidheid ook snel minder!



@ Lady: Is de verhuizing goed gegaan? Heb je het naar je zin op je nieuwe stekje? Hoe was je echo?



@ San D: jammer dat er niets te zien was. Hopelijk met 100mg meer succes. Heb al vaak genoeg gelezen dat het wel helpt om te verhogen!



@Silvia: Wat verdrietig van je miskraam :( Over het algemeen doen ze eerst een algemeen onderzoek, met bloedprikken en echo's en zo. Daarna bepalen ze of er iets aan de hand is en wat ze daarmee kunnen doen. Bij mij kunnen ze eigenlijk ook niets vinden, maar omdat mijn cyclus ook onregelmatig was, zijn ze toch met clomid begonnen. Weet niet wat ze bij jou zullen gaan doen omdat je toch al zwanger bent geweest (en je dus, zoals ik wel eens letterlijk vaker heb gehoord, bewezen hebt dat het jullie wel lukt), lees wel eens dat ze dan nog wel eens af kunnen wachten. Maar ja... je cyclus wordt wel steeds langer, dus ik zou gewoon duidelijk aangeven dat je hier onzeker van wordt. Je in ieder geval niet zomaar weg laten sturen!



@ Hier: Was vrijdag zéér aangenaam verrast. Ik ging naar het zh voor een follikel meting, met het idee dat er toch niks zou groeien en ik dus gewoon na het weekend weer terug moest voor een nieuwe meting.

Vonden ze gewoon een ei van 14,5mm :$ Ik was écht enorm verbaasd. Het ophogen heeft dus gewoon geholpen. Ze wist niet precies wat ze dan moest doen, want eigenlijk wilde ze me graag nog een keer zien, maar omdat het weekend was ging dat niet en ze dacht dat vandaag te laat zou zijn omdat het in 2 dagen van niks naar 14,5mm gegroeid was. Dus nu hebben ze maar gewoon advies gegeven om gisteren avond de pregnyl te zetten (wat overigens niet normaal zeer deed, begin me echt een watje te voelen voor wat betreft pijn :?) en dus morgen ochtend de IUI. Ik ben er nog steeds verbaasd over, maar in ieder geval dus nog wel een kans voor de zomerstop! Ben zooooo blij!! :D

Vriendlief had het trouwens ook niet aan zien komen, want ik belde hem vrijdag met de mededeling dat hij moest regelen dat hij dinsdag ochtend vrij zou zijn (hij wil altijd heel graag mee voor de IUI), maar hij snapte in eerste instantie dus echt niet waarvoor. Was leuk :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Duna! Wat kan je lichaam je soms verrassen he?! Toi toi toi voor morgen!

Ik ben btw wel wat verbaasd dat ze in het weekend geen echo's doen! Ik ben vanaf maart met regelmaat op zaterdag of zondag voor een echo naar het zh geweest. Juist met dit soort trajecten steekt het zo nauw!
Alle reacties Link kopieren
Duna! Wat ontzettend leuk. Alsof het zo heeft moeten zijn. Wie weet is het straks wel gelukt in een ronde die je al als verloren had beschouwd. Veel succes morgen! Ik ga voor jullie extra hard duimen
Alle reacties Link kopieren
@Missy @Sammie Alle cystes waren weg. Had nu een eicel van 10mm. Gewoon nog door spuiten met 75EI en dan woensdagmiddag weer komen. Mijn bmsv blijft wel aan de dunne kant met nu weer beetje vocht erin. Woensdag maar 's vragen wat we daar evt. aan kunnen doen. @Missy Wat leuk dat je al een buikje begint te krijgen, lijkt me zo gek en bijzonder! Fijn als je straks de grens bereikt hebt.



@Duna Wauw! Wat fijn zeg! Geniet van het goede nieuws :-). De verhuizing is goed gegaan, bevalt erg goed. Wonen nu in een kindvriendelijke buurt met ruimte in huis om uit te breiden dus hopelijk gaat onze wens snel in vervulling! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven