**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Zonwolken hier ook geen fijne ervaring met Provera. Moe en depressief. Helaas een vd vele bijwerkingen daarom ben ik overgestapt op Primolut. Heb 3x Provera gehad en werd iedere kuur erger..
Alle reacties Link kopieren
Hmm temp nog steeds hoog, 37.3. Test neg.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Wat blijft het spannend sammie!
Alle reacties Link kopieren
@sammie: spannend!!



@hier. Vanochtend een uur lang echt enorm last van steken/krampen naar de lies. Had gewoon last met lopen, dus ik dacht ik word binnen een uur wel ongesteld. Al voelde dit niet als het normale ongesteldheid-gevoel. Zat op andere plek en 15x zo erg. Normaal heb ik een bepaald zeurend licht gevoel en dan binnen 1,5 uur ben ik wel ongesteld. Ik word er niet door belemmerd. Nu dacht ik hemeltjelief what's going on.... Maar nog steeds niet ongesteld en mijn buik is weer normaal.



Als ik inderdaad zaterdag/zondag een eisprong zou hebben gehad, dan zou dit DPO 11 moeten zijn.



@jullie. Zijn er hier trouwens ook meer mensen die PCOS hebben en ook trage schildklier hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat gek famke. Kan natuurlijk zijnbwat we allemaal hopen, de innesteling. Afwachten dus ook! We zijn wel lekker bezig allemaal deze maand.

Mijn schildklier werkt goed en heb ook geen pcos
Alles kan als jij het laat gebeuren
Wat spannend voor jou famke wat er allemaal aan de gang is in je lijf!

Ik heb een normaal werkende schildklier hier is toevallig vorig jaar op getest.



Pff ik voel me al sinds maandag niet goed.. veel hoofdpijn en misselijk en komt steeds maar terug. Dacht maandag zal wel weer migraine aanval zijn maar normaal na slapen is het over maar nu niet.. Iemand die dit herkent ergens in de cyclus?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Sammie! Hoop het zo voor je!



@Famke: idd gek dat je zoveel last hebt in je lies...tja het kan alle kanten op. Heel cliché maar dus maar weer afwachten! Heb je een idee van wanneer je zou kunnen testen? Mijn schildklier werkt goed overigens.



@Snowy: vervelend van die hoofdpijn! Waar zit je nu in je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
@ Wiek: Wat fijn dat het je heel erg meeviel! Waren je eileiders wel goed doorgankelijk?

Hopelijk snel een eisprong en dan inderdaad extra kansen door de hsg.



@ Sammie: Jammer dat de test negatief was. Maar misschien toch nog te vroeg? Ik duim nog even voor je door!



@ Heytan: vervelend hè, dat wachten en dat analyseren van elk dingetje dat je voelt...



@ Missy: ik heb het boek van anne tel gelezen ook.. Vond het toen wel echt interessant en zo ontzettend herkenbaar!



@ Famke: Lastig is dat als je geen idee hebt wat er gebeurd in je buik! Ovulatietesten zullen ook niet veel helpen waarschijnlijk... Hoop echt dat je toch iets van een eisprong hebt gehad nu en dus een natuurlijke kans!

Ik had het in ieder geval ook in de maand dat we gestopt waren, dat ik een halve week nadat we gestopt waren dacht een eisprong te hebben (bleek uiteindelijk niet zo te zijn) en een week later ook weer hele heftige eisprong-pijn. Bij mij was die tweede keer wel een eisprong want exact 15 dagen later was ik ongesteld. Dus wie weet gebeurt dat nu ook bij jou of zo... Hopen mag altijd

Ik val niet in de categorie PCOS en trage schildklier.



@Snowy: Succes met de controle. Hopelijk alleen maar positief nieuws!

Ik vroeg me ook (net als Wiek) af waar je nu zit in je cyclus... ik herken hoofdpijn en misselijkheid niet in de cyclus in ieder geval.



@Lientje: Fijn dat je pauze je goed bevalt! Hopelijk nog zo'n korte ronde en dan met succes



@ Lady: Super! Welkom alvast op het wachtbankje.



@ Hier: We werden gisteren al terug gebeld door de gynaecoloog, dus ze had er toch wat vaart achter gezet. Ze heeft overlegd met de uroloog en die gaf aan dat we toch maar langs moesten komen. Niet zozeer omdat mijn vriend ergens last van heeft, maar omdat er bij ons sprake is van subfertiliteit (zoals ze het zo mooi zei) en een sterk wisselende semenkwaliteit en kwantiteit. Dus voor de zekerheid moet mijn vriend/moeten we even langs.

Vriend heeft ook maar wat urine ingeleverd bij de huisarts voor de zekerheid. Daar vonden ze wel een heel klein beetje ontstekingswaarden en bloed in zijn urine, maar eigenlijk niet genoeg voor een blaasontsteking. Hij heeft nu wel voor de zekerheid alvast een antibioticakuur gekregen en kunnen dus binnenkort een verwijzing naar de uroloog op de deurmat verwachten.

Het feit dat ze wel iets van ontstekingswaarden hebben gevonden stelt toch wel wat gerust, maar werd best zenuwachtig van het telefoontje van de gynaecoloog en de huisarts wilde ook perse mijn vriend spreken voordat ze antibiotica gaven en vond het idee van de uroloog ook wel goed... Dus een beetje ongerust zijn we wel.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wiek en duna heb geen idee of ik nu een cyclus heb. Maar als die ovulatie is geweest bij die donkere streepjes op de testen dan zit ik nu ergens op 8/9 dpo..

Heb natuurlijk sinds april 2015 nog nooit een eisprong gehad dus weet ook niet hoe ik me dan zou moeten voelen ervoor of erna..



Duna fijn dat de gyn al zo snel heeft gebeld. En fijn dat er toch nog even extra na word gekeken door de uroloog!
Alle reacties Link kopieren
Famke, ik heb ook PCOS, en m'n schildklier werkt voor zover bekend niet veel trager dan normaal. Er is vorig jaar tweemaal op getest omdat de eerste test een afwijking liet zien. Een half jaar later weer getest en toen waren de waarden 'normaal'.



Zonwolken, ik ben sinds 4 dagen provera aan het gebruiken voor de eerste keer.

Behalve buikpijn (beetje zeurderig en opgeblazen gevoel) en wat vermoeid zijn weinig last.

Slaap sinds dag 1 van provera wel onrustig snachts, met de meest rare (extreme) dromen.. Iemand daar ook bekend mee?



Heb gisteren en vandaag wat bloedverlies, is dat normaal terwijl je nog provera slikt? (Moet nog 6 dagen)
Alle reacties Link kopieren
Wat veel vage dingen weer dames! Dan is weer duidelijk zichtbaar dat die echo's en controles niet voor niets zijn! Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en een wat gestructureerdere cyclus! Zo weet je ook niet waar je aan toe bent!



@Duna, jeetje wat vervelend zeg.. Met eerdere testen hebben ze dat niet ontdekt? Ik hoop dat het niets bijzonders blijkt!



@Famke, och! Jouw lijf vliegt ook alle kanten uit! Lijkt me echt heel vervelend en onzekerheid te geven.. Vrijdag gewoon een echo vragen!





@San-D, ik heb wel na 9 dagen al m'n menstruatie gehad. 4 dagen lijkt me wel heel snel, maar volgens mij kun je best een tussentijdse bloeding krijgen. Staat vast in de bijsluiter!
San d als het bloedverlies doorzet en je echt ongesteld word moet je stoppen met de kuur. Mijn gyn zei dat je vanaf dag 5 al kon gaan bloeden. Anders even bellen als het erger word?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje duna. Wat heftig zeg. Wel goed dat ze meteen actie hebben ondernomen. Duim dat het "gewoon maar " een blaasontsteking is.

@snowy, zou wel super zijn als je deze maand een cyclus zou hebben.



Hier het gevoel dat ongesteldheid vandaag gaat komen, zucht. Gister vroeg een mannelijke college wel of ik dikker was geworden. Dat is niet zo. Hij zei dat bepaalde delen van lichaam voller waren. Toch gek. Maar goed. Als het nu doorbreekt ben ik wellicht wel hele vakantie ongesteldheidvrij. Ook wel lekker en lekker Italiaanse wijntjes drinken.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! mag ik meebabbelen?



Ik moet na pco vaststelling ook aan Clomid beginnen... helaas heb ik al 2 maand mijn menstruatie niet meer.

vanavond lees ik alles eens door dan ben ik misschien mee met het hele gebeuren...
Alle reacties Link kopieren
Welkom bananaroxx. Jammer dat je hier mee moet schrijven. Hopelijk heeft chlomid snel het gewenste resultaat.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gesprek gehad. Na zomervakantie weer 75eh spuiten en niet verhogen, dan maar langere cyclus.

Ook werd over IUI gesproken omdat we al 6 rondes er op hadden zitten, maar omdat we niet echte 6 rondes hebben gehad, mogen we er ook voor kiezen dat we 2-3 gewone rondes spuiten doen, en daarna over op IUI.



Ik was er eigenlijk wel over uit laten we maar 2-3x gewoon proberen en daarna IUI.
Ik heb mijn gesprek ook gehad. Wel een andere arts omdat de mijne in de ok zat.. mijn verhaal met de donkere ovulatie testen en daarbij puistjes en daarna een vette huid lijkt er op dat er een eisprong is geweest. Nu begin ik weer helemaal onder de puistjes te zitten op me borst/hals pff ken dit echt niet. Blijf ook maar misselijk met momenten. En lijk wat buikkrampjes te hebben.

Als ik volgende week niet ongesteld of zwanger ben kan ik weer beginnen met Primolut en spuiten.

Durf niet zo goed te testen..
Alle reacties Link kopieren
Ahh spannend snowy. Kan je geen bloedtest krijgen?

Famke, fijn dat er een traject is uitgestippeld. Wel goed dat je nog even niet hebt gekozen voor iui.

Ik heb al hele dag buikpijn. Tot nu toe nog geen ongesteldheid, maar komt vast snel door.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Heb jij een eisprong gehad famke? Of konden ze dat niet zeggen?



Snowy geen echo gehad? Bij een eisprong is daar een leeg eiblaasje op te zien.
Alle reacties Link kopieren
@Spinnekop, hoe weten ze of dat eiblaasje leeg is dan?



@famke, snap best dat je nog even iui uit wilt stellen. Hopen dat het ook echt niet nodig is!!



@Snowy, Vanwaar komt je misselijkheid? Kan dat door een eisprong?! Lijkt me ook wel lastig de testdatum vast te stellen? Of gok je gewoon? Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet precies meer missy. Bij mij hebben ze dat 2x gezien.
Sammie Weet niet of ze volgende week nog een bloedtest willen doen maar ga der vanuit dat de urinetest klopt.

Spinnekop Nee geen echo gehad zou niets op te zien zijn. Moet gewoon even een weekje afwachten.

Missy als ik een eisprong heb gehad is dat op 4, 5 of 6 juli geweest volgens die ovu testen. (3 en 4 juli waren het donkerst) Dus dan moet ik uiterlijk volgende week ongesteld zijn. Misselijkheid na een evt innesteling? Geen idee.. Schijnt te kunnen volgens internet.

Heb ook een hele bolle buik wat ik wel herken van vroeger dat die dikker werd voor een menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Bedoelde bloedtest voor zwangerschap, maar dat is dus nog even wat te vroeg.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@Snowy, je hebt vast een eisprong gehad! Hoe gaaf zou het zijn als het toch eens een positieve test zou zijn?! Ik duim voor je!



@Spinnekop, als je de info leest dat staat er dat een eitje na de eisprong krimpt. Dan zouden de eitjes dus zichtbaar kleiner moeten zijn geweest?
Ik hoop het heel erg dat ik een eisprong heb gehad dat zou een super resultaat zijn van de operatie. Maar ben ergens ook wel heel bang dat mijn lichaam me voor de gek houd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven