**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@duna wat goed. Hopelijk is deze gewoon raak!

@lady wat goed dat er een follikel zat. Hopelijk groeit deze mooi door. Wat betekent vocht in bmsv? Bij mij is bmsv ook elke keer best dun, maar dat vinden ze niet zorgwekkend.

Hier, temp nog torenhoog op dag 12 LF, maar test negatief. Was wellicht te vroeg die test.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@Lady, wat is te dun bms? Fijn dat er een eitje gegroeid is! Op naar de eisprong!



@Sammie, heb je gevoelige testen? Stond er echt absoluut geen heel licht lijntje ofzo? Je maakt het wel spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Denk niet heel gevoelige. Die van Etos 2 voor 5 euro. Ja zucht zeker spannend. Nu maar even afwachten en dan wellicht donderdag nog een keer testen als er dan nog niets is. Nog een advies voor welke test?
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Spannend sammie. Ik doe altijd die van kruidvat 2 voor 5. Maarja, nog nooit een positieve gehad dus of dat nou echt advies is ;) heel veel succes met wachten. Het is misschien ook nog vroeg. Wat adviseerd jullie dokter dan wanneer te testen? Bij ons spreken ze altijd een datum af, 16 dagen (meestal) pas na de iui. Ook omdat het door de clomid en pregnyl ietsje langer kan duren. Succes met wachten nog even en hopelijk een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dag 13 positief getest met testen van sensitest en dan de gevoeligste. In ieder geval nog een paar dagen wachten is niet een verkeerd plan. Ik kon mezelf er altijd helemaal gek mee maken.
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer na iui had ik op dag 12 bloedtest. Nu iui niet doorgegaan, maar "stiekem" wel doorgegaan met gezelligheid in de slaapkamer. Komt goed. Merkte voor het eerst ook opeens soort van paniek...wat nou als het raak is...gek als je al 2 jaar niet kan wachten, haha.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Sammie ik had de kruitvat 2 voor 5, de gewone. Op dag 14 duidelijk positief. Had er niet aan gedacht eerder te testen, maar denk dat 1 of 2 dagen eerder had gekund hoor.



Action is net zo gevoelig trouwens
Alle reacties Link kopieren
Hmm maar klinkt alsnog wel dat dag 12 misschien toch net aan vroege kant is. Als het zo is, dan was zaterdag de innesteling. Ik ga idd maar gewoon nog even afwachten. Zo stom, dacht altijd dat als ik over 12 dagen zou gaan met hoge temp dat ik het dan wel zou weten. Nou niet dus...sorry voor mijn gespam, maar jemig wat is dit spannend en wat een gedoe toch elke keer weer aan het einde van de maand.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb hier al eerder gereageerd een flinke tijd terug, maar ondertussen komt er actie in. Destijds moest ik enkele maanden wachten vanwege het net stoppen met de prikpil.



De prikpil heb ik jaren geslicht vanwege PCOS, de laatste prik heb ik gekregen in september 2015.



Vanochtend naar de gynocoloog gehad, en nog steeds eierstokken als krentenbollen. En nog steeds last van dagelijkse bloedingen, die variëren van aan een mini tampon voldoende naar nachttampons met vleugels 4/5 keer moeten wisselen per dag.



Bloed geprikt, waarbij ze gaan testen op onder andere mijn schildklier. In ieder geval daarnet al gebeld en geen recente eisprong of huidige zwangerschap. Dus ik mag zometeen bij de apotheek om Provera, deze moet ik 10 dagen slikken en dan zou ik een gigantische bloeding moeten krijgen om de boel eens op te schonen. Ik zit namelijk met een continue aanmaak van dun slijmvlies. Allemaal erg handig.



In ieder geval heb ik 21 juli een bel consult met de gynocoloog over de overige resultaten van het bloed onderzoek. En voor het maken van een nieuwe afspraak, en dan mag ik beginnen met hormonen voor een eerste ronde!



Ik zal vanmiddag of vanavond eens een beetje bij lezen en hoop, hoopvolle berichten te mogen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry even een aanvullende reactie.



Mijn vriend en ik zijn verloofd, hebben een koophuis en zijn er helemaal klaar voor. Hij heeft al een dochter van 5 jaar uit een eerdere relatie waarbij hij co-ouderschap heeft. (60/40 waarvan de meerderheid bij ons)



Ik ben 24 jaar en mijn vriend is 26 jaar.
Alle reacties Link kopieren
@ missy: Ik weet ook niet waarom ze dat niet in het weekend doen. Ik weet wel dat er op zaterdag beperkte IUI plaatsen zijn, maar op zondag gebeurd er sowieso niets in het ziekenhuis geloof ik.



@ Lady87: Hopelijk was er vandaag iets te zien op de echo! Ben ook wel benieuwd wat het betekend dat er vocht in het baarmoederslijvlies zit...

Wel fijn dat jullie het goed naar je zin hebben in het nieuwe huis met nieuwe wijk!



@ Sammie: Wat spannend! Ik duim voor je!



@ Zonwolken: Welkom! Hopelijk mag je snel beginnen met de behandelingen>



@ Hier: vandaag IUI gehad, het lange wachten is begonnen. Vriendlief had 15 mlj zaadcellen na opwerking, waarvan 34% beweeglijk. Dus uiteindelijk bleven er nog 5 mlj over. Dat zou voldoende moeten zijn. Nu echt rete spannend of het gaat werken Hij had wel zéér veel (zo stond het op het blaadje wat we af moesten geven aan de arts) erytrocyten in zijn semen zitten. Dat betekend dus bloed in het semen. Iemand enige ervaring hiermee?

Arts zei dat het kon komen door een blaasontsteking of schimmelinfectie of zo... maar op internet lees ik de meest enge dingen... Moesten aan het eind van de week nog maar eens bellen om er wat meer informatie over te krijgen (hadden een erg jonge arts, ik weet niet eens of ze echt al afgestudeerd is of dat ze bijna klaar is en ze wist volgens mij gewoon niet zo goed wat ze er mee moest doen).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Sammie en Duna!!! Ik hoop voor jullie een vruchtbare maand :-). Heel herkenbaar hoor Sammie, ik vind de 2-3 dagen voor NOD misschien wel het ergst van het hele gedoe!



Welkom terug zonwolken! Fijn dat je nu mag starten, hoop dat het snel effect gaat hebben!



@hier: vanmiddag de schuimecho gehad voor het bekijken van de doorgankelijkheid van de eileiders. Alles was mooi open dus prima uitslag!

Onderzoek zelf viel mee, al was het inbrengen van de eendebek erg pijnlijk voor mij, komt door mijn gespannen bekkenbodemspier (heb ik al fysio voor gehad). Maargoed toen die eruit was voelde ik de echo en het inspuiten van het schuim nauwelijks. Nu weer thuis, wel wat lichte menstruatie kramp maar verder gaat het best goed! Ben wel heeeeel blij dat dit achter de rug is! Arts noemde ook dat het kan zijn dat ik nu meer vruchtbaar ben na het doorspelen. Hopen we dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Welkom zonwolken!

@duna lang wachten is het idd. Hopelijk met een goede uitslag. Wat gek dat vriend bloed had. Lijkt me goed om daar wel meer duidelijkheid over te krijgen.

@wiek fijn dat het achter de rug is en dat het meeviel. Zou mooi zijn als je nu vruchtbaarder bent.

Ik heb net nog maar wat testen gekocht. Maar ga pas donderdag weer testen.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@Sammie, ooh wat spannend! Voel je al iets dan? Ik hoop het zo voor je. Kan je de verleiding om te testen weerstaan tot donderdag denk je?



@zonwolken, spannend, wat een vervelende situatie. Hopelijk knapt het snel op en mag je beginnen met behandelingen



@Duna, heel veel succes met wachten, wij zitten kort op elkaar dan, ik had zaterdag IUI. Spannende tijd weer! Wel een gek verhaal ja van dat bloed. Ik zou ook echt ff navraag doen. Hopelijk is het niks ernstigs.



@Wiek, wat fijn dat het je is meegevallen. Dat je nu extra vruchtbaar bent is heel mooi meegenomen toch? Hoever zit je nu in je cyclus ook alweer? krijg je deze ronde nog een behandeling?



@hier gaat het zn gangetje, ik voel vanalles rommelen in mijn buik. Maar dat kan ook echt vanalles zijn. Nog geen positieve tekenen lijkt me, aangezien IUI afgelopen zaterdag was. Misschien nog late bijwerkingen van de pregnyl ofzo. We zullen wel zien, moet nog heeeeel lang wachten :( Tot volgende week zondag...
Alle reacties Link kopieren
@Heytan, de pregnyl werkt wel 9 dagen door geloof ik, dus dat kun je nog voelen. Ik heb zelfs tot 12 dagen last van pijnlijke borsten gehad, dat ging pas weg toen ik ongesteld werd (en de laatste keer ging het niet weg want zwanger).
Alle reacties Link kopieren
Oh voor jou ook spannend heytan!!! Succes met de wachtweken!



Ik zit nu op CD7, dag 4 van clomid. Dus eind volgende week eisprong als het goed is (is tot nu toe nog gelukt) en dan ook weer op het wachtbankje maar duurt dus nog ff.
Alle reacties Link kopieren
@Sammie Ja, ga het morgen zien! Spannend! Hopelijk niet teveel eitjes gegroeid. Mijn bmsv is steeds rond de 3-4mm. Ik weet zo even niet meer hoe het ook alweer precies zat met dat vocht.. Als het morgen nog zo is, ga ik het weer even vragen! Jij sterkte met afwachten..



@Missy Mijn bms is steeds 3-4mm. Ja, hopelijk is het eitje morgen weer wat gegroeid zodat we een stap verder kunnen.



@Duna Morgen eind van de middag heb ik de echo, hoop idd dat het eitje is doorgegroeid! Ik heb wel vaker vocht gehad in bms en soms was het ook gewoon zo weer weg. Arts heeft het me wel 's verteld wat het inhoudt, maar ben 't vergeten.. Er staat vast wel iets over op Google en zal er morgen weer 's naar vragen!



@zonwolken welkom en succes met de behandelingen!



@Wiek; Fijn dat de schuimecho achter de rug is! Hopelijk helpt dit bij de vruchtbaarheid en is het de pijn waard geweest .
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog een goede tip: annetel.nl

Ze heeft een blog en boek geschreven over vruchtbaarheidsproblemen.
Alle reacties Link kopieren
@missy wat leuk! Heb je het op werk al verteld?



@duna: wat een verrassing! Leuk!



@dames op wachtbankje: succes!



@nieuwe dames: welkom!



@hier: ik zou zweren dat ik vannacht eisprong heb gehad of dat ie er aan komt. Veel slijm-verlies en rare buikpijn. Niet echt menstruatiegevoel. Mijn typische menstruatiepijn herken ik uit duizenden en 2 uur later ben ik dan ongesteld. Als ik vanavond nog zo'n gevoel in buik heb, toch vriend vanavond maar even aan de mouw trekken ????. En dan hopen dat er toch nog iets moet springen



Al paar weken geen controle gehad, dus ja weten wat er aan binnenkant gebeurd zou ook wel fijn zijn. Mijn buik is wel weer boller geworden afgelopen 2 weken.



Maar eigenlijk wel raar want qua gevoel in de buik dacht ik dat ik een natuurlijke eisprong vorige week zaterdag/zondag had gehad. Dus op zich zou ik eerder zeggen dat er een ongesteldheid aan moet komen met mijn korte LF. Maar ik geloof dat ik nooit wit slijm verlies voor menstruatie.



Nou ja misschien dat ik vrijdag bij gesprek ook nog een echo krijg?
Wat is er weer veel geschreven zeg!

Welkom nieuwe dames.



Missy leuk dat je al een klein buikje begint te krijgen!



Duna Idd verwarrend vd ovulatietesten. Maar er zijn nu sinds 1-7 maar 2 duidelijk donkere lijntjes 2 duidelijk lichtere lijntjes en de rest is vrijwel gelijk aan elkaar. Dus we wachten nog eventjes af. Anders heb ik begin volgende week ergens mijn NOD.

Wat fijn dat je toch een groeiend eitje had en de IUI al achter de rug hebt! Maar wat gek van dat bloed! Ben benieuwd wat ze er later deze week over zeggen!



Lady Fijn dat je geen cystes meer had. Vocht in je bmsv? Ik heb wel een x vocht om me baarmoeder heen gehad (cd3) maar dit was na de ongesteldheid weer weg op echo dag 10.

3-4 mm is idd wel dun voor het bmsv. De mijne was altijd 5-6 mm daaraan kon mijn gyn ook zien dat er nog geen groeiend eitje kwam omdat die dan meer opbouwt.



Sammie spannend voor jou zeg! Zou het door de overstimulatie ook nog kunnen dat er een ander eitje doorgegroeid is ook nog in gesprongen waardoor je menstruatie langer uit blijft?



Wiek fijn dat de schuimecho je is meegevallen! Hopelijk zorgt die extra vruchtbaarheid ervoor dat het deze ronde wel lukt!



Famke vervelend he als we niet weten wat er in ons lijf gebeurd!



Hier nog 2 daagjes wachten en dan de controle bij de gyn. Ben heel benieuwd hoe alles er van binnen uit ziet en of dat ik een eisprong gehad heb!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik heb ook de weg gevonden naar het nieuwe deeltje!



Wat fijn dat de nare doorgankelijkheidstesten dan toch positief zijn.



Wij gingen normaal maar 1 ronde pauze houden maar omdat ik op cyclusdag 35 mijn regels kreeg wat op zich aanvaardbaar is van lengte toch nog een maand/ cyclus beslist om niet te spuiten. De gyn was ook in vakantie en om bij een andere praktijk te gaan dat zag ik niet zitten.

Ik slik nu ook elke avond frambozenstruik druppels (gemmo) en dit al zo'n 7weken.

Gisteren had ik slijmen die echt super lang rekten. Ik dacht wat is dit. Na wat Googlen kwam ik uit op een eisprong. Ook heb ik voor het eerst sinds geen spuiten en Clomid steekjes in mijn onderbuik. Dus ik geloof er in dat die druppels mijn cyclus echt wel vooruit helpen.

In iedergeval zalig om niet te moeten spuiten en mezelf te zijn, de seks is spontaner en beter, even geen stress tussen ons... Een goede beslissing om nog een maand extra af te wachten.



En heel herkenbaar Myque; ik hou nu ook wél alles nauwgezet bij in mijn app. Want lossen doe je het natuurlijk nooit.



Dikke knuffels aan jullie allemaal. Zet hem op en geniet vooral van elkaar en verwen jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit het zkh.. en goed nieuws! Er is een eitje doorgegroeid naar 20mm. Ik mag dus voor het eerst pregnyl gebruiken! Zo spannend! Vanavond en morgen aan de bak dus . Arts verwacht vrijdag de eisprong. Baarmoederslijmvlies was nu ook wat dikker dan ie ooit is geweest (4.5mm) dus dat was ook positief, vocht was bijna verdwenen dus dat geeft geen problemen voor evt. innesteling.



@Famke Spannend.. gewoon maar proberen dus!



@Snowy Spannend idd..laat maar weten hoe het was.
Alle reacties Link kopieren
Grr een heel bericht geschreven, maar kennelijk niet op verzenden gedrukt.

Wat tof lady dat er een ei zit en dat je mag spuiten. Spannende weken dus ook voor jou.

Famke en lientje, wat zou dat mooi zijn als jullie beide ook je eisprong gehad hebben.

@snowy, geen idee of er nog een eitje later kan gesprongen zijn. Ik denk t niet. Temp wel na vrijdag 2 weken geleden omhoog. Maar enige wat ik kan doen is afwachten. Temp was vanochtend nog wel hoog, 37.1. Nu wel allemaal buikkrampjes, maar voelt wel anders dan ongesteldheidspijn. Zenuwslopend is dit zeg.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Morgen ochtend testen sammie?
Alle reacties Link kopieren
Sammie: Ik ga heel hard voor je duimen!



Lady: Ook voor jou ga ik duimen dat dat mooie ei uitgroeit tot een prachtig baby'tje!!



Zoals ik gisteren zei ben ik gister begonnen met de Provera, gisteren avond nergens last van gehad, maar vandaag jeuk over mijn hele lijf, dat stopte dan wel eind van de middag. Maar nu voel ik mij zo enorm verdrietig/gespannen. Heeft geen aanleiding. Ben verder erg moe, en ben juist een spring in het veld.



Niet om te klagen, maar vraag mij af of andere vrouwen hier dit herkennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven