Ovulatie

02-01-2020 16:09 24 berichten
Hoi dames,

Voor mij is dit allemaal nieuw en alhoewel ik me probeer zo goed mogelijk in te lezen kom ik er toch niet altijd uit.
Ik ben 5 november na een niet volledige pilstrip gestopt met de pil omdat ik ongesteld werd doordat ik hem een paar keer vergeten was..
Toen besloten voor een kindje te willen gaan en dus helemaal te stoppen.

Vervolgens werd ik 30 november weer netjes ongesteld en nu 23 december weer. Zitten dus telkens ongeveer 24 dagen tussen. 24 dagen is mijn cyclus?

In het begin lette ik er niet zo op maar nu heb ik ovulatie testen van de Action gehaald en test ik sinds afgelopen maandag iedere dag. Ik kwam er op internet achter dat dat wat vroeg is om te testen gezien het meestal pas vanaf dag 10 kan..

Als ik het via apps en sites uitreken zouden het nu mijn vruchtbare dagen moeten zijn maar er gebeurd niks op de testen?

Wie heeft er tips/advies? 🙏
Alle reacties Link kopieren
MInder testen, meer neuken.
Je bent net gestopt met de pil, relaxxxx
Je bent geen atoomklok he? Het kan soms een paar dagen afwijken.
Mogelijk dat je cyclus weer wat langer wordt je bent net met de pil gestopt.
Het kan per cyclus verschillen hoe lang die duurt. Op basis van 1 cyclus kan je niet zeker concluderen dat je altijd 24 dagen cyclus hebt.
Ik zou dus blijven testen. Je hebt ook schema's online bij ovulatietesten, waar bij staat bij hoe lange cyclus je wanneer moet testen.
Vaak verschilt de tijd van ovulatie ná je menstruatie per persoon, maar is een menstruatie doorgaans wel 14 dagen na ovulatie. Met uitloop van 2 dagen, dus tussen de 12 en 16 dagen.
Hou er rekening mee dat je met die testen elke dag rond hetzelfde tijdstip moet testen ergens tussen 10u en 20u en dan een aantal uur niks mag drinken vantevoren omdat de test anders het lh hormoon niet kan detecteren doordat de urine niet geconcentreerd genoeg is. Heb je hier geen zin in en hoef je niet op de centen te letten zou ik je aanraden om de roze digitale ovulatie testen van clearblue te gebruiken, die mag je met ochtendurine gebruiken en geeft gewoon wel of geen smiley, klaar... geen gedoe met streepjes Etc... Succes :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
lilalinda schreef:
02-01-2020 16:21
MInder testen, meer neuken.
Je bent net gestopt met de pil, relaxxxx

Precies dit. Heb seks en (nog belangrijker) geniet ervan.

En bovendien: wat ga je doen als je weet wanneer je ovuleert? Moet man dan verplicht zijn nummertje doen? Of ga je nerveus zitten afwachten omdat je op de juiste dagen seks hebt gehad?
@bam_1984
Ik drink inderdaad bewust uren van te voren niks en test op hetzelfde tijdstip! Misschien deze maand afwachten en volgende maand clear blue halen..
Je moet juist vóór je eisprong seksen om zwanger te worden.
Ik vind dit een beetje aparte reacties. Tuurlijk geniet ik van seks maar dit maal is de achterliggende gedachte ook dat we een kindje willen krijgen en dan is seks in de vruchtbare periode net wat belachelijker..
Ik wil antwoord op mijn vraag en ben niet gediend van ‘kritiek’
xxonzeker08 schreef:
02-01-2020 16:51
@bam_1984
Ik drink inderdaad bewust uren van te voren niks en test op hetzelfde tijdstip! Misschien deze maand afwachten en volgende maand clear blue halen..
relax toch eens
houdt het leuk! Ook zonder testen worden vrouwen gewoon zwanger hoor
xxonzeker08 schreef:
02-01-2020 16:52
Ik vind dit een beetje aparte reacties. Tuurlijk geniet ik van seks maar dit maal is de achterliggende gedachte ook dat we een kindje willen krijgen en dan is seks in de vruchtbare periode net wat belachelijker..
Nou last van je hormonen heb je zeker. Dat kan ik je wel vertellen zonder een test. Goeiedag zeg.

In elk geval ben je pas net gestopt. Kan maar zo zijn dat je een aantal maanden niet ongesteld wordt omdat je lichaam zijn normale cyclus nog moet krijgen. Je hebt je lichaam gedwongen eens per 4 weken ontrekkingsbloeding, nu mag het zelf weer aan de slag.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
xxonzeker08 schreef:
als je je relatie leuk wil houden, kun je echt beter een relaxte instelling hebben
Het kan nog maanden duren voor je zwanger bent en dan moet neuken leuk blijven.

Ovulatietesten zijn geen middel om zwanger te worden, seks is dat wel

Echt relax, dat is zoveel fijner
xxonzeker08 schreef:
Niet gediend van kritiek.. was de azijn in de aanbieding?
Zulke reacties krijg je hier altijd, gewoon lekker filteren :)

Als je op de juiste manier test zou ik die van de action gewoon lekker blijven gebruiken. Scheelt een hoop centen en het zou zomaar nog een aantal maanden kunnen duren. Ik zit zelf in ronde 12 nu dus relaxt blijven is dan wel een goede tip :biggrin:
xxonzeker08 schreef:
Dan moet je hier lekker wegblijven.
Maar even een serieuze reactie:
Je bent pas net gestopt met de pil en hebt dus pas 1 'hele' cyclus gehad. Dat die toevallig 24 dagen was, wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jou de standaard is. Misschien duurt je volgende cyclus wel 40 dagen. Kan ook weer 24 dagen blijven, je weet het niet.
Gemiddeld is je eisprong 14 dagen voor je menstruatie, maar dit kan ook korter of langer zijn. Bij mij zit er bijvoorbeeld 'maar' 12 dagen tussen. Bij een cyclus van gemiddeld 32 dagen betekent dat dus dat mijn eisprong pas rond dag 20 van mijn cyclus komt.
Als je 23/12 ongesteld bent geworden zit je nu dus op dag 11. Uitgaande van een cyclus van 24 dagen en 14 dagen tussen eisprong en menstruatie, had je inmiddels wel wat lichte streepjes moeten zien. Zie je die ook, of zijn je testen helemaal blanco (op de controle strepen na)? Dat de testen nog niet helemaal positief zijn, kan natuurlijk best, daar is het nog vroeg genoeg voor.
Maar het kan dus ook dat je cyclus deze maand ineens 40 dagen duurt, en je eisprong pas rond dag 26 komt (en de streepjes op je ovu-testen dus pas vanaf dag 20 ofzo donkerder worden).

Ovulatie testen zijn duur, en zo in het begin echt nog niet nodig. Ik zou het zelf even een paar maanden aankijken zodat je óf vanzelf zwanger wordt (door gewoon veel seks te hebben rond de tijd dat je vruchtbaar bent) óf in elk geval wat meer zicht hebt op je cycli zodat je gerichter met ovu-testen aan de slag kan.
Je kan vaak ook wel redelijk aan je lichaam merken wanneer je vruchtbaar bent he? Misschien kan je voor nu beter daar op letten ;).

Succes!
xxonzeker08 schreef:
02-01-2020 16:51
@bam_1984
Je bent er obsessief mee bezig
Chamaedorea schreef:
02-01-2020 17:55
Maar even een serieuze reactie:
Je bent pas net gestopt met de pil en hebt dus pas 1 'hele' cyclus gehad. Dat die toevallig 24 dagen was, wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jou de standaard is. Misschien duurt je volgende cyclus wel 40 dagen. Kan ook weer 24 dagen blijven, je weet het niet.
Gemiddeld is je eisprong 14 dagen voor je menstruatie, maar dit kan ook korter of langer zijn. Bij mij zit er bijvoorbeeld 'maar' 12 dagen tussen. Bij een cyclus van gemiddeld 32 dagen betekent dat dus dat mijn eisprong pas rond dag 20 van mijn cyclus komt.
Als je 23/12 ongesteld bent geworden zit je nu dus op dag 11. Uitgaande van een cyclus van 24 dagen en 14 dagen tussen eisprong en menstruatie, had je inmiddels wel wat lichte streepjes moeten zien. Zie je die ook, of zijn je testen helemaal blanco (op de controle strepen na)? Dat de testen nog niet helemaal positief zijn, kan natuurlijk best, daar is het nog vroeg genoeg voor.
Maar het kan dus ook dat je cyclus deze maand ineens 40 dagen duurt, en je eisprong pas rond dag 26 komt (en de streepjes op je ovu-testen dus pas vanaf dag 20 ofzo donkerder worden).

Ovulatie testen zijn duur, en zo in het begin echt nog niet nodig. Ik zou het zelf even een paar maanden aankijken zodat je óf vanzelf zwanger wordt (door gewoon veel seks te hebben rond de tijd dat je vruchtbaar bent) óf in elk geval wat meer zicht hebt op je cycli zodat je gerichter met ovu-testen aan de slag kan.
Je kan vaak ook wel redelijk aan je lichaam merken wanneer je vruchtbaar bent he? Misschien kan je voor nu beter daar op letten ;).

Succes!
Ik begrijp helemaal wat je zegt! Maar ik merk nu nog niet aan mijn lichaam wanneer ik vruchtbaar ben. De test is tot nu toe inderdaad al dagen helemaal blanco. Maar zonder die test weet ik toch niet wanneer ik vruchtbaar ben en dus ‘meer moet seksen’
xxonzeker08 schreef:
02-01-2020 18:29
Ik begrijp helemaal wat je zegt! Maar ik merk nu nog niet aan mijn lichaam wanneer ik vruchtbaar ben. De test is tot nu toe inderdaad al dagen helemaal blanco. Maar zonder die test weet ik toch niet wanneer ik vruchtbaar ben en dus ‘meer moet seksen’
let eens op je vaginaal slijm, dat spreekt boekdelen
Ovulatie testen kunnen altijd lichte streepjes geven, er is altijd wel iets van het LH hormoon in het lichaam aanwezig.

En zo duur zijn ze niet, bij de action 2,50 voor 5 stuks. Als je je er beter bij voelt zou ik zeker gewoon blijven testen. Ieder mag dit voor zichzelf bepalen. Ik ben zo regelmatig als de pest, voel mijn eisprong altijd, en toch test ik nog elke maand om dit te bevestigen. Dat mag iedereen obsessief vinden maar ik vind het fijn.
lilalinda schreef:
02-01-2020 18:35
let eens op je vaginaal slijm, dat spreekt boekdelen

En dit idd.
Het kan even duren tot je lichaam alles weer goed zelfstandig oppakt. Dus probeer wat meer te ontspannen!

Ik ben gestopt met de pil in Juni en doe ook ovulatie testen sinds September (toen we officieel zijn gaan proberen). En ik heb werkelijk nog maar 1x een positieve ovulatie test gevonden tijdens mijn cyclus.

En ik ben nog steeds vrij onregelmatig. Mijn cyclussen zijn alsvolgt geweest: dag 32, dag 30, dag 27, dag 21, dag 35, dag 16 (ja echt o_o) en mijn laatste begon dan weer op dag 27!

Lees wat tips online. Meer seks in de tijd waarin je ongeveer "zou kunnen" ovuleren. Let op je vaginale slijm. En inderdaad, doe wat testjes in de komende maanden (als je niet al succesvol bent binnenkort) om je cyclus te leren kennen. En veel plezier natuurlijk! ;-) ;-)

Succes in ieder geval!
Ik ben zelf begonnen met gewoon mijn cycli bijhouden in een app (vond zelf Flo erg prettig). De app houdt dat allemaal bij en berekent op basis van je bijgehouden cycli wanneer je vruchtbare dagen en je eisprong ongeveer zijn. In het begin hebben we dus voornamelijk op basis van die app seks gehad hahaha. En geloof me: op een gegeven moment merk je het ook echt wel aan je lichaam en kan je meer daar op gaan vertrouwen.

Zoals inderdaad al gezegd verandert je afscheiding / vaginale slijm. Ik heb tijdens mijn vruchtbare dagen bijvoorbeeld echt een inlegkruisje nodig, zoveel slijm. Daarnaast ook veel meer zin in seks en ook gevoelige borsten gedurende mijn vruchtbare periode. Volgens mij is dat ook wel gebruikelijk, al verschilt het natuurlijk van persoon tot persoon.

Zolang je nog niet zoveel kan zeggen over je 'gemiddelde' cyclus geven ovulatie testen denk ik meer stress dan nodig. Zo'n app is dan goedkoper en vooral veel minder gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven