Primolut bijwerkingen?
maandag 23 maart 2015 om 14:19
Hoi iedereen,
Ik heb een vraag over Primolut.
Sinds 19 maart slik ik 3 x maal daags primolut en dat moet 10 dagen lang. Nu heb ik, sinds ik dat gebruik, 'last' van veel afscheiding. Het is echt meer dan normaal. Ook voel ik op sommige momenten buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden. Zijn dit bijwerkingen van de kuur? Of zou er toch wat anders aan de hand kunnen zijn?
Graag hoor ik ervaringen van vrouwen dit dit ook hebben geslikt.
Alvast bedankt
Ik heb een vraag over Primolut.
Sinds 19 maart slik ik 3 x maal daags primolut en dat moet 10 dagen lang. Nu heb ik, sinds ik dat gebruik, 'last' van veel afscheiding. Het is echt meer dan normaal. Ook voel ik op sommige momenten buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden. Zijn dit bijwerkingen van de kuur? Of zou er toch wat anders aan de hand kunnen zijn?
Graag hoor ik ervaringen van vrouwen dit dit ook hebben geslikt.
Alvast bedankt
.
maandag 23 maart 2015 om 14:38
maandag 23 maart 2015 om 15:06
Wat apart, ik heb het toevallig ook alleen kreeg ik het om de bloedingen juist te stoppen en had inderdaad geen bloedingen meer.
Geen extra afscheiding of iets, nu ben ik wel ongesteld sinds gisteren maar zo lek als een zeef.
Zelfs het matras zat onder vannochtend (had een tampon in) en moet nu om het uur verversen om door lekker te voorkomen.
Geen extra afscheiding of iets, nu ben ik wel ongesteld sinds gisteren maar zo lek als een zeef.
Zelfs het matras zat onder vannochtend (had een tampon in) en moet nu om het uur verversen om door lekker te voorkomen.
maandag 23 maart 2015 om 15:13
Ja dat klopt. Het wordt gebruikt om bloedingen te stoppen, uit te stellen maar ook op te wekken. Had er in eerste instantie ook mijn vraagtekens bij maar het klopte echt volgende de huisarts en de apotheek. Ligt er waarschijnlijk aan hoe lang en hoeveel je ervan moet nemen?
Wat vervelend dat je menstruatie zo hevig is zeg. Is daar ook een oorzaak van?
Wat vervelend dat je menstruatie zo hevig is zeg. Is daar ook een oorzaak van?
.
maandag 23 maart 2015 om 15:25
Ik had de zelfde dosering als jou 3x per dag. En nu heb ik mijn stopweek. Misschien komt alles er nu uit bij mij en heb ik hier na geen doorbraak bloedingen meer. (Die waren er iedere dag)
Dus dat is nog even afwachten ik hoop dat ik daar hierna geen last meer van heb.
Anders moest ik terug komen naar de dokter dus ik moet nog een afwachten.
Maar jij hebt het juist om op te wekken dus wie weet komt het er wel aan?
Ik had zaterdag wel meer afscheiding en gisteren flinke krampen.
Maar hier voor geen extra afscheiding.
Hoeveel tabletjes heb je nog? En ik weet niet of dit normaal is maar leg in ieder geval even een extra handoek over je matras
Dus dat is nog even afwachten ik hoop dat ik daar hierna geen last meer van heb.
Anders moest ik terug komen naar de dokter dus ik moet nog een afwachten.
Maar jij hebt het juist om op te wekken dus wie weet komt het er wel aan?
Ik had zaterdag wel meer afscheiding en gisteren flinke krampen.
Maar hier voor geen extra afscheiding.
Hoeveel tabletjes heb je nog? En ik weet niet of dit normaal is maar leg in ieder geval even een extra handoek over je matras
maandag 23 maart 2015 om 15:33
maandag 23 maart 2015 om 15:55
Jep, na mijn bevalling is de ellende eigenlijk een beetje begonnen. Ben tussen door nog wel zwanger geweest een een curretage gehad. Die nabloeding viel gelukkig mee. En daarna eigenlijk continu een doorbraak bloeding. (volgens de huisarts kan dat continu). Ik wacht nu even af en anders maak ik een nieuwe afspraak. Planning is wel binnen enkele maanden weer voor een 2e te gaan. Maar ik ben niet zo'n fan van condooms maar goed als ik geen AC heb en geen bloedingen moeten we dat ook maar even overwegen misschien.
Jij gestopt met de AC en geen menstruatie begrijp ik hier een beetje uit?
Jij gestopt met de AC en geen menstruatie begrijp ik hier een beetje uit?
maandag 23 maart 2015 om 16:10
O hoe lang is dat terug dat je bent bevallen als ik vragen mag? Erg vervelend zeg al die bloedingen, je lichaam is waarschijnlijk van de rel?
Ja ik ben eind januari gestopt met de pil en zat op dag 53 van mijn cyclus. Maarja ik lees van alles op internet en ben dus wel erg bang dat het erg lang kan duren voordat ik zwanger raak. Zo vanzelfsprekend is het helaas niet.
Ja ik ben eind januari gestopt met de pil en zat op dag 53 van mijn cyclus. Maarja ik lees van alles op internet en ben dus wel erg bang dat het erg lang kan duren voordat ik zwanger raak. Zo vanzelfsprekend is het helaas niet.
.
maandag 23 maart 2015 om 16:17
1 jaar geleden.
Niet te veel googlen , dan word je ook alleen maar gek van en jouw lichaam is niet het zelfde als het lichaam van iemand anders.
Ik snap dat je ervaringen zoekt maar soms kost het even tijd voor dat alles weer op gang is. Nu eerst even dit afwachten wat dit voor jou kan doen en daarna weer verder kijken. En ik snap heus wel dat je alles liever gewoon nu meteen hebt. Dat is gewoon meestal als de knoop is door gehakt dan kun je eigenlijk niet meer wachten.
Het is wel fijn dat je dokter je al meteen probeerd te helpen dit kan ook altijd weer anders zijn.
Maar probeer het nog niet te somber in te zien
En een kindje krijgen is inderdaad niet vanzelfsprekend.
Ik ben na het stoppen met de pil ook niet ongesteld geworden toen. Alleen ik bleek wel zwanger. Alleen wel 2 miskramen gehad.
Niet te veel googlen , dan word je ook alleen maar gek van en jouw lichaam is niet het zelfde als het lichaam van iemand anders.
Ik snap dat je ervaringen zoekt maar soms kost het even tijd voor dat alles weer op gang is. Nu eerst even dit afwachten wat dit voor jou kan doen en daarna weer verder kijken. En ik snap heus wel dat je alles liever gewoon nu meteen hebt. Dat is gewoon meestal als de knoop is door gehakt dan kun je eigenlijk niet meer wachten.
Het is wel fijn dat je dokter je al meteen probeerd te helpen dit kan ook altijd weer anders zijn.
Maar probeer het nog niet te somber in te zien
En een kindje krijgen is inderdaad niet vanzelfsprekend.
Ik ben na het stoppen met de pil ook niet ongesteld geworden toen. Alleen ik bleek wel zwanger. Alleen wel 2 miskramen gehad.