Problemen met voeding/ritme

08-05-2019 13:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over onze zoon van bijna 3 weken jong. Ik heb zojuist het consultatiebureau gebeld maar wij komen er niet echt verder mee qua advies. Wellicht dat jullie vanuit jullie ervaringen tips hebben of dit herkennen.

Tot en met vorige week dronk heel netjes. 6x 100ml dronk hij goed leeg. Hij was dan ook afgelopen maandag goed gegroeid (3420 gram waarvan 330gr in een week aangekomen). Echter sinds maandag drinkt hij slechter. Hij drinkt de flessen niet meer leeg en lijkt de avondfles te weigeren. Hij kreunde steeds tijdens de avondfles en begon erna te huilen, ontroostbaar. Wij gaan hem niet dwingen te drinken dus zijn toen gestopt bij een halve fles waarna hij ook op eens de hele nacht door sliep terwijl hij zich altijd halverwege de nacht meldde. Toen het bureau gebeld voor advies, zij adviseerde 5x 120 te proberen, maar dit drinkt hij niet op. We zijn toen weer terug gegaan naar 6x 100ml, op eigen initiatief.

Waar hij eerst moeite had met alleen de avondfles, lijkt hij nu met alle flessen moeite te hebben. Hij drinkt nog maar 60-70 ml per fles en doet hier ook in één keer een stuk langer over; een half uur over die 60-70 ml (eerst half uur over 100cc)!! Hij is dan compleet uitgeput.
Ook kreunt/huilt hij tijdens de fles en geeft hij sinds maandag ook meer terug (zo'n 2-3 mondjes per fles). vanaf 20:00 huilt hij ontroostbaar en is hij heel onrustig met armpjes en beentjes. Heel zielig... Ik voel me dan machteloos want het lijkt alsof hij ontevreden is. En waarom dit elke dag 's avonds is?? Overdag is hij buiten de voedingen tevreden.

Wanneer wij denken dan hij zich meld voor een voeding (huilen, met mondje zoeken en sabbelen op de handjes) drinkt hij ook maar weinig. Dus of het dan wel echt honger is?

Hij lijkt van de voedingen ongemak te hebben of genoeg te hebben omdat hij maar zo weinig drinkt.

Hij heeft wel veel plas luiers, maar poepen gaat sinds maandag ook slechter. Eerst dagelijks en nu al 2-3 dagen nauwelijks.
Wij gebruiken Sab simplex ivm krampjes die hij waarschijnlijk heeft. Wij gebruiken de flessen van dr. brown's.

Hopelijk hebben jullie tips/adviezen.
meerdere flessen op een dag(/etmaal), maar echt kleinere hoeveelheden

is hij ook jengelig/ontroostbaar als hij dicht op je ligt? huid aan huid?
lilalinda schreef:
08-05-2019 13:57
meerdere flessen op een dag(/etmaal), maar echt kleinere hoeveelheden

is hij ook jengelig/ontroostbaar als hij dicht op je ligt? huid aan huid?
Dankje voor de tip. Wij willen denk ik weer terug naar 6x 90 gaan. Dit ging toen wel goed.

Nee, dat is het juist. Wij kunnen hem niet echt wegleggen, ook niet in zn bedje. Bij ons in de armen lijkt alles helemaal goed te zijn. In het babynestje kan hij overdag wel redelijk slapen.
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 14:00
5.78% gewijzigd
Mijn advies; ga naar de huisarts.
Wij hebben ons destijds veel te lang laten afschepen door het consultatiebureau en zijn daarom aan blijven modderen.
The time is now
Banba schreef:
08-05-2019 13:59
Mijn advies; ga naar de huisarts.
Wij hebben ons destijds veel te lang laten afschepen door het consultatiebureau en zijn daarom aan blijven modderen.
Ja? Wat was er uiteindelijk aan de hand?
Roosje247 schreef:
08-05-2019 14:00
Ja? Wat was er uiteindelijk aan de hand?
Verborgen reflux
The time is now
Ga naar de huisarts inderdaad. Hier precies hetzelfde probleem, we lopen nu bij de kinderarts in het ziekenhuis. Baby is inmiddels bijna 6 maanden, maar ze kunnen het probleem nog steeds niet vinden. Ze drinkt maar 5x 135ml per dag en dan mogen we echt blij zijn als ze het opdrinkt. Ze heeft 2 maanden geleden pepti gekregen en dat hielp toen goed. Helaas is het nuallemaal weer erger geworden en heeft ze er maagzuurremmers bij gekregen om te kijken of dat iets doet. Mocht dit niet werken, wordt ze binnenkort opgenomen om te kijken wat er aan de hand is. Hoe ze af en toe krijst tijdens de fles is echt niet normaal. Eerst was dit de hele nacht zo. Inmiddels slaapt ze 's nachts wel door, maar huilt ze overdag erg veel.
Ik zou ook naar de huisarts gaan, vooral als je denkt dat hij ongemak tijdens het drinken heeft.

Kan bijvoobeeld een verborgen reflux of koemelkallergie zijn. Ik zou voor de zekerheid een afspraak maken!
Roosje247 schreef:
08-05-2019 13:59
Dankje voor de tip. Wij willen denk ik weer terug naar 6x 90 gaan. Dit ging toen wel goed.

Nee, dat is het juist. Wij kunnen hem niet echt wegleggen, ook niet in zn bedje. Bij ons in de armen lijkt alles helemaal goed te zijn. In het babynestje kan hij overdag wel redelijk slapen.
dat is echt heel normaal
een baby die wel op jou slaapt en niet in een bedje, is een gewone baby
- zip -
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 29-07-2019 13:50
98.74% gewijzigd
Klinkt als doodnormale krampjes in mijn ogen. En ja, zo'n klein kind zit nou eenmaal aan je vastgeplakt.
Zou het kunnen dat de krampjesperiode is aangebroken? Ook omdat hij in de avond vooral onrustig is.
Hier drinkt zoontje van 6 maanden ook in fases erg onrustig en slecht. Hij heeft last van reflux en slaapt en drinkt hierdoor niet zo goed.
Nu heeft hij maagzuurremmers en gaat het drinken gelukkig veel beter (5x 180) slapen blijft een probleem. Overdag kort en snachts nog vaak wakker helaas. Dokters willen er niets meer aan doen.

Het drinken ging rond die leeftijd steeds een paar weken goed en dan weer een paas weken heel onrustig en weinig.
Klinkt mij ook normaal in de oren! Mijn zoon is ook 3 weken oud en plakt ook de hele dag aan me, wilt niet ergens anders slapen dan op mij (of papa) en is ‘s avonds lekker onrustig. Hij spuugt nu ook vaker melk uit, trappelt meer met z’n benen en huilt meer. Tsja. Hoort er een beetje bij.
Het enige verschil is dat mijn zoon de borst krijgt en ik hem daar heel tevreden mee kan houden (dat is dus de hele avond bij mama aan de borst, maar dan is hij wel redelijk blij — met al dat gesabbel).
Die hoeveelheden melk die jij noemt zegt mij niet zoveel. Volg vooral je moedergevoel. Vertrouw je het niet, trek gewoon aan de bel!
Oh en als zoon echt niet happy is, gaat ‘ie bloot tegen mij aan en dat vindt hij heeeeeerlijk. Lekker in bed onder de dekens. Genieten hoor. Kan ik de hele tijd frummelen aan die kleine beentjes en teentjes. Heb je dat al geprobeerd als hij onrustig is? Huid op huid?
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:47
99.67% gewijzigd
carpincho schreef:
08-05-2019 15:23
Zou het kunnen dat de krampjesperiode is aangebroken? Ook omdat hij in de avond vooral onrustig is.
Zou kunnen. Hebben babys het overdag niet dan?
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:47
99.51% gewijzigd
Ons is ook al de philips avent fles aangeraden omdat dat 'sneller' zou gaan als de dr. Brown.
Maar ik weet niet...
Als je echt denkt dat hij pijn of last heeft, gewoon naar de huisarts gaan. CB wuift vaak dingen weg omdat het erbij hoort (tenminste dat is mijn ervaring). Het zouden best krampjes kunnen zijn, wij hebben rond die periode ook echt drama gehad met onze zoon.
Ik heb tegen de krampjes de Philips Avent anti colic fles gehaald. Daar zit een groen "lepeltje" in. Werkte hier super. Hier zijn we uiteindelijk na een tijdje over gegaan op difrax omdat hij te snel dronk uit de avent fles op een gegeven moment en onze zoon heeft best extreme reflux (heeft mij maanden gekost om medicatie te krijgen omdat het cb zei dat ie gewoon goed groeide).
Uit de dr brown fles kreeg onze zoon ook maximaal 60% van de fles en de rest lukte hem gewoon niet.
Groter maat speentje? Of is dat te snel na 3 weken.
En verder niet teveel vasthouden aan 6x 100ml maar 12 x 50 kan ook. (en alles wat er tussen in zit).
kaartje1 schreef:
08-05-2019 18:17
Groter maat speentje? Of is dat te snel na 3 weken.
En verder niet teveel vasthouden aan 6x 100ml maar 12 x 50 kan ook. (en alles wat er tussen in zit).
Precies wat ik ook dacht.
Hier was er ook ineens een fase dat er met moeite de helft van de fles inging (ik dacht rond de periode dat we op 120cc zaten maar hoe oud zoon toe precies was weet ik niet meer)
We wisten ook niet meer waar we het zoeken moesten tot ik dus ineens ergens ook de tip van groter maatje speen en dat was ook meteen de oplossing voor al het ongemak.
Tralalalala
Roosje247 schreef:
08-05-2019 16:04
Zou kunnen. Hebben babys het overdag niet dan?
De drie van ons voornamelijk s avonds, vanaf 17:00 tot een willekeurige tijd.
En dat begon bij alle drie rond 6 weken.
Dus het kan van alles zijn, maar dus ook gewoon krampjes.
Een zebra is geen paard met strepen
Hoe gaat het To?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven