Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
:hug:
jemig, zeg. ik snap dat die keuze wel heel erg lastig is! en krijg je nu wekelijks controle? wat zijn de verwachtingen?
Alle reacties Link kopieren
Is er gesproken over rust houden? Zodat er maximaal energie naar je kind kan gaan? Ik ben maar een leek hoor, misschien heeft het geen enkele zin.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee toch. Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
De gynaecoloog liet doorschemeren dat de zwangerschap afbreken zijn voorkeur had. Heb nog contact gehad met de verloskundige en zij zei dat ze dat nogal snel zeggen in het Erasmus. En inderdaad volledig rust houden. Heb me ziek gemeld op mn werk.

Ik weet het niet. Maandag gesprek op de neonatologie afdeling van het sophia. Heb wel veel gelezen dat als je ook te weinig vruchtwater hebt en een slecht werkende placenta dat ze je eigenlijk altijd opnemen. Neem voor de zekerheid ook mn spullen maar mee.
Eigenlijk wil ik opgenomen worden. Dan lig ik voor mn gevoel veiliger. Dan kunnen ze haar beter in de gaten houden.
De gynaecoloog zei ook vandaag dat ze in mn buik kon overlijden.. Hoop dat ze het nog een paar weekjes volhoudt. Voel haar gelukkig wel regelmatig. Maar is ook logisch. Ze heeft maar 2.4 cm vruchtwater waar ze in zit.
Hoop zo dat alles goedkomt en dat ze volhoudt en een vechtertje is en dat ze het gaat overleven.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee Ginnyy... wat een verdrietig bericht!! :hug:

Hoe ver ben je nu precies? Naar mijn weten nemen ze je pas op vanaf 24 weken omdat ze voor die tijd toch eigenlijk niets (kunnen) doen. Ik duim mee voor jullie kleine meisje
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 23 weken en 2 dagen. Maandag dus 23w5d. Die 2 dagen eerder nemen ze me naar gewoon op.

Bijna 24 weken dus. Dat moet ze volhouden.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ginny; zo te lezen is jullie dochter al een vechtertje
heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel iedereen voor de steun.
Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga nu bed. Was een behoorlijk emotionele dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Ik ga zo voor jullie duimen dat dit goed mag komen. Dat moet gewoon! Sterkte lieve TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Poe heftig Ginny! Ik denk aan jullie :heart: Ik hoop zo dat je kleine meid een kans heeft! Houd moed, ook al is dat lastig. Knuffel! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Ginny, ik hoop dat je meisje het redt. Wat lijkt me dat machteloos voor je, dat ze er nog niet uit kan, maar dat je weet dat je te weinig vruchtwater hebt en dus een lastige “leefomgeving” voor haar hebt nu.
Oh, wat vreselijk! Ik wens jullie heel veel kracht toe!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! 🍀
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Ginny. Lijkt me heel verdrietig en onzeker. Ik hoop met je mee dat jullie meisje het nog een paar weken volhoudt. Vanaf 24 wkn is elke dag pure winst!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor jullie allebei
Alle reacties Link kopieren
Och jee.

Wat een moedige beslissing. Ik duim voor je dat het allemaal goed komt met jullie meisje!
Alle reacties Link kopieren
Heb toch nog redelijk goed geslapen. Zal wel komen omdat ik gewoon helemaal op was en ben van de stress.

Ze was gisteravond heel erg bewegelijk en dat stelt me dan wel gerust. Probeer alles te doen wat in haar voordeel is. Slapen en liggen op mn linkerzij. Schijnt de placenta beter doorbloed te worden. Extra drinken in de hoop dat het vruchtwater wat aangevuld gaat worden.
Alleen maar gezond eten en ipv soms een keer een patatje of in het weekend een wit pistolets als ontbijt, zodat zij alleen maar de beste voedingsstoffen binnen zal krijgen.

Je voelt je inderdaad machteloos. Gelukkig heb ik wel verhalen gelezen van babies die maar in de 200 gram waren en er goed uit zijn gekomen. Hebben het allemaal overleeft. Dat moet voor haar ook zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
25 juni had je de echo en weinig vruchtwater. Vandaag zijn we toch al weer heel wat verder ! Ik duim dat ze zo nog verder kan groeien in je buik !
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Ginnyy!
Ik kan me voorstellen dat je opgenomen wilt worden. Ondanks dat een opname niet leuk is kan je wel optimaal gecontroleerd worden.
Veel sterkte!
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat heftig. Fijn dat je in goede handen bent. Ik vind je heel dapper overkomen. Veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ginny,
Zo heftig dit. Elke dag is er 1 dat ze sterker kan worden. Ik duim 🤞 en hoop heel hard voor jullie. Kan me ook heel goed voorstellen dat je zsm opgenomen wilt worden. Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een beetje goed hebt kunnen slapen. Extra drinken is inderdaad goed voor je vruchtwater. Ik heb geen idee of er nog meer dingen zijn die ze voor je kunnen doen?

Probeer niet te streng te zijn voor jezelf.. Het is gewoon domme pech helaas.

De komende dagen en weken zijn heel spannend en elke dag, elke paar uur telt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven