Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte :redrose:
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Ginny, wat een nachtmerrie zitten jullie in momenteel. :redrose:
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
23-07-2019 11:21
Hou oud zijn je kinderen?
De jongste wordt in september 9 en de oudste in november 11.
Alle reacties Link kopieren
lizzie89 schreef:
23-07-2019 11:46
Lieve Ginny,

wat een verschrikkelijke periode moet dit voor jou en je gezin zijn. Zoveel onzekerheid, begrijpelijk dat je geen rust in je hoofd kan vinden.

Ik werk zelf in een academisch ziekenhuis en veel met prematuur/dysmatuur geboren baby's. Hoewel ik echt begrijp dat je alles wilt doen voor je kindje en alles op alles wil zetten dat ze het na 26 weken overleefd hoop ik dat je je goed laat coachen en begeleiden door het personeel op de afdeling. Het is moeilijk om algemene uitspraken te doen, het ene kindje is het andere kindje immers niet. Het ene kindje met 26 weken doet het tegen verwachting in goed en de ander krijgt helaas veel complicaties. Ik bedoel het absoluut niet vervelend en snap dat je hier misschien niet op zit te wachten. Het overleven van je kindje in je buik tot 26 weken is pas het begin. We zien vaak ouders die, begrijpelijk, de kwaliteit van leven voor hun kind uit het oog verliezen en alles op alles zetten om hun kindje in leven te houden. Nogmaals, heel begrijpelijk, ik weet niet wat ik zelf zou doen in zo'n situatie. Of het het beste is voor je kindje is echter de vraag. Laat je daarom als het zover is goed informeren (niet via google).

Ik wens je heel veel sterkte!

Mocht je trouwens meer behoefte hebben om je ei kwijt te kunnen, academische ziekenhuizen beschikken naar mijn weten altijd over maatschappelijk werk en psychologen, die ook kunnen helpen met het leeftijdsadequaat informeren van je kinderen. Vraag ernaar als je daar behoefte aan hebt, in het ziekenhuis waar ik werk stappen zij ook op het moment dat de behoefte er ligt.
Vind het juist fijn dat je alles realistisch neerzet.
De arts heeft dat gisteren ook al gezegd dat ook al overleefd ze het dan is het nog maar de vraag hoe ze eruit gaat komen. We houden beide de kwaliteit van haar leven in het oog. Mocht het zo zijn dat ze het overleefd, maar ze heeft geen kwaliteit van leven dan laten we haar gaan hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Maar voor nu blijven we hoop houden.
Ze spartelt nog steeds goed heen en weer daar binnen. Alsof ze wilt zeggen dat alles goed komt. Daar houden we ons ook aan vast. Maar wel met in ons achterhoofd dat de kans groter is dat het niet goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
23-07-2019 13:35
De jongste wordt in september 9 en de oudste in november 11.

Die zijn gelukkig oud genoeg om te kunnen snappen dat mama nu rustig aan moet doen, lijkt me met een peuter lastiger.
Logisch dat je niet alle details verteld hebt, dat kan altijd nog, als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Meestal lees ik ook alleen maar puur de berichten op dit forum. Wat een vreselijk nieuws heb je gehad! Ik heb zelf ook een slechte 20-weken echo gehad bij mijn dochter. Alles wat goed, behalve dat er een flinke tumor (bij geboorte was die meer dan 1,5 kilo) bij haar billen had zitten. In het ene ziekenhuis hebben ze mij toen gezegd de zwangerschap af te breken, maar bij t Erasmus gaven ze mij toen juist een positievere en ook wel zware prognose. Uiteindelijk heb ik tot het eind van de zwangerschap onder zeer stricte controle daar gestaan (onder begeleiding van hele goede artsen).

Na de bevalling was het echt heel zwaar, ze moest gelijk geopereerd worden en heeft daarna nog in het ziekenhuis gelegen omdat de hechtingen gingen ontsteken. Uiteindelijk heeft het herstel nog zo'n 3 maanden geduurd. Met de kennis die ik nu heb en met hoe mijn dochter vandaag de dag is (ze is nu bijna 1,5) vind ik het de beste beslissing ooit dat ik verder door heb gezet. Ze doet het supergoed. Ja, ze moet nog jaarlijkse controles tot haar 18de hebben, en ja het begin was absoluut niet makkelijk, maar voor mij was het het waard.

Ik herken heel erg het verhaal wat je nu schetst, mijn dochter was ook super actief in de buik en de gynacoloog zei daarop altijd dat betekent dat ze zich prettig en goed voelt in de buik.

Mijn keuze zou ik inderdaad laten afhangen van de levenskwaliteit van je kindje. Wat vind jij belangrijk dat je kindje nodig heeft om een goed leven te leiden en kijk of dat in deze situatie mogelijk is.

Heel veel sterkte voor de komende periode! Mocht het je helpen, ik heb zelf hele goede ervaringen gehad met mijn situatie bij t erasmus.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet dit moeilijk zijn zeg! Ik kan geen tips of iets geven maar wil je wel heel veel sterkte wensen en ik zal duimen dat het goed komt!
Ginnyy schreef:
23-07-2019 13:41
Vind het juist fijn dat je alles realistisch neerzet.
De arts heeft dat gisteren ook al gezegd dat ook al overleefd ze het dan is het nog maar de vraag hoe ze eruit gaat komen. We houden beide de kwaliteit van haar leven in het oog. Mocht het zo zijn dat ze het overleefd, maar ze heeft geen kwaliteit van leven dan laten we haar gaan hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Maar voor nu blijven we hoop houden.
Ze spartelt nog steeds goed heen en weer daar binnen. Alsof ze wilt zeggen dat alles goed komt. Daar houden we ons ook aan vast. Maar wel met in ons achterhoofd dat de kans groter is dat het niet goed komt.
Ik vind je een dappere vrouw!

Nogmaals veel sterkte de komende periode en ik hoop op een positieve uitkomst voor jullie,
Alle reacties Link kopieren
Dubbel gepost
Alle reacties Link kopieren
Waardevolle post lizzie89.

Ginnyy wat een nachtmerrie.. Die slopende onzekerheid.. heen en weer geslingerd worden tussen angst en hoop. Sterkte voor jou en je gezin.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Soulsister76 schreef:
23-07-2019 13:53
Hoi,

Meestal lees ik ook alleen maar puur de berichten op dit forum. Wat een vreselijk nieuws heb je gehad! Ik heb zelf ook een slechte 20-weken echo gehad bij mijn dochter. Alles wat goed, behalve dat er een flinke tumor (bij geboorte was die meer dan 1,5 kilo) bij haar billen had zitten. In het ene ziekenhuis hebben ze mij toen gezegd de zwangerschap af te breken, maar bij t Erasmus gaven ze mij toen juist een positievere en ook wel zware prognose. Uiteindelijk heb ik tot het eind van de zwangerschap onder zeer stricte controle daar gestaan (onder begeleiding van hele goede artsen).

Na de bevalling was het echt heel zwaar, ze moest gelijk geopereerd worden en heeft daarna nog in het ziekenhuis gelegen omdat de hechtingen gingen ontsteken. Uiteindelijk heeft het herstel nog zo'n 3 maanden geduurd. Met de kennis die ik nu heb en met hoe mijn dochter vandaag de dag is (ze is nu bijna 1,5) vind ik het de beste beslissing ooit dat ik verder door heb gezet. Ze doet het supergoed. Ja, ze moet nog jaarlijkse controles tot haar 18de hebben, en ja het begin was absoluut niet makkelijk, maar voor mij was het het waard.

Ik herken heel erg het verhaal wat je nu schetst, mijn dochter was ook super actief in de buik en de gynacoloog zei daarop altijd dat betekent dat ze zich prettig en goed voelt in de buik.

Mijn keuze zou ik inderdaad laten afhangen van de levenskwaliteit van je kindje. Wat vind jij belangrijk dat je kindje nodig heeft om een goed leven te leiden en kijk of dat in deze situatie mogelijk is.

Heel veel sterkte voor de komende periode! Mocht het je helpen, ik heb zelf hele goede ervaringen gehad met mijn situatie bij t erasmus.
Wat fijn om te lezen dat alles nu goed gaat met je dochtertje.
Kan me voorstellen dat het een zware periode voor jullie is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ginnyy schreef:
23-07-2019 13:41
Vind het juist fijn dat je alles realistisch neerzet.
De arts heeft dat gisteren ook al gezegd dat ook al overleefd ze het dan is het nog maar de vraag hoe ze eruit gaat komen. We houden beide de kwaliteit van haar leven in het oog. Mocht het zo zijn dat ze het overleefd, maar ze heeft geen kwaliteit van leven dan laten we haar gaan hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Maar voor nu blijven we hoop houden.
Ze spartelt nog steeds goed heen en weer daar binnen. Alsof ze wilt zeggen dat alles goed komt. Daar houden we ons ook aan vast. Maar wel met in ons achterhoofd dat de kans groter is dat het niet goed komt.

Wat ontzettend sterk, en wat een liefde spreekt daar uit! Soms is liefde loslaten, heel knap dat je dat ondanks alle emoties toch nog zo ziet. Dat wilde ik even zeggen, want wat is het afschuwelijk als je misschien voor die keuze komt te staan. Wat er ook gebeurt, jullie doen in elk geval het beste wat kan voor haar. :rose:
.
Alle reacties Link kopieren
Ontroerende berichten en wat een weg bewandelen jullie :cry: Ik hoop dat de nacht iets beter was voor je. :redrose:
Ginnyy schreef:
23-07-2019 11:18
Heb er wel wat aan. Gewoon wetende dat er mensen zijn die meeleven is fijn. Dat geldt voor iedereen hier uiteraard.
Dat ik hier mn ei kwijt kan is ook fijn.

Zit met mn 2 oudste nu thuis en wil ook niet dat zij meekrijgen dat ik een emotioneel wrak ben momenteel. Heb ze wel verteld hoe en wat, maar niet tot in details.
.
Hoi Ginnyy,

Kan je wel genoeg rust nemen met de twee oudste thuis? Heb je nu extra hulp of zou je mensen kunnen inschakelen?

Elke dag die ze haalt is er één. Ik blijf hier doorduimen voor jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor gaat goed met de 2 oudste. Ze liggen voornamelijk in het zwembad en vragen of ik iets te drinken of eten wil en dan halen ze dat voor me. Ze houden heel lief rekening met me.
Vannacht gelukkig wel goed geslapen.
Heb gedroomd over de baby. Dat ze even uit mn buik gehaald moest worden, omdat ze naar het vruchtwater moesten kijken. Ze was niet zo klein als ik verwqcht had en had hele zwarte haartjes en ze lachte naar me. En toen is ze weer terug gestopt in mn buik. Heel vaag. Maar op de 1 of andere manier voelde het wel goed dat ze lachte.
Heb aanstaande vrijdag weer een afspraak in het Erasmus. Gaan ze denk ik weer kijken of ze gegroeid is. Gok dat als ze rond de 450 gram is dat ze me dan gewoon gaan opnemen. Dat had de gynaecoloog gezegd afgelopen maandag dat ze echt rond de 450 gram moest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je!!!
Het zou heel fijn zijn als je opgenomen kunt worden🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
@Ginnyy, pffffoeee... wat heftig allemaal zeg! Daar ga je niet vanuit als je een positieve zwangerschapstest in handen hebt. Het zet mij zelfs even met beiden benen op de grond. Gezondheid is ècht het allerbelangrijkst.
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd, ik hoop en duim op de allerbeste uitkomst voor jullie. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ginny, ook van mij heel veel sterkte voor jullie. Wat een onzekerheid, hoop en vrees waar jullie nu mee moeten dealen. Fingers crossed voor jullie meisje :rose: .
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie steun. Doet me echt wel goed. Ook gewoon fijn dat ik van me af kan praten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een heftig verhaal! Ik ga voor je meeduimen. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige periode voor jullie. Ik duim mee voor een wondertje!
Alle reacties Link kopieren
Weer een dag verstreken Ginny! Vrijdag komt snel dichterbij. Ik denk aan je.
Ginnyy schreef:
24-07-2019 16:46
Dank jullie wel voor jullie steun. Doet me echt wel goed. Ook gewoon fijn dat ik van me af kan praten.
:hug:

En wat een lieve kinderen heb je!
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
24-07-2019 21:14
:hug:

En wat een lieve kinderen heb je!
Ja dat zijn ze zeker. Al kan ik ze geregeld ook achter het behang plakken hoor 😏
Alle reacties Link kopieren
Caramelfudge schreef:
24-07-2019 19:58
Weer een dag verstreken Ginny! Vrijdag komt snel dichterbij. Ik denk aan je.
Inderdaad. Weer een dag dichterbij. Morgen voor extra naar de verloskundige. Gewoon omdat het kan en mag van ze. Zo vaak als ik wil. Vrijdag weer naar het ziekenhuis en zag op mn persoonlijke inlog van het Erasmus dat ik maandag 5 augustus weer moet. En dan ben ik bijna 26 weken :cheer2: . Nog 12 nachtjes. Voel me net een klein kind dat aan het aftellen is voor haar verjaardag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven