Slechte 20 weken echo

09-07-2019 14:10 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Afgelopen 25 juni een 20 weken echo gehad. Daaruit bleek dat alle organen van onze dochter en haar hersenen uitstekend waren. Haar buikje en benen liepen goed qua groei. Alleen haar hoofdje zat op de onderste lijn. Verder lag ze compleet dubbel gevouwen en kon ze het hartje niet heel goed zien. Een week (afgelopen 3 juli) later nogmaals een 20 echo gehad en hopen dat ze nu wat meer mee wilde werken qua ligging.
Hier kon de echoscopiste bevestigen dat alle organen etc. er uitstekend uitzagen. Alleen haar hoofdje zat nu onder de onderste lijn en haar buikje en benen kwamen nu in de buurt van de onderste lijn. Bovendien vond ze dat ik ook weinig vruchtwater had.
Ze heeft ons doorgestuurd naar het Erasmus. Afgelopen vrijdag hadden we daar een afspraak voor een guo.
Daaruit bleek dat de organen er inderdaad goed uitzagen alleen dat onze dochter ruim 3 weken achter liep op groei en echodense darmen heeft.
Gisteren een vlokkentest gehad, omdat ik te weinig vruchtwater had voor een punctie.
Het kan zijn dat er een chromosoomafwijking is (nipt met nevenbevindingen gedaan en daaruit kwam dat ze gezond is) en ze gaan ook nog verder kijken op genenafwijkingen.
Heb wel gemeld dat ik dacht dat ik vruchtwater lekte. Ik voelde een week of wat geleden wat druppelen en heb toen snel mn vingers eronder gehouden en geroken, maar was absoluut geen urine geur.
Ze denken dat dat inderdaad goed mogelijk is, omdat ik weinig vruchtwater heb in combi met een niet goed werkende placenta dat onze dochter daarom nu achterloopt op groei. Maar het kan ook een afwijking zijn. Al had ik toen ik 16 weken was ook nog een echo gehad en daar zag alles er goed uit qua groei en vruchtwater.
Nu nog 10 dagen in de stress zitten voor de uitslagen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zowel positief als negatief? Ik maak me zo ontzettend veel zorgen. Ik voel haar meerdere keren per dag bewegen en kan me niet voorstellen dat er iets mis met haar is.

Sorry voor het lange en warrige verhaal.

Liefs,
Ginny
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn dat alles goed gaat met jullie kleine meisje.
Alle reacties Link kopieren
Weer een update. Alles gaat goed met de kleine meid. Ze weegt nu 3770 gram. Ze nog steeds een enorm vreetzakje. Ze heeft ook nog steeds 7 flessen per dag. Ze slaapt nu af en toe een nachtje door. Heel prettig voor mamma en pappa :lol:
Ik begin haar nu echt te leren kennen. Als ze gaat gapen moet ik haar dus nog niet op bed leggen, pas als ze echt gaat jengelen. Doe ik het eerder dan brult ze de hele boel bij elkaar.
Ze is verder een vrolijk en tevreden meisje. Sinds een weekje of 2 lacht ze ook. Zo leuk om te zien dat ze ons nu ook echt gaat herkennen.
Als de andere kinderen er zijn is het "vechten" wie de haar vast mag houden en de fles mag geven. Ze zijn allemaal dol op hun zusje.
Aanstaande maandag gaat ze voor het eerst wennen op het kinderdagverblijf. Ik moet 10/2 weer gaan werken.
Aan de en3 kant heb ik er zin, maar aan de andere kant ook niet. Wil haar het liefst bij me hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je weer een update geeft en dat het zo goed gaat! Geniet nog maar fijn van de laatste maand thuis!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hoor Ginnyy!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, een update! Lijkt me inderdaad heel dubbel met de hele historie om haar dan “achter te moeten laten”.
Maar denk dat je over een maandje wel gewend bent aan het idee hoor.
En mocht je toch bijvoorbeeld een dag minder willen werken voorlopig, kun je altijd nog ouderschapsverlof bespreken op je werk. Ze weten toch van je situatie, dus dat komt vast wel goed.

Niet te veel zorgen maken, lekker genieten nu van jullie kleine wondermeisje!

En hoe gaat het nu verder echt met jou? Nu de hele heftige periode voorbij is en alles er rooskleurig uitziet?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg!!! Heel fijn om te lezen
Wat fijn Ginny <3!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Ginny!! Klinkt goed. Leuk dat je af en toe een update schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Met mij gaat het goed. Merk alleen dat ik wel sneller bezorgder ben om haar dan dat ik was bij mn 2 oudsten. Terwijl dat niet nodig is, want ze doet het uitstekend.
Heb het wel een plekje kunnen geven dat het geen onbezorgde zwangerschap was. Weet alleen heel zeker dat zij de laatste is. Wil pertinent niet meer zwanger worden.
Voor mijn gevoel heeft mijn lichaam me in de steek gelaten.
Als ik geen bloedverdunners had gespoten (heb bloedafwijking factor v leiden homozygoot dus moet spuiten) dan was zij er niet meer geweest en ik waarschijnlijk ook niet.
Er zaten bloedproppen in de placenta.
Arts dacht wel dat het ook te maken had met dat ik op vakantie was geweest en in 5 dagen tijd ruim 2000 km in de auto heb gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Ginnyy wat heftig joh! Kan me voorstellen dat je het vertrouwen in je eigen lijf dan wel even kwijt ben nu. En wat als is geen fijne gedachte. Gelukkig is het heel anders toch gelopen en kan je nu genieten van die 3 prachtige kinderen. Zal wel even duren voordat je alles in je hoofd verwerkt hebt. Het is echt niet niks wat je hebt meegemaakt.

Fijn dat je zo nu en dan nog even een update geeft :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hey Ginny! Wat leuk om weer een update van je te lezen! :daisy:
Ik ben blij dat het allemaal goed gaat met je kleine en dat je andere kinderen er ook zo leuk op reageren. Bijzonder proces dat je haar steeds beter leert kennen :heart:
Heftig zeg die bloedproppen! Is dat dan ook de reden dat ze zo in groei achter liep?
Geniet van haar! :love:
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is inderdaad de reden geweest waardoor ze zo achter liep qua groei. En dat ook in combi met maar 2 bloedvaten in de navelstreng en een grote strakke knoop erin.
Alle reacties Link kopieren
Heftig om dat te beseffen Ginny, dat als je niet al had gespoten dat het zo mis had kunnen gaan.
Snap ook dat je je belazerd voelt door je lichaam, maar bedenk wel dat aan de andere kant je lichaam die kleine ook uit alle macht binnen heeft gehouden en drie prachtige kinderen gemaakt heeft!
Wees niet te hard voor jezelf en voor je lijf. Dat kan er, net als jij, soms ook niets aan doen dat dingen gebeuren zoals ze gebeuren.
En snap heel goed dat dit eens maar nooit weer is. Wil je je laten steriliseren?

Fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven.
Heel blij voor jullie dat jullie meisje het zo goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Een update vanaf hier. Alles gaat goed met de kleine meid. Ze is een heel vrolijk en blij meisje van nu bijna 6500 gram. Ze groeit uitstekend gelukkig.
Ze heeft 3 weken geleden antibiotica gehad omdat ze een lichte vorm van kinkhoest had. Heel veel hoesten en benauwd. Ze heeft nog niet al haar entingen gehad en daardoor heeft ze het waarschijnlijk opgelopen.
We werden heel indrukwekkend door de huisarts opgevangen. Compleet in beschermende kleding kwam hij ons halen.
Ze is nu gelukkig weer helemaal beter.

Ze is echt ons blije ei 😄. Altijd vrolijk

Iedereen blijf gezond en zal terzijnder tijd weer een update geven
Alle reacties Link kopieren
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om te horen! :heart: :flirting: :heart:
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijn!!
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn om dit te lezen!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Heerlijk nieuws <3 !
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn Ginny! Geniet van haar :heart: :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven