Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Meiden, lief dat jullie meedenken maar ik kan nu al niet meer aanmelden.

(Moet op eerste dag van menstruatie, voor 12:30.)

Ik wil het ook liever niet, de huidige aanpak van het vumc werkt goed voor ons dus daar willen we liever niet van afwijken.

Uit alle macht proberen om deze maand toch mee te kunnen pakken voelt als kunst en vliegwerk, en dus als een groot risico voor onze waardevolle laatste twee embryo's.
Je.hebt gelijk Flipje. Hoewel het dubbel zal voelen is een maand rust en even tot je zelf komen niet verkeerd.

Sterkte. In mei weer verder.
Hoi allemaal,

Hier natuurlijk nog geen nieuws, maar ik dacht ik laat maar eens wat horen in de tussentijd.

Menstruatie was snel voorbij en niet echt wat het normaal is, maar dat kan natuurlijk komen doordat mijn bms nog wat aan de dunne kant was. Hoop eigenlijk dat dat toch weer herstelt naar hoe het eerder altijd was. Ben benieuwd hoe dat over 2 weken is.

Tegen de tijd van de volgende tp is de curettage ook alweer bijna een half jaar geleden. Dan mag het allemaal wel weer een beetje goed werken wat mij betreft.
Hoi Flip,

Goed om van je te horen, hopelijk heb je een goed Paasweekend gehad. Snap dat je niet veel nieuws hebt te vertellen na de teleurstelling en nu weer het wachten. Hoop dat je cyclus zich helemaal herstelt, zeker nu met een maand extra de tijd voor de volgende tp.

Nog even een knuffel voor jou, gewoon omdat je er nu toch bent.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Flip ik ben het helemaal met je eens! Go voor mei ei!
Flip en Corina hoe gaat t met jullie?
Het gaat wel goed met mij....we hebben even rustmaand ingelast...we hebben het allebei even nodig, ik hoop volgende maand weer te kunnen starten met de behandeling, mijn cylces loopt nu ook ff niet lekker dus kan beter ook even maandje over slaan nu
Hier ineens hard aan het aftellen, ik verwacht mijn menstruatie overmorgen...

Beginnen jullie vast weer te duimen dat ik de komende ronde weer mag starten (dat ze een plekje voor me hebben bij het vumc)?
ik duim hoor flipje hoop echt dat je deze maand verder kan
Hier draaien m'n duimen ook alvast! Hopelijk mag je starten.
Ik duim zeker mee!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik duim ook!
Ik duim ook Flip!
Wat gaat het dan opeens weer snel. Al zal het voor jou niet snel genoeg gaan! Ik duim meeegahard mee!
De duimen draaien volop Flip. Niet alleen voor je menstruatie want met jouw cyclus verwacht ik die wel op 4/5, maar ook voor plaatsje bij de VU, prima BMS, een goede ontdooing, ditto innestelling enne...een heel gezond kindje in januari 2018! Je verdient het zo, ik vind je een bikkel!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik duim mee!
Hope so voor je Flip!
Tuurlijk duim ik hard mee voor je
Ik duim met je mee!
quote:Baggal schreef op 02 mei 2017 @ 10:33:

De duimen draaien volop Flip. Niet alleen voor je menstruatie want met jouw cyclus verwacht ik die wel op 4/5, maar ook voor plaatsje bij de VU, prima BMS, een goede ontdooing, ditto innestelling enne...een heel gezond kindje in januari 2018! Je verdient het zo, ik vind je een bikkel!!Doe maar februari dan, baggal. Na alle gedoe hoop ik mijn volgende zwangerschap echt voor de volle 40 weken uit te mogen dragen...
quote:flipje2 schreef op 02 mei 2017 @ 19:41:

[...]

Doe maar februari dan, baggal. Na alle gedoe hoop ik mijn volgende zwangerschap echt voor de volle 40 weken uit te mogen dragen... Ha-ha, ook goed! Op naar Februari 2018
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik duim mee!
Hier draaien de duimen volop!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Flipje, ik duim voor je dat je vandaag allereerst ongesteld wordt en dat er plek is bij de VU. Succes met de komende spannende uren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven