Snap het niet :(

27-06-2015 08:55 20 berichten
Ik heb van verschillende dingen last, die ik niet kan verklaren. Word er onrustig van en ga maandag ook de huisarts bellen. Maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Ben een beetje bang dat ik iets mankeer.

Vorig jaar bevallen dmv een keizersnede. Een maand geleden geleden gestopt met de pil (daarvan 24 mei ongesteld geworden en daarna geen pil meer). Sex was 11 juni voor het laatst (wordt weer tijd).

Op vr 13 juni begon mn onderbuik te trekken, echt pijnlijk. Dacht misschien ontpillen, maar herken het niet. Dat weekend meerdere zwangerschapssymptomen. Op di 16 juni een dag echt kramp gehad. Daarna verschillen de symptomen in heftigheid per dag tot nu toe. Heb vanmorgen getest, maar was negatief. Ik snap er niks van. Mijn buik blijft trekken, m'n borsten staan regelmatig in brand, kliertjes van Montgomery zijn duidelijk aanwezig (sinds twee dagen) en ben echt misselijk. Dacht gisteren ongesteld te worden, maar was maar een klein bloedsliertje.

Kan je lichaam zo in de war zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat dit door 10 maanden de pil kan komen. Heeft een keizersnede nog ergens invloed op? Ben echt bang dat er iets niet in orde is, iets van schade ofzo. Maar ik heb al die tijd daar geen last van gehad. Kan mij ook niet voorstellen dat ik wel zwanger ben, aangezien sex eeuwig geleden is en de test vanmorgen negatief. We willen graag een tweede, maar zou ook willen dat m'n lichaam eerst 'normaal' doet.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je toch even sterkte wensen. Wat rot voor je
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 maanden geleden gestopt met AC (12 maanden gebruikt) en bevallen dmv een keizersnede (1,5 jaar terug). De klachten die jij omschrijft heb ik ook gehad de eerste 2 maanden na stoppen met AC; misselijk, pijnlijk/trekkend gevoel rond litteken, borsten die gespannen waren etc. Nu is het een stuk minder maar heb me er eigenlijk geen zorgen ovee gemaakt. Denk toch iets met het verschil in hormonen? Maar als je het niet vertrouwt inderdaad maandag de huisarts bellen. Vervelend is het wel! Succes.
Wat denk je dat de huisarts meer kan vertellen dan dat je zult moeten wachten tot een positieve test of een ongesteldheid?
Het kan natuurlijk best zijn dat er in je lijf dingen gebeuren die niet gebeuren als je aan de pil bent. Eisprong bijvoorbeeld. En dat je dat allemaal voelt en uiteraard niet herkent, omdat je hiervoor aan de pil was.

Je hebt nog geen normale menstruatie gehad na het stoppen met de pil, dus die zou ik eerst eens afwachten.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Noujijweer schreef op 27 juni 2015 @ 09:03:

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je toch even sterkte wensen. Wat rot voor je Lief, dank je
quote:veliene schreef op 27 juni 2015 @ 09:03:

Ik ben 3 maanden geleden gestopt met AC (12 maanden gebruikt) en bevallen dmv een keizersnede (1,5 jaar terug). De klachten die jij omschrijft heb ik ook gehad de eerste 2 maanden na stoppen met AC; misselijk, pijnlijk/trekkend gevoel rond litteken, borsten die gespannen waren etc. Nu is het een stuk minder maar heb me er eigenlijk geen zorgen ovee gemaakt. Denk toch iets met het verschil in hormonen? Maar als je het niet vertrouwt inderdaad maandag de huisarts bellen. Vervelend is het wel! Succes.'Goed' om te horen. Ik kan nergens lezen dat het na een keizersnede anders kan zijn. De eerste keer had ik namelijk alleen last van misselijkheid en hoofdpijn voor korte tijd. En dat was na jaren pilgebruik. Dus vind dit maar vreemd.
quote:Sitka schreef op 27 juni 2015 @ 09:28:

Wat denk je dat de huisarts meer kan vertellen dan dat je zult moeten wachten tot een positieve test of een ongesteldheid?Waarschijnlijk weinig, maar ga toch voor de zekerheid. Ook vanwege dat beetje bloedverlies. Er klopt gewoon iets niet voor mn gevoel.
Volgens mij kan dit prima ontpillen zijn, het zou me niet verbazen.. Ik dacht elke maand dat ik zwanger was want alle symptomen die ik tijdens de pil niet voelde, voelde ik nu wel.

Misselijk, gespannen borsten en onregelmatige menstruatie.
quote:Solomio schreef op 27 juni 2015 @ 09:44:

Het kan natuurlijk best zijn dat er in je lijf dingen gebeuren die niet gebeuren als je aan de pil bent. Eisprong bijvoorbeeld. En dat je dat allemaal voelt en uiteraard niet herkent, omdat je hiervoor aan de pil was.

Je hebt nog geen normale menstruatie gehad na het stoppen met de pil, dus die zou ik eerst eens afwachten.Ja, daar wacht ik nu ook op. Is ook niet de bedoeling om gelijk zwanger te worden. Vorige keer voelde ik ook mn eisprong, maar dat waren steken in mn rechterzij. Echt maar een uurtje ofzo (gelijk gebruik van gemaakt en gelijk zwanger). Nu is het al een week pijn in mn onderbuik. Zal wel hormonen zijn, maar had niet gedacht dat een keizersnede verschil zou maken.
quote:RegenDruppie schreef op 27 juni 2015 @ 10:03:

[...]

Ja, daar wacht ik nu ook op. Is ook niet de bedoeling om gelijk zwanger te worden. Vorige keer voelde ik ook mn eisprong, maar dat waren steken in mn rechterzij. Echt maar een uurtje ofzo (gelijk gebruik van gemaakt en gelijk zwanger). Nu is het al een week pijn in mn onderbuik. Zal wel hormonen zijn, maar had niet gedacht dat een keizersnede verschil zou maken.geen condoom gebruikt?
quote:RegenDruppie schreef op 27 juni 2015 @ 10:03:

[...]

Ja, daar wacht ik nu ook op. Is ook niet de bedoeling om gelijk zwanger te worden. Vorige keer voelde ik ook mn eisprong, maar dat waren steken in mn rechterzij. Echt maar een uurtje ofzo (gelijk gebruik van gemaakt en gelijk zwanger). Nu is het al een week pijn in mn onderbuik. Zal wel hormonen zijn, maar had niet gedacht dat een keizersnede verschil zou maken.Lijkt me ook niet dat het iets met de keizersnede te maken heeft.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik vraag me af of die keizersnede zoveel verschil maakt als jij nu lijkt te denken. Dat is namelijk niet het enige dat veranderd is: je bent ouder geworden, bent al eens zwanger geweest, nog maar net gestopt met de pil. Ik denk dat de veranderingen die jij merkt eerder met dat soort dingen te maken hebben dan met die KS. Maak je je daar misschien niet gewoon te druk om, om die KS?
quote:vivapimpelmees schreef op 27 juni 2015 @ 10:06:

[...]

geen condoom gebruikt?Nee, gelijk zwanger was ook goed geweest, maar dat verwacht je niet. Zeker niet als directe familieleden maaaanden moesten wachten.
quote:Bij_Zonder schreef op 27 juni 2015 @ 10:13:

Ik vraag me af of die keizersnede zoveel verschil maakt als jij nu lijkt te denken. Dat is namelijk niet het enige dat veranderd is: je bent ouder geworden, bent al eens zwanger geweest, nog maar net gestopt met de pil. Ik denk dat de veranderingen die jij merkt eerder met dat soort dingen te maken hebben dan met die KS. Maak je je daar misschien niet gewoon te druk om, om die KS?Misschien niet nee. Hou er van als er ergens een verklaring voor is. En ja, vind het wel spannend hoe en wat met het litteken voor de zwangerschap, maar dan meer over de bevalling.
Je menstruatie/cyclus verandert soms ook na een zwangerschap. Misschien dat je dat nu pas merkt omdat je de hele tijd aan de pil was?
Ja, ik weet dat het kan veranderen. De eerste keer zonder pil duurde het ook langer voordat ik ongesteld werd. Het zijn meer de andere dingen, zoals constant last van m'n onderbuik. Dacht gisteren ongesteld te worden, maar bleek weer maar een druppel te zijn. Dat is toch vreemd?
Wat zei de huisarts?
Ben gisteravond ongesteld geworden (anders was ik vandaag gegaan). Het trekken is nu ook over. Ben gewoon blij ongesteld te zijn
Ik heb ook een keizersnee gehad. Ik herken het trekkende gevoel, ik had dat vlak voor ik ongesteld moest worden (1-2 dagen van te voren). Zodra ik ongesteld was, was dat gevoel over. Dus misschien heeft dat idd wel met de keizersnee te maken. Ik heb het zelf in elk geval niet met elkaar in verband gebracht, maar herken het wel als jij het zo omschrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven