Spanning einde zwangerschap

06-03-2015 08:14 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop even op wat herkenning en misschien wat tips!

Ik ben bijna 37 weken zwanger en loop nu lichamelijk wel een beetje op z'n eind.

Gelukkig een so far relatief makkelijke zwangerschap gehad, op wat rugklachten na.

Nu wel veel maagzuur en hoofdpijn maar dat hoort er allemaal bij.

Ik merk daarentegen aan mezelf dat ik zelf wat spanningen heb, ik vind het erg lastig omgaan met het feit dat ik niet weet wanneer hij komt. Bij wijze van volgende week maar over 4 weken kan ook gewoon. Ook is hij nog helemaal niet ingedaald en van voorweeen of harde buiken heb ik ook geen last.

Het is niet iets wat me hele dagen bezig houdt maar ik vind het erg lastig dat ik gewoon niet weet hoe of wat.

Het liefst zou ik het allemaal al van tevoren op een presenteerblaadje krijgen maar helaas dat niet mogelijk.

Oké ik ben dus gewoon onzeker de laatste weken. Herkenning? Iemand?

Hè Ponny! Goed dat je de vk hebt laten komen. Het gaat voor jou dus ook gebeuren. Succes gewenst!

Ik voelde gisteren de baby weinig bewegen. Geldt eigenlijk wel voor gehele zwangerschap, maar nu nog minder dan anders. Dus aan Ctg en echo. Ctg was goed maar op de echo was ook te weinig beweging te zien. Ook maar net aan vruchtwater. Straks opnieuw Ctg en echo en bezoek gynaecoloog. Afwachten maar.... Ik hoop niet dat het inleiden wordt maar kies natuurlijk altijd voor veilige optie gezondheid baby. Man is gaan werken en ik heb alles maar in de auto gezet; koffertje, camera, maxi cosy, dochter naar opa en oma dadelijk etc. Houd jullie wel op de hoogte. Succes iedereen!!!
Juliaatje wat goed dat je het in de gaten had! Hoe ver ben jij precies? Je bent in elk geval in de juiste handen nu. Succes vanmiddag!
Oh bah, dat lijkt me helemaal geen fijn idee Juliaatje! Goed dat je je intuïtie volgt... En ik zeg het nog maar een keer: het is die zonsverduistering ;) straks lig je toevallig naast Ponny aan de pitocine!

Succes allebei, wat er ook gebeurt vandaag

Violier, gefeliciteerd met het behalen van je D-day leuk dat iedereen aan je denkt toch (maar ik snap de irritatie - ik heb het gevoel dat mij dit ook ten beurt gaat vallen dit keer).
Ook in hetzelfde schuitje.

Gisteren was mijn uitgerekende datum. En het lijkt er nog niet op dat ie komt.

Woensdag appeltaart gebakken, mocht ie komen. Maar dat wordt oude appeltaart als t zo door gaat.

Kom mijn dag door met huishoudelijke dingetjes, thee drinken, slapen. Wat saai zeg.

Haha
Ponny succes.! wil je sowiso in het ziekenhuis bevallen of moest je daarheen? Hopelijk komt je baby vandaag

Julia wat spannend zeg! ben benieuwd wat er gaat gebeuren! Goed dat je het zelf aanvoelde!

Violier dus jij bent al uitgerekend! wel ''vervelend'' dat iedereen je dan zo in de gaten gaat houden he.. Had ik ook toen ik overtijd ging,, Durfde ook niemand zomaar meer te bellen o.i.d haha vooral mn ouders niet die zaten zo in de stress. volgens mij nu ook al weer haha.

Hier rustig dagje. ff voorraad pampers ingeslagen bij de trekpleister met 40& korting. Altijd handig;). Verder veel harde buiken laatste paar dagen en opeens erge winderigheid..en vaak naar de WC.. bij elk dingetje wat ik anders voel denk ik zou het... maar zal wel niet.. Ik wil gewoon te graag bevallen..
Ponny succes!! Binnen niet al te lange tijd heb jij je baby in je armen!!

En Julia ik hoop dat alles goed is op de echo en ctg en dat de baby voor de natuurlijke route kiest, maar je weet het nooit.

Ik voel hier nog weinig, behalve dan af en toe dat beurse gevoel dat ik al een paar dagen heb. Maar dit gevoel is soms ook sterker en dan weer wat weg. Raar maar waar.

Vandaag 39,5 en ook steeds berichtjes van mensen of er al iets aan de gang is... vermoeiend vind ik het ook net als jij Violier. Maar het is vast goed bedoeld.

Ik heb trouwens nog nooit gevoeld wat een harde buik is... misschien heel raar, maar ik weet dus ook niet of ik ze niet heb of niet herken. Ik voel alleen de baby schoppen of bewegen en daardoor plaatselijk een uitstulping in mn buik, maar volgens mij is dat niet hetzelfde als een harde buik of wel?
@ichico, een harde buik voelt als een soort kramp over je hele buik. Je buik staat dan ook erg strak en je kunt hem dan niet induwen.
nou ik ben weer thuis... vliezen zijn echt gebroken (al zon 36 uur). Maar op dit moment konden ze niks doen. Morgenochtend vroeg terugkomen en dan krijg ik pilletjes om de boel aan te zwengelen.

Ben natuurlijk stikzenuwachtig!

sowieso moet de baby 48 uur blijven ter observatie en dat vind ik echt mega mega kut.
He shit Ponny, je keek er al zo tegenop en nou is de kans op lekker vlot spontaan bevallen ook verkeken (hoewel... het kan nog vannacht!). Kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt!!! MAAR: je kan het meid. Echt.

48h uur observatie klinkt heftig, maar het kan best zijn dat je er tegen die tijd toch wel blij mee bent. Ze mag natuurlijk gewoon steeds bij jou zijn (neem ik aan!), en die eerste 48h zijn hartstikke spannend, zeker bij een eerste. Ik vond het indertijd uiteindelijk helemaal niet erg dat er een paar nachtjes verpleegsters bij de hand waren om van alles uit te leggen en in geval van nood. De tijd gaan supersnel voorbij en je gaat net even iets zekerder van je zaak naar huis.

Doe je het volgende kind lekker rustig thuis ;)
Ichico, wij hebben denk ik dezelfde zwangerschap Ik heb het begrip harde buik ook nooit helemaal begrepen. Mijn buik staat ook regelmatig gespannen, maar ik associeer dat meer met een actieve baby dan met mijn baarmoeder zelf. Als mijn buik zacht is, is dat omdat baby slaapt of heel rustig is. Mijn gespannen buiken zijn nooit pijnlijk in ieder geval (tenzij baby echt probeert via de navel naar buiten te klimmen, zoals het soms lijkt...).
quote:ponny schreef op 20 maart 2015 @ 14:22:

nou ik ben weer thuis... vliezen zijn echt gebroken (al zon 36 uur). Maar op dit moment konden ze niks doen. Morgenochtend vroeg terugkomen en dan krijg ik pilletjes om de boel aan te zwengelen.

sowieso moet de baby 48 uur blijven ter observatie en dat vind ik echt mega mega kut.Dit had ik bij mijn eerste dus ook ivm infectiegevaar voor baby als gevolg van langdurig gebroken vliezen. Nog een tip: zorg ervoor dat je na de bevalling een gewoon bed krijgt. Ik heb ruim 48 uur op zo'n bevalbed uit twee delen gelegen. Hier nu voldoende bewegingen, Ctg was gisteravond mooier, maandag terugkomen voor controle tenzij ik dit weekend ongerust ben
Mooi zo Juliaatje! Hopelijk een lekker beweeglijk babietje dit weekend!
quote:ponny schreef op 20 maart 2015 @ 14:22:

sowieso moet de baby 48 uur blijven ter observatie en dat vind ik echt mega mega kut.Ponny, heb jij het idee dat het misschien vannacht door gaat zetten? En hoe ervaar je nu de tijd dat je weet dat de baby snel zal komen?
Ik heb nu ongeveer om de 5 minuten hevige ongesteldheidskramp die opkomt, erger wordt en weer weggaat. Ik denk dat dat weeen zijn?

Hoop dat het vannacht gaat doorzetten, en zal blij zijn als dit weeen blijken te zijn dat het toch nog uit zichzelf op gang komt. De tijd kan me niet snel genoeg gaan; ik wil door de zure appel heen. Nu is het overigens nog goed te doen; heb me geinstalleerd op de bank met n kop thee.

Straks de box in elkaar gezet en nog gauw een wasje en vaatwasser aan... Laatste doekje door het huis, koffer staat klaar.

Zou wel heel fijn zijn als het dit weekend komt, dan is het wachten voorbij.
Dat klinkt op zich wel goed Ponny! Alles kan, maar ik zie dit wel doorzetten

Ik denk dat jouw kindje op de eerste dag van de lente geboren gaat worden!!!

Dat zou werkelijk prachtig zijn!! Ik dacht het vanmorgen nog; best een mooie dag om geboren te worden, de eerste dag van de lente! Man wilde eigenlijk niet weg overigens; om geen achterdocht te wekken heb ik hem toch gestuurd, uiteraard bel ik hem als er iets veranderd, ben nu het liefst gewoon in mijn eigen huis. Morgen 2 verjaardagen zal m wel niet worden maar hopelijk kunnen we dan vertellen dat onze dochter er is :-)

Zou het fijn vinden om vannacht te bevallen en morgen familie en vrienden te kunnen informeren; iedereen wil natuurlijk meteen komen heb geen idee hoe dat gaat als je in het ziekenhuis moet blijven. We krijgen dan wel een "familiekamer" zodat ons kindje bij ons kan zijn. Er is vooralsnog geen sprake van dat ze in de couveuse op de kinderafdeling zou moeten (zover gaat die standaard observatie van 48 gelukkig niet).

Heb maar n extra joggingbroek in mn tas gegooid en in de auto liggen wat extra setjes babykleertjes en een tas voor man. Had maar een paar mooie pakjes, met de intentie dat we het toch thuis gelijk kunnen uitwassen en we vast de eerste dagen veel krijgen. Verder veel verwassen pakjes gekregen van een buurvrouw; die liggen voor de zekerheid dus nu in de auto.
quote:ponny schreef op 20 maart 2015 @ 19:50:

Dat zou werkelijk prachtig zijn!! Ik dacht het vanmorgen nog; best een mooie dag om geboren te worden, de eerste dag van de lente! Man wilde eigenlijk niet weg overigens; om geen achterdocht te wekken heb ik hem toch gestuurd, uiteraard bel ik hem als er iets veranderd, ben nu het liefst gewoon in mijn eigen huis. Morgen 2 verjaardagen zal m wel niet worden maar hopelijk kunnen we dan vertellen dat onze dochter er is :-)

Zou het fijn vinden om vannacht te bevallen en morgen familie en vrienden te kunnen informeren; iedereen wil natuurlijk meteen komen heb geen idee hoe dat gaat als je in het ziekenhuis moet blijven. We krijgen dan wel een "familiekamer" zodat ons kindje bij ons kan zijn. Er is vooralsnog geen sprake van dat ze in de couveuse op de kinderafdeling zou moeten (zover gaat die standaard observatie van 48 gelukkig niet).

Heb maar n extra joggingbroek in mn tas gegooid en in de auto liggen wat extra setjes babykleertjes en een tas voor man. Had maar een paar mooie pakjes, met de intentie dat we het toch thuis gelijk kunnen uitwassen en we vast de eerste dagen veel krijgen. Verder veel verwassen pakjes gekregen van een buurvrouw; die liggen voor de zekerheid dus nu in de auto.

Dit klinkt wel als het begin hoor en vijf cm is heel mooi. Hebben sommige mensen al vreselijke weeën voor nodig gehad. De tweede vijf gingen bij mij nog veel sneller dan de eerste vijf.

Wij hebben alleen ouders in het zkh ontvangen en de rest thuis. Vond ik toch fijnst.
Ponny wat spannend inderdaad! Het lijkt me wel fijn dat je het thuis nog even mag aanzien, vooral nu je weet dat het hoe dan ook morgen gaat gebeuren. Stomme vraag misschien, maar lek je nu nog continu vruchtwater dan? En waarom konden ze nu nog niks doen? Dat van morgen wilden ze zo lang mogelijk uitstellen of...?

Ichico jij vroeg over harde buiken, ik dacht ook heel lang 'hmm misschien is dit er één?', maar sinds een week of twee voel ik ze echt omhoog kruipen als het ware. Langzaamaan wordt dan heel mijn buik hard en er komt een soort benauwd gevoel bij, al heb ik dat nog niet vaker gelezen bij anderen. In elk geval wist ik meteen dat dit het dus echt was. Sinds vandaag doen de harde buiken ook enigszins pijn, gepaard met wat krampen in rug en buik dus ik hoop dat dit al wat doet of enigszins lijkt op wat me te wachten staat.

Schnudel/Juliaatje: bij jullie alles nog stabiel?

Enya: welkom! Herkenbaar hoor, dat je iets regelt, koopt (voorraad) of maakt en dan denkt 'dit is handig voor het kraambezoek/de kraamweek straks!' en het vervolgens al op of over de datum is omdat je nog niet bevallen bent.

Mylove: heb je het idee dat het serieus wordt nu? Ik hoop en duim met je mee hoor!
ja er lopen steeds wat druppeltjes uit me. met name als ik lig of beweeg. voelt alsof je in je broek plast en dan de hele tijd kleine beetjes.

Lig nog op de bank met n film.

Ze konden niets doen vanmiddag omdat ze niet midden op de dag starten met een inleiding. Dokter gaf aan dat hij hoopt dat t uit zichzelf op gang komt vannacht.

maar ik twijfel... zouden dit weeen zijn?
Ja, dit zijn weeën, zegt een mama van 3. Succes!
Ha, moeilijk te zeggen vanaf hier ;)

Zolang je twijfelt kan het nog beide kanten op denk ik. Als het echt pittig wordt dan heb je je antwoord.

Ik ga naar bed, maar ik wens je alvast veel succes en sterkte toe! Hang in there!
man komt zo thuis en dan gaan we lekker slapen. met deze krampen moet dat te doen zijn. om 7 uur morgenochtend t ziekenhuis bellen of misschien eerder al t heftiger wordt...
Nachtelijke update

Weeën vanaf ongeveer 23.00.

Worden steeds war heftiger maar na 3 bevallingen nog wel op te vangen. Ik kijk het nog even aan voordat ik het ziekenhuis bel. Lastig want ik wil niet te laat bellen maaf wil ook niet iuuuufen lang in hrt ziekenhuis liggen met weinig vordering.

keep you posted
he ababy voor jou dus ook een spannende nacht! hier worden de weeen steeds pijnlijker maar kan het wel nog handelen.

vooralsnog probeer ik vol te houden in bed te liggen en rond 6 uur te gaan douchen voor we richting ziekenhuis gaan.

vind t wel verdorie spannend zeg!! 9 maanden is te kort om aan t idee te wennen binnen 24 uur word ik moeder!!!
Ponny en Ababy heek veel succes!!! En ik herken het hoor. Het idee nu heel snel te gaan bevallen en je kind te hebben kan je ondanks de negen maanden overvallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven