Start ICSI in september 2019

21-05-2019 14:03 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij hadden gisteren een intake bij een fertiliteitskliniek en gaan september beginnen met ICSI.
Het lijkt me fijn om met jullie te kletsen. Jullie weten toch het beste wat er speelt in zo'n traject. Ik heb ook niet zo de behoefte om het in mijn omgeving aan iedereen uit te leggen en dat in mijn ogen 'domme opmerkingen of vragen' te beantwoorden. Vind dat al snel vermoeiend en irritant :lmao:
Ik ben 33 jaar en zijn sinds oktober 2017 bezig met een zwangerschap. Helaas is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Gister bleek het zaad zo slecht dat we gelijk in aanmerking komen voor ICSI. Dat vond ik nog wel even schrikken, gelijk het laatste middel wordt ingezet zeg maar. Ik heb alle onderzoeken al gehad in ons streekziekenhuis en dat ziet er allemaal prima uit.
Nu blijkt dus echt dat ons zoontje van net 3 een heel groot wonder is!! :flirting: Een wonder is het sowieso al, maar nu we dit weten is het extra bijzonder dat ik destijds heel snel op de natuurlijke manier ben zwanger geworden.

Ik zou het leuk vinden om met meer meiden in contact te zijn, of je met een IVF of ICSI traject gaat starten, maakt niet uit. De behandeling is zo goed als gelijk.

Ik wacht het af!

Groetjes Mimi
anoniem_249125 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee goede nacht gehad, en daarom realiseer ik me weer hoe belangrijk dat is :hihi:

Maar wie weet slaapt de tweede als een roos :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
MIMI2000 schreef:
12-08-2019 09:48
Welkom Elisboompje en Rucio!
Je kan er al niet meer onderuit Rucio, je schrijft al mee haha! nee hoor, zonder gekheid, lezen is ook altijd goed natuurlijk!

Bij mij is het niet afhankelijk van mijn cyclus, want ik moest bij mijn laatste ongesteldheid in juli aan de pil. Lekker tegenstrijdig, zo voelde het ook wel, maar alles voor een goede planning. Dit is puur om mij in te kunnen plannen in de kliniek, en zo ongeveer de punctie te kunnen plannen. Dat lukt natuurlijk niet op de dag, maar wel in een bepaalde week en zo voorkomt de kliniek dat ze alle puncties tegelijkertijd krijgen.
Ik moet zeggen, ik vind het nu wel prettig. Ik weet precies wanneer ik moet spuiten, 4 dagen later met de pil stoppen dan 4 dagen later andere spuit erbij, goed schema.

@Rucio, leuk dat het alweer gaat kriebelen... en ook fijn dat je nog cryo's overhebt, wat zou dat mooi zijn als het daarmee lukt! heb je ook niet zoveel leefstijdsverschil ertussen (hier jaloers, ik dacht iets van 2 jaar ertussen, dat wordt nu sowieso al 4 jaar :-( ) Tip van mij voor je intake; laat goed naar je keizersnede litteken kijken. Mijn arts kijkt daar sowieso al heel goed naar, maar dit schijnt nog niet overal zo te zijn. Je hebt nl in je baarmoeder ook een redelijk groot litteken, wat een terugplaatsing kan bemoeilijken. Ik heb hiervoor afgelopen week een proefplaatsing gehad. Daarna heeft hij hiervan aantekeningen gemaakt in mijn dossier, waar ze rekening mee moeten houden voor de echte terugplaatsing. Ook moet er niet teveel vocht bij het litteken zitten inwendig, want dat verlaagt de kans op een goede innesteling. Ik wil je niet bang praten hoor, zeker niet, maar het schijnt dus best wel een belemmering te kunnen zijn. Het heet ook wel Niche, google maar eens.

Leuk dames, we zijn al met 4!
Al bijna tijd voor eens schema? Niet dat ik dat kan hoor :nerd:

Fijne dag!
Gek hé, om dan ineens aan de pil te moeten. Zo tegenstrijdig!
Hahaha, oké dan ga ik maar meeschrijven! ;-) Bedankt voor de tips! Ik had inderdaad al eens gelezen over een niche, ik hoop echt dat alles netjes genezen is. Ik weet niet of het iets zegt maar ik heb echt totaal geen last (gehad) van de keizersnede. De eerste paar dagen met lachen/hoesten/niezen maar verder echt helemaal niks. Ik was wel zwaar de sjaak met bekkinstabiliteit dus iedereen vroeg maar naar de keizersnede maar ik kon bijna niet bewegen door de bekkeninstabiliteit dus die keizersnede viel echt in het niet. Ik ben trouwens wel écht bang om (nog meer) last te krijgen van bekkeninstabiliteit. Dat is nu pas sinds een paar maanden weg. Ik zou het heel fijn vinden als er niet teveel leeftijdsverschil is maar je weet maar nooit hoe dit traject loopt. De afgelopen maanden hebben we het trouwens al op z'n beloop gelaten maar de vruchtbaarheidsproblemen zijn blijkbaar niet ineens verdwenen :-P)

Lux: super leuk om samen in een groepje te zitten nu! Het gaat hier uitstekend. Ik geniet echt enorm van mijn zoon. Met jullie ook alles goed he? Ben jij nu nog je studie aan het afronden trouwens? Ik was na mijn zwangerschapsverlof meteen begonnen met een post-HBO van 9 maanden dus die heb ik in december afgerond. Dat zou wel allemaal mooi uitkomen. Hoewel ik heel goed weet dat een kindje niet te plannen valt. Ik werk daarnaast nog 32 uur. Hoop zo dat we genoeg hebben aan de cryo's want ik zie wel enorm op tegen een eventuele nieuwe punctie en weet ook echt niet hoe ik dat moet combineren met een kleintje. Maar dat zien we dan wel weer!

Over het vertellen aan de omgeving: we zijn van plan om het dit keer voor onszelf te houden. Ik denk dat niemand het verwacht en het lijkt me zo leuk om mensen eens te kunnen verrassen. Met een cryo vraagt het ook minder belasting qua afspraken. Met alle complicaties de vorige keer moest ik het wel vertellen op mijn werk. De vorige keer zijn wij er heel open over geweest naar iedereen in onze omgeving. We waren al een tijdje getrouwd en kregen zo vaak de vraag: 'En, wanneer willen jullie aan kinderen beginnen?'. Op een gegeven moment zei ik toen ook maar: 3 jaar geleden. Het voordeel was dat iedereen wel heel erg met ons meeleefde maar het nadeel is ook de dooddoeners als: Oh IVF, dan komt het wel goed hoor! Dat vond ik het lastigste van alles, niet weten of je ooit ouders mag worden. Het voelt voor mij nu heel anders.

Elisboompje, ik ging voor een evaluatiegesprek na 3 keer IUI zonder hormonen en zou eigenlijk aan 3 keer IUI met hormonen beginnen maar liep naar buiten met een tas vol medicatie en mocht meteen door met IVF. Bij ons ging het dus supersnel. Die poging mislukte (eerst een bbz en daarna een vmk) en daarna zijn we meteen doorgegaan met poging 2 dus lag weer de hele koelkast vol medicijnen. Je zou het eventueel in een dichte tas kunnen doen? Zodat je bezoek niet meteen ziet wat erin zit. Of heb je misschien een extra koelkast(je) over?

Ik vind het wel weer spannend allemaal. Onze zoon sliep vanaf 6 weken al door, zal je zien dat de volgende een echte nachtbraker wordt.

De afspraak staat trouwens! Half september mogen we langskomen voor een intake en ga ik ook de vragen stellen m.b.t. de keizersnede.

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met een te trage schildklier? Mijn schildklier was nogal van slag door de zwangerschap en ik slik sinds een paar weken medicijnen daarvoor. M'n TSH is gelukkig al flink gezakt maar dat zal ik ook meenemen in het intakegesprek. Hopelijk zijn de waarden dan goed genoeg om te mogen starten.

Lieve dames, heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies, wat gezellig al die berichten :HA:

@ Rucio, Ja ik slik ook schildkliermedicatie. Mijn schildklier is eigenlijk gewoon goed, heb nergens last van. Maar met het doel zwangerschap moet hij flink naar beneden, rond de 2,5. Hij was aan het begin 6,8, nu 5,5, medicatie is weer verhoogd dus ben benieuwd wat het over een paar weken is.
Maar jij hebt dus ook echt last van je schildklier? Te traag? Het schijnt wel heel belangrijk te zijn om deze onder controle te hebben volgens mijn arts, het is nogal belangrijk om zwanger te blijven schijnt...
Ik heb ook totaal nooit last van mijn keizersnede gehad, ja de eerste dagen wel met bewegen, maar verder niks. Ik had vooral heel veel tiet-ellende, dat voerde de boventoon :nut: Toch zag mijn arts wel wat vocht bij het litteken, niet veel, maar dat moet ook niet want dat bemoeilijk een terugplaatsing en innesteling. Ik vind het toch wel weer een extra factor hoor, zwanger worden is al niet zo makkelijk en dat heb ik dit er ook nog bij, maar positief blijven he ! ;-)

@ Elisboompje, ik had er wel zin in om te starten, we wachten al zo lang! Maar gister kwam de doos medicatie binnen, dat was wel confronterend vond ik. Alles zat er in, tot en met na de punctie. wat een hoop zooi gaat er binnen een maand mijn lijf in zeg. Bij mij kwam de medicatie dus per DHL, wel luxe. Er hoeven maar een paar doosjes in de koelkast, viel mij mee. Je kan er misschien wel een bakje voorzetten of beter nog, de medicatie in een vershoudbakje doen, niemand die het meer ziet. En bezoek zit misschien ook niet zo snel in je koelkast of wel? Weten ze het bij jou op het werk ervan?

@ Lux. haha, ja slaap is heel wat waard he! Wij slapen nu weer anderhalf jaar (zoontje is 3) :zzz: Heerlijk! Wat waren wij intens moe het eerste jaar.
Maar buiten dat, heb ik weer ontzettend zin erin. Ik had een hele fijne zwangerschap, hopelijk is dat weer zo. Bevallen hebben we het maar niet over (6)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Hoe is het met jullie? Allemaal nog een beetje aan het wachten he...

Nou ik heb vrijdag mijn eerste spuit gezet!
Ik heb besloten het 's avonds te doen, in alle rust als mijn zoontje op bed ligt. Maar hierdoor was ik er vrijdag de hele dag mee bezig haha, vanavond moet ik mezelf prikken , iieeelll!
Maar het viel zoo mee! Wel even een zweetmomentje vooraf, maar zonder te twijfelen gedaan. Eigenlijk voelde ik niks! Kwam misschien ook wel omdat ik lekker hard kneep in mijn 'vetkwab' haha!
Ben best opgelucht eigenlijk, had er in mijn hoofd toch wel een dingetje van gemaakt, maar blij dat het meevalt en dat we begonnen zijn :cheer:

Fijne dag dames! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:33
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies! Fijn weekend gehad allemaal? Wat een weertje he, heerlijk!

Elisboompje, wat lief dat je aan mij dacht  Heb nog geen blauwe plekken hoor! Verwacht ik ook niet eerlijk gezegd, je ziet niet eens een ‘prikgaatje’. Maar er zitten wel wat pijnlijke prikjes tussen, stom!
As woensdag beginnen met Menopur, dat gaat het echte ‘zootje’ hormonen erin. Ben benieuwd hoe ik erop reageer. Ik merkte nu al heel erg dat ik met de pil begonnen was, toen decapeptyl en daarna ook nog eens ongesteld, deed heel veel met mijn humeur zeg maar. Mega kort lontje, slechte combi met een peuter haha!
Volgens mij heb jij een heel ander schema dan mij. Omdat je moet wachten op cyclusdag 1… Wanneer moet je dan beginnen met je eerste Decapeptyl? Heb je proefgeprikt met de prikinstructie?
Spannend wordt het nu he!
Ik heb voor mezelf een mooi schema gemaakt in Excell en uitgepint. Kan ik elke dag vinkjes zetten, wanneer stoppen met dat, wanneer beginnen met dat, wanneer afspraak, wanneer echo, neem ook nog een hele hand vol aan supplementen. Merk wel dat me dat wat rust en overzicht geeft… controlefreak :hyper:
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 15-02-2021 13:34
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oja, dan heb je inderdaad wel hetzelfde schema Elisboompje. Ik dacht dat je nu moest gaan prikken en dus wachtte op je cyclus. Ondertussen al kunnen beginnen met de pil? Spannend wordt het nu ook voor jou! Ga je zelf prikken denk je?
Ik ben gister begonnen met de Menopur. Je moet dat zelf mengen, met spuitjes etc. Vond het wel leuk, even doktertje spelen, zo voelde het haha! Laat de eitjes nu maar groeien! Volgende week donderdag dan de eerste echo, lijkt me best wel weer spannend.

Hoe is het met de rest? Hebben jullie al data waarop je gaat beginnen met iets?

Fijne zonnige dag maar weer!

En als er nog meer dames zijn die net zijn begonnen of gaan beginnen, schrijf gezellig mee! :HA:
Dag Dames,
Hier op pagina 1 een berichtje geplaatst om hoi te zeggen tegen Lux, nu ziet het er naar uit dat ik ICSI in september kan gaan starten.... O_O

Wel een andere situatie, want ik ben een alleenstaande en ga ook eicellen doneren....

Mag ik met jullie meeschrijven, lezen en leven?
Alle reacties Link kopieren
Wwooooooowwww Depster wat een ontwikkelingen! Wat ontzettend spannend! En wat leuk! Natuurlijk ben je van harte welkom :)
Doe je dan een eicel voor een zaadcel zeg maar?

@Mimi: wat fijn dat het prikken zo goed gaat!

@Elisboompje: zo dat komt ook al dichterbij hoor! Spannend!

@Hier: niets nieuws onder de zon. Nog steeds aan het wachten op 3 september, dan word ik ongesteld en moet ik bellen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Als je doneert val je redelijk automatisch wel binnen dat stelsel Lux :) Heb 8 weken gewacht op een NL donor, dus eigenlijk super snel! Heeeeel bizar haha!
Het ziet er naar uit dat we dadelijk gelijk op gaan, want zodra het donorzaad binnen is, mag ik stoppen met de pil.. en bij bloedverlies gaan bellen.. Dat zal ook rond die datum zijn.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
29-08-2019 20:47
Als je doneert val je redelijk automatisch wel binnen dat stelsel Lux :) Heb 8 weken gewacht op een NL donor, dus eigenlijk super snel! Heeeeel bizar haha!
Het ziet er naar uit dat we dadelijk gelijk op gaan, want zodra het donorzaad binnen is, mag ik stoppen met de pil.. en bij bloedverlies gaan bellen.. Dat zal ook rond die datum zijn.
Nee loopt iets anders. Want ik heb een cryootje, dus ik krijg rond dag 12-14 mijn eisprong en dan 5 dagen later een tp. Dus bij mij gaat die hele cyclus iets sneller.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
29-08-2019 20:47
Als je doneert val je redelijk automatisch wel binnen dat stelsel Lux :) Heb 8 weken gewacht op een NL donor, dus eigenlijk super snel! Heeeeel bizar haha!
Het ziet er naar uit dat we dadelijk gelijk op gaan, want zodra het donorzaad binnen is, mag ik stoppen met de pil.. en bij bloedverlies gaan bellen.. Dat zal ook rond die datum zijn.
Nee loopt iets anders. Want ik heb een cryootje, dus ik krijg rond dag 12-14 mijn eisprong en dan 5 dagen later een tp. Dus bij mij gaat die hele cyclus iets sneller.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oooh maakt ook niet uit natuurlijk! Hopelijk is het gewoon voor iedereen hier snel raak!
Zojuist gehoord dat t donorzaad in de kliniek is gearriveerd, dus ik mag stoppen met de pil en wachten op mijn ongesteldheid 🙋‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Welkom Depster!! Zo kan het toch ineens snel gaan he. Is het je eerste? Veel succes!

Dames, ik ben in shock. Ik heb een positieve test in handen! :woa:

Heb direct de huisarts gebeld ivm schildklier, mijn tsh was in mei rond de 9 en een week of 4 geleden rond de 2,7 Maandag kan ik bloed laten prikken om te kijken of ik meer medicijnen nodig heb. Ik voel me nu gelukkig weer goed maar heb wel last gehad van de trage schildklier ja.

Ongelooflijk dat ik spontaan zwanger ben, hoop zo dat dit allemaal goed mag blijven gaan en jullie allemaal snel mogen aansluiten!

Hoe gaat het met prikken meiden? Ik was echt een watje en verdoofde altijd met een ijsklontje haha.

Lux, nog een paar dagen, laat die menstruatie maar komen!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Rucio! Dat is nog eens goed nieuws! Woehoe! Gefeliciteerd! :cheer2:

Jaa volgende week al O_O
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Rucio, wauw!! is dat even een onwijs mooie verrassing :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!! Zeker een verrassing zeg!

Ik blijf hier meelezen hoor! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Rucio schreef:
30-08-2019 15:57
Dankjewel!! Zeker een verrassing zeg!

Ik blijf hier meelezen hoor! :heart:
:heart:

Wow Rucio hier kom ik even voor "inbreken". Wat een geweldig nieuws!! Ik hoop enorm dat het goed blijft gaan en je over 8,5 maand een broertje of zusje in je armen hebt voor je zoontje!

:cheer: :cheer: :cheer:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
30-08-2019 16:06
:heart:

Wow Rucio hier kom ik even voor "inbreken". Wat een geweldig nieuws!! Ik hoop enorm dat het goed blijft gaan en je over 8,5 maand een broertje of zusje in je armen hebt voor je zoontje!

:cheer: :cheer: :cheer:
Dankjewel lieve Baggal! Ik snap er nog steeds helemaal niks van en dacht dat dit alleen bij anderen gebeurt. Verklaart wel waarom ik al de hele week om 05:00 uur wakker ben. :mrgreen:
Lux, merk jij al wat van je aanstaande ongesteldheid?
Ik ben het vanmorgen geworden, deze middag wordt ik terug gebeld voor uitgangsecho...etc. Ze willen het korte traject in met mij... Dus hopelijk in okt een positieve test!


(Het is zo bezit nu echt mee te kunnen gaan schrijven...)
Alle reacties Link kopieren
Wauw Rucio, wat een fantastisch nieuws!! Ja zoiets gebeurt altijd alleen bij anderen he, maar nu lekker bij jou! Zo fijn voor je!

@ depster, van harte welkom!
Wat bekent een kort traject? Ik wist niet eens dat er lange en korte trajecten zijn?

Hier gaat alles goed. Sinds ik nu bijna een week Menopur erbij spuit, ben ik weer mens. Hiervoor was ik :twisted: van de Decapeptyl. Tjemig wat voelde ik mij opgefokt van binnen. Als ik iemand niet kon verstaan dan zei ik al ‘whaat (6) ??! Arm thuisfront…
Maar eigenlijk ook wel logisch, je hele hormoonhuishouding wordt stil gelegd en dan ben je dus net zoals in de overgang heb ik mij laten vertellen… nu met de hormonen erbij voelde ik me gelijk de volgende dag weer mezelf. Gelukkig maar. Heb verder helemaal geen bijwerkingen, ja moe, dat wel denk ik. Maar misschien is dat ook gewoon omdat het zo’n spannende tijd is en wat er allemaal nog komt, ik weet het niet. Donderdag de eerste echo, ben benieuwd op hoeveel eitjes ik zit te broeden. Heb wel heel veel slijm, niet normaal! Is dat een goed teken denken jullie?
En kan/wil iemand een schema maken? Ik merk dat ik jullie allemaal door elkaar begin te halen en wie welk traject gaat volgen. Of heb ik alleen daar last van? Dat kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Oh Mimi, zoooo herkenbaar die chagrijnigheid. Dat had ik ook zo erg, was er gewoon ziek van. Ging idd veel beter met de gonal-f (in mijn geval) erbij.

@Dep: woehoeeee spannend!

@Rucio: hoe gaat het?

@Hier: ik ben ongesteld en moet dus bellen maar ik durf nieeeet haha. Cold feet :-$
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ok, heb gebeld. Follikelmeting op 12 september.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven