Start mei 2013

10-04-2013 20:53 1268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Op weg naar een zwangerschap hebben we hier onze ervaringen en vragen gedeeld. Bijna iedereen is inmiddels bevallen.

Helaas is nog niet/niet meer iedereen zwanger.

NaamLeeftijdBDBijzonderhedenriverrdale27(32) 5-2-2014 jongen

11/6 positief musje3131(34) 26-2-2014 meisje

17/6 positief

(stop pil april) heupdysplasiederpina24(31) 21-3-2014 jongen 7/8 positief

16/6 2e miskraam meis198825(30) 24-3-2014 jongen karin_31(27) 4-4-2014 jongen 26/7 positief mamaroos8825(30) 15-4-2014 meisje 16/8 positief

2e, zoon 19 maanden, (stop pil april) mamarjan28(31) 6-7-2014 meisje 25/10 positief

(mirena uit april)

123aap123 & Lionlily

Wil je (terug) in onze tabel, laat het dan weten.

[tr][td]123aap123[/td][td]25(25)[/td][td]ud 11-10-14[/td][td]2-2 positief(stop pil december) pcos, 29-10 LEO, zwangerschap moeten beeindigen met 16 wkn [/td][/tr][tr][td]lionlily[/td][td]33(33)[/td][td]1-3[/td][td](spiraal uit april)[/td][/tr][tr][td]livelaughlove[/td][td]26(26)[/td][td][/td][td] (stop pil mei) pcos [/td][/tr[tr][td]marnee[/td][td]27(27)[/td][td][/td][td](al aantal maanden gestopt met pil) lange cyclus[/td][/tr]][tr][td]8saar4[/td][td]29(30)[/td][td]6-7[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]janneke513[/td][td]28(34)[/td][td]+/-1-7[/td][td](stop pil maart)[/td][/tr][tr][td]12laura12[/td][td]27(29)[/td][td]26-6[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]blossom87[/td][td]26(30)[/td][td]15-5[/td][td]begin april[/td][/tr][tr][td]eef[/td][td]33(30)[/td][td][/td][td]2e, zoon 8 jaar (start juni) eerst in mei cyclus ontdekken[/td][/tr][tr][td]marieanne2011[/td][td][/td][td][/td][td]2e, dochter bijna 2 jaar(stop pil mei)[/td][/tr][tr][td[/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td]miesje83[/td][td]30(28)[/td][td][/td][td] ud 5-2-2014 2e, dochter 1 jaar[/td][/tr][tr][td]hopefully mamatobe[/td][td]24(23)[/td][td][/td][td]ud begin januari28/4 positief, vaginisme [/td][/tr]

Nou, meiden, nog geen menstruatie. Dus ik houd nog hoop, al voelt mijn buik wel beurs en pijnlijk, zoals normaal. Maar goed, ik heb eerder gehoord dat vrouwen nog weken dachten dat ze ongesteld zouden worden vanwege de krampen. Daar houd ik me nu maar aan vast...En ik heb mijn NOD ruim gerekend, op 30 dagen, terwijl het normaal gesproken meer 29 dagen is. En mijn borsten blijven opgezwollen (normaal zijn ze helemaal pijnlijk, maar niet gezwollen en de tepels doen nooit pijn, maar nu wel), dus er lijkt toch iets anders te zijn dan anders. Morgen testen, spannend!
spannend lion

ik duim voor je !!
Spannend Lion! Ik hoop het zo voor je!

En daarna is Aap aan de beurt!

Hoe is het met de zwangere dames?

Hier alles oké, pittig werk weekje gehad maar ben dit weekend heerlijk vrij! Genieten!!

Fijn weekend iedereen
Lion, wat spannen! Je hebt al meer kwaaltjes dan ik nu heb, zou zoo leuk zijn als je morgen ook een positieve test in handen hebt.

Kwaaltjes zeggen alleen niet alles.

Ik voel maar weinig, af en toe een steekje in mijn buik, mijn borsten voel ik inmiddels wel wat meer, maar dat is helemaal weg na een douche. Eigenlijk word ik er heel onzeker van, omdat ik totaal geen bevestiging krijg zwanger te zijn. Toch hou ik me voor; geen bloed=goed.

Ik krijg 26e pas echo+intake. Een week verzet, omdat manlief (terecht) er bij wil zijn.

Pas daarna wil ik het gaan vertellen aan familie en vrienden. Waarschijnlijk met sinterklaasfeest.

Donderdag is een mevrouw van moeders voor moeders langs geweest. Ik mag maandag beginnen. Morgen komen die vrienden die na 3 jaar via de medische weg nu 3 maanden zwanger zijn. Maar omdat ik ons nieuws pas wil vertellen na de eerste echo, zal ik mijn mond moeten houden en kan ik veel naar hen luisteren. Ze zijn vast heel trots.

Allemaal nog een fijn weekend!

Lion met een positieve test

Aap met duidelijkheid over haar temperatuur

Roos zonder last van haar rug
@lion wanneer ga je testen !? Vind het spannend haha!

@mamarjan Kwaaltjes zeggen niet alles ik had in het begin ook geween kwaaltjes. Kwam ook pas wat later opgang en ook weer niet zo heftig. Ja ik was wat misselijk maar gaf nooit over.

Gevoelige borsten kwamen laat en is nu al weer weg.

Probeer je niet vast te houden aan kwaaltjes. Misschien komen ze nog. En na de eerste echo ben je helemaal verliefd! Ook al is het dan nog zo klein. En ook meer gerust gesteld, ik vond mezelf ook meer zwanger na de eerste echo. Omdat ik toen het kleintje heb gezien.

Hoeveel weken ben je dan als je de echo krijgt?
Net getest maar negatief, helaas. Menstruatie is nog niet op gang gekomen, dus nog een spatje hoop. Maar goed, vorige keer kwam het ook gelijk nadat ik getest had, dus ik merk het vast vandaag wel... Jammer, ik ben er wel sip van.
aahh lion dat is niet leuk..

Hopelijk blijft je menstruatie uit en heb je toch nog te vroeg getest..

Maar snap dat je er nu van baalt..

Wachten wachten...
Ohw Lion balen snap dat je er sip van bent.
balen lion.

Natuurlijk kan het nog, maar een negatieve test is wel een domper.

Je had je ovulatie ook later dan gedacht, zolang je geen menstruatie hebt, blijf ik voor je duimen!
Sterkte met wachten Lion!

@Mamarjan,Derpina,Aap, Lion en River thanks voor jullie lieve berichtjes :-) deed me goed!!

Ik luister nu echt naar mezelf en probeer zoveel mogelijk rust te nemen. Vroeg naar bed gaan doe ik nog steeds, hopen dat ik weer snel wat langer kan opblijven. En dat mijn rugpijn wat minder word, helaas heb ik altijd al rugpijn en zal dit altijd zo blijven. Maar de fysio zorgt voor verlichting met kraken en masseren!!

Doppler is binnen gekomen afgelopen vrijdag, echt super blij mee kon het hartje meteen vinden!!
Helaas net ongesteld geworden... Jammer!
Lion
Oh nee lion :(

Dat is niet leuk

Echt leuk zon dopler roos ! Als je je dan even rot voelt, kan je mooi je zelf opvrolijken waarvoor het allemaal is !
Lieve meiden, een berichtje vanuit mij,

Het is echt niet normaal, maar al mij puistjes en de slechte huid worden ineens veel minder !! Minder haaruitval en minder moe. Ik heb het gevoel dat iig mij hormoonhuishouding veranderd, Dat is iig al een goed punt.

Na lange tijd kan ik jullie weer een vraag stellen haha en heb ik heel graag jullie hulp nodig.

Ik moest gaan temperaturen vanaf de dag na de operatie. Maar wat is nu normaal ? Mij temperatuur was vanmorgen echt zo laag. Hoe is jullie lijstje bijv ? En ben ik nu heel gek hihi ?? Ze hebben me niet gezegd wat ik moet gaan zien en wat normaal is hoe de temperatuur verloopt.

We moeten afwachten of ik wel een eisprong krijg maar ik weet niet hoe je zoiets opspoort .

30/10 35,3

31/3 35,5

1/11 35/4

2/11 35/4

3/11 35/4

4/11 35/2

5/11 34/7

6/11 34/4
Het is belangrijk dat je elke ochtend precies op hetzelfde tijdstip temperatuurt, dus een wekker zetten is handig, en dan alles naast je bed hebben liggen, want je mag niet opstaan of iets doen. Eerst tempen.

Het is niet erg als je temp laag is, het is belangrijk dat je na een tijdje (tegen je eisprong aan) een temperatuursverhoging ziet van een 0.2 graad of 0.3 graad. Die blijft een paar dagen aan en als je zwanger bent, blijft de temp de hele tijd zo hoog na je eisprong. Dus bijv een lijstje (van mij van de eerste maand):

dag 1. 36,8

2. 36,7

3. 36,8

4. 36,8

5. 36,8

6. 36,6

7. 36,7

8. 36,7

9. 36,5

10. 36,8

11. 36,8 (toen dacht ik dat ik richting eisprong ging, maar dat was niet zo)

12. 36,8

13. 36,9

14. 36,9

15. 36,8

16. 37,1

17. 37,2

18. 37,2

19. 37,2

20. 37,1

21. 37,1

22. 37,1

23. 37,0

24. 36,9

25. 36,8

26. 36,8

27. 36,6

28. ongesteld

Je ziet hier een duidelijke piek rond mijn 16e en 17e dag (ik heb een late eisprong, niet op de 14e dag na mijn eerste menstruatiedag). Het scheelt natuurlijk maar kleine beetjes, maar hier zag je opeens een groot verschil. En daarna ging het weer terug naar normaal en werd ik ongesteld.
Oja, aanvulling: wat geweldig dat je wat hormonale veranderingen ziet in je lichaam!!! Dat is positief nieuws, ik ben heel erg blij voor je!!
@aap ik zou echt niet weten hoe dat werkt, het enige wat ik weet is dat rond je eisprong je temp omhoog gaat. Sorry.

Misschien kun je voor meer uitleg het ziekenhuis of gyn bellen?

Het is echt super fijn om het hartje te horen, maar doe het niet vaak hoor. Gewoon als ik er behoefte aan heb. Sinds een week voel ik de kleine ook bewegen. Dit was bij de eerste rond 16 weken, en nu dus al met 14 weken. Ik ben nu in week 15, tijd vliegt

Ik duim echt met jullie mee Lion en Aap, hopen dat het z.s.m. mag lukken. @Lion wanneer zou je een doorverwijzing mogen? Of ben je daar niet mee bezig?
Tabel:10-12-2013 20 w echo
Een doorverwijzing vraag ik pas echt als ik in mei nog niet zwanger ben, mijn huisarts wil dat ook niet te vroeg (al zou het wel geven als ik dat wil, hoor!).
Ok, ik dacht namelijk dat je na een half jaar al een doorverwijzing kreeg. Een jaar duurt dan erg lang he :(
Aap: Mijn temperatuur;

23/9 36.8 1e dag menstruatie

24 36.3

25 36.7

26 36.9

27 36.3

28 36.5

29 36.2

30 36.3

1/10 36.4

2 36.6

3 36.4

4 36.2

5 36.3

6 36.3

7 36.8

8 36.9

9 36.4 1e positieve ovulatietest

10 36.5

11 36.6

12 36.8

13 37.0

14 36.8

15 36.9

16 36.9

17 36.9

18 36.7

19

20

21 37

22 36.8

23 36.7

24 37.0

25 36.9 positieve test

Zover is weet is een eisprong te herkennen aan een temperatuurstijging, die pas weer daalt met de menstruatie. Soms is er ook een dipje op de dag van de ovulatie te zien (zoals bij mij de 9e) na paar maanden temperaturen gokte ik dat mijn ovulatie rond 18e dag zou zitten, daarom rond dat 15 begonnen met ovulatietesten en dag 17 een positieve ovulatie test.

Maar misschien heb ik mijn ovulatie op 7 okt gehad, want daarna is mijn temperatuur gaan stijgen.

Ieder mens heeft ander basis temperatuur, bij dus kijk alleen baar relatieve verschil.

Fijn dat je het idee heb dat er nu al veranderingen zitten in je hormoonhuishouding!

Lion, goed van je dat je wil wachten tot mei.er staat een jaar voor zwanger worden, dus het is niet raar dat het bij ons langer duurde. Maar nadat ik eindelijk mijn positieve test in handen had, vond ik gewoon dat jij dat ook verdiende, helaas met gunnen alleen gaat het niet lukken.

Vraagje voor de rest. Ik denk vandaag op de 6 weken te zitten. Ben sinds vorige week vreselijk moe, inclusief in slaap vallen boven studie boeken en zelfs tijdens colleges. Ik ga slaap nu van 20-8 en als het lukt nog 1,5u overdag als ik geen college heb.

Kokhals nijgingen na mijn foliumzuur en zere borsten. Prima, dat schijnt normaal te zijn.

Maar ik heb ook hele dag door een zeurende pijn, aan de linkerkant. Wie weet wat dat is?

Groeiende vrucht? Oprekkende baarmoeder?

Innesteling/placenta aan linkerkant? Bandenpijn?

Wie herkent dit en kan mij geruststellen?

Ik kan namelijk alleen maar blijven hangen in 'een buitenbaarmoederlijk zwangerschap aan linkerkant'

Gisteren was ik helemaal blij dat ik ook 15minuten steken rechts voelde.

Maar vanmorgen werd ik wakker omdat enorm moest plassen en ja hoor weer links zeurend gevoel. (Ik weet niet zeker of het gevoel samen hangt met een volle blaas, dat denk ik soms wel)

Ik kan natuurlijk ook een afspraak met ha of vk maken, al hoop ik op geruststellende woorden van jullie.
@Aap als het goed is stijgt je temperatuur bij je eisprong.Maar ik heb nooit getempt dus je hebt meer aan Mamarjan en Lion denk ik!

Maar je hormonen zijn in ieder geval wel aan het werk dat is al een erg goed teken!

@Mamarjan Waarschijnlijk je baarmoeder die groeit of banden pijn inderdaad. Ik vond dat in het begin erg beangstigend vooral na mijn miskramen. Het voelt een beetje als een menstruatie achtige kramp. Maar je lijf is zich gewoon aan het voorbereiden op het kindje wat aan het groeien is! En bij mij begon dat ook rond die tijd die jij nu aangeeft. Ik trok er af en toe lijkbleek van weg omdat het zo'n pijn kon doen. Maar je darmen zijn zich aan het verplaatsen en je baarmoeder is zich aan het oprekken.

Niet druk maken is normaal en de 1 voelt het meer als de ander. En zolang je geen bloedverlies hebt moet je, je proberen niet te druk te maken. Erg moeilijk soms in deze prille fase.

En foliumzuur pillen (heb je die grote?) zijn inderdaad erg vies
Dank je derpina, ben net wezen plassen en jouw woorden geven rust, zere gevoel is voor nu even weg!

Ik heb voor de eerste maand Etos pillen zwanger zijn. (Heel trots gekocht) Daarna ga ik weer terug naar mijn potje foliumzuur van de Albert Heijn (die zijn klein, fijn!!)

Vanmorgen gooide ik bijna mijn ontbijt (yoghurt met banaan) er uit, (misschien ook iets te zwaar)

Normaal ben ik niet zo moeilijk, ruim andermans kots zonder morren op. Gisteren moest een kindje op straat spugen, ik moest snel doorlopen en flinks slikken, had echt bijna mee gedaan, hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven