Teveel vruchtwater, te grote baby

07-10-2020 20:05 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een groei echo gehad en ik ben er helemaal door van de kaart.

Ik ben 28+6 en de baby's hoofd meet 32+6, ook buik liep ver vooruit. Ze is dus 4 weken verder dan zou moeten.

Maar het engste is dat er veel te veel vruchtwater is. 25 cm. Normaal is het tussen 12-18 cm. Hierdoor heb je verhoogde kansen op heel veel dingen, ziektes, down, losrakende placenta, vroeggeboorte, doodgeboorte, ernstige afwijkingen in het lichaam van de baby enz enz enz. Het lijstje houdt niet op.

Mijn vriend is heel droog en lijkt het weinig te deren. Maar ik ben helemaal ingestort. Moet morgen testen op zwangerschapsdiabetes. En heb pas over 3 weken weer een groei echo.. ze wilde eerder maar er was geen plek... geen idee hoe ik die tijd ga doorkomen..

Ik voel mij heel slecht en zou graag willen weten of iemand wat soortgelijks heeft ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Een baby groeit in fases. De ene keer het hoofd bv en dan weer de benen.

Maar nogmaals, heeft degene die de echo maakte al die dingen opgenoemt of heb je gegoogeld?
Alle reacties Link kopieren
Alelszz schreef:
08-10-2020 02:38
Bedankt voor jullie reacties...

Overigens zijn de benen wel op normale termijn van 29 weken, dus het is niet zo dat het "gewoon" een grote baby is.. dan zouden die benen toch ook meegroeien

Ik heb straks die diabetes test, heb wel sterk voorgevoel dat ik dat niet heb. Weet niet waarom.

Ik zit er zo erg doorheeen en van mijn vriend hoef ik geen steun te verwachten..hij is erg koud met dit soort dingen. Voel me heel alleen
Dat hebben die van mij ook altijd. Enorm hoofd, groot buikje en korte beentjes. Zie je niks van als ze geboren zijn hoor ;) hele normale proporties. Sterker nog, mijn zoon had echt lange staken toen hij geboren was.

Bijna driekwart van de gevallen van teveel vruchtwater zijn ‘idiopatisch’, wat wil zeggen dat er geen oorzaak voor is, lees ik in een snel rondje Google.

Echt, je maakt je veel teveel zorgen. Je placenta doet het gewoon goed dus je kindje heeft lekker veel te eten daarbinnen. Meer is het meestal niet.

Dit zijn dingen die gynaecologen en verloskundigen dagelijks zien en een kindje is niet alleen maar goed als hij/zij precies gemiddeld is. Het gemiddelde is niet meer dan een gemiddelde en om in het midden uit te komen heb je kindjes nodig die een stuk kleiner zijn dan die P50 en een stuk groter.

Dus luister naar je vriend, adem in en adem uit, dit is waarschijnlijk gewoon een variatie op normaal. Of je hebt zwangerschapsdiabetes en dat is vervelend, maar geen ramp.

Maar om maar iets te noemen; een kindje met Down heeft meestal juist een groeiachterstand, die lopen doorgaans niet voor op de groei. Dus Down bij én veel vruchtwater én grote baby is niet erg waarschijnlijk.

En dat is precies de reden dat je Dr. Google uit moet zetten.

Sterkte
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
PS: mijn zoon had op het laatst een hoofd op de P103, oftewel: zijn hoofd was groter dan 103% van de kindjes in de Nederlandse groeicurves.

Wij zeggen maar: tja je moet al die hersenen ergens kwijt :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Die mevrouw die de echo maakte zei haast niks. Ze noemde gewoon de metingen en dat het allemaal te groot en teveel was en dat dit vanalles kon betekenen. Verder niks.

Zit nu bij het ziekenhuis. Net zo'n suikerdrinktest gehad, had verwacht dat het vies was en viel wel mee. Morgen de uitslag.

Probeer het los te laten maar is lastig.
Heb ook niet veel afleiding nu. Geen werk oid. Pfoeh
Alle reacties Link kopieren
Succes met de test.

Een groeiecho doen ze altijd met 2 weken ertussen zodat ze de groei ook daadwerkelijk goed kunnen monitoren. Dat er door drukte nu 3 weken tussen zit is wel vervelend voor je, maar (veel) tijd ertussen is dus wel normaal.
Probeer niet op Google te kijken en probeer je al helemaal geen zorgen te maken over de beentjes die wel 29 weken zijn. Een baby groeit vrijwel nooit helemaal gelijk op en als ze ons nu nog op die manier zouden meten, waren we allemaal flink uit verhouding. :)
Alle reacties Link kopieren
Pff alelszz, wat moeilijk. Ik zou gewoon het ziekenhuis weer bellen. Het kan niet zo zijn dat het voor je baby beter is om meer echo's te hebben. En dat de balie dan beslist dat het niet kan omdat er nu geen plek is. Bel je verloskundige / gyneacoloog na de uitslag vd suikertest en vraag wat het plan is.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
08-10-2020 08:43
Pff alelszz, wat moeilijk. Ik zou gewoon het ziekenhuis weer bellen. Het kan niet zo zijn dat het voor je baby beter is om meer echo's te hebben. En dat de balie dan beslist dat het niet kan omdat er nu geen plek is. Bel je verloskundige / gyneacoloog na de uitslag vd suikertest en vraag wat het plan is.
Ik had al contact opgenomen met mijn gewone verloskundige, ze zeiden dat ze daar niks aan konden doen. Heb wel over 1 week een controle bij hen staan dus in ieder geval even hartje luisteren en buik voelen.

Heb ook nog heftige nierstuwing waardoor ik regelmatig dubbel lig van de pijn, en daar kunnen ze ook weinig aan doen behalve buscopan zetpillen. Ellende..
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
08-10-2020 08:41
Succes met de test.

Een groeiecho doen ze altijd met 2 weken ertussen zodat ze de groei ook daadwerkelijk goed kunnen monitoren. Dat er door drukte nu 3 weken tussen zit is wel vervelend voor je, maar (veel) tijd ertussen is dus wel normaal.
Dit wilde ik dus ook net typen. Hier had ik groeiecho's vanwege groeiachterstand en weinig vruchtwater, maar dat kan echt maar om de 2 weken.
Sterkte met wachten, probeer toch afleiding te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb de uitslag van suikertest al terug.

Waardes zijn perfect, geen aanwijzing op zwangerschapsdiabetes. Dus wat het dan veroorzaakt..
Alle reacties Link kopieren
Alelszz schreef:
08-10-2020 11:11
Nou heb de uitslag van suikertest al terug.

Waardes zijn perfect, geen aanwijzing op zwangerschapsdiabetes. Dus wat het dan veroorzaakt..
Hou ff op. Echt. Denk rationeel na en lees daadwerkelijk de reacties hier. Neem ze in je op. En niet meer googelen.
Je vriend is niet koud, dat is een realist, heel fijn. Trek je daar aan op.
Maak je pas zorgen als het echt moet. Nu nog niet.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
08-10-2020 11:21
Hou ff op. Echt. Denk rationeel na en lees daadwerkelijk de reacties hier. Neem ze in je op. En niet meer googelen.
Je vriend is niet koud, dat is een realist, heel fijn. Trek je daar aan op.
Maak je pas zorgen als het echt moet. Nu nog niet.
Amen.
Als er grote nood is dan had je de volgende dag in het ziekenhuis gezeten/gelegen.

Waarom kreeg je trouwens een groei ehco met 28 weken? Die is toch niet standaard?

Ik lees mee op verschillende baby fora en wat ik daar heb geleerd is dat de soep zelden zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend en dat ze het vooral heel fout hebben wat betreft geschat gewicht.

Man, man topic na topic over ingeleid willen worden vanaf 38/39 weken want te groot, angst, past niet: blijkt daar toch heel vaak een braaf zeven pondertje uit te komen.

Hier laatst ook een topic over. Vrouw was verontwaardigd dat ze niet ingeleid werd/geholpen, angst alles. Kind met heel gewoon gewicht uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had tijdens mijn beide zwangerschappen te veel vruchtwater en te grote baby's. Bij de eerste heb ik een heel uitgebreid gesprek gehad met de gynaecoloog en daar ook een hele uitgebreide echo en heeft ze alles gecontroleerd. Toen kwam ik de keer daarna weer bij haar en was ik erg onzeker over wat er allemaal aan de hand kon zijn. Vervolgens gaf zij aan dat ze alles had gecontroleerd en geen ernstige dingen kon zien. Toen had ik ongeveer 2x zo veel vruchtwater als hoorde en ook een relatief grote baby. Toen ik 2 weken daarna weer bij een andere gynaecoloog kwam, was het te veel aan vruchtwater opeens weg. Ook 3x een diabetestest gehad, en alle keren niks aan de hand.

Bij baby 2 had ik echt heel erg te veel vruchtwater. Ongeveer 4x zo veel als normaal (bij bevalling kwam er meer dan 6 liter vruchtwater, verloskundige had nog nooit zo veel gezien). Ook zat baby 2 op de P100 lijn, dus bij de allergrootste baby's die ze zien. Vervolgens een GUO gehad in het academisch ziekenhuis en ook hier zei de echoscopiste weinig. Ze belde vervolgens met de gynaecoloog en deze gaf aan dat ik waarschijnlijk toch zwangerschapsdiabetes had, en dat ze verder niks geks zagen. (ik had al 3x getest en er was echt niks aan de hand, ook niet met dagcurves prikken). Hierna wel elke week op controle bij de gynaecoloog, maar niks geks, behalve veel te veel vruchtwater en hele grote baby. Uiteindelijk bij 37+6 ingeleid en niks aan de hand. Baby had alleen een heel groot hoofd, van 39cm, terwijl 32-34cm normaal was en hij was 4kg en 53 cm. Dus voor die termijn wel groot, maar niet uitzonderlijk.

De gynaecoloog heeft aangegeven dat als er echt ernstige dingen zijn met je baby, ze dat over het algemeen al wel eerder in de zwangerschap zien en niet pas als je te veel vruchtwater hebt. Die kans bestaat natuurlijk wel, maar is niet zo heel erg groot.

Het komt vast goed, ook al is het nu erg spannend. Hopelijk is er niks aan de hand :heart: Als je er nog vragen over hebt mag je ze altijd stellen.
mihoen62 wijzigde dit bericht op 08-10-2020 14:05
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het niet mogelijk om bij een ander ziekenhuis een groeiecho te laten maken?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
08-10-2020 13:48
Amen.
Als er grote nood is dan had je de volgende dag in het ziekenhuis gezeten/gelegen.

Waarom kreeg je trouwens een groei ehco met 28 weken? Die is toch niet standaard?

Ik lees mee op verschillende baby fora en wat ik daar heb geleerd is dat de soep zelden zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend en dat ze het vooral heel fout hebben wat betreft geschat gewicht.

Man, man topic na topic over ingeleid willen worden vanaf 38/39 weken want te groot, angst, past niet: blijkt daar toch heel vaak een braaf zeven pondertje uit te komen.

Hier laatst ook een topic over. Vrouw was verontwaardigd dat ze niet ingeleid werd/geholpen, angst alles. Kind met heel gewoon gewicht uiteindelijk.
Nou inderdaad.
En uiteindelijk zegt dat gewicht ook vrij weinig.. Hier een kind van 4700 gram en dat was in een poep en een scheet ( nou ja, niet zo letterlijk dan) gebeurd, zonder echte schade.
Ligt vooral aan hoe kind ervoor ligt en hoe je zelf als vrouw zijnde bent gebouwd. Maar echt, die grootte van de baby is voor veel toch een zorgwekkend iets, alsof het dan ineens niet past ofzo. Had ik bij de eerste ook meer last van, je hoort toch vaak van die verhalen over inknippen, kunstverlossingen etc. en als je dan hoort dat je een echt groot kind verwacht, dan bedenk je wel eens hoe dat ooit moet gaan passen. Maar, het paste prima, met haar 40cm hoofdomtrek en 4400 gram.

Bij de tweede wist ik dat het ging passen en ik was echt heel erg verbaasd dat ze groter was dan haar zus, ik vond haar zo klein ogen ( ahum, 4,7 kg en 53 cm..).
Alle reacties Link kopieren
Alelszz schreef:
08-10-2020 11:11
Nou heb de uitslag van suikertest al terug.

Waardes zijn perfect, geen aanwijzing op zwangerschapsdiabetes. Dus wat het dan veroorzaakt..
Dan hoor je dus waarschijnlijk bij die bijna 75% waarbij het ‘idiopatisch’ is; oftewel geen oorzaak, niet erg, lekker zwembadje, lekkere reserves, komt straks waarschijnlijk een kerngezonde baby uitrollen.

Op dit moment heb je geen enkele aanwijzing dat er meer aan de hand is dan dat. Je hebt je alleen onwijs bang laten maken door Dr. Google.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
08-10-2020 14:08
Nou inderdaad.
En uiteindelijk zegt dat gewicht ook vrij weinig.. Hier een kind van 4700 gram en dat was in een poep en een scheet ( nou ja, niet zo letterlijk dan) gebeurd, zonder echte schade.
Ligt vooral aan hoe kind ervoor ligt en hoe je zelf als vrouw zijnde bent gebouwd. Maar echt, die grootte van de baby is voor veel toch een zorgwekkend iets, alsof het dan ineens niet past ofzo. Had ik bij de eerste ook meer last van, je hoort toch vaak van die verhalen over inknippen, kunstverlossingen etc. en als je dan hoort dat je een echt groot kind verwacht, dan bedenk je wel eens hoe dat ooit moet gaan passen. Maar, het paste prima, met haar 40cm hoofdomtrek en 4400 gram.

Bij de tweede wist ik dat het ging passen en ik was echt heel erg verbaasd dat ze groter was dan haar zus, ik vond haar zo klein ogen ( ahum, 4,7 kg en 53 cm..).
:hihi: ik kijk naar die pakjes maat 50 waar zoon in zat en denk: hoe bestaat het dat een baby zo klein is, volgens mij past baby 2 hier helemaal niet in hoor :P

Maar heb in het ziekenhuis ook het omgekeerde gehad. Dan zorgde ik voor baby’tjes die prematuur waren en nog geen 1.5kg wogen en dan kwam er opeens zo’n á terme bolle toet ter observatie en dan dacht ik ‘wat is dit voor gigant?! O_O ) en dan bleek dat een volkomen normaal kind van 3.5 kg oid te zijn haha. Achja, referentiekader :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
ClaireSophie schreef:
08-10-2020 13:48
Amen.
Als er grote nood is dan had je de volgende dag in het ziekenhuis gezeten/gelegen.

Waarom kreeg je trouwens een groei ehco met 28 weken? Die is toch niet standaard?

Ik lees mee op verschillende baby fora en wat ik daar heb geleerd is dat de soep zelden zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend en dat ze het vooral heel fout hebben wat betreft geschat gewicht.

Man, man topic na topic over ingeleid willen worden vanaf 38/39 weken want te groot, angst, past niet: blijkt daar toch heel vaak een braaf zeven pondertje uit te komen.

Hier laatst ook een topic over. Vrouw was verontwaardigd dat ze niet ingeleid werd/geholpen, angst alles. Kind met heel gewoon gewicht uiteindelijk.
Bij mij wilden ze dat dus in het ziekenhuis met 38 weken. Werd geschat op ruim 8 pond. Ik had zelf zoiets van waarom? Die paar gram maakt echt niet zoveel meer uit hoor. Meneer was uiteindelijk 9 pond en zelfs als sterrenkijker is hij gewoon op de natuurlijke manier geboren. Hij heeft minder schade aangericht dan zijn zusje die met 6 pond geboren is. Zegt echt weinig.

Het komt vast allemaal goed to, hopelijk kan je nu lekker genieten van je zwangerschap. Fijn dat het geen zwangerschapsdiabetes is.
Alle reacties Link kopieren
Mihoen62 schreef:
08-10-2020 14:04
Ik had tijdens mijn beide zwangerschappen te veel vruchtwater en te grote baby's. Bij de eerste heb ik een heel uitgebreid gesprek gehad met de gynaecoloog en daar ook een hele uitgebreide echo en heeft ze alles gecontroleerd. Toen kwam ik de keer daarna weer bij haar en was ik erg onzeker over wat er allemaal aan de hand kon zijn. Vervolgens gaf zij aan dat ze alles had gecontroleerd en geen ernstige dingen kon zien. Toen had ik ongeveer 2x zo veel vruchtwater als hoorde en ook een relatief grote baby. Tobedankten ik 2 weken daarna weer bij een andere gynaecoloog kwam, was het te veel aan vruchtwater opeens weg. Ook 3x een diabetestest gehad, en alle keren niks aan de hand.

Bij baby 2 had ik echt heel erg te veel vruchtwater. Ongeveer 4x zo veel als normaal (bij bevalling kwam er meer dan 6 liter vruchtwater, verloskundige had nog nooit zo veel gezien). Ook zat baby 2 op de P100 lijn, dus bij de allergrootste baby's die ze zien. Vervolgens een GUO gehad in het academisch ziekenhuis en ook hier zei de echoscopiste weinig. Ze belde vervolgens met de gynaecoloog en deze gaf aan dat ik waarschijnlijk toch zwangerschapsdiabetes had, en dat ze verder niks geks zagen. (ik had al 3x getest en er was echt niks aan de hand, ook niet met dagcurves prikken). Hierna wel elke week op controle bij de gynaecoloog, maar niks geks, behalve veel te veel vruchtwater en hele grote baby. Uiteindelijk bij 37+6 ingeleid en niks aan de hand. Baby had alleen een heel groot hoofd, van 39cm, terwijl 32-34cm normaal was en hij was 4kg en 53 cm. Dus voor die termijn wel groot, maar niet uitzonderlijk.

De gynaecoloog heeft aangegeven dat als er echt ernstige dingen zijn met je baby, ze dat over het algemeen al wel eerder in de zwangerschap zien en niet pas als je te veel vruchtwater hebt. Die kans bestaat natuurlijk wel, maar is niet zo heel erg groot.

Het komt vast goed, ook al is het nu erg spannend. Hopelijk is er niks aan de hand :heart: Als je er nog vragen over hebt mag je ze altijd stellen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb heel veel ervaringsverhalen gelezen van mensen met te veel vruchtwater, en werkelijk bij iedereen, nederlands engels of anders, of uitleg op wetenschappelijke websites - krijgen standaard een onderzoekende echo om te kijken of er geen afwijking is bij je kindje. Zodra je de diagnose krijgt, mild of erg dat maakt niet uit. Iedereen. Bij mij hebben ze niets gezegd terwijl ik wel de diagnose heb. En baby is dus ook nog 4 weken te groot. Heel raar.. de echoscopist heeft ook totaal niet naar de baby gekeken verder. Alleen snel die metingen en hup weer weg.

Vannacht had ik een vervelende discussie met mijn vriend en hij zei dat het mijn schuld is als de baby straks dood is door dit alles. Want selfilfilling prophecy. Dus ik zeg hem dat ik met mijn gedachten geen extra vruchtwater kan kweken en dat stress deze aandoening ook niet veroorzaakt maar hij was niet voor rede vatbaar.
Ik heb het ook gehad. Te veel vruchtwater, en het hoofdje en buikje waren veel te groot. Ik was helemaal overstuur want ik dacht dat er een soort alien in mijn buik zat.

Mijn suikerwaardes waren steeds goed, meerdere suikertesten gehad en toen bleek opeens wel dat ik zwangerschap diabetes had.

De gynaecoloog kon het op een gegeven moment niet meer meten door het vele vruchtwater en die dacht dat ik een baby van rond de 12 pond zou krijgen. Het was nog maar de vraag of het wel zou passen. Mensen vroegen ook of ik zwanger was van een tweeling. Uiteindelijk ben ik met 37 weken bevallen van een knappe zoon die nog geen 8 pond was.

Wat ik wil zeggen wil is dat ik je onrust snap maar laat je alsjeblieft niet gek maken, stress is slecht voor een baby. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bella_81 schreef:
09-10-2020 05:55
Ik heb het ook gehad. Te veel vruchtwater, en het hoofdje en buikje waren veel te groot. Ik was helemaal overstuur want ik dacht dat er een soort alien in mijn buik zat.

Mijn suikerwaardes waren steeds goed, meerdere suikertesten gehad en toen bleek opeens wel dat ik zwangerschap diabetes had.

De gynaecoloog kon het op een gegeven moment niet meer meten door het vele vruchtwater en die dacht dat ik een baby van rond de 12 pond zou krijgen. Het was nog maar de vraag of het wel zou passen. Mensen vroegen ook of ik zwanger was van een tweeling. Uiteindelijk ben ik met 37 weken bevallen van een knappe zoon die nog geen 8 pond was.

Wat ik wil zeggen wil is dat ik je onrust snap maar laat je alsjeblieft niet gek maken, stress is slecht voor een baby. Sterkte.
Bedankt voor je reactie.

Wat ik dus niet snap is dat mijn buik totaal niet groot is. De verloskundige vond mijn buikgrootte ook gewoon normaal. Dus ik weet niet waar al dat vruchtwater zich verstopt, heb wel extreem veel harde buiken en pijn .

Hoe is de behandeling bij jou gegaan na je diagnose, kreeg je een medische echo om te kijken of er iets was met baby? En was je ingeleid met 37 weken? elke week controle?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide keren ook ruim vruchtwater gehad en nooit een extra echo hoor. Ik vermoed dat ze dat pas doen bij veel meer vruchtwater dan normaal. Een vruchtwater index van 25 is nou niet echt schokkend. Dat is gewoon een heel milde variant.

Vervelend dat je vriend zo reageerde maar meid, echt, je maakt jezelf helemaal gek om niks. Bel alsjeblieft zo je verloskundige en vraag een spoedconsult voor uitleg en kap met Google. In godsnaam.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alelszz schreef:
09-10-2020 06:23
Bedankt voor je reactie.

Wat ik dus niet snap is dat mijn buik totaal niet groot is. De verloskundige vond mijn buikgrootte ook gewoon normaal. Dus ik weet niet waar al dat vruchtwater zich verstopt, heb wel extreem veel harde buiken en pijn .

Hoe is de behandeling bij jou gegaan na je diagnose, kreeg je een medische echo om te kijken of er iets was met baby? En was je ingeleid met 37 weken? elke week controle?
Maar je buik hoeft ook niet mega te zijn, het is niet alsof 6 liter extra vruchtwater hebt hè. En wat Lux zegt, zóveel heb je niet. Je zit net op de grens om doorverwezen te worden.

Ik heb bij kind2, toen had ik zwangerschapsdiabetes (incl insuline spuiten), veel vruchtwater en werd kind groot geschat, twee extra echo’s gehad. Kind zou weken voorliggen op groei. Ben toen ingeleid met 38 weken, maar dat schijnen ze standaard te doen (verschilt per ziekenhuis, zeg ik er maar even bij) bij insuline spuiten, en had een heel gemiddelde baby met goede suikerwaardes.
Alle reacties Link kopieren
Eens met lux!

Bel je verloskundige en vraag haar alles en benoem je zorgen en stress. Dan kunnen ze je helpen. Uitleg geven, en aangeven waar bijvoorbeeld een grens ligt voor verdere onderzoeken. Als het echt per direct nu zorgelijk was of ze echt denken dat het verband hangt met een syndroom denk ik dat je, net als ik mijn geval destijds direct of binnen een paar dagen een guo gekregen had.

Spreek je zorgen uit, het is onnodig om je zorgen te maken als dat (hopelijk) helemaal niet nodig is.
Bij mijn 20 weken echo zeiden ze ook dat de baby iets voorliep op groei en dat ik veel vruchtwater had. Bij 30 weken zou het kind al 3 weken voorlopen en had ik weer veels te veel vruchtwater. Ze hebben me 2x een suikertest laten doen (ook drankje drinken) en kwam 2x niks uit.

Tot 36 weken extra veel metingen en echo's gehad. De laatste echo wees uit dat de baby 4 weken voor lag op groei. Ik ben klein (1.65) en man is lang (1.90) dus het zou kunnen dachten we.

Uiteindelijk ben ik met 42 weken bevallen van een kind van 50 cm en 3200 gram.. Ik had 'gewoon' veel vruchtwater, nooit een oorzaak voor gevonden.
Alelszz schreef:
09-10-2020 06:23
Bedankt voor je reactie.

Wat ik dus niet snap is dat mijn buik totaal niet groot is. De verloskundige vond mijn buikgrootte ook gewoon normaal. Dus ik weet niet waar al dat vruchtwater zich verstopt, heb wel extreem veel harde buiken en pijn .

Hoe is de behandeling bij jou gegaan na je diagnose, kreeg je een medische echo om te kijken of er iets was met baby? En was je ingeleid met 37 weken? elke week controle?
Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog en had wekelijks een afspraak en echo om alles te monitoren. Op het laatst zelfs 2x per week. De gynaecoloog zei tegen mijn als je baarmoedermond week is met 37 weken dan gaan we je inleiden. Het was maandagmiddag half vier en de volgende ochtend was lag ik aan het infuus. Totaal onvoorbereid, ik had niet eens een pyjama in huis 😂

Maar laat je vooral niet gek maken en op internet staat ook veel troep. Ze laten je echt niet lopen als het niet goed is dan was je al lang opgeroepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven