Totaal onverwacht in verwachting

donderdag 1 juni 2017 om 11:30
Hoi allemaal,
sinds nu net weet ik dat ik hoogstwaarschijnlijk al ruim 5 weken zwanger ben.
Het was niet gepland en onverwacht, mede omdat ik ervan uit ging dat ik niet zwanger kon raken.
Dat dacht ik omdat het eerder nooit was gelukt en omdat ik al 40 jaar oud ben had ik het hele idee om ooit moeder te worden al maar weer opgegeven. Ik ging er inmiddels vanuit dat ik onvruchtbaar was.
Nu ben ik ineens toch zwanger en ik besef het nog maar half.
Maar ik kan er niet omheen want ik ben op een rare manier misselijk en ik voel me meer als twee wandelende borsten dan als mezelf.
En de testen hebben het bevestigd.
Natuurlijk ben ik nog niet naar de huisarts geweest, daarvoor weet ik het te kort.
De laatste maand heeft in het teken gestaan van bbq en verjaardagen en ik heb juist veel wijn gedronken in de afgelopen maand.
Hopelijk heeft dat geen schade aangericht, in elk geval drink ik vanaf nu geen druppel meer.
Maar helaas rook ik. (in de tijd dat ik probeerde zwanger te raken rookte en dronk ik natuurlijk niet, maar na de teleurstelling dat het toch niet lukte ben ik helaas toen weer begonnen)
En ik wil graag direct stoppen nu, ik hoop dat ik dat voor elkaar krijg.
Misschien hebben jullie ervaringen die jullie willen delen, of goede motiverende worden om te stoppen met dat verschrikkelijke rookgedrag.
Ik hoop dat door dit topic de motivatie sneller kan vinden om het zo gezond mogelijk te maken voor dit nieuwe leven in mijn buik.
Heel veel liefs
sinds nu net weet ik dat ik hoogstwaarschijnlijk al ruim 5 weken zwanger ben.
Het was niet gepland en onverwacht, mede omdat ik ervan uit ging dat ik niet zwanger kon raken.
Dat dacht ik omdat het eerder nooit was gelukt en omdat ik al 40 jaar oud ben had ik het hele idee om ooit moeder te worden al maar weer opgegeven. Ik ging er inmiddels vanuit dat ik onvruchtbaar was.
Nu ben ik ineens toch zwanger en ik besef het nog maar half.
Maar ik kan er niet omheen want ik ben op een rare manier misselijk en ik voel me meer als twee wandelende borsten dan als mezelf.
En de testen hebben het bevestigd.
Natuurlijk ben ik nog niet naar de huisarts geweest, daarvoor weet ik het te kort.
De laatste maand heeft in het teken gestaan van bbq en verjaardagen en ik heb juist veel wijn gedronken in de afgelopen maand.
Hopelijk heeft dat geen schade aangericht, in elk geval drink ik vanaf nu geen druppel meer.
Maar helaas rook ik. (in de tijd dat ik probeerde zwanger te raken rookte en dronk ik natuurlijk niet, maar na de teleurstelling dat het toch niet lukte ben ik helaas toen weer begonnen)
En ik wil graag direct stoppen nu, ik hoop dat ik dat voor elkaar krijg.
Misschien hebben jullie ervaringen die jullie willen delen, of goede motiverende worden om te stoppen met dat verschrikkelijke rookgedrag.
Ik hoop dat door dit topic de motivatie sneller kan vinden om het zo gezond mogelijk te maken voor dit nieuwe leven in mijn buik.
Heel veel liefs

woensdag 7 juni 2017 om 16:02
Ja, het gaat goed met niet-roken nog steeds.LunaNL schreef: ↑06-06-2017 20:15Kijk wat fijn een goed teken dat hij dat zegt!! Dan komt het vast vanzelf goed![]()
Mannen hebben nou eenmaal meer tijd nodig over het algemeen om aan het idee te wennen. Op dat punt zijn wij al als we de uitslag van de test zien hihi.
Hoe voel je je nu? Hou je het stoppen met roken uit nu dit zo erbij kwam nog?
Volgende week vrijdag heb ik een afspraak met de verloskundige voor een termijn echo om te kijken hoe ver ik ben. De uitgebreide officiële afspraak is twee weken later, maar ik vind het erg fijn dat ik al wat eerder even kort langs mag komen.
Mijn vriend reageerde best enthousiast met: ik ga dan wel mee hoor!

maandag 12 juni 2017 om 10:39
Ik voel me even helemaal niet zo lekker.
Gisteren werd ik emotioneel en opgefokt en verlangde voor het eerst weer naar een sigaret, maar van de andere kant toch ook weer niet.
Mijn lichaam doet alsof het nog steeds rookt lijkt wel, want ik heb ineens bronchitis. Mijn huid lijkt slechter dan voorheen.
Ik ben doodmoe en kan niet lekker liggen of lopen want mijn borsten doen verschrikkelijk zeer.
Maar vooral heb ik heel eng gedroomd vannacht, dat ik een miskraam kreeg.
Er was ineens allemaal bloed en ik werd heel erg bang.
mijn moeder was er ook ineens, maar zij maakte zich alleen maar bezorgd om het roken en niet om al het bloed.
Ik was blij dat ik wakker werd uit die akelige droom/nachtmerrie, maar heb niet meer kunnen slapen.
Blijkbaar ben ik stiekem erg bang voor een miskraam.
Gisteren werd ik emotioneel en opgefokt en verlangde voor het eerst weer naar een sigaret, maar van de andere kant toch ook weer niet.
Mijn lichaam doet alsof het nog steeds rookt lijkt wel, want ik heb ineens bronchitis. Mijn huid lijkt slechter dan voorheen.
Ik ben doodmoe en kan niet lekker liggen of lopen want mijn borsten doen verschrikkelijk zeer.
Maar vooral heb ik heel eng gedroomd vannacht, dat ik een miskraam kreeg.
Er was ineens allemaal bloed en ik werd heel erg bang.
mijn moeder was er ook ineens, maar zij maakte zich alleen maar bezorgd om het roken en niet om al het bloed.
Ik was blij dat ik wakker werd uit die akelige droom/nachtmerrie, maar heb niet meer kunnen slapen.
Blijkbaar ben ik stiekem erg bang voor een miskraam.
maandag 12 juni 2017 om 11:33
Slechte huid, zere borsten en rare/heftige dromen had ik ook tijdens mijn zwangerschappen. Maar het wordt beter, echt!
Ben je al even bij de VK langs geweest?
En spannend vrijdag een echo, heel fijn ook dat je vriend direct aan geeft dat hij dan mee wil, dan staat hij er echt wel open voor. Hij weet waarschijnlijk ook dat het voor hem dan wat "echter" en tastbaarder wordt.
Succes met zwanger zijn!!!
Ben je al even bij de VK langs geweest?
En spannend vrijdag een echo, heel fijn ook dat je vriend direct aan geeft dat hij dan mee wil, dan staat hij er echt wel open voor. Hij weet waarschijnlijk ook dat het voor hem dan wat "echter" en tastbaarder wordt.
Succes met zwanger zijn!!!

dinsdag 13 juni 2017 om 15:39
Dank je wel!
Nee, ik ben nog niet naar de verloskundige geweest, vrijdagmiddag was de snelste afspraak die ik kon krijgen.
Maar ik maak me een klein beetje zorgen, hopelijk onnodig.
Ik vond zojuist een beetje geel/oranje afscheiding in mijn onderbroek.
Ik probeerde de verloskundige te bellen, maar kreeg het antwoordapparaat.
Vandaar mijn vraag of het vaker voorkomt, zulke afscheiding ineens aan het begin van een zwangerschap, of zal ik voor de zekerheid het spoed/nood nummer bellen? (dat durf ik niet zo goed voor zoiets als dit, dus ik hoop dat het niet nodig is.)
Nee, ik ben nog niet naar de verloskundige geweest, vrijdagmiddag was de snelste afspraak die ik kon krijgen.
Maar ik maak me een klein beetje zorgen, hopelijk onnodig.
Ik vond zojuist een beetje geel/oranje afscheiding in mijn onderbroek.
Ik probeerde de verloskundige te bellen, maar kreeg het antwoordapparaat.
Vandaar mijn vraag of het vaker voorkomt, zulke afscheiding ineens aan het begin van een zwangerschap, of zal ik voor de zekerheid het spoed/nood nummer bellen? (dat durf ik niet zo goed voor zoiets als dit, dus ik hoop dat het niet nodig is.)

dinsdag 13 juni 2017 om 16:10
Oke, ik heb gebeld en werd door de verloskundige gerustgesteld.
Het schijnt allemaal normaal te zijn.
Vanmiddag heb ik een klant naar huis moeten sturen omdat ik door vermoeidheid even gewoon niet meer kon werken.
Dat vond ik toch ook wel vrij heftig.
Maar ook dat schijnt normaal te zijn volgens de verloskundige.
Rust nemen zei ze, luisteren naar je lichaam enzovoort.
Het schijnt allemaal normaal te zijn.
Vanmiddag heb ik een klant naar huis moeten sturen omdat ik door vermoeidheid even gewoon niet meer kon werken.
Dat vond ik toch ook wel vrij heftig.
Maar ook dat schijnt normaal te zijn volgens de verloskundige.
Rust nemen zei ze, luisteren naar je lichaam enzovoort.

dinsdag 13 juni 2017 om 16:17
Vermoeidheid is heel normaal bij een zwangerschap. Ik had wel regelmatig last van een ijzertekort, dan werd het alleen maar erger. Je zou wat ijzerpillen kunnen nemen of even je ijzer laten prikken, meestal kan dat ook wel bij de verloskundige of de huisarts.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 13 juni 2017 om 16:43
Die slechte huid, dromen etc kan echt allemaal te maken hebben met je hormomen.... Fijn om te weten dat ze werken maar het is soms enorm lastig.
Ik ben zwanger van m'n tweede kindje en mn huid is verschrikkelijk, 's nachts de meest verschrikkelijke dromen waar ik huilend wakker word, afscheiding hier ook present! Ben inmiddels 14 weken maar nog steeds dood moe
Ik hoop dat je vrijdag een mooie echo gaat zien. Fijn dat je partner gelijk aangeeft mee te willen. Voor hem ook fijn om te zien wat er in je buik gebeurd. Achteraf vertelde mijn man wel dat het voor hem pas "echt" was toen onze dochter geboren was.
Succes vrijdag en complimenten dat je de sigaretten laat liggen!
Ik ben zwanger van m'n tweede kindje en mn huid is verschrikkelijk, 's nachts de meest verschrikkelijke dromen waar ik huilend wakker word, afscheiding hier ook present! Ben inmiddels 14 weken maar nog steeds dood moe

Ik hoop dat je vrijdag een mooie echo gaat zien. Fijn dat je partner gelijk aangeeft mee te willen. Voor hem ook fijn om te zien wat er in je buik gebeurd. Achteraf vertelde mijn man wel dat het voor hem pas "echt" was toen onze dochter geboren was.
Succes vrijdag en complimenten dat je de sigaretten laat liggen!
dinsdag 13 juni 2017 om 17:01
Ooh het klinkt allemaal heel herkenbaar! Wat betreft die dromen, ik droomde aan het begin van mij zwangerschap steeds over dode baby's en kinderen, heel naar, maar het hoort erbij.
Ook de slechte huid, niet lekker liggen en vermoeidheid horen er allemaal bij. Bij mij duurde de vermoeidheid overigens extreem lang, maar mijn ijzer was steeds veel te laag dus dat is een ander verhaal.
Wel heel knap dat je niet meer gerookt hebt, ik geef het je te doen! Succes vrijdag, komt goed
Ook de slechte huid, niet lekker liggen en vermoeidheid horen er allemaal bij. Bij mij duurde de vermoeidheid overigens extreem lang, maar mijn ijzer was steeds veel te laag dus dat is een ander verhaal.
Wel heel knap dat je niet meer gerookt hebt, ik geef het je te doen! Succes vrijdag, komt goed

dinsdag 13 juni 2017 om 17:25
Ja, ik ben goed gemotiveerd en veel te moe en te misselijk om zelfs maar aan roken te gaan denken.
Dit is een perfecte stok achter de deur.
Mijn vriend kan helaas niet mee vrijdag, hij heeft werkgerelateerde verplichtingen.
Maar ik hoorde van een hele goede vriend van hem vandaag, die mij opbelde om me te feliciteren.
Hij zei: je vriend vertelde met zo veel blijdschap dat jullie zwanger zijn dat het me verbaasde.
Ook zei hij: ik weet natuurlijk dat hij al twee kinderen heeft, dus ik was een beetje verbaasd dat hij er zo gelukkig bij keek en ik ben ontzettend blij voor jullie.
Dus van een ander de bevestiging gekregen dat mijn vriend er oprecht blij en gelukkig mee is.
En dan ga ik nu heel even op de bank liggen, want ik ben misselijk en moe.
Dit is een perfecte stok achter de deur.
Mijn vriend kan helaas niet mee vrijdag, hij heeft werkgerelateerde verplichtingen.
Maar ik hoorde van een hele goede vriend van hem vandaag, die mij opbelde om me te feliciteren.
Hij zei: je vriend vertelde met zo veel blijdschap dat jullie zwanger zijn dat het me verbaasde.
Ook zei hij: ik weet natuurlijk dat hij al twee kinderen heeft, dus ik was een beetje verbaasd dat hij er zo gelukkig bij keek en ik ben ontzettend blij voor jullie.
Dus van een ander de bevestiging gekregen dat mijn vriend er oprecht blij en gelukkig mee is.

En dan ga ik nu heel even op de bank liggen, want ik ben misselijk en moe.
dinsdag 13 juni 2017 om 17:28
Hi Shisha! Aan al je klachten te horen ben je ontzettend zwanger! Dat slechte slapen had ik in het begin ook; werd van elke scheet wakker en had de meest rare dromen. Werd dan echt heel naar wakker.
Die (onbewuste) angst voor een miskraam kan ik helaas ook over mee praten. Bij elk toilet bezoek was ik aan het turen of ik iets van bloed zag. Heel vervelend! Hormonen doen hele gekke dingen met je.
Fijn dat je al wat sneller naar de vk mag.
En hoe cliché toch ook : probeer te genieten van deze onwerkelijke en bijzondere tijd!
Ps: super knap dat je gestopt bent met roken, dat lijkt me, ondanks dat het voor een goed doel is, echt niet makkelijk!
Die (onbewuste) angst voor een miskraam kan ik helaas ook over mee praten. Bij elk toilet bezoek was ik aan het turen of ik iets van bloed zag. Heel vervelend! Hormonen doen hele gekke dingen met je.
Fijn dat je al wat sneller naar de vk mag.
En hoe cliché toch ook : probeer te genieten van deze onwerkelijke en bijzondere tijd!
Ps: super knap dat je gestopt bent met roken, dat lijkt me, ondanks dat het voor een goed doel is, echt niet makkelijk!

dinsdag 13 juni 2017 om 22:30
Hoi Shisha! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Heel goed dat je niet rookt. Misschien is mijn verhaal een extra motivatie... Ik ben in de 30 en mijn moeder heeft altijd gerookt toen ze zwanger was van mij. Naar eigen zeggen had de verloskundige haar in die tijd wel geadviseerd om te minderen wat ze ook gedaan heeft. Maar ik kamp levenslang met de gevolgen: ik ben geboren met 33 weken, heb astma en heb om de haverklap flinke luchtweginfecties en bronchitis. Ik heb dagelijks een hoop medicatie om het allemaal onder controle te houden. Ik neem het mijn moeder niet kwalijk, ze heeft dit nooit voorzien toen, maar ik baal er wel stevig van. Ik ben blij dat jij gestopt bent en alles over hebt voor een gezond kind. Fijne zwangerschap gewenst!

vrijdag 16 juni 2017 om 17:37
Vanmiddag ben ik bij de verloskundige geweest en heb een echo gehad.
Een mooi vruchtzakje en een kloppend hartje! Een vruchtje van ongeveer 1,5 centimeter.
8 weken onderweg nu ongeveer en de voorlopige uitgerekende datum 23 januari...( ik weet het niet meer zeker, want ik ben slecht in het onthouden van datums en was op dat moment te veel bezig met dat ik het hartje hoorde kloppen) ik ben er nog een beetje beduusd van.
Alles zag er prima uit.
Ik heb een boek mee naar huis gekregen met het advies om vanaf nu niets meer op internet op te zoeken.
Iedereen schijnt dat te krijgen.
Mijn vriend was er toch bij, ondanks dat dat eigenlijk niet zou kunnen.
Dat kwam omdat hij autopech had en ik hem ineens ergens in Nederland moest ophalen. Een geluk bij een ongeluk, want ik vond het erg fijn dat hij erbij kon zijn.
Ik voel me een enorme geluksvogel!
Op allerlei manieren.
Nu ik het zeker weet kan ik het binnenkort aan mijn ouders gaan vertellen. Ik heb zelfs al een mooie foto waarop het best goed te zien is.
Een mooi vruchtzakje en een kloppend hartje! Een vruchtje van ongeveer 1,5 centimeter.
8 weken onderweg nu ongeveer en de voorlopige uitgerekende datum 23 januari...( ik weet het niet meer zeker, want ik ben slecht in het onthouden van datums en was op dat moment te veel bezig met dat ik het hartje hoorde kloppen) ik ben er nog een beetje beduusd van.
Alles zag er prima uit.
Ik heb een boek mee naar huis gekregen met het advies om vanaf nu niets meer op internet op te zoeken.
Iedereen schijnt dat te krijgen.
Mijn vriend was er toch bij, ondanks dat dat eigenlijk niet zou kunnen.
Dat kwam omdat hij autopech had en ik hem ineens ergens in Nederland moest ophalen. Een geluk bij een ongeluk, want ik vond het erg fijn dat hij erbij kon zijn.
Ik voel me een enorme geluksvogel!
Op allerlei manieren.
Nu ik het zeker weet kan ik het binnenkort aan mijn ouders gaan vertellen. Ik heb zelfs al een mooie foto waarop het best goed te zien is.
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 16-06-2017 17:41
Reden: Autocorrect gecorrigeerd
Reden: Autocorrect gecorrigeerd
0.25% gewijzigd

woensdag 21 juni 2017 om 14:33
Het niet roken gaat fantastisch, mijn vriend rookt inmiddels buiten en ik heb het goede nieuws aan mijn ouders verteld en aan mijn broer en zijn vrouw.
De laatste dagen erg veel last gehad van de warmte, maar vandaag gaat het beter en ben ik minder moe.
Vanavond gaan we het ook aan zijn moeder vertellen.
Ik had een aantal (wel 20) hele rare bultjes ontdekt op de zijkant van mijn tong en maakte me toch een beetje zorgen.
Vanmorgen naar de huisarts geweest en gelukkig was het niets ergs.
Het was van mijn gebit, waar blijkbaar een scherp randje zit aan mijn kies.
Helemaal gerustgesteld kwam ik van de huisarts vandaan.
O ja, mijn moeder vertelde dat zij helemaal niet moe was geweest tijdens haar zwangerschap van mij en tot de laatste dag heeft doorgewerkt.
Ik weet niet of ik zo stoer ben als zij.
Misschien krijg ook ik straks weer meer energie.
De laatste dagen erg veel last gehad van de warmte, maar vandaag gaat het beter en ben ik minder moe.
Vanavond gaan we het ook aan zijn moeder vertellen.
Ik had een aantal (wel 20) hele rare bultjes ontdekt op de zijkant van mijn tong en maakte me toch een beetje zorgen.
Vanmorgen naar de huisarts geweest en gelukkig was het niets ergs.
Het was van mijn gebit, waar blijkbaar een scherp randje zit aan mijn kies.
Helemaal gerustgesteld kwam ik van de huisarts vandaan.
O ja, mijn moeder vertelde dat zij helemaal niet moe was geweest tijdens haar zwangerschap van mij en tot de laatste dag heeft doorgewerkt.
Ik weet niet of ik zo stoer ben als zij.
Misschien krijg ook ik straks weer meer energie.
woensdag 21 juni 2017 om 14:38