Turkse jongensnaam

15-09-2015 21:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (een jong gezin) zijn zwanger van mijn eerste kindje en zijn 3e kindje. Zijn roots liggen in Turkije, maar door omstandigheden niet opgegroeid met die cultuur. Wij zijn zwanger van een jongetje en willen graag een turkse naam, maar op internet vind je alleen de 'standaard' namen. Gelukkig hebben we nog wel even de tijd en we hebben ook wel al wat ideetjes, maar ik hoop dat jullie ons een beetje verder op weg kunnen helpen!
Waarom geen NL naam? Je schrijft dat hij ook niet opgegroeid is met die cultuur?

Of een naam die zowel in Turkije als NL gangbaar is.

Welke achternaam krijgt het kindje? Jouwe of zijne?
Oh ik hou zo van Turkse namen. En dan vooral die je niet vaak hoort inderdaad.

Metin vind ik erg leuk bijvoorbeeld.

Zal verder nog even nadenken.
Hij is niet opgegroeid met die cultuur, maar we weten er natuurlijk wel een hoop vanaf. En idd het liefst een naam die voor onze families ook goed is uit spreken hahaha. Wij kiezen voor een Turkse naam, omdat wij allebei geen Nederlandse naam hebben en wij het mooi vinden. Zijn 2e naam en achternaam worden ook Turks. ( zijn 2e naam hebben wij wel al)
Cem

Ferdi

Kamil

Sam

Noah

Elias

Deniz

Ismail
quote:vruchtgebruik schreef op 15 september 2015 @ 21:27:

Oh ik hou zo van Turkse namen. En dan vooral die je niet vaak hoort inderdaad.

Metin vind ik erg leuk bijvoorbeeld.

Zal verder nog even nadenken.Leuk dat je met ons mee denkt! En idd houden wij ook van namen die je niet zo vaak hoort! :D
Tayfur.

Had m nog nooit gehoord tot ik iemand leerde kennen wiens zoontje zo heet. Vind m erg mooi.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:riannerianne schreef op 15 september 2015 @ 21:30:

Cem

Ferdi

Kamil

Sam

Noah

Elias

Deniz

IsmailCem vind ik een leuke naam en die stond ook al op m'n lijstje... Noah en Elias zo heten al de kindjes van 2 vrienden van ons en Sam is de afkorting van m'n eigen naam. Leuk dat je met ons mee denkt!
Waarom zou je je kind doelbewust blootstellen aan uitsluiting en discriminatie?

Ik begrijp dat nooit zo. Hier geboren en getogen, al de 2e of 3e generatie.

Waarom niet gewoon een neutrale naam? Daar heeft het kind zijn hele leven plezier van!
Tayfun

Irfan

Danyal
Ik ben zelf helemaal Nederlands en heb een noord-Afrikaanse naam en ik heb dat nog nooit als vervelend of als discriminerend ervaren. Mijn vriend is dus half Turks en hij heeft dus een Turkse voor en achternaam en ook hij heeft dat nooit zo ervaren. En wij denken dat ons kindje het juist mooi zal vinden dat hij niet zo'n 'standaard' naam heeft. Net zoals ik daar ook blij mee ben. Ik begrijp je punt wel, maar wij hebben gelukkig geen negatieve ervaringen.
Kader

Erol

Berk

Kaan
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:NYC schreef op 15 september 2015 @ 21:38:

Tayfun

Irfan

DanyalDanyal komt zeker op mijn lijstje! :D
quote:jo12345 schreef op 15 september 2015 @ 21:35:

Waarom niet gewoon een neutrale naam? Daar heeft het kind zijn hele leven plezier van!

Eens. Het is treurig dat het nog steeds gebeurt, maar wel waar. Mijn dochter is ook half Turks, maar zij draagt een Nederlandse naam en mijn achternaam. Mijn man wilde haar behoeden voor discriminatie en idd uitsluiting, omdat hij dat zelf heeft meegemaakt.

Overigens vind ik Yoldaş een hele mooie naam, dat betekent vriend voor het leven.
Ismail, Sertan, Django, Ilyas, Kenan, Volkan, Dilek, Jayden, Tarik, Jesper.

En misschien heb je nog wat aan dit topic:

Naam - Turks-Europees - Jongen
Timur
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Mijn vriend is ook Turks en ik ben zelf half Turks. Wij geven ons kindje ook een Turkse naam, wij vinden Kivanç een hele leuke naam.
quote:jo12345 schreef op 15 september 2015 @ 21:35:

Eens.

Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.
Aslan

Serhan

Timur (mijn favoriet)

Nesrin

Kende ook een turks jongetje dat Zakharia heette (als je t zo schrijft). Die naam vind ik ook erg mooi, ik heb een zwak voor lange namen..
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sharon-Viva schreef op 15 september 2015 @ 21:49:

Ismail, Sertan, Django, Ilyas, Kenan, Volkan, Dilek, Jayden, Tarik, Jesper.

En misschien heb je nog wat aan dit topic:

Naam - Turks-Europees - JongenBedankt! Heb meteen even gekeken en toevallig zijn daar wat namen genoemd die al op ons lijstje stonden haha!
Ilyas. Vind ik een prachtige naam!
quote:Suze02 schreef op 15 september 2015 @ 22:01:

[...]

Eens.

Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.Er zijn genoeg turkse namen die redelijk neutraal overkomen. Help anders even zoeken!
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Cem vind ik leuk, alleen zal je kind dan wel bij iedere nieuwe juf of meester en in z'n verdere leven moeten zeggen hoe het uitgesproken wordt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Tjonge het hele gezin is zwanger van 1 zoon?

Ontopic: Sercem vind ik wel een leuke naam. Ken een Sercem die altijd Cem werd genoemd trouwens.
quote:Suze02 schreef op 15 september 2015 @ 22:01:

[...]

Eens.

Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.Nou ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat we hem op een achterstand zetten. Er zijn wel gekkere namen in Nederland dan dat wij zullen uitzoeken. En de reden waarom is omdat mijn vriend graag had gewild dat hij zijn cultuur had mee gekregen en dus juist blij en trots is op zijn naam en wij die trots willen door geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven