Turkse jongensnaam
dinsdag 15 september 2015 om 21:22
Wij (een jong gezin) zijn zwanger van mijn eerste kindje en zijn 3e kindje. Zijn roots liggen in Turkije, maar door omstandigheden niet opgegroeid met die cultuur. Wij zijn zwanger van een jongetje en willen graag een turkse naam, maar op internet vind je alleen de 'standaard' namen. Gelukkig hebben we nog wel even de tijd en we hebben ook wel al wat ideetjes, maar ik hoop dat jullie ons een beetje verder op weg kunnen helpen!
dinsdag 15 september 2015 om 21:29
Hij is niet opgegroeid met die cultuur, maar we weten er natuurlijk wel een hoop vanaf. En idd het liefst een naam die voor onze families ook goed is uit spreken hahaha. Wij kiezen voor een Turkse naam, omdat wij allebei geen Nederlandse naam hebben en wij het mooi vinden. Zijn 2e naam en achternaam worden ook Turks. ( zijn 2e naam hebben wij wel al)
dinsdag 15 september 2015 om 21:30
dinsdag 15 september 2015 om 21:35
dinsdag 15 september 2015 om 21:35
dinsdag 15 september 2015 om 21:41
Ik ben zelf helemaal Nederlands en heb een noord-Afrikaanse naam en ik heb dat nog nooit als vervelend of als discriminerend ervaren. Mijn vriend is dus half Turks en hij heeft dus een Turkse voor en achternaam en ook hij heeft dat nooit zo ervaren. En wij denken dat ons kindje het juist mooi zal vinden dat hij niet zo'n 'standaard' naam heeft. Net zoals ik daar ook blij mee ben. Ik begrijp je punt wel, maar wij hebben gelukkig geen negatieve ervaringen.
dinsdag 15 september 2015 om 21:48
quote:jo12345 schreef op 15 september 2015 @ 21:35:
Waarom zou je je kind doelbewust blootstellen aan uitsluiting en discriminatie?
Ik begrijp dat nooit zo. Hier geboren en getogen, al de 2e of 3e generatie.
Waarom niet gewoon een neutrale naam? Daar heeft het kind zijn hele leven plezier van!
Eens. Het is treurig dat het nog steeds gebeurt, maar wel waar. Mijn dochter is ook half Turks, maar zij draagt een Nederlandse naam en mijn achternaam. Mijn man wilde haar behoeden voor discriminatie en idd uitsluiting, omdat hij dat zelf heeft meegemaakt.
Overigens vind ik Yoldaş een hele mooie naam, dat betekent vriend voor het leven.
Waarom niet gewoon een neutrale naam? Daar heeft het kind zijn hele leven plezier van!
Eens. Het is treurig dat het nog steeds gebeurt, maar wel waar. Mijn dochter is ook half Turks, maar zij draagt een Nederlandse naam en mijn achternaam. Mijn man wilde haar behoeden voor discriminatie en idd uitsluiting, omdat hij dat zelf heeft meegemaakt.
Overigens vind ik Yoldaş een hele mooie naam, dat betekent vriend voor het leven.
dinsdag 15 september 2015 om 22:01
quote:jo12345 schreef op 15 september 2015 @ 21:35:
Eens.
Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.
Eens.
Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.
dinsdag 15 september 2015 om 22:01
dinsdag 15 september 2015 om 22:04
quote:Sharon-Viva schreef op 15 september 2015 @ 21:49:
Ismail, Sertan, Django, Ilyas, Kenan, Volkan, Dilek, Jayden, Tarik, Jesper.
En misschien heb je nog wat aan dit topic:
Naam - Turks-Europees - JongenBedankt! Heb meteen even gekeken en toevallig zijn daar wat namen genoemd die al op ons lijstje stonden haha!
Ismail, Sertan, Django, Ilyas, Kenan, Volkan, Dilek, Jayden, Tarik, Jesper.
En misschien heb je nog wat aan dit topic:
Naam - Turks-Europees - JongenBedankt! Heb meteen even gekeken en toevallig zijn daar wat namen genoemd die al op ons lijstje stonden haha!
dinsdag 15 september 2015 om 22:05
dinsdag 15 september 2015 om 22:06
dinsdag 15 september 2015 om 22:06
quote:Suze02 schreef op 15 september 2015 @ 22:01:
[...]
Eens.
Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.Nou ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat we hem op een achterstand zetten. Er zijn wel gekkere namen in Nederland dan dat wij zullen uitzoeken. En de reden waarom is omdat mijn vriend graag had gewild dat hij zijn cultuur had mee gekregen en dus juist blij en trots is op zijn naam en wij die trots willen door geven.
[...]
Eens.
Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.Nou ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat we hem op een achterstand zetten. Er zijn wel gekkere namen in Nederland dan dat wij zullen uitzoeken. En de reden waarom is omdat mijn vriend graag had gewild dat hij zijn cultuur had mee gekregen en dus juist blij en trots is op zijn naam en wij die trots willen door geven.