Turkse jongensnaam

15-09-2015 21:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij (een jong gezin) zijn zwanger van mijn eerste kindje en zijn 3e kindje. Zijn roots liggen in Turkije, maar door omstandigheden niet opgegroeid met die cultuur. Wij zijn zwanger van een jongetje en willen graag een turkse naam, maar op internet vind je alleen de 'standaard' namen. Gelukkig hebben we nog wel even de tijd en we hebben ook wel al wat ideetjes, maar ik hoop dat jullie ons een beetje verder op weg kunnen helpen!
Bedankt allemaal voor de ideetjes! Wij gaan het daar zeker over hebben! :D
Of je dan gelijk op achterstand staat weet ik niet, maar ik zou wel gaan voor een naam die zowel in het Nederlands als Engels goed uit te spreken is. De naam van mijn vriend is niet goed uit te spreken in het Engels en dat is in zijn werk erg vervelend. Hij wordt dan anders genoemd, maar ze schrijven het ook vaak verkeerd zelfs als ze een mailtje beantwoorden waar ze dus zijn naam kunnen zien omdat ze een andere naam in hun hoofd hebben. Maar er is vast een Turkse naam die jullie leuk vinden, niet gelijk heel standaard is en ook goed uit te spreken is in het Nederlands en Engels.
quote:my-little-appletree schreef op 15 september 2015 @ 22:18:

Of je dan gelijk op achterstand staat weet ik niet, maar ik zou wel gaan voor een naam die zowel in het Nederlands als Engels goed uit te spreken is. De naam van mijn vriend is niet goed uit te spreken in het Engels en dat is in zijn werk erg vervelend. Hij wordt dan anders genoemd, maar ze schrijven het ook vaak verkeerd zelfs als ze een mailtje beantwoorden waar ze dus zijn naam kunnen zien omdat ze een andere naam in hun hoofd hebben. Maar er is vast een Turkse naam die jullie leuk vinden, niet gelijk heel standaard is en ook goed uit te spreken is in het Nederlands en Engels.Dat gaan we natuurlijk ook zeker proberen! Niks zo vervelend als iemand die je naam niet kan spellen hahaha
Kaan ( lijkt op ned Daan) Semih ( af te korten naar Sem)
Mijn kinderen ( half ned/ half turks) kun je echt niet nederlandser maken met n andere naam.

Ze hebben alle 3 mooie turkse namen, normaal uit te spreken en schrijven.

İk leer mijn kinderen trots te zijn op hun komaf. En een portie zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen. Daar hebben ze meer aan dan een nederlandse naam
Boran

Emin

Ender

Deniz

Deha

Harun

Naïl

http://www.e-gebelik.net/ ... kenler/erkek_isimleri.asp
quote:fener schreef op 15 september 2015 @ 22:34:

Ik leer mijn kinderen trots te zijn op hun komaf. En een portie zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen. Daar hebben ze meer aan dan een nederlandse naamWant dat kan niet allebei? Trots zijn op je Nederlandse roots, daar zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen uit halen?
quote:Suze02 schreef op 15 september 2015 @ 22:01:

[...]

Eens.

Je zet je zoon nogal op een achterstand door hem zo duidelijk "Turks" te laten zijn.

Beetje achterhaald, dat je je kind op achterstand zou zetten met een Turkse naam.

Je zet je kind op een achterstand door hem Djialiniano of haar ShaQuililia te noemen. Niet met een mooie Mediterrane naam.
quote:avondroos schreef op 15 september 2015 @ 22:40:

Boran

Emin

Ender

Deniz

Deha

Harun

Naïl

http://www.e-gebelik.net/ ... kenler/erkek_isimleri.aspDankjewel voor de site! Ga dat zeker even bekijken.
Ik heb twee kinderen met beide niet uitgesproken Turkse namen.

Helaas heb je nog steeds dom discriminerend volk dat inderdaad discrimineert.

Meestal in de onderlaag van de samenleving, al zijn er uitzonderingen.

Zoon zitten beide op het gymnasium en hebben gelukkig nog nooit moeilijkheden met hun naam gehad op school.

Raar genoeg wel bij sportverenigingen en het SVB. Maar soit.

Ze leren direct hoe sommige lui in elkaar zitten en hoe onverdraagzaam en dom de meeste daarvan zijn.
Ik selecteer zelfs op tinder op duidelijk buitenlandse namen.

Ja dat is discrimineren, want ik zou diezelfde man wel liken met een nederlandse naam.

Ik heb alleen geen zin in eventuele cultuur verschillen, al hoeft dat helemaal niet het geval te zijn.

Ben ik vast achterlijk en dom om.

Maar je kan mij niet wijsmaken dat hetzelfde niet gebeurt op andere gebieden, sollicitaties, opleidingen bijvoorbeeld.

Iedereen heeft vooroordelen. Of over buitenlanders, of over Nederlanders, of over rijke mensen, of over mensen in de bijstand, of verzin maar wat.

Waarom zou je jouw kind blootstellen aan iets, waar je invloed op hebt, en hij om voor beoordeelt zal worden?

Benadeling om je naam hoef je ook helemaal niet te merken.

Als er 100 sollicitanten zijn is het niet verdacht dat jij een afwijzing krijgt.

Terwijl je brief misschien om je naam afgeschreven is.
Gelukkig zijn de meeste mensen slimmer dan hun neus lang is.
quote:patchouli_ schreef op 15 september 2015 @ 22:45:

[...]

Beetje achterhaald, dat je je kind op achterstand zou zetten met een Turkse naam.Helaas, op heel veel plaatsen zitten er nog steeds hele domme mensen de brieven van sollicitanten door te lezen. En dan valt hij maar al te vaak op de "nee" stapel puur en alleen omdat hij geschreven is door Mohammed.
Het kind is dus kwart Turks en krijgt Turkse voornamen en een Turkse achternaam. Het is helaas een feit dat je hierdoor je kind op achterstand zet in deze maatschappij.
Ab imo pectore
quote:patchouli_ schreef op 15 september 2015 @ 22:45:

[...]

Beetje achterhaald, dat je je kind op achterstand zou zetten met een Turkse naam.

Je zet je kind op een achterstand door hem Djialiniano of haar ShaQuililia te noemen. Niet met een mooie Mediterrane naam.Toch is het niet achterhaald, maar juist heel actueel. Dat het achterlijk is, is ook een feit. Maar toch op gebied van solliciteren en daten worden mensen op een buitenlandse en zeker op een Islamitische naam afgerekend. Hoe kortzichtig het ook moge wezen.
Ab imo pectore
Turkse namen zijn hedendaags al lang niet meer islamistisch.

Beide kinderen hebben geen islamistische naam en achternamen zijn al nooit islamitisch ( in Turkije)
En nu staan Turkse mensen juist bekend als harde werkers, maar natuurlijk wordt er helaas gediscrimineerd.

Als ik nu, in deze tijd, kinderen zou krijgen, weet ik ook niet echt of ik die keuze nog zou maken.

Dus het is wel echt iets om over na te denken.
Yakub
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:xSam90x schreef op 15 september 2015 @ 21:42:

[...]

Danyal komt zeker op mijn lijstje! :D
Een jongetje in mn zoontjes klas heet Emre. Pas toen ik het jongetje zag realiseerde ik me dat het een Turks jongetje was... vind ik echt een leuke stoere naam, die ook lekker makkelijk schrijft.
quote:nienke_g schreef op 16 september 2015 @ 08:55:

Een jongetje in mn zoontjes klas heet Emre. Pas toen ik het jongetje zag realiseerde ik me dat het een Turks jongetje was... vind ik echt een leuke stoere naam, die ook lekker makkelijk schrijft.Emre is idd een erg leuke naam, maar wij hebben een aantal mensen om ons heen die al zo heten dus geen optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven