Twijfel, goede moment
woensdag 19 augustus 2015 om 20:50
Goedenavond,
Wij, of eigenlijk ik, zitten erg te twijfelen wat we moeten doen. Nu zwanger worden of wachten. Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd en helaas afgelopen februari mijn baan kwijt geraakt. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe baan (tijdelijk). Dit loop half okt af. Ook heb ik al een nieuwe baan (jaarcontract) per half okt. Wij, zitten nu in dubio wat we doen. We waren van plan om afgelopen januari/februari te beginnen met proberen zwanger te worden. Dit hebben we, om bovenstaande reden, uitgesteld.
Nu mijn twijfel. Ik vind het niet netjes om zwanger te beginnen aan mijn nieuwe baan (dan ga ik ervan uit dat het direct lukt) of vlak nadat ik er ben begonnen. Ook ben ik bang dat ze mijn jaarcontract dan niet gaan verlengen. Misschien moet je er dan niet eens willen werken, maar toch.
Aan de andere kant, zo is er altijd wel iets om het uit te stellen en zijn we er beide aan toe.
Verder alles op orde, huis op één inkomen gekocht, leuke relatie etc. Vriend zegt daarom ook dat we er gewoon voor moeten gaan.
Toch blijf ik twijfelen om bovenstaande reden en twijfel of we dan toch nog maar 1 a 2 jaar moeten wachten?Weet dat ik/wij uiteindelijk zelf te beslissing moeten nemen, maar zit zo in dubio met mijn gevoel/verstand.
Wij, of eigenlijk ik, zitten erg te twijfelen wat we moeten doen. Nu zwanger worden of wachten. Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd en helaas afgelopen februari mijn baan kwijt geraakt. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe baan (tijdelijk). Dit loop half okt af. Ook heb ik al een nieuwe baan (jaarcontract) per half okt. Wij, zitten nu in dubio wat we doen. We waren van plan om afgelopen januari/februari te beginnen met proberen zwanger te worden. Dit hebben we, om bovenstaande reden, uitgesteld.
Nu mijn twijfel. Ik vind het niet netjes om zwanger te beginnen aan mijn nieuwe baan (dan ga ik ervan uit dat het direct lukt) of vlak nadat ik er ben begonnen. Ook ben ik bang dat ze mijn jaarcontract dan niet gaan verlengen. Misschien moet je er dan niet eens willen werken, maar toch.
Aan de andere kant, zo is er altijd wel iets om het uit te stellen en zijn we er beide aan toe.
Verder alles op orde, huis op één inkomen gekocht, leuke relatie etc. Vriend zegt daarom ook dat we er gewoon voor moeten gaan.
Toch blijf ik twijfelen om bovenstaande reden en twijfel of we dan toch nog maar 1 a 2 jaar moeten wachten?Weet dat ik/wij uiteindelijk zelf te beslissing moeten nemen, maar zit zo in dubio met mijn gevoel/verstand.
woensdag 19 augustus 2015 om 20:52
woensdag 19 augustus 2015 om 20:59
Kinderen krijgen is alles behalve vanzelfsprekend of te plannen. Als je kinderwens echt zo groot is ,zou ik er gewoon voor gaan. Je weet nu eenmaal nooit of het gelijk "raak" is.
Ik kwam er ooit achter dat ik(ongepland, maar zeer gewenst) zwanger was toen ik net een maand bij mijn nieuwe werkgever werkte.
In die maand tijd had ik mijzelf al zo " bewezen" dat ze mij dolgraag aan wilden aanhouden.
Je normen en waarden zijn heel mooi, maar het is ook "maar" werk.
Ik kwam er ooit achter dat ik(ongepland, maar zeer gewenst) zwanger was toen ik net een maand bij mijn nieuwe werkgever werkte.
In die maand tijd had ik mijzelf al zo " bewezen" dat ze mij dolgraag aan wilden aanhouden.
Je normen en waarden zijn heel mooi, maar het is ook "maar" werk.
woensdag 19 augustus 2015 om 21:03
Ik zou zeggen: laat je eens verrassen door het leven. Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen op de dag af nauwkeurig besluiten: '17 april 2019 neem ik mijn laatste pil.' Als jij en je vriend het eens zijn, waarom dan wachten? Je loopt altijd het risico je baan te verliezen, dan kun je er nooit aan beginnen. Bovendien moet je maar afwachten hoe snel je zwanger raakt.
Alleen kalmte kan ons redden.
woensdag 19 augustus 2015 om 21:06
TO, wij hebben destijds bijna een jaar gewacht om dergelijke redenen: eerst die verbouwing / promotie op mn werk. Toen we eenmaal begonnen met proberen, bleek het niet vanzelf te gaan en duurde het uiteindelijk drie jaar voor ik zwanger was... Oftewel, ik zou er gewoon voor gaan! Je weet nooit hoe snel t raak is! (Niet ontmoedigend bedoeld hoor .. Maar ik heb altijd gewenst dat we eerder waren begonnen met proberen!)
woensdag 19 augustus 2015 om 21:07
quote:doemediema schreef op 19 augustus 2015 @ 21:03:
Ik zou zeggen: laat je eens verrassen door het leven. Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen op de dag af nauwkeurig besluiten: '17 april 2019 neem ik mijn laatste pil.' Als jij en je vriend het eens zijn, waarom dan wachten? Je loopt altijd het risico je baan te verliezen, dan kun je er nooit aan beginnen. Bovendien moet je maar afwachten hoe snel je zwanger raakt.Ff offtopic; wat een hilarische forumnaam heb jij
Ik zou zeggen: laat je eens verrassen door het leven. Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen op de dag af nauwkeurig besluiten: '17 april 2019 neem ik mijn laatste pil.' Als jij en je vriend het eens zijn, waarom dan wachten? Je loopt altijd het risico je baan te verliezen, dan kun je er nooit aan beginnen. Bovendien moet je maar afwachten hoe snel je zwanger raakt.Ff offtopic; wat een hilarische forumnaam heb jij
woensdag 19 augustus 2015 om 21:18
Bedankt alvast voor de reacties.
Jullie hebben ook gelijk, het kan zo een hele tijd duren voordat het raak is en het goede moment is nooit te plannen. Misschien moet ik ook wat vaker op mijn gevoel vertrouwen en wat minder met verstand doen.
Het is natuurlijk ook hoofdzakelijk een gevoelskwestie. Stel we zouden wachten en het lukt vervolgens niet, zoals hierboven aangegeven, dan zijn we ook halverwege 30.
Mmm denk dat ik dan toch maar eens mijn gevoel moet volgen.
Jullie hebben ook gelijk, het kan zo een hele tijd duren voordat het raak is en het goede moment is nooit te plannen. Misschien moet ik ook wat vaker op mijn gevoel vertrouwen en wat minder met verstand doen.
Het is natuurlijk ook hoofdzakelijk een gevoelskwestie. Stel we zouden wachten en het lukt vervolgens niet, zoals hierboven aangegeven, dan zijn we ook halverwege 30.
Mmm denk dat ik dan toch maar eens mijn gevoel moet volgen.
woensdag 19 augustus 2015 om 21:19
Ik heb precies hetzelfde, bij mijn volgende verlenging moeten ze mij een vast contract aanbieden. Om die reden hebben mijn vriend en ik besloten om nog minimaal 1 jaar te wachten. Maar wij zijn (ik weet niet wat jullie leeftijd is) jong, begin 20 en mijn vriend word volgend jaar 30 . maar het kan ook gaan zoals bij mijn schoonzusje; ze zou een vast contract krijgen, was al besproken maar toen ze zwanger was heeft haar baas het uiteindelijk toch niet gedaan. Waardoor ze nu thuis zit met een kindje van 10 maanden.
Als ik jou verhaal zo lees zou ik nog even wachten, tot je wat meer zekerheid hebt over werk. Kinderen zijn erg duur.
Als ik jou verhaal zo lees zou ik nog even wachten, tot je wat meer zekerheid hebt over werk. Kinderen zijn erg duur.
woensdag 19 augustus 2015 om 21:29
Lastige situatie, maar 1 tot 2 jaar wachten is wel lang als jullie er wel al klaar voor zijn. En ook als je niet zwanger bent is er natuurlijk geen garantie dat je na dat half jaar een nieuw contract krijgt.
Ik zou persoonlijk denk wachten tot oktober en dan er voor gaan. Dat je in ieder geval niet op je eerste dag hoeft te vertellen dat je zwanger bent.
Ik zou persoonlijk denk wachten tot oktober en dan er voor gaan. Dat je in ieder geval niet op je eerste dag hoeft te vertellen dat je zwanger bent.
woensdag 19 augustus 2015 om 21:36
quote:jantientje1 schreef op 19 augustus 2015 @ 21:23:
Daar moet ik dus echt niet aan denken. Heb in januari 1 maand thuis gezeten en de muren kwamen op me af.Voor haar is het 3 maanden maar 500 euro met een kleintje is erg weinig (komt omdat ze 4 uren contract had wel meer werkte maar dat zien ze als overuren blijkbaar. Ze mag wel terugkomen maar ja wie zegt dat je bij het volgende kindje niet aan de kant gezet wordt? Het is echt lastig.
Daar moet ik dus echt niet aan denken. Heb in januari 1 maand thuis gezeten en de muren kwamen op me af.Voor haar is het 3 maanden maar 500 euro met een kleintje is erg weinig (komt omdat ze 4 uren contract had wel meer werkte maar dat zien ze als overuren blijkbaar. Ze mag wel terugkomen maar ja wie zegt dat je bij het volgende kindje niet aan de kant gezet wordt? Het is echt lastig.
woensdag 19 augustus 2015 om 21:37
Als jij halverwege de 30 bent, zou ik nu echt niet meer wachten totdat je een vast contract hebt. Dat kan nog 2 jaar duren als ik het zo lees. En ik begrijp dat je slechts 1 maand werkloos bent geweest en nu na een tijdelijke baan, meteen weer aansluitend een nieuwe baan hebt gevonden. Dat is best bijzonder in deze tijd. Blijkbaar ben je goed opgeleid en/of heb je veel ervaring in je vak dus ik zou me dan ook echt niet druk maken over je werk.
Ik weet ook niet of jullie meerdere kinderen willen. Zo ja, was ik 5 jaar geleden al begonnen als ik jou was.
Ik weet ook niet of jullie meerdere kinderen willen. Zo ja, was ik 5 jaar geleden al begonnen als ik jou was.
woensdag 19 augustus 2015 om 21:43
Nee ben nog niet halverwege 30. Dat zou ik zijn op het moment dat we nu 1 à 2 jaar wachten en het dan niet zou lukken.
Verder is het inderdaad bijzonder dat ik zo snel weer een baan heb. Helemaal in het vakgebied waar ik werk. En ben ook niet bang dat het lang gaat duren als ik deze baan kwijt zou raken. Wil nu alleen wel eens een beetje vastigheid. Dat zou ik in januari krijgen, maar helaas, economie werkte niet mee.
Verder is het inderdaad bijzonder dat ik zo snel weer een baan heb. Helemaal in het vakgebied waar ik werk. En ben ook niet bang dat het lang gaat duren als ik deze baan kwijt zou raken. Wil nu alleen wel eens een beetje vastigheid. Dat zou ik in januari krijgen, maar helaas, economie werkte niet mee.
woensdag 19 augustus 2015 om 22:11
Gewoon ervoor gaan. Wij hebben ook zo lang getwijfeld, zelfde redenen. Ik heb een tijdelijk contract, mijn man heeft wel een vast contract. Ik werk er wel al 2 jaar en ze zijn erg tevreden. Mijn contract loopt tot december dit jaar daarna moet ik ook vast krijgen. Als ze het niet verlengen omdat ik zwanger ben tja dan vind ik dat echt slecht. Vrouwen worden nou eenmaal zwanger, thats life. Ik ben 5 maanden gestopt met de pil en hoop dat ik snel zwanger mag zijn, wat mijn baas dan vind zal me een rot zorg zijn. Ja ik hoop dat het verlengd word, van harte, maar zoals hierboven wel al werd gezegd ´het is maar werk ´. Als je nu wacht, en misschien te lang wacht vergeef je dat jezelf nooit, en je weet überhaupt niet of je snel zwanger bent.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
woensdag 19 augustus 2015 om 22:12
De een vindt beginnen met 30 al stokoud, de ander vindt dat je nog wel de tijd hebt. Ik heb mijn vruchtbaarheid nooit langs de statistische meetlat gelegd om keuzes te beinvloeden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je liever in een zekere situatie zit qua werk. Het is voor een vrouw ook belangrijk om een stabiele toekomst tegemoet te gaan, zeker als ze een kind krijgt. Dan wil je niet weer op zoek naar een andere baan. Het werken en kind hebben is al een veeleisende combi, dan liever in een stabiele situatie waarin je straks weer verder kunt als je een tijdje met verlof bent geweest. Verder bouwen aan je carriere, en dat combineren met het ouderschap. Vanuit die gedachte begrijp ik dat je het liever even afwacht tot het zover is. Als dat niet nog jaren gaat duren zeg ik: doen, wacht nog even. Als het nog heeeeel lang gaat duren en je staat vanbinnen echt te springen om een kindje, tja dan is het duidelijk wat je wilt.
woensdag 19 augustus 2015 om 22:14
Ik zat vorig jaar nog bij mijn werkgever op een jaarcontract toen ik zwanger werd. Dat resulteerde in een miskraam met 13wkn, maar inmiddels had ik het wel verteld. Mijn baas reageerde superlief. Hij zei dat het nooit een goeie tijd was om zwanger te worden, dat er altijd wel een reden is om het niet te doen, en dat je vooral niet te lang moet wachten.
Inmiddels heb ik een vast contract. Het hangt er natuurlijk wel vanaf in wat voor bedrijf je gaat werken, maar ik zit bij een grote corporate waar ze dit echt wel vaker meemaken. Mijn baas zei ook: 'Ik weet dat ik een samenwonende vrouw van 29 aanneem, het is heus niet alsof ik het niet verwacht. Je moet er gewoon voor gaan wanneer het jou uitkomt, en niet wachten op vast contract en promotie.' Wijze woorden.
Wat wel helpt, weet niet of jullie koophuis hebben, zijn lage woonlasten. Man en ik hebben ons huis op 1 salaris gekocht, net als vrienden van ons. Toen zwangere vriendin werd ontslagen, konden ze de lasten gelukkig nog prima betalen.
Inmiddels heb ik een vast contract. Het hangt er natuurlijk wel vanaf in wat voor bedrijf je gaat werken, maar ik zit bij een grote corporate waar ze dit echt wel vaker meemaken. Mijn baas zei ook: 'Ik weet dat ik een samenwonende vrouw van 29 aanneem, het is heus niet alsof ik het niet verwacht. Je moet er gewoon voor gaan wanneer het jou uitkomt, en niet wachten op vast contract en promotie.' Wijze woorden.
Wat wel helpt, weet niet of jullie koophuis hebben, zijn lage woonlasten. Man en ik hebben ons huis op 1 salaris gekocht, net als vrienden van ons. Toen zwangere vriendin werd ontslagen, konden ze de lasten gelukkig nog prima betalen.
woensdag 19 augustus 2015 om 22:17
woensdag 19 augustus 2015 om 22:19
woensdag 19 augustus 2015 om 22:21
woensdag 19 augustus 2015 om 22:22
Echt prima dat je niet over 1 nacht ijs gaat en goed nadenkt voordat je aan kinderen begint maar niemand kan in de toekomst kijken. Werken moet je nog heel wat jaren maar aan kinderen krijgen zit voor een vrouw nu eenmaal een leeftijdslimiet en zoals gezegd, je weet niet of het meteen lukt.
Een vaste aanstelling is tegenwoordig eerder uitzondering dan regel. En dat verandert pas als de economie weer op peil is.
Ik persoonlijk, ben ervan overtuigd dat dat nog wel eens een tijdje kan gaan duren en of we ooit de extreme welvaart van 10 jaar geleden weer gaan beleven, durf ik te betwijfelen.
Rust en zekerheid op werkgebied zie ik voor weinig mensen weggelegd voor minimaal de aankomende 5 jaar.
Vergeet niet dat ook een vaste aanstelling geen zekerheid biedt. Een bedrijf kan sluiten, failliet gaan, reorganiseren etc. Allemaal geldige redenen om mensen met een vast contract te ontslaan.
Een vaste aanstelling is tegenwoordig eerder uitzondering dan regel. En dat verandert pas als de economie weer op peil is.
Ik persoonlijk, ben ervan overtuigd dat dat nog wel eens een tijdje kan gaan duren en of we ooit de extreme welvaart van 10 jaar geleden weer gaan beleven, durf ik te betwijfelen.
Rust en zekerheid op werkgebied zie ik voor weinig mensen weggelegd voor minimaal de aankomende 5 jaar.
Vergeet niet dat ook een vaste aanstelling geen zekerheid biedt. Een bedrijf kan sluiten, failliet gaan, reorganiseren etc. Allemaal geldige redenen om mensen met een vast contract te ontslaan.
woensdag 19 augustus 2015 om 22:24
Ik sluit me helemaal aan bij Jibba. Zo is het, stel je prive er niet voor uit en je wens. Als je echt graag een kindje wil dan kun je hier veel spijt van krijgen als je uit stelt. Je hoort alleen maar verhalen van pil stoppen en zwanger, maar heel vaak duurt het gewoon een halfjaar of nog veel langer voor je zwanger bent en zo ben je zo een hele poos verder, en ouder ook.. zeker voor een 2e,3e ect
Denk er goed over na. Maar bedenk je, het is nooit de tijd, nooit. Er is altijd wat
Denk er goed over na. Maar bedenk je, het is nooit de tijd, nooit. Er is altijd wat
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet