Twijfel, goede moment

19-08-2015 20:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Wij, of eigenlijk ik, zitten erg te twijfelen wat we moeten doen. Nu zwanger worden of wachten. Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd en helaas afgelopen februari mijn baan kwijt geraakt. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe baan (tijdelijk). Dit loop half okt af. Ook heb ik al een nieuwe baan (jaarcontract) per half okt. Wij, zitten nu in dubio wat we doen. We waren van plan om afgelopen januari/februari te beginnen met proberen zwanger te worden. Dit hebben we, om bovenstaande reden, uitgesteld.

Nu mijn twijfel. Ik vind het niet netjes om zwanger te beginnen aan mijn nieuwe baan (dan ga ik ervan uit dat het direct lukt) of vlak nadat ik er ben begonnen. Ook ben ik bang dat ze mijn jaarcontract dan niet gaan verlengen. Misschien moet je er dan niet eens willen werken, maar toch.

Aan de andere kant, zo is er altijd wel iets om het uit te stellen en zijn we er beide aan toe.

Verder alles op orde, huis op één inkomen gekocht, leuke relatie etc. Vriend zegt daarom ook dat we er gewoon voor moeten gaan.

Toch blijf ik twijfelen om bovenstaande reden en twijfel of we dan toch nog maar 1 a 2 jaar moeten wachten?Weet dat ik/wij uiteindelijk zelf te beslissing moeten nemen, maar zit zo in dubio met mijn gevoel/verstand.
Hier ook na lang twijfelen toch de knoop doorgehakt! Wij durfde het niet aan ivm klein app, maar 1 slaapkamer, stond te koop maar ja? Kon natuurlijk ook nog wel een tijd duren voordat het zou lukken...

Puntje bij paaltje heel snel zwanger, huis niet verkocht! Maar daar kwam ook wel weer een oplossing voor. Er kwam iets anders vervelends voor in de plaats!

Dit soort dingen kun je niet plannen , er is altijd wel iets en al is dat er niet kan dat onverwachts ook komen en dan ben je nog zo goed voorbereid!

Ga er gewoon voor en je ziet wel hoe het loopt!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
quote:wished- schreef op 19 augustus 2015 @ 22:24:

Denk er goed over na. Maar bedenk je, het is nooit de tijd, nooit. Er is altijd watDit zegt mijn vriend dus ook.
quote:jantientje1 schreef op 19 augustus 2015 @ 22:28:

[...]

Dit zegt mijn vriend dus ook.

Het is ook echt zo.

Nu is het probleem over jou contract, volgende keer is het een dikke rekening, plus een van de auto´s gaat stuk, plus dak van huis blijkt lek en moet gemaakt worden, hup halve spaarrekening leeg (bij wijze van) mm, nu toch maar eerst weer spaarrekening aanvullen?

Zo blijf je in een cirkel door gaan, voor je het weet ben je paar jaar verder.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
En als je bij het lastste contract alsnog geen vast contract krijgt wat dan?

weer opnieuw beginnen bij een nieuwe werkgever. Masr helaas na het laatste tijdelijke contract weer geen vast contract. Volgende werkgever zelfde verhaal.

Voor je het weet heb je te lang gewacht en lukt het niet meer.

Of een eerste kind lukt nog wel maar een tweede niet meer.
Helemaal wat sugarmiss ook zegt. Je kan nog een tijd losse contracten hebben en intussen word je ouder. Om die reden zijn wij gewoon begonnen. Het heeft 1,5 jaar geduurd voor het raak was. Of nummer 2 nog lukt is maar de vraag. Jullie hebben er goed aan gedaan het huis op 1 salaris te kopen. Ik snap je twijfel goed hoor. Je wilt optimale omstandigheden voor je kind. Soms zie je mensen met kinderen waarvan ik denk hoe doen ze dat? 1 ouder zit thuis en de andere werkt of beide ouders werkeloos. Zelfs die redden het. Of mensen met een heel groot gezin zoals bij een huis vol. Je zult je verbazen hoe ver je komt met vindingrijkheid, mocht je contract niet verlengd worden. Jij vindt het niet netjes om snel zwanger te zijn bij een nieuwe baan, maar het is niet netjes als je werkgever verlangt dat je wacht met het krijgen van kinderen. Je hebt niet eeuwig de vruchtbare jaren. Daar kunnen ze rekening mee houden met het aannemen van vrouwen. (Ik denk dat er meerdere afwijzingen op sollicitaties gedaan worden om die reden)
Zeer herkenbaar dit verhaal!

Wij waren in februari begonnen. Al snel realiseerde ik me dat ik eind april een vakantie met een vriendin gepland had staan en dat het dan dus niet handig is om zwanger en misselijk te zijn. Dus zwangerschapsplannen weer aan de kant gezet. Vervolgens kreeg ik het door wijzigingen in mei bij mijn werkgever steeds minder naar mijn zin op het werk... en ben ik aan het solliciteren gegaan. Weer geen beste periode om zwanger te raken dus...

Solliciteren vlot niet echt en op een gegeven moment realiseerden we ons dat zwanger worden niet iets is wat we moeten willen plannen. Het komt nooit uit, het is er nooit het geschikte moment voor en straks duurt het jaren en dan zit je...

Wij hebben al het 'plannen' in juli losgelaten en wat denk je? Meteen zwanger

Tja hoe het nu verder gaat lopen met werk weet ik niet, ik zie het wel! Ik heb maandag een tweede gesprek en dan ga ik eerlijk opbiechten dat ik zwanger ben. Mijn man en ik hebben het super goed, ookal krijg ik die baan niet dan is het nog geen ramp.

Succes met beslissen! Oja, ik ben er van overtuigd dat dingen met een reden gebeuren en dat het komt zoals het komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven