Twijfels over de geslachtsbepaling
zaterdag 14 april 2018 om 01:50
Hoi,
Ik ben met 13 weken en 1 dag naar de echopraktijk gegaan voor een pret echo om naar het geslacht te kijken. Hoewel de echoscopiste aangaf dat het 100% een jongen is twijfel ik toch en vraag ik jullie of jullie ook een "jongetje" kunnen zien of dat dit meer op een meisje lijkt.
klik op het linkje voor de echo
http://i64.tinypic.com/1qmsm8.jpg
Ik ben met 13 weken en 1 dag naar de echopraktijk gegaan voor een pret echo om naar het geslacht te kijken. Hoewel de echoscopiste aangaf dat het 100% een jongen is twijfel ik toch en vraag ik jullie of jullie ook een "jongetje" kunnen zien of dat dit meer op een meisje lijkt.
klik op het linkje voor de echo
http://i64.tinypic.com/1qmsm8.jpg
anoniem_367886 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 18:25
10.73% gewijzigd
zaterdag 14 april 2018 om 10:07
Met 13 weken hebben ze allemaal nog een uitsteeksel. Het lijken dan dus allemaal jongens.
Als de gyn bij die termijn had gezien dat het een meisje werd was het bijzonder geweest.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 14 april 2018 om 10:08
Dat is toch precies wat ik zeg?Pippelottaa schreef: ↑14-04-2018 09:48Dat is bijzonder... Aangezien de theorie niet bij 100% van de gevallen klopt..
zaterdag 14 april 2018 om 16:19
Waarom nou weer afkraken dat ze graag zo snel mogelijk het geslacht wil weten? Daar stelt ze geen vraag over en het is op geen enkele manier nadelig voor het kind. Ze is gewoon een nieuwsgierige zwangere vrouw wat volkomen normaal is.
Ik zou de verloskundige nog een keer bellen en je zorgen uitspreken. Dan vragen hoe zeker ze het weet. Als je het niet vertrouwt, kun je (over een paar weken) nog een pretecho plannen.
Ik zou de verloskundige nog een keer bellen en je zorgen uitspreken. Dan vragen hoe zeker ze het weet. Als je het niet vertrouwt, kun je (over een paar weken) nog een pretecho plannen.
zaterdag 14 april 2018 om 17:44
Zoals al eerder gezegd: met 13 weken hebben ze allemaal nog een uitsteekseltje en lijken ze dus allemaal op een jongen.Gekopbloemen schreef: ↑14-04-2018 17:01Hier was met 13 weken al onmiskenbaar te zien dat het een jongen was.
zaterdag 14 april 2018 om 18:02
zaterdag 14 april 2018 om 18:08
zaterdag 14 april 2018 om 18:12
ik heb teveel verhalen gelezen waarbij er soms wel tot 4x toe met 100% zekerheid werd gemeld dat het een jongen/meisje werd en het toch het andere geslacht was uiteindelijk. Dus zelfs ervaren echoscopisten maken fouten en die 100% zekerheid heb je pas echt als het kind er is wat mij betreft.Solomio schreef: ↑14-04-2018 08:18Onzin, een geslachtsbepaling later in de zwangerschap kan wel degelijk 100% zekerheid geven. Hangt af van de ligging van het kind en de ervaring van de echoscopiste.
Een goede echoscopiste kan ook aangeven hoe (on)zeker de bepaling is.
Er zijn echoscopisten die zo veel ervaring met de nub hebben dat ze adhv de nub 100% zekerheid geven.
Daar heb ik dan wel weer twijfels bij.
zaterdag 14 april 2018 om 18:23
zaterdag 14 april 2018 om 18:35
Ik schreef dat goede echoscopisten weten wanneer ze wel of niet 100% zeker kunnen zijn. Dat heeft niet met ervaring te maken, maar met weten wat je wel en niet weet.Whomi schreef: ↑14-04-2018 18:12ik heb teveel verhalen gelezen waarbij er soms wel tot 4x toe met 100% zekerheid werd gemeld dat het een jongen/meisje werd en het toch het andere geslacht was uiteindelijk. Dus zelfs ervaren echoscopisten maken fouten en die 100% zekerheid heb je pas echt als het kind er is wat mij betreft.
zaterdag 14 april 2018 om 21:41
Fijne van de nipt was dat we toen ook wisten dat het XX was. De kans dat er een piemel tevoorschijn zou komen was nihil.
Ik ga in deze op de expertise van solo af.
Houd nog even een slag om de arm, paar weken dan heb je meer duidelijkheid. En veel belangrijker: dan is het ook veel duidelijker dat je kindje goed is aangelegd.
Houd nog even een slag om de arm, paar weken dan heb je meer duidelijkheid. En veel belangrijker: dan is het ook veel duidelijker dat je kindje goed is aangelegd.
zaterdag 14 april 2018 om 21:49
In NL krijg je niet het geslacht te weten als je de NIPT laat uitvoeren.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑14-04-2018 21:41Fijne van de nipt was dat we toen ook wisten dat het XX was. De kans dat er een piemel tevoorschijn zou komen was nihil.
zondag 15 april 2018 om 06:54
Later lach je erom, TO.
Ik zie korrels op jouw foto, geef het tijd. Voor mij wel héél herkenbaar, niet over geslacht, maar dat wachten de hele tijd.
Tot de twaalf weken zodat het veilig blijft zitten. Tot de 20 weken zodat duidelijk is dat het gezond is. Tot de 36 zodat het af genoeg is om thuis geboren te worden. Tot de baby geboren wordt. Tot ie een nacht door zal slapen. Tot...
Heel handig om te leren parkeren ('als het zover is kijk ik er weer naar en intussen ga ik verder met de dagelijkse dingen) of los te laten.
Los laten ook heel fijn als over een jaar kindje naar de opvang gaat. Of als dat niet gebeurt, tot jij zonder kind het pand verlaat. Of nog eerder dat ie helemaal alleen in een andere kamer ligt te slapen.
Ik vond dat allemaal momenten waarbij ik los moest laten. Blij dat ik het geleerd heb.
Ik zie korrels op jouw foto, geef het tijd. Voor mij wel héél herkenbaar, niet over geslacht, maar dat wachten de hele tijd.
Tot de twaalf weken zodat het veilig blijft zitten. Tot de 20 weken zodat duidelijk is dat het gezond is. Tot de 36 zodat het af genoeg is om thuis geboren te worden. Tot de baby geboren wordt. Tot ie een nacht door zal slapen. Tot...
Heel handig om te leren parkeren ('als het zover is kijk ik er weer naar en intussen ga ik verder met de dagelijkse dingen) of los te laten.
Los laten ook heel fijn als over een jaar kindje naar de opvang gaat. Of als dat niet gebeurt, tot jij zonder kind het pand verlaat. Of nog eerder dat ie helemaal alleen in een andere kamer ligt te slapen.
Ik vond dat allemaal momenten waarbij ik los moest laten. Blij dat ik het geleerd heb.
zondag 15 april 2018 om 07:55