Twijfels over de geslachtsbepaling
zaterdag 14 april 2018 om 01:50
Hoi,
Ik ben met 13 weken en 1 dag naar de echopraktijk gegaan voor een pret echo om naar het geslacht te kijken. Hoewel de echoscopiste aangaf dat het 100% een jongen is twijfel ik toch en vraag ik jullie of jullie ook een "jongetje" kunnen zien of dat dit meer op een meisje lijkt.
klik op het linkje voor de echo
http://i64.tinypic.com/1qmsm8.jpg
Ik ben met 13 weken en 1 dag naar de echopraktijk gegaan voor een pret echo om naar het geslacht te kijken. Hoewel de echoscopiste aangaf dat het 100% een jongen is twijfel ik toch en vraag ik jullie of jullie ook een "jongetje" kunnen zien of dat dit meer op een meisje lijkt.
klik op het linkje voor de echo
http://i64.tinypic.com/1qmsm8.jpg
anoniem_367886 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 18:25
10.73% gewijzigd
zaterdag 14 april 2018 om 05:18
Het wordt niet iets, het is al iets. En nee, met 13 weken is het nog niet zeker, behalve als je het dna laat testen.marjorette schreef: ↑14-04-2018 04:27Ik snap dan weer die drive niet om te willen weten wat het wordt. Juist de verrassing is leuk.
Zonder oorzaak geen gevolg
zaterdag 14 april 2018 om 05:48
Of je nou de verrassing met 13 weken of met 40 weken krijgt maakt toch geen reet uit?marjorette schreef: ↑14-04-2018 04:27Ik snap dan weer die drive niet om te willen weten wat het wordt. Juist de verrassing is leuk.
On topic: een foto van de echo zou handig zijn als je wil dat we meekijken.
zaterdag 14 april 2018 om 06:16
Waarom twijfel jij dan?
En waarom wacht je niet gewoon lekker de 20wkn-echo af en vraag je het nogmaals?
Mijn collega was er trouwens van overtuigd een meisje te krijgen, de verloskundige ook. Was toch echt een grote verrassing dat het een jongetje bleek te zijn, toen hij op haar buik werd gelegd
Maak je niet zo druk, zou ik denken. Het is in ieder geval een baby en geen puppie oid
En waarom wacht je niet gewoon lekker de 20wkn-echo af en vraag je het nogmaals?
Mijn collega was er trouwens van overtuigd een meisje te krijgen, de verloskundige ook. Was toch echt een grote verrassing dat het een jongetje bleek te zijn, toen hij op haar buik werd gelegd
Maak je niet zo druk, zou ik denken. Het is in ieder geval een baby en geen puppie oid
zaterdag 14 april 2018 om 06:26
Google eens op nub theorie. Dan kun je wat gerichter gokken.
Ik vond het leuk om te weten wat het was. Hoefde ik niet alles unisex te shoppen en ik vond het leuk om er met iedereen over te kunnen praten. En als je het al wel weet zijn er genoeg andere dingen om je door te laten verrassen bij geboorte. Ademt het, is het gezond, is het oké of echt heel lelijk, genoeg spannende onthullingen
Ik vond het leuk om te weten wat het was. Hoefde ik niet alles unisex te shoppen en ik vond het leuk om er met iedereen over te kunnen praten. En als je het al wel weet zijn er genoeg andere dingen om je door te laten verrassen bij geboorte. Ademt het, is het gezond, is het oké of echt heel lelijk, genoeg spannende onthullingen
zaterdag 14 april 2018 om 07:15
Ik snap echt nog tot op de dag van vandaag niet waarom mensen het al zo vroeg wil weten als je weet dat de nub ook niet 100% is.
Gewoon lekker wachten tot de 20 weken echo.
Oh en TO als je twijfelt door eigen gevoel...dit zegt niet altijd iets.
Gewoon lekker wachten tot de 20 weken echo.
Oh en TO als je twijfelt door eigen gevoel...dit zegt niet altijd iets.
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 14-04-2018 07:16
1.23% gewijzigd
zaterdag 14 april 2018 om 07:15
Je mag best hopen op een jongen, of op een meisje.
Ik zou nog wachten tot later in de zwangerschap om geslacht te bepalen.
Misschien juist wel goed dat je er al aan kan wennen voor de baby er is.
Gefeliciteerd, je krijgt een kindje! Geslacht ligt al vast. Als het niet is wat je hoopte, hoop ik dat je daar vrij vlot overheen kan stappen zodat je optimaal kunt genieten van het feit dat je iemands moeder bent.
Ik zou nog wachten tot later in de zwangerschap om geslacht te bepalen.
Misschien juist wel goed dat je er al aan kan wennen voor de baby er is.
Gefeliciteerd, je krijgt een kindje! Geslacht ligt al vast. Als het niet is wat je hoopte, hoop ik dat je daar vrij vlot overheen kan stappen zodat je optimaal kunt genieten van het feit dat je iemands moeder bent.
zaterdag 14 april 2018 om 07:23
Ik zou gewoon wachten tot de baby er echt is. Zoals je hierboven ook al kan lezen, gaat de geslachtsbepaling nog steeds soms mis. Dus wat is dan het nut ervan? Zit je je helemaal te focussen op een jongen, blijkt het toch een meisje te zijn of andersom. Zit je dan met je roze kleertjes...
Geen enkele geslachtsbepaling geeft 100% zekerheid, dus ik zou gewoon afwachten tot je het wel zeker weet.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 14-04-2018 18:10
0.91% gewijzigd
zaterdag 14 april 2018 om 08:18
Onzin, een geslachtsbepaling later in de zwangerschap kan wel degelijk 100% zekerheid geven. Hangt af van de ligging van het kind en de ervaring van de echoscopiste.Whomi schreef: ↑14-04-2018 07:23Ik zou gewoon wachten tot de baby er echt is. Zoals je hierboven ook al kan lezen, gaat de geslachtsbepaling nog steeds soms mis. Dus wat is dan het nut ervan? Zit je je helemaal te focussen op een jongen, blijkt het toch een meisje te zijn. Zit je dan met je roze kleertjes...
Geen enkele geslachtsbepaling geeft 100% zekerheid, dus ik zou gewoon afwachten tot je het wel zeker weet.
Een goede echoscopiste kan ook aangeven hoe (on)zeker de bepaling is.
Er zijn echoscopisten die zo veel ervaring met de nub hebben dat ze adhv de nub 100% zekerheid geven.
Daar heb ik dan wel weer twijfels bij.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 14 april 2018 om 08:20
Dan neem je deze bepaling toch met een korrel zout en wacht je een latere echo af? Dan is het waarschijnlijk alweer wat duidelijker te zien.
Wat weer een gezeik over het geslacht wel of niet willen weten. Moet iedereen toch lekker zelf weten? Wil je je laten verrassen bij de geboorte? Leuk, doen!
Wil je het -om welke reden dan ook- graag eerder weten? Mooi laten kijken dan.
Wat weer een gezeik over het geslacht wel of niet willen weten. Moet iedereen toch lekker zelf weten? Wil je je laten verrassen bij de geboorte? Leuk, doen!
Wil je het -om welke reden dan ook- graag eerder weten? Mooi laten kijken dan.
zaterdag 14 april 2018 om 08:26
Vind jij.marjorette schreef: ↑14-04-2018 04:27Ik snap dan weer die drive niet om te willen weten wat het wordt. Juist de verrassing is leuk.
Ik hou niet van verrassingen en het krijgen van een kind brengt sowieso verrassingen met zich mee. Alle verrassing die ik kon voorkomen vond ik meegenomen.
Maybe success just isn't your thing.
zaterdag 14 april 2018 om 08:31
Bij 20 weken was het al zeer duidelijk bij ons, toen de echoscopiste een blik tussen de benen nam zagen we duidelijk een piemel en balletjes. En vanaf 32 weken heb ik vanwege stuitligging bijna elke week een echo gehad en toen werd ook elke keer door de arts even tussendoor gevraagd of we het geslacht wisten. Dat was altijd in het soort van voorbij scrollen over mijn buik, dat zij dan kennelijk een piemeltje zagen of testikels. Aan zulke beelden zag ik het dan niet, maar de geoefende artsen kennelijk wel.Solomio schreef: ↑14-04-2018 08:18Onzin, een geslachtsbepaling later in de zwangerschap kan wel degelijk 100% zekerheid geven. Hangt af van de ligging van het kind en de ervaring van de echoscopiste.
Er zijn echoscopisten die zo veel ervaring met de nub hebben dat ze adhv de nub 100% zekerheid geven.
zaterdag 14 april 2018 om 09:34
Oordeel zelf: http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html
Mij lijkt het in ieder geval heel twijfelachtig dat het met 13 weken al te bepalen is met uiterlijke kenmerken.
Mij lijkt het in ieder geval heel twijfelachtig dat het met 13 weken al te bepalen is met uiterlijke kenmerken.
Well, that didn't work.
~An Autobiography~
~An Autobiography~
zaterdag 14 april 2018 om 09:37
Jij zou roze kleertjes voor een jongen kopen? Wat lekker kek.Whomi schreef: ↑14-04-2018 07:23Ik zou gewoon wachten tot de baby er echt is. Zoals je hierboven ook al kan lezen, gaat de geslachtsbepaling nog steeds soms mis. Dus wat is dan het nut ervan? Zit je je helemaal te focussen op een jongen, blijkt het toch een meisje te zijn. Zit je dan met je roze kleertjes...
zaterdag 14 april 2018 om 09:48
Dat is bijzonder... Aangezien de theorie niet bij 100% van de gevallen klopt..Solomio schreef: ↑14-04-2018 08:18Onzin, een geslachtsbepaling later in de zwangerschap kan wel degelijk 100% zekerheid geven. Hangt af van de ligging van het kind en de ervaring van de echoscopiste.