UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Lasvegas-84 schreef:
07-04-2020 19:40
We kunnen een verborgen, geheime fb-groep maken? Kunnen we echofoto’s delen :)
Ja leuk!
Alle reacties Link kopieren
Is iemand daar handig in? Ik ben niet zo van de fb-groepen.. :)
Appelgroen, fijn dat je een goede intake had. Het is raar zo telefonisch ja. Ze klinken inderdaad betrokken. Gelukkig heb je wat gekregen tegen de misselijkheid. Ik hoop dat het snel helpt. En super een goede echo!

Lasvegas, gefeliciteerd met je termijnecho! Toch in november dus. Een goed gevoel bij je verloskundige is wel zo belangrijk. Is een suikertest standaard? Wanneer krijg je dat? (Eerste kindje hier, voel me echt een noob meestal)

Gefeliciteerd met je mooie echo Leolux!

Okkie, fijn dat de meting goed was! Het zal zeker spannend voor je blijven, maar je wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden. Ik lees ook veel hoor. Toch interessant zo bij een eerste. Vandaag heb ik van mijn moeder het boek 'Het grote wonder' gekregen. Dat moet je hebben volgens haar.

Lux, haha die dromen. Het is wat hè. Ik kan er ook wat van. Vannacht een heftige seksdroom, ik hoop maar dat mijn man er niet teveel van merkt :facepalm:

Principessa, lijkt me best lastig met je familie en vrienden op zo'n grote afstand. Maar je bent het natuurlijk gewend. Bijzonder dat je de baby al gevoeld denkt te hebben. Ben zo benieuwd hoe dat gaat zijn. Kan me er nog niets bij voorstellen.

Roos, herkenbaar hoor, hier neemt mijn energie ook weer toe.

@hier, het gaat eigenlijk heel goed. Minder vermoeid, ik kan dankzij de macrogol eindelijk weer naar het toilet dus geen buikpijn meer. Als ik het echo filmpje terug kijk denk ik; jeetje, ik had zo'n grote kinderwens en nu is het gewoon zover :heart:
Op marktplaats heb ik een heel pakket positiekleding gekocht, ideaal! Even in de was en klaar. Hoef amper wat nieuws te kopen denk ik. Alleen wat beha's. Ik heb me ook georiënteerd op kraamzorg. Binnenkort maar aanmelden.
Lasvegas-84 schreef:
07-04-2020 20:53
Is iemand daar handig in? Ik ben niet zo van de fb-groepen.. :)
Ik wil het wel doen. Maar dan heb ik wel iemand tijdelijk als vriend op facebook nodig om een groep te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ow, daar mag je mij wel voor gebruiken hoor, zal ik je m’n account pm’en?

@ Daneli: wat fijn dat je weer naar de wc kunt! Ik had er tijdens de eerste zwangerschap aan het einde vooral last van en het was echt zo hels..

Je krijgt een suikertest als je 1 of meer risicofactoren hebt, zoals een hoog bmi, eerstegraads familielid met diabetes, PCOS, of als je eerder bevallen bent van een heel zwaar kind. Bij bovenstaande krijg je de test tussen de 24-27 weken.

Mijn vader heeft diabetes, daarom moest ik hem de eerste keer doen.

Als je al een keer zwangerschapsdiabetes hebt gehad, is de kans daarop zwaar verhoogd bij de volgende zwangerschap, en moet je hem eigenlijk al doen bij 16-17 weken.

Ik vind het a. een kuttest om te ondergaan, zit b. in deze Coronatijd liever niet 2 uur in een lab tussen allerlei mogelijk zieke mensen en ben c. niet erg overtuigd van de test.

Ik had in de eerste zwangerschap een licht verhoogde uitslag en heb me toen tot het einde van de zwangerschap om de dag 4x moeten prikken om m’n glucose te controleren. Ik vond het afschuwelijk, je bent continu met eten bezig en er was steeds de angst: wat als m’n suikers uit de hand gaan lopen? Ondertussen had ik gevonden dat ze in het buitenland heel andere waardes aanhielden (in Engeland was m’n test goed geweest bijvoorbeeld), waren mijn eigen waardes continu prima (ik ging steeds meer eten om te proberen en bleek zelfs een pizza te kunnen eten), en mocht ik weer terug naar m’n eigen verloskundige.
Dochter bleek wel wat zwaar tijdens de geboorte (3860gram), maar was en is vooral erg lang. Op de echo’s was haar buikomtrek altijd prima (die is meestal te groot als je door de zwangerschapsdiabetes een groot kind krijgt).

Maar wat ik het allerergste vond, was dat ik ook direct een soort vonnis kreeg van de diabetesverpleegkundige: nou is de kans dat je binnen 5 jaar echt diabetes krijgt 50%!
Ik vond dat echt heel erg, had het ook niet willen weten en het voelde alsof m’n lichaam me gigantisch in de steek had gelaten. Gelukkig nuanceerde de internist het later, de kans is veel minder groot als je geen insuline nodig hebt of zelf veel te zwaar bent, maar toch.

Naja heel verhaal, maar ik heb voor deze zwangerschap dus besloten dat ik gewoon vanaf het begin een beetje op m’n koolhydraten ga letten en dat ik het zelf wel monitor met de meter die ik nog heb. Ben blij dat de verloskundige dat oké vond. :)
Alle reacties Link kopieren
Leolux, ik kan je niet pm-en, je hebt die functie uitstaan.
Alle reacties Link kopieren
@Appel, leo en okkie: fijn die goede echo’s!

@LV: fijn dat je met 16w een dagcurve mag prikken en pas met 27w de suikertest!

@Appel: wat is er gebeurd bij de bevalling van je dochter?

@Ollie: ja jammer dat je geen pretecho’s kunt doen hè. Maar met 20 weken ga je het heel mooi zien hoor!

@Daneli: fijn dat je je weer beter voelt, ik begin me ook ineens echt stukken beter te voelen. Alleen ‘s ochtends voor het ontbijt nog erg misselijk maar daarna trekt het gauw weg en zolang ik 8+u slaap kom ik de dag heel aardig door :)

@FB-groep: vind ik prima.

@Hier: niet meer zo beroerd dus, eindelijk! Vandaag 11 weken en met zoon voelde ik me met 11 weken ook stukken beter ineens dus dat lijkt toch te kloppen, haha. Verder hier hele dagen buiten, zoon geniet zich suf. Vanochtend heb ik 2 zwangerschapstesten gedaan om het ‘hook effect’ te testen. Daar las ik in het begin van deze zwangerschap iets over, dat als je hcg heel hoog is je zwangerschapstest lichter uitvalt, en je dan je urine moet verdunnen met water om een donkerdere streep te krijgen en dat leek me echt onzin maar ik dacht: ik ga het uittesten als m’n hcg heel hoog is...
En zie: bovenste is onverdund, onderste verdund. Hoe apart haha.

https://www.mupload.nl/img/09khmy.jpeg

Nou dat was woensdag experimentendag bij lux haha.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lasvegas-84 schreef:
08-04-2020 08:17
Leolux, ik kan je niet pm-en, je hebt die functie uitstaan.
Ik doe je een pb met mijn naam zodat je mij op facebook kan vinden.
Wat grappig dat hook effect lux! Ik had er wel van gehoord. Maar blijkt dus echt zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oké ik voeg je toe!
Alle reacties Link kopieren
Nou de groep is er!
Zie dat Leolux mij ook beheerder heeft gemaakt, dus aangezien zij geen pm’s kan ontvangen, mogen degenen die bij de groep willen mij ook wel pm’en :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om weer te lezen over de goede echo’s!

En wat grappig van het hook effect. Ik had daar nog nooit van gehoord. Het verschil is echt duidelijk zichtbaar op de foto.

Hier was het even stil want nadat ik me wat zorgen maakte dat de misselijkheid weg was, heb ik me opnieuw zó beroerd gevoeld. Nu ik ook 11 weken ben gaat dat hier hopelijk ook afzakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoop het voor je! Hier is het wel echt weg inmiddels, heb alleen iets sneller honger tussendoor.

Heb je pm teruggestuurd trouwens, kan je niet 100% vinden op fb!
Alle reacties Link kopieren
Hier een goede termijn echo! Ik ben nu 25 oktober uitgerekend. Ze kon het niet heel goed meten, en dacht eerst nog 2 dagen eerder, maar ik zei dat dat heel bijzonder zou zijn omdat toen mijn ovulatie testen nog helemaal wit waren dus dat dat me sterk leek. Toen heeft ze er 25 oktober van gemaakt.

Nu pas na het paasweekend bloedprikken voor de nipt, dat kon vandaag en morgen niet meer vanwege de openingstijden van de laboratoria en houdbaarheid van bloed ofzo.

En las Vegas ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Heb niks ontvangen, Zuid! Wil je nog een keer proberen?

Fijn dat je echo goed was!
Lasvegas, bedankt voor je uitleg over de suikertest. En wat een verhaal inderdaad. Fijn dat het toch goed is gekomen bij je dochter. Ik ga je een pb sturen.

Lux, lekker hè om je weer wat beter te voelen. Hier nu helemaal klachtenvrij, voel me top. Dat heeft weer als nadeel dat ik ga twijfelen of alles wel goed gaat daarbinnen, haha.

Roos, hopelijk ga jij je ook snel beter voelen! Lijkt me naar om zo misselijk te zijn.

Zuid, gefeliciteerd met je goede echo!

Vanmorgen gebeld over de uitslag van de NIPT, alles was goed! Fijn en snel ook, na vijf dagen al.
Alle reacties Link kopieren
@zuid wat mooi dat alles er goed uit zag op de termijnecho :heart:

@daneli fijn dat jullie de nipt zo snel binnen hadden en alles goed is!

Facebook heb ik (nog) geen behoefte aan nu. Wie weet sluit ik wat later aan!

Fijn dat bij veel van jullie de klachten al wat afnemen! Dat geeft mij hoop, haha. Dit was voor mij namelijk juist de slechtste week tot nu, sinds een paar dagen ben ik de hele dag door misselijk en heb ik steeds hoofdpijn :sick: Ik kan wel gewoon eten gelukkig. Hoop dat dit m'n piek was en het binnen een paar weken weer wegtrekt.

Zijn er hier mensen die leidinggevende/collega's al hebben ingelicht? Ben heel benieuwd hoe dat ging. Ben er zelf wel een beetje zenuwachtig voor.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:22
16.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik mocht vandaag ook weer voor echo en deze baby gaat nu al zijn/haar grote broer achterna, loopt inmiddels 4 dagen voor op de groei ;-D en hartslag van 170/min.

Nekplooi mooi dun, alles aangelegd, ze kan ‘t nog niet 100% zeker zeggen met deze termijn, maar lijkt erop geen hazenlip, iig 3 vaten in de navelstreng, 2 mooie gelijke hersenhelften en onder voorbehoud goed aangelegd diafragma. Maag en blaas waren goed, alle ledematen goed aangelegd en normaal dus ze verwacht niks van de NIPT.

Heel fijn dat ze bij de vk zo uitgebreid kijken, deden ze bij zoon ook. Bij de fert arts is het toch meer ‘oké hartje klopt, CRL goed, gefeliciteerd, toedeloe.’ Maar goed, ieder zo z’n specialiteit. Ik vind het super fijn aan deze praktijk dat zij verloskundigen hebben die ook structurele echo’s kunnen maken, straks ook m’n 20 weken echo gewoon bij haar.
Was ook een hele normale afspraak, lekker zitten babbelen over wat zij vroeger deed en mijn studie enzo, haha.

@Zuid: fijn dat jij ook een goede echo had! Ik ga ook na het paasweekend prikken voor de NIPT.

@Daneli: fijn dat de NIPT goed was en dat je je weer fit voelt, idd echt een verademing!

@Ollie: hopelijk trekt het gauw weg nu. Qua werk: ik moet solliciteren nu, da’s helemaal handig in de combi crisis + zwanger, not :nut: nouja als het moet redden we het wel een paar extra maandjes op man’s salaris maar mehh.. niet ideaal.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ollie, Wat rot dat je nog zo beroerd bent. Hopelijk neemt het inderdaad snel af. Mijn leidinggevende heb ik al vroeg over de zwangerschap verteld. Ik werk in het onderwijs dus hier is ook niet makkelijk dat ik er straks een half jaar uit lig. Desondanks reageerde mijn lg heel betrokken en enthousiast. Het is ook echt een fijne man. Veel succes met vertellen!

Lux, super zo'n goede termijnecho. Bij mijn verloskundige nemen ze ook echt de tijd om alles goed te bekijken, fijn hè.

Rustig hier! Misschien omdat er wat meer leven op de fb pagina is. Ik wens jullie allemaal heel fijne paasdagen, met volgend jaar een extra gezinslid aan het paasontbijt :flirting: en onze families weer om ons heen. Wij hebben er net een 10 km wandeling op zitten, heerlijk en we kwamen maar drie mensen tegen. Nu de rest van de dag lekker in de tuin. Ik voel nu (en eerder ook al wel) mijn baarmoeder lijkt het, het is niet pijnlijk. Zijn dat dan je banden?
Alle reacties Link kopieren
Gaat het al wat beter, Ollie?

@ Daneli: banden is vaak aan de zijkanten en richting liezen, kan soms flink steken.

Hier hebben we Pasen bij mijn ouders doorgebracht, maar tis jammer dat we vandaag niet even echt wat konden ondernemen.

Ik heb best wat moodswings rondom alles met Corona, de ene dag vind ik het allemaal best, de andere dag voel ik me compleet opgesloten en voelt het uitzichtloos.

Ik heb woensdag de intake (telefonisch) met m’n verloskundige, daarna denk ik bloed prikken en afspraken maken voor de combitest.
Alle reacties Link kopieren
Zit er over te twijfelen om een doppler te kopen, om 1x per week het hartje te luisteren.

Las Vegas, goede intake gewenst vandaag! Heb je je verloskundige al gesproken, of wordt dit ook meteen de eerste keer?

Daneli Fijn, zo'n leidinggevende! Die van mij was ook heel blij voor mij. Ondanks dat het voor werk niet goed uitkomt. Maar daarom vond hij het ook fijn dat ik het hem op tijd vertel. Ik wil het m'n collega's nog niet vertellen en hij heeft beloofd het geheim te houden tot ik er klaar voor ben.

Lux wat bijzonder zeg, en ook leuk om mee te maken! En fijn dat alles er voor nu mooi uit zag. Ik las ergens dat er ontwikkelingen zijn om in de toekomst met 13/14 weken al structurele echo's te gaan doen, omdat er dan ook al veel dingen te zien zijn die met 20 weken ook gezien worden.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:23
19.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze heeft ook al de termijnecho gemaakt, dus heb haar al ontmoet.

Fijn dat je je weer beter voelt! Heel herkenbaar, ik voel me soms ook echt 0 zwanger.
Doppler zou ik echt niet aanschaffen, dikke kans dat je het hartje een keertje niet zo snel vindt en dat levert heel veel paniek op..
Alle reacties Link kopieren
-
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:23
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Daneli: banden voel ik meer aan de zijkanten in m’n liezen een scheut bij van houding veranderen of niezen ofzo. Maar voel ook wel harde buiken af en toe, herken het alleen maar omdat ik het al eens heb gehad. Alsof er een soort ‘spanning’ onderin je buik zit. Niet pijnlijk, maar wel duidelijk anders.

@Ollie: deden ze al met de combinatietest, dan kreeg je een structurele 13w echo. Maar nu de NIPT er is krijg je die niet meer. Daarom fijn dat ze al even goed gekeken heeft, want het blijkt dat ze door de combinatietest niet meer te doen wel betrouwbare uitslagen te hebben op T13, T18 en T21, maar dat als er alleen een 10 en 20 weken echo worden gedaan er dan ook alleen met de 20 weken echo dingen gezien kunnen worden als een niet goed aangelegd middenrif en soms zelfs anencefalie. Wij weten nu tenminste al dat dat bij onze baby hoogstwaarschijnlijk niet aan de hand is. Scheelt toch weer. Maar daarom komt misschien de 13 weken echo terug, dan krijg je er in het vervolg dus 3 standaard aangeboden + NIPT.

@Doppler: dat zou ik niet doen idd, zonde van je geld. De helft van de mensen die hem heeft zit heel verliefd naar z’n eigen hartslag te luisteren :lol: of kan idd hartje niet vinden en dan is er dikke paniek. Mijn vk luistert zelfs met haar €300 apparaat niet voor de 14 weken omdat het haar dan soms ook nog niet lukt.
Bovendien: ik voelde zoon vanaf 15 weken sporadisch en vanaf 19-20 weken dagelijks, dus dan heb je er eigenlijk niks aan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens!
Mijn intake was superfijn! Verloskundige ziet in de praktijk juist vaak dat wanneer je zo’n milde vorm van diabetes had als ik, het helemaal niet terugkomt. Dus ik heb hoop nu!

En wij gaan dus voor de combitest en krijgen die structurele echo wel. Ik ken 1 verhaal van een goede nipt, maar kind bleek geen goed aangelegde schedel te hebben met 20 weken. Dat had je dus idd kunnen zien met 13 weken, dus gewoon heel erg zonde (want niet levensvatbaar).

Verloskundige moest even zoeken hoe ze hem ook alweer aan moest vragen, want niemand koos er meer voor de laatste tijd haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven