UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschapskleding
Zal ik de komende tijd nog niet nodig hebben, ik draag veelal jurkjes en leggings met stretch, in veel kleding van mij zit nog wel wat ruimte. Denk dat ik bij 7 maand zwangerschap wel kleding nodig ga hebben.
Ik draag momenteel alleen maar van die zachte sporttopjes in plaats van bh's want mijn borsten zijn mega gevoelig.

Jongen of meisje
Ik heb werkelijk geen idee, dit is mijn eerste kindje. Mijn moeder zei dat ik een zoontje krijg. Ik heb geen voorgevoel erover.

Onderzoek
Wij gaan de Nipt laten testen omdat we beide boven de 35 jaar zijn.

Vertellen aan anderen
Mijn ouders en zijn ouders hebben we het verteld op de dag van de test, de beste vrienden in de week erna en sommige collega's weten er ook van i.vm. coronagedoe. We doen het niet op een leuke speciale manier ofzo, gewoon vertellen dat ik zwanger ben en dat we heel blij zijn.
verwijderd - fout ingelogd!
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik stond blijkbaar nog op het algemene account ingelogd nadat ik gisteren de tabel had aangepast, haha!

Vandaag mijn verloskundige weer gesproken. Mijn zwangerschapstraject (en erna) wordt dus best wel medisch ivm medicatie.

Roos gefeliciteerd en welkom! Wat fijn om te horen dat je er steeds meer op gaat vertrouwen.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:18
49.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mindsey jeaahh ook goede echo! Hoe ver ben je nu?
Ja bizar nog paar dagen en ik ben eerste termijn voorbij
Gudrun ohhh wat fijn ! Heerlijk hè die beelden
Lux “met kind tussen m’n benen de parkeerplaats af” :HA:
Ollie ohhh wat heerlijk een spontane echo :) goed zeg!
Op zich wel fijn dat plaatselijke vk nog steeds in beeld zijn?

Gevoel jongen of meisje: ik zit meestal verkeerd qua geslacht haha!
Ik denk een meisje, man denkt een jongen, het zal wel een jongen zijn haha!
Chinese kalender zegt ook jongen
Kleding van zolder gehaald! Och wat zit dat toch heerlijk. bij de h&m gehaald. Ze hadden in 2018 ook collectie met maat 34 dus misschien is dat wat Zuid
Onderzoek wij doen geen nipt, omdat de uitslagen zo vaag zijn en we alleen in geval van niet met het leven verenigbaar zouden afbreken. En dat ze vaak wel kunnen zien met termijnecho de nekplooi e.d.
Vertellen nog even aan het denken hoe vertellen
Medisch deze week wordt zwangerschap besproken door gynaecologen i.v.m. Vroeggeboorte. Volgende week wel al afspraak voor baarmoederhalsmondmeting ook voortkomend uit vroeggeboorte. Deze kan te kort zijn of te zwak, en dan plaatsen ze bandje.... afwachten maar
Alle reacties Link kopieren
@Roos: welkom en gefeliciteerd!

@Ollie: wat jammer dat je zo medisch wordt als je dat niet wil. Maar voordeel is dat je bij de gyn bij elke controle een echo krijgt, want ze hebben geen doppler meestal, dus da’s elke keer baby kijken voor jou ;)

@Okkie: tja bij zoon ging ik tussen 20u en 22u van 4cm naar VO, dus ik beval oprecht snel :P ik hoor het ze nog zo zeggen... ‘gemiddeld 1 cm per uur’. Right. :hihi:
Cervixmeting heb ik vorige keer ook gehad, toen werd gevraagd of ik meedeed met een onderzoek daarnaar. Maar bij mij was dat prima dus nooit progesteron gekregen (dat was wat ze aan het uitzoeken waren).

@Hier: vandaag met behulp van mijn trouwe sidekick (aka zoon) de tuin lenteklaar gemaakt. Man man man wat heb ik toch een hekel aan tuinieren :nut: maar uit milieuoverwegingen heb ik toch een heuse tuin en geen tegelparadijs (en als alles bloeit en groeit en de bijtjes rondzoemen geniet ik daar ook wel van maar pfffff daar moet je wel een hoop aandacht en toewijding voor geven aan die tuin :P ). Dus heb gesnoeid, gewied, geschoffeld, terrassen schoongebezemd en gespoten, tuinmeubelen schoongemaakt en het gras aangeharkt. Moet alleen nog even bedenken wat ik aan moet met het gras want het zit weer vol kuilen en gaten omdat we telkens een mol hebben. Denk dat ik het maar gewoon weer ga proberen in te zaaien. Weet het anders ook niet. Maar het wordt zo’n modderige bende elke keer door dat rotbeest.

Nu gesloopt maar man maakt tajine met pompoen en feta dus ga zo lekker aan tafel en dan met de beentjes omhoog :)

Fijne avond!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Okkie wat een spannende afspraak volgende week! Ik hoop voor je dat een bandje niet nodig zal zijn. Maar ja, zo wel dan is het toch fijn dat dat kan.

Lux ooooh wat balen van die mol! Dit weekend wordt het warm weer hoorde ik, dus hopelijk kan je dan lekker genieten van je opgeknapte tuin :daisy:
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:19
67.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha ja daarom wilde ik het nu ook doen.

‘t Is ook een gekke tijd om zwanger te zijn. Maar er komt ook een dag dat het allemaal weer meer normaal wordt en hopelijk bevallen wij in die relatieve rust :)
Maar het klopt wel dat je het leven met een kind niet echt kunt plannen. Althans, alleen de onbelangrijke dingen kun je enigszins plannen :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips qua zwangerschap broeken, ik ga op goed geluk maar wat bestellen en dan terugsturen als het niet past :bonk:

Spannend okkie, hopelijk is een bandje niet nodig idd.

Ollie-Ollie dat gevoel van dat het je overkomt heb ik ook heel erg nu, vooral omdat je vaste ritmes door Corona ook nog eens wegvallen. Maargoed, is inderdaad zoals je zegt een goede voorbereiding als de kleine er straks is :)

Wij gaan dit weekend aan de tuin, ik heb een klein kruidentuintje van ongeveer 1 bij 1 meter en dat is nogal verrommelt het afgelopen jaar. Ik ga het nu grondig aanpakken en er een mini moestuin van maken :daisy:
Heb een app gevonden waarmee je zelfs zonder groene vingers zou moeten kunnen slagen :) vrijdag de spulletjes ophalen op het verkooppunt, en dan mooi aan de slag :)
Alle reacties Link kopieren
Denk je wel aan handschoenen, Zuid? ;) waarschijnlijk wel want iedereen die ik ken doet dat standaard, maar ik ben echt een vieze tuinierder haha, ik hou echt van lekker met m’n vingers in de aarde. Dus ik baal altijd enorm van tuinieren tijdens de zwangerschap :sigh:
Achja. Voor het goede doel.

Broeken moet je gewoon uitproberen idd.

Nou ik lig met de beentjes omhoog nadat ik nog een kleine kernramp van de combinatie peuter en couscous heb bezworen :nut:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje niet gereageerd. Helaas blijft de misselijkheid aanwezig. De helft van de week lig ik de hele dag in bed en de andere helft kan ik gelukkig in de middag wat doen met mijn dochter. Deze corona crisis maakt het niet makkelijker, doordat er nu geen opvang en schoonmaker is. Gelukkig passen mijn ouders wel 2 dagen op. Anders is het echt niet te doen want mijn vriend moet ook thuiswerken en op onze dochter passen. Vandaag belde mijn werk dat ik echt weer moet opbouwen ook al werk ik 1 uurtje per dag. Ik snap het wel. Maar ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen. Mijn energielevel is echt beneden peil. Het huishouden loopt al zwaar achter en ik wil ook graag een beetje mijn vriend af en toe kunnen ontlasten.

Dinsdag de echo. Zin in! En dit weekend videobellen met vriendinnen en ik denk dat ik het ze dan ga vertellen. Vrienden hebben we het deze week al verteld. Leuk om te vertellen, maar in het echt is toch wat leuker.

Nipt Nipt gaan we dit keer wel doen, maar zonder nevenbevindingen.

Kleding Mijn buik lijkt echt al een beetje dikker. Geen idee of dat nu al kan. Mijn broeken pas ik nog. Al moet ik zeggen dat ik vooral mijn jogging broek aan heb.
Alle reacties Link kopieren
appelgroen wat rot dat je je zo naar voelt! Lijkt me extra zwaar in deze tijd inderdaad. Had je je werk al verteld van je zwangerschap? Als je hun opmerkingen wbt opbouwen als druk/dwingend ervaart hoef je dat niet te accepteren, hoor. Als zij iets van je vragen wat jij niet kan, dan is dat een goed moment om een gesprek met een bedrijfsarts te organiseren.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:20
62.19% gewijzigd
Achternaamis hier geen ding. We zijn getrouwd en ik heb mijn man zijn naam aangenomen

Hormonen nee hoor, echt geen last van. :roll:
Man zat 2 dagen terug vla op de bank te eten, als een geit.... Vond ik. En het naaide me zo ontzettend op. Toen ik hij zijn vla in de keuken gaan opeten. :rofl:

Nipt/combinatietest vinden we niet nodig. Dus die doen we ook niet. Bij zoon ook niet gedaan.

Buik wordt hier ook groter en ronder, maar dat zijn voornamelijk nog mijn darmen.

Appelgroen wat naar dat je zo ziek bent. Knuffel :hug:

Hier gaat het op en af. Nu erg emotioneel omdat het bedrijf van man wil dat hij 4 weken aan boord is ipv 2 weken vanwege de corona en ze zo minder ploegenwissels hebben. In normale omstandigheden had ik het niet heel erg gevonden voor een keer, maar nu zwanger wel.
En ik ben moe moe moe. Ik slaap 's nachts slecht en heb de meest bizarre (seks)dromen. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
02-04-2020 18:05
Hormonen nee hoor, echt geen last van. :roll:
Man zat 2 dagen terug vla op de bank te eten, als een geit.... Vond ik. En het naaide me zo ontzettend op. Toen ik hij zijn vla in de keuken gaan opeten. :rofl:

Hahahaha! Tijdens mijn dramadag ging ik boos douchen. De tandenborstel van mijn vriend lag op het plankje in de douche en die kon ik gewoon niet aanzien. Dus ik heb heel boos/kinderachtig die tandenborstel door de badkamer gesmeten. Verder ben ik wel een volwassen dertiger, hoor :$
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! Heerlijk ollie. Ik liet pas m’n tandenborstel vallen tijdens tandenpoetsen, ik heb een half uur slap gelegen van het lachen, omdat ik zo’n beteuterd gezicht trok in de spiegel. Tranen met tuiten. Manlief snapte er niets van , wat alleen maar zorgde voor nieuwe lachstuip. Niks geen last van hormonen ook

Leolux lijkt me ook echt naar, daar mag je ook best tegenop zien
Appelgroen jeetje hee wat ruk! Bedrijfsarts erbij halen, dat mogen ze niet zomaar van je eisen. Ziek is ziek, of dat nu van zwangerschap is of van een virus.

Ook hier is de achternaam al oprgelost, getrouwd en zijn achternaam aangenomen. Vind ook veel mooiere achternaam dan m’n meisjesnaam haha!
Alle reacties Link kopieren
@Appel: oh da’s lastig zeg. Maar als je te ziek bent om te werken ben je te ziek idd. Herkenbaar dat de peuter je veel energie kost. Hier afgelopen 2 dagen ook weer heel veel misselijk, moe en hoofdpijn en pfffff wat vind ik het dan moeilijk om peuter bezig te houden. Mijn man doet dan dus én werk én een beetje peuter én het merendeel van het huishouden. Voel ik me ook lullig over, maar hij zegt dan: ‘maar jij bent ons nieuwe kind aan het maken, dus dat is wel het minste dat ik kan doen.’ Dus ik geloof niet dat ze het erg vinden.

@Buik: hier ook duidelijk dikker, want de schoonmaakster vroeg me van de week of ik zwanger was O_O dat gaat niet goedkomen mensen :P vrees wel dat het voornamelijk darm is, al kan ik mijn fundus voelen inmiddels, dus die is echt wel wat opgeschoven.

@Hormonen: niet zoveel last van, wilde ik zeggen. ‘Toch, man?’ vroeg ik voor de zekerheid (hij zit naast me). ‘Pfffuhhh’ zegt ie. Dus misschien toch wel :P heb iig nu al last van pregnancy brain want heb m’n telefoon alweer in de koelkast teruggevonden. Maar eigenlijk is dat na zoon ook nooit meer echt helemaal overgegaan :P

@Naam: ik gebruik ook man’s naam, maar man heeft nu eenmaal een prachtige achternaam, zonder dat die moeilijk te spellen is ofzo. Had hij iets als ‘de Jong’, ‘Bakker’ of ‘de Groot’ geheten, dan hadden de kinderen mijn achternaam - die ook mooi en niet 13 in een dozijn is - gekregen, maar mijn achternaam is niet handig; zelfs na 6 jaar op hetzelfde gymnasium presteerden ze het nog hem verkeerd te spellen op mijn diploma. Dus vandaar. Ik vind man’s naam zelf dus ook veel makkelijker en gebruik hem ook professioneel. Scheelt zoveel.

@Hier: morgen echo, ben nog niet echt zenuwachtig, heb wel vertrouwen dat het goed zit. Maar heb wel veel zin om de baby te zien. Vooral omdat je weet dat het met ruim 10 weken echt al een rondzwemmend mensje is :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Oh en @Leo: pfff dat lijkt me zwaar als je man zo lang weg moet. Lastig hoor. Heb je back up?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Even weinig energie om uitgebreid te reageren, maar veel geluk bij de echo's morgen! :rose:
Alle reacties Link kopieren
lux Haha ik moest hardop Lachen om je mobiel en valt wel mee met de hormonen.
Veel plezier morgen met echo!
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
02-04-2020 20:32
Even weinig energie om uitgebreid te reageren, maar veel geluk bij de echo's morgen! :rose:
Daar sluit ik me bij aan!

En @ Lux: ik moet wel lachen om je naamvoorbeelden, want zo’n man heb ik nou net wel. Zeg wel eens dat zijn achternaam zijn enige nadeel is.. Dochter heet overigens wel ook zo, want mijn achternaam is niet veel mooier (wel unieker) en we hadden geen zin om overal uit te moeten leggen dat het niet mans naam, maar mijn naam was.
Veel geluk met de echo's vandaag! :heart:
Ik heb de mijne aankomende dinsdag.

Lux weinig back up helaas. Maar heb wel een hele lieve vriendin die altijd voor me klaar staat en me helpt waar nodig. :heart:
Schoonmoeder kan ik ook altijd bellen.
Ha allemaal, wij hebben van de week een goede termijnecho gehad. Zo fijn! Ik had niet verwacht dat je echt al een mensje zou kunnen zien met armpjes en beentjes, druk spartelend. We hebben het nieuws daarna gedeeld met familie, vrienden en collega’s. Iedereen is onwijs enthousiast, zo leuk!

Kwalen; emotioneel voel ik mij top, fysiek helaas minder. Mijn darmen zijn volledig verstopt. Heb inmiddels Macrogol via de huisarts maar het doet nog niets. Ik lig ’s nachts wakker van de buikkramp, hierdoor voel ik me overdag ook een krant. Denk dat ik mij een ander mens voel als ik eindelijk naar de wc ben geweest.

Buik/kleding; vanwege bovenstaande dus echt een opgeblazen buik. Ziet er niet uit. Qua gewicht juist zelfs iets afgevallen. Eten gaat lastig door de buikpijn. Ik heb wel al wat positiekleding besteld online. Ik hou wel van shoppen maar heb de afgelopen jaren amper iets gekocht. Nu vond ik het een mooi excuus.

Hormonen; hilarisch jullie verhalen. Ik heb er volgens mij niet zo’n last van. Ben wel meer prikkelbaar, maar dat komt volgens mij meer door de vermoeidheid.

Naam; de meesten van jullie gebruiken dus de naam van je man. Wij zijn wel getrouwd maar ik gebruik mijn eigen naam. Kindje zal achternaam van man krijgen, ik heet dan dus anders. Ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren. Hoop niet dat veel mensen denken dat we gescheiden zijn ofzo.

NIPT; doen wij wel, met nevenbevinden. Ik ga er vandaag voor bloedprikken. Alleen niet echt prettig om nu naar een ziekenhuis te moeten. Ik ga er maar vanuit dat ze goede voorzorgsmaatregelen treffen.

Lux, heel veel plezier met de echo vandaag.

Leolux, dat is zeker pittig als je man zo lang van huis is. Ik ben zo blij met die van mij nu, en we hebben niet eens nog een kindje rondlopen. Valt er niet wat te regelen met zijn werkgever nu jij zwanger bent?

Appelgroen, wat rot zeg dat je nog zo ziek bent. Daar valt mijn geklaag van hierboven bij in het niet. Veel beterschap en ik hoop dat je werk wat coulanter wil zijn. Veel plezier met de echo dinsdag! En met het bellen met vriendinnen.

Zuid, heerlijk in de tuin. Wij hebben een klein tuintje, was helemaal betegeld maar elk jaar halen we meer tegels eruit en wordt het groener. Nu zoveel vogeltjes, genieten!

Ollie, je klinkt inmiddels weer wat positiever. Het blijft natuurlijk spannend als je medisch bent. Gefeliciteerd met je mooie echo :heart:

Okkie, spannend volgende week. Tot nu toe ga je gelukkig gestaag vooruit in deze zwangerschap.

Roos, Bloempje, Gudrun, Mindsey, Principessa, gefeliciteerd met de goede echo’s! Mooi nieuws :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@Daneli: wat fijn, een goede echo!

@LV: haha nja wij hadden de keuze tussen 2 unieke achternamen dus we hadden het ook makkelijk ;-D

@Hier: zwaaiend kindje op de echo (uiteraard precies doodstil gaan liggen toen ik de camera erbij ging pakken ;-D ) en hartje gehoord... ik ben verliefd :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Over de achternamen. Wij gebruiken de achternaam van vriend. Mijn naam is wel unieker, maar heel lang geleden hebben ze de fout gemaakt om de naam met ij ipv y te schrijven. Daardoor spreek iedereen de naam verkeerd uit en het staat lelijk. Dus was het praktischer om vriends naam te kiezen, al is het wel een saaie veel voorkomende achternaam.
Mijn zwager en schoonzus hadden een leuke manier om de achternaam te kiezen. Wanneer het een meisje werd werd het zijn naam en bij een jongen haar naam.
Alle reacties Link kopieren
Zoooo die gek die om 5:15 de tabel heeft aangepast ben ik :lol: omdat ik elke nacht wakker lig van 4-6. Fijne zwangerschapskwaal is dat toch :nut:
Maar dacht: maak mezelf eens nuttig. Als mensen die niet weten hoe ze zelf de tabel moeten aanpassen nog wijzigingen/aanvullingen hebben moeten jullie het maar laten weten, dit is wat ik zo gauw terug kon vinden.

Heb ook maar meteen een schattig herfstpakje maatje 50 voor ukkie besteld, voor de rest wordt het pas na de 20w echo als we het geslacht weten, en moet eerst ook uitzoeken wat nog bruikbaar is van zoon. Maar vond dit zo schattig dat ik vast mocht van mezelf.

Nou hopen maar dat ik gauw weer in slaap val :sigh:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux zwaar irritant om midden in de nacht wakker te zijn. Je bent druk bezig geweest zie ik :) Iig bedankt voor het aanpassen van de tabel. Wat heb je besteld?
En nog gefeliciteerd met de goede echo! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven