UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden. K ben een tijdje stil geweest want lag er nog best wel af. Soms een wat betere dag, maar vooral veel hoofdpijn, misselijk en overgeven. Gelukkig lijkt het nu iets beter te worden, dus fingers crossed. Zondag 12 weken!

Het is hier wat stiller, dus waarschijnlijk zijn er veel naar facebook vertrokken :). Ik ben een tijdje geleden uitgelogd bij facebook en dat bevalt me goed, dus dat gaat hem voor mij niet worden.
Merk ook dat ik niet altijd de energie heb om te reageren. Zal af en toe nog wel eens meelezen! En wens jullie allemaal een hele mooie zwangerschap en hele lieve relaxte babies ;-D!
Alle reacties Link kopieren
Als je wel actiever wilt worden, vind ik het ook een idee om een appgroepje te maken als je dat wel zou willen?

Mijn ervaring is -ook met meelezen- dat dit soort topics daar uiteindelijk bijna allemaal in eindigen.

Fijn dat het ietsje beter gaat, hopelijk zet het door!
Alle reacties Link kopieren
Appelgroen, je hebt pb!
Alle reacties Link kopieren
Mindsey, fijn om te lezen dat je je wat beter voelt! Ik begin ook te merken dat ik wat minder behoefte heb om hier te schrijven, misschien omdat het nieuwe er vanaf is en veel mensen in de omgeving er vanaf weten? Las Vegas, als ik op een gegeven moment toch aan wil sluiten bij de facebook kan ik jou pb'en, he?

Ik begin trouwens al best een beetje een zichtbaar buikje te krijgen! Vind ik wel leuk, haha. Kan m'n broeken met lage sluiting ook al niet meer aan, hoge broeken nog wel. Nog steeds aan het thuiswerken dus ik loop elke dag lekker in leggings.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker! En fb is heel gezellig, zoveel leuker met foto’s!

En heerlijk leggings idd!
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes!

Ik heb al 2 jaar geen Facebook meer.

Ik heb niet meer gereageerd omdat ik met mijn dochter in het ziekenhuis zit. Ze was te veel afgevallen door reflux.. het gaat gelukkig een stuk beter. We moeten nog wel even blijven.

Ik heb vanavond een echo en ik ben benieuwd of we al iets kunnen zien qua geslacht. Morgen 15 weken :-D
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
22-04-2020 19:08
Ja zeker! En fb is heel gezellig, zoveel leuker met foto’s!

En heerlijk leggings idd!
Ik hou hem ook in gedachten :). Lijkt me aan de ene kant heel leuk, aan de andere kant merk ik dat ik (groeps)appjes van vriendinnen al niet altijd bij hou en ook de behoefte heb om een beetje 'naar binnen te keren'. Dus voorlopig laat ik hem even gaan. Updates hier lees ik natuurlijk wel heel graag haha!

Wij hadden gisteren (bij 12+4) de - nu écht - laatste echo in het ziekenhuis! Toch nog even een check omdat de vorige keer (bij 10+4) het buikje nog niet helemaal dicht was. Op zich niet zorgwekkend (dat hoeft pas bij 12 weken), maar omdat ze overdragen aan de verloskundige wilden ze het toch even checken. Eigenlijk ook wel een cadeau zo'n extra echo in deze tijden ;-D. Ik voelde me de afgelopen twee weken wel rustig en vol vertrouwen, gisteren wel weer even nerveus natuurlijk.

En alles was goed! <3 Goed gegroeid, het buikje mooi! Zo bijzonder weer.
Kreeg meteen ook de NIPT resultaten terug en die waren ook goed! Wat een dag :sun: :sun: :sun:

Dus nu begint een nieuwe fase in de zwangerschap! Van wat meer achteroverleunen en genieten hopelijk :-). Ik voel me nu ook echt beter, meer energie en alsof er een bepaalde 'mist' is opgetrokken, heel fijn. Dit weekend gaan we lekker samen naar Friesland in een hutje met veel ruimte, heerlijk even een change of scenery. Het voelt zo goed allemaal. Ook nog spannend natuurlijk, maar vooral heel gelukkig en dankbaar dat het deze keer zo mag gaan en ik nu deze kant van zwangerschap mag meemaken. :heart: :heart:

Principessa Wat heftig zeg, hoe lang zijn jullie al in het ziekenhuis? Fijn dat het iets beter gaat met je dochter. Hoe gaat het met jou?
En spannend van het geslacht!

Ik zou ook 11 mei een geslachtsecho hebben, maar die gaat denk ik nog niet door (pretecho).
Iemand van jullie vaardig met de NUB theorie? :-D Speculatie is welkom! Het maakt ons overigens niet uit hoor , wel een voorgevoel ;-)

Linkje naar de echo van gisteren!
https://imgur.com/a/vgpY5Ae
Alle reacties Link kopieren
Principessa wat sneu dat je dochter zo ziek is (geweest). Fijn dat het nu de goede kan op gaat, ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te blijven. Ben heel erg benieuwd hoe je echo was gisteren! Is een echo met die termijn (15 wk) standaard in Italië?

Mindsey Zo hee, wat een mooi duidelijk beeld! Heel erg fijn dat alle uitslagen goed waren. Kunnen jullie extra ontspannen op jullie weekend weg, veel plezier!

Hier neemt de ergste vermoeidheid ook af gelukkig! Heb echt een paar weken letterlijk niks ander gedaan dan werken, hond uitlaten en op bed liggen, haha. Komende week ben ik een weekje vrij dus nu ik weer wat energie heb kan ik die lekker gebruiken voor wat klusjes, dagje fietsen etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dat je je beter voelt, Mindsey! Geniet van Friesland!

Hier ervaring met de nub, maar hij staat helaas niet op jouw echo :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws Mindsey! Geniet van je weekend!

Ook hier los van de zwangerschap minder moe en gaar. Het bed hier in ziekenhuis is verschrikkelijk dus dat is nu het probleem.

We mochten eigenlijk naar huis maar nu heeft ze diarree te pakken. Dus toch nog even blijven.

Hier in Italië heb je geen verloskundige en ik ga dus naar de gynaecoloog elke 4 weken. Hij doet altijd een echo. Maar goed ook want je betaalt elk bezoek zelf. De bevalling is in het ziekenhuis dus gratis. En meisjes het is een jongen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
24-04-2020 10:20
Wat heerlijk dat je je beter voelt, Mindsey! Geniet van Friesland!

Hier ervaring met de nub, maar hij staat helaas niet op jouw echo :mrgreen:
Hahaha dat begreep ik ook al in een ander topic :mrgreen: duidelijk geen kenner.

Gelukkig heb ik er nog één! Benieuwd wat je ziet!

Nub poging 2
https://imgur.com/a/yOnBguH
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
24-04-2020 10:40
Wat een goed nieuws Mindsey! Geniet van je weekend!

Ook hier los van de zwangerschap minder moe en gaar. Het bed hier in ziekenhuis is verschrikkelijk dus dat is nu het probleem.

We mochten eigenlijk naar huis maar nu heeft ze diarree te pakken. Dus toch nog even blijven.

Hier in Italië heb je geen verloskundige en ik ga dus naar de gynaecoloog elke 4 weken. Hij doet altijd een echo. Maar goed ook want je betaalt elk bezoek zelf. De bevalling is in het ziekenhuis dus gratis. En meisjes het is een jongen :cheer2:

Allereerst maar eens een flinke :cheer2: :cheer2: :cheer2: voor het goede nieuws! Gefeliciteerd met je ZOON Principessa!!! Hoe voelt dat?

En verder hartstikke rottig. Een zwangerschap kan al zwaar zijn, maar dan ook nog een slecht bed en zorgen over je meisje. Niet fijn. Hoop dat jullie snel naar huis mogen en bij kunnen komen.

Hoe gaat het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
24-04-2020 10:53
Hahaha dat begreep ik ook al in een ander topic :mrgreen: duidelijk geen kenner.

Gelukkig heb ik er nog één! Benieuwd wat je ziet!

Nub poging 2
https://imgur.com/a/yOnBguH
Als dat wel de nub is, staat ie niet zo vlak als dat hij bij mijn dochter stond in m’n eerste zwangerschap, dus zou neigen naar jongen. Maar tis geen hele grote hoek, dus lastig..

@ Principessa: ahh leuk hoor! Zelf ook voorkeur voor een jongen?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om van jullie te lezen, dat we in dezelfde fase ongeveer zitten maakt het heel herkenbaar voor me vind ik, zeker ook omdat dit onze eerste is.
Bij mij/ons is alles goed, we hadden de Nipt laten doen en die was helemaal in orde dus dat stelt wel gerust.
Ik merk dat ik weer meer energie krijg. Gelukkig maar, straks weer werken over 2 weken omdat ik in het basisonderwijs werk.
Buikje begint een beetje te komen, jeans zit niet meer lekker bij het zitten haha.
Mensen om ons heen beginnen nu babyspullen aan te bieden die ze nog op zolder hadden, dat is wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
24-04-2020 14:18
Als dat wel de nub is, staat ie niet zo vlak als dat hij bij mijn dochter stond in m’n eerste zwangerschap, dus zou neigen naar jongen. Maar tis geen hele grote hoek, dus lastig..

@ Principessa: ahh leuk hoor! Zelf ook voorkeur voor een jongen?
Is dat de nub though? Ik twijfel.

@Principessa: oh wat leuk een zoontje erbij! Gefeliciteerd! En wat rot van je dochter, gelukkig gaat het weer beter!

@Mindsey: fijn dat je zo geniet! Ik durf op basis van jouw echo’s geen geslacht te gokken, sorry :P

@Gudrun: fijn, die goede uitslag van de NIPT! En ook fijn dat de energie begint terug te komen. Dat merk ik deze week ook eindelijk, al ben ik ‘s avonds nog steeds wel moe. Vandaag met m’n zoontje, moeder en broertje naar de stad gewandeld en wat lekker brood gehaald bij de bakker, kaas bij de kaaswinkel, groenten en fruit bij de groentenman. Zoon had binnen een mum van tijd een pain au chocolat weggewerkt en scoorde bij de bakker ook nog 2 koekjes en 4 plakjes kaas bij de kaasboer :hihi:
Toen teruggewandeld, geluncht en nog wat extra boodschappen gehaald en thuis een hartige taart gebakken voor het avondeten met zoon, en normaal zou ik dat qua energie allemaal prima trekken maar nu ben ik redelijk gesloopt om eerlijk te zijn ;-D

@Hier: ook alles goed. Inmiddels ruim 13 weken en afgelopen woensdag pas geprikt voor de NIPT dus dat is een beetje laat :whistle: kwam er maar niet aan toe. Achja eerlijk gezegd maak ik me 0 druk om de NIPT dus prima zo. Lichamelijk voel ik me wel goed en geniet eigenlijk wel van m’n zwangerschap. Ook heel blij dat de kdv’s weer open gaan binnenkort want zoon is niet meer te houden thuis, dus dat is wel goed voor hem ;)

Maar vooral gewoon lekker aan het genieten van het mooie weer. Ik heb nog een stukje worteltaart in de koelkast dus als ik de puinzooi bezworen heb ga ik denk ik met een kop thee en een stuk taart verder aan m’n serie :cheer: fijne avond allemaal!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde er ook aan, Lux!
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb je gisteren een pb van me gekregen Las Vegas!
Alle reacties Link kopieren
Heb je toegevoegd op fb!

@ Gudrun: nog niet op jou gereageerd, fijn een goede uitslag!! Heb je zin om weer te gaan werken of voelt het nog als een risico nemen?

Hier heb ik donderdag de echo van de combinatietest laten doen, was helemaal goed! En vandaag belde de vk me dat ook de berekening met mijn bloedwaarden niet beter kon. Voor alle syndromen hebben we een kans van <1:5000. Heerlijk begin van het weekend zo en ik merk dat ik nu echt kan beginnen met genieten en geloven dat er echt een baby komt!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, als die goede uitslagen van de screenings! :cheer:

Wij hebben inmiddels een leuke kraamverzorgende geregeld (zzp'er) en nog leuker: ik mag vanmiddag even langs om naar het hartje te luisteren! Vanochtend had ik mijn verloskundige aan de lijn voor een telefonische afspraak. Toen ik vertelde dat ik het zo onwerkelijk vind nu en uitkijk naar een teken van leven zei ze dat ik wel even langs mag komen. Hoop dat we het hartje vinden!

Lux hier valt het qua energie ook best nog tegen af en toe. Het is heel wisselend, soms voel ik me een dag "normaal" maar ook vaak nog moe. Ik ga sinds m'n zwangerschap ook altijd als eerste naar bed hier in huis, terwijl ik voorheen altijd een nachtuiltje was, haha. Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt dat de kdv's weer opengaan, voor je zoon maar ook voor jezelf.

Gudrun spannend, straks weer naar school! Liggen de plannen al helemaal klaar en heb je daar vertrouwen in? Ik werk zelf in het onderwijs (mbo) en ik zie eigenlijk best op tegen het terug opbouwen, lijkt me een pittige fase waarin nog steeds alles zo anders is. Gelukkig ben je in elk geval weer wat fitter idd!
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
24-04-2020 19:19
Is dat de nub though? Ik twijfel.

@Mindsey: fijn dat je zo geniet! Ik durf op basis van jouw echo’s geen geslacht te gokken, sorry :P
Haha snap ik hoor! En als de twee artsen in ons midden er niets van kunnen zeggen, accepteer ik maar gewoon dat er dus nog niets van te zeggen is haha. Ook helemaal prima, ik werd vorige week gewoon even overvallen door nieuwsgierigheid. :$ En zo fijn om even met de leuke aspecten van een zwangerschap bezig te zijn! :jump: Het dromen. Merk dat daar nu gelukkig wat meer ruimte voor komt, na weer een goede echo en NIPT uitslag vorige week :).

Wat fijn dat jij je ook goed voelt en aan het genieten bent van je zwangerschap! Heb je de NIPT resultaten al binnen? Ik was verbaasd hoe snel het ging (8 dagen). En heerlijk idd, ook voor je zoontje, dat straks het KDV weer open is. Lekker uitrazen haha, en jij wat meer tijd voor jezelf.

Oh mensen die energie die weer terugkomt, wat een feest! :yes: Ik voel me een ander mens. Heb opeens weer echt zin om te werken, lopen en zelfs af en toe seksen ;-D. Nu alweer moeilijk voor te stellen hoe gesloopt ik was en alles uit mijn tenen moest komen. Voel me ook zoveel blijer nu alles niet zo'n opgave is. En geniet eigenlijk ontzettend.
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas-84 schreef:
25-04-2020 19:16

Hier heb ik donderdag de echo van de combinatietest laten doen, was helemaal goed! En vandaag belde de vk me dat ook de berekening met mijn bloedwaarden niet beter kon. Voor alle syndromen hebben we een kans van <1:5000. Heerlijk begin van het weekend zo en ik merk dat ik nu echt kan beginnen met genieten en geloven dat er echt een baby komt!
Wat fijn dit LasVegas! Toch een opluchting. En ik herken dat het echt voelt alsof het nu allemaal wat echter wordt en je je meer kunt gaan verheugen. Leve het tweede trimester :).
Alle reacties Link kopieren
ollie-ollie schreef:
29-04-2020 09:56
Wat fijn, als die goede uitslagen van de screenings! :cheer:

Wij hebben inmiddels een leuke kraamverzorgende geregeld (zzp'er) en nog leuker: ik mag vanmiddag even langs om naar het hartje te luisteren! Vanochtend had ik mijn verloskundige aan de lijn voor een telefonische afspraak. Toen ik vertelde dat ik het zo onwerkelijk vind nu en uitkijk naar een teken van leven zei ze dat ik wel even langs mag komen. Hoop dat we het hartje vinden!
Wat fijn Ollie! Heb het even gemist denk ik waarom je nog geen echo/afspraak hebt gehad? Maar superleuk om vanmiddag even langs te gaan en het hartje te luisteren :heart: . En spannend natuurlijk. Hoop dat het een mooi moment wordt!
Alle reacties Link kopieren
mindsey schreef:
29-04-2020 13:40
Wat fijn Ollie! Heb het even gemist denk ik waarom je nog geen echo/afspraak hebt gehad? Maar superleuk om vanmiddag even langs te gaan en het hartje te luisteren :heart: . En spannend natuurlijk. Hoop dat het een mooi moment wordt!

Ik heb wel een termijnecho gehad, maar dat was al met 9 weken. Heel erg vroeg dus, baby was echt nog een boontje haha. Zonet was gelukkig heel duidelijk een hartje te horen en ook wat beweging/trapjes. Verder was ook alles goed, dus ik ben helemaal blij nu. :D Was wel heel fijn, voor mijn gevoel kan ik nu ook het spannende/onzekere van het eerste trimester wat achter me laten.

Wat fijn dat jij je alweer zoveel beter voelt!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:24
7.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah wat heerlijk! :heart: :heart: Gefeliciteerd! En zeker een mijlpaal, het genieten kan beginnen!

En herkenbaar die seksdromen :$ . Ik voelde me zowaar een beetje schuldig naar mijn vriend haha, lag ik in mijn droom lekker te seksen terwijl ik hem de afgelopen maanden zo verwaarloosd had ;-D. Maar inmiddels zijn we samen ook weer een beetje back on track haha!

K ga nu m'n eerste krachttraining thuis doen van mijn sportschool, speciaal voor zwangeren. Het heet "Mama fit" haha maar ben een beetje allergisch voor al die mama-namen, dus mijn vriend heeft het maar MILF-les genoemd :proud: :facepalm: .
Even weer die knop om om wat te gaan doen maar ben bij voorbaat al trots haha. Hoewel ik voorlopig zit te forummen :biggrin: .

Oh en.. ik ben uiteindelijk toch uitgerekend op 1 november. Wel bijzonder, want dat is ook mijn eigen verjaardag :heart: . Officieel hoor ik dus niet in de eind oktober-groep ;-D
Alle reacties Link kopieren
Fijn Ollie!!

@ Mindsey: haha dan lopen we gelijk! Hier ook 1 november dus! Erge was dat wij op vakantie vorige maand een filmpje voor de aankondiging hadden opgenomen en ik op het straks ‘oktober’ had geschreven... Dus tja, dat hebben we maar zo gelaten, al denkt iedereen waarschijnlijk nu heel oktober dat het wel heeel lang duurt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven