UD juli 2020

13-11-2019 09:37 568 berichten
Wie is er uitgerekend in juli 2020 en wil gezellig meeschrijven?
Tabel kan worden bijgewerkt via:

NaamLftdKindUDJ/MBijzonderhedenAfspraken
LindeV2311e18 juliJongen3 miskramen
aankleefsjaan342e21 juliJongen
loes23 26 3e* 21 juli Meisje 2 miskramen, zoontje* overleden door genetische afwijking
irish 35 1e half juli :heart: 1 miskraam juni 2019 (na 8 iui) nu 11e iui
Snowy313e25 juliMeisje.
kiekeboee11 29 1e 24 juli :duckie:
Waffles ? 1e 24 juli?
DA-PH-NE301e22 juli? 2 eerdere miskramen ..
?
Chan85 :redrose:
anoniem_63ada6c2100f0 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:13
82.39% gewijzigd
Fijn dat jullie goede echo's hebben gehad!
Wij ook vorige week. Ben vandaag precies 12 weken.

Iedereen verteld van de week :-)
En deel met oud en nieuw al.

Wij doen geen nipt of combi test.

Gelukkig is hier de misselijkheid wat over, alleen ben ik zo hongerig steeds.

Geromino: welkom
Welkom Geronimoo, we hebben dezelfde uitgerekende datum! :)

@kiekeboe, de telling klopt niet helemaal maar wel een stuk beter. Scheelt nu nog maar 4 dagen met wat ik zelf dacht dus dat kan prima.
Wat fijn dat je je wat beter voelt!
wat betreft de kwaaltjes hier, ik ben nog steeds veel moe en kan nog niet zoveel eten maar ik merk wel dat ik steeds weer wat meer kan eten dus gaat ook de goede kant op. Mocht ook nu eigenlijk niet meer afvallen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan haha.

@loes, ik dacht echt even huh het leeft! en het zit echt in mijn buik!
Zo gek! maar waarschijnlijk als ik het ga voelen dat het pas echt écht gaat voelen.
hij/zij was zich lekker aan het uitrekken en draaide met het gezichtje naar ons toe, echt grappig.
Wat fijn dat de vlokkentest goed ging, ik hoop echt dat deze weken voorbij vliegen en dat jullie snel een goede uitslag krijgen.

@aankleefsjaan, weer wat opgeknapt? ik heb ook ineens meer hoofdpijn, op internet las ik ergens dat het bij deze weken kan horen.
We hebben op dezelfde dag de 20 weken echo!

@sleepingbeauty, wat fijn dat de misselijkheid minder is!

@geslachtsbepaling, doen jullie daar een aparte/vroegere echo voor?
@kinderopvang, poeh overal zijn wachtlijsten tot ver na m'n verlof, dat gaat nog spannend worden! Is dat in jullie regio ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 10 dagen weer even spieken; ik vind het anders echt te lang duren tot de 20 weken, haha. Ik ben dan net 15 weken, hopelijk zien we al iets qua geslacht, en anders komt dat met 20 weken wel :)

Wij hebben (gelukkig) geen opvang nodig :)

Ik maak me nog steeds wel continu zorgen.... Word er gek van..... Dan weer (licht) bloed afvegen, dan weer krampen, dan ineens een enorme slijmklodder (waarvan ik echt bang ben dat het de slijmprop was.....)
En steeds als ik me een dag happy voel, en even durf te genieten....
Maar goed; doe je weinig aan. Ook heb ik sinds een week last van m'n onderrug/net boven m'n billen wat ik normaal heb de dag voordat ik ongesteld moet worden.... Bepaald gevoel geeft dat. Nou ja; volgende week verlos controle.... we gaan het horen.....

Wel voel ik m'n baarmoeder goed zitten :) Jullie ook?
We wille in de voorjaarsvakantie (eind feb) het kamertje alvast voorbereiden, dus muur waar het bedje zou komen isoleren (is nogal gehorig boven, en wil m'n buren er niet mee lastig vallen) behangen en schilderen (neutraal) en waarschijnlijk ook een andere vloer.
Eerste week van mei willen we dan serieus dingen aanschaffen, bedje, badje, box en kinderwagen. Meer hebben we qua grote dingen niet echt nodig, voor zover ik nu denk :)

Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ja gelukkig was het maar 1 dag met misselijkheid en overgeven!

Wij gaan in maart de zonder verbouwen (grote dakkapellen) en dan gaan óf wij, of vriends dochter van 8 daar slapen zodat een van onze kamers vrij komt voor de baby. We hebben vooral een nieuwe meidenkamer voor mijn dochter van 2 nodig, alle babyspullen hebben we nog.

Ben wel suuuuper benieuwd naar het geslacht, hoop stiekem op een jongen, omdat we al 2 meiden hebben, maar natuurlijk is een meisje net zo welkom!
Wij gaan (proberen te) wachten tot de 20wk echo voor de onthulling van het geslacht.
Ik heb nog geen idee wanneer we met de praktische zaken gaan beginnen. Zijn er ook maar heel weinig. Ergens in de laatste maand een keer de box weer in elkaar zetten, bij een ander geslacht wat extra kleertjes kopen en een muurtje schilderen in de babykamer zodat het anders oogt.

Dochter moet naar een andere kamer in de komende maanden om plek te maken, maar voor onze vorige baby* hebben we veel hiervan ook al gedaan. Meubels zitten in elkaar, er is geschilderd...

Dat is het voordeel van een tweede of derde, de voorbereiding is heel wat relaxter!

Zijn er hier evt dames die door willen in een appgroepje? Ik heb daar bij m’n vorige zwangerschap veel aan gehad en nog steeds leuk contact mee. Toch wat makkelijker dan zo’n forum :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor!
Hier ook een goede termijnecho gehad jeej! Ook weer iets vooruit gezet.

Aankleefsjaan wat leuk ik denk het zo af en toe ook al te voelen, dacht al dat ik gek aan het worden was.

Irish houdt je wel rekening met eventuele levertijden op kamers en wagens? Wij hebben dat steeds al rond de 14wk besteld. Kun je altijd nog annuleren mocht er iets fout gaan in de zwangerschap.

Wij hoeven ook niets groots meer aan te schaffen alleen een grote meiden kamer.

@geslacht, nee geen aparte echo. Krijg er al genoeg met de controles.
@kinderopvang, hier geen wachtlijsten voor zover ik weet. Zelf maken we gebruik van een gastouder omdat dat flexibeler is.
Wij gaan verhuizen eind dit jaar. Ik denk dat mijn oudste een nieuw bed krijgt. En dat ik voor eerst de kleine op onze kamer laat.
Vind zonde om voor 3 maand de zolder te gaan verbouwen.

Badje en alles staat verder nog beneden, wordt gebruikt als wasmand ;-)

Wij hebben ook pas met 20 weken weer echo, wij willen niet weten wat het wordt. :-)

Beginnen jullie ook al een buikje te zien??
Alle reacties Link kopieren
@kinderopvang: Mijn man wordt voorlopig huisvader :-P Hij zit tussen studies in en ik heb een prima baan dus kinderopvang hoeven we voorlopig niet te regelen. Wel gaan we kijken of we voor hem ook werk kunnen vinden zodat ik een stapje terug kan doen en wat meer thuis kan zijn, alleen is het lastig. Ivm een fysieke handicap en de Nederlandse taal niet goed onder de knie hebben (hij is Deens-Amerikaans), is werk vinden uitdagend te noemen. Maar goed, we komen er wel uit.

@geslachtsbepaling: Wij de eerste week van maart de 20 weken echo staan, ik denk dat we die gaan afwachten. Verleidelijk om nog eerder een echo in te plannen, maar dat kost ook weer geld en dat steek ik liever in spulletjes voor de baby. We moeten met alleen mijn inkomsten toch wat zuiniger aan doen.

Qua spullen hebben we al langzaam het eea in huis gehaald. De kinderwagen al in november :-o Ik vond dat doodeng, zo vroeg, maar er was een black friday deal met 250 euro korting dus ik vond mezelf een dief van eigen portemonnee als ik het niet zou doen haha.
Verder zijn we wel begonnen met het kamertje leeghalen, daar stond onze kledingkast en was gebombardeerd tot rommelhok. We hebben dus wat meubels verschoven in huis en de kamer is nu klaar voor de start! Ik kan niet wachten om te beginnen!
Ik denk dat we dat ook snel zullen doen. Ik wil het schilderwerk klaar hebben, dan kunnen we dan rustig alle meubeltjes kopen en in elkaar zetten.

We hebben het inmiddels deze week aan iedereen laten weten, zo leuk! Mijn collega's hadden zoals verwacht allemaal al een vermoeden want ja, die griep hield toch wel heel lang aan :biggrin:
De vriendengroep reageerde ook heel enthousiast en van alle kanten wordt al aangeboden om te helpen met klussen of heeft er nog wel iemand een zus die babyspullen weg doet. Helemaal leuk dus!

Mijn buikje begint ook langzaam te groeien ja. Ik begon het eerst te merken onder de douche, ik wilde de bikini lijn bijwerken en had er toch ineens wat minder zicht op haha. Denk dat ik binnenkort moet gaan shoppen voor nieuwe broeken!

Zo, dat was een heel verhaal! Ik kijk niet dagelijks op het forum dus moest even bijlezen en schrijven.
Het voorstel voor de app groep vind ik erg leuk, Loes!
Ik heb wel een klein buikje, maar pas nog goed in m’n kleren. Meestal groei je sneller bij een derde, maar met deze termijn had ik bij beide anderen al positiekleding nodig. Ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat :)

Fijn dat de termijnecho goed was Snowy!

Kinderopvang zijn wel wachtlijsten maar niet extreem en we krijgen voorrang omdat onze dochter daar al zit. Ga t ergens in de komende weken wel regelen hoor, maar dat is gelukkig niet zo’n probleem.

Ik ga sowieso geen vrijwillige echo’s meer doen. Heb er zo veel gehad in m’n vorige zwangerschap (20 ofzo) en dat was zó naar dat het alleen maar voelt als stress en niet als leuk baby kijken. 20 weken echo dus en verder niets hoop ik! Geslacht horen wij sowieso over 2 weken, dus daar hoeven we het ook niet voor te doen :)
Alle reacties Link kopieren
Snowy89 schreef:
11-01-2020 23:00
Hier ook een goede termijnecho gehad jeej! Ook weer iets vooruit gezet.


Irish houdt je wel rekening met eventuele levertijden op kamers en wagens? Wij hebben dat steeds al rond de 14wk besteld. Kun je altijd nog annuleren mocht er iets fout gaan in de zwangerschap.
Fijn dat de echo weer goed was!!

Wat kamertje betreft: wij hoeven alleen een bedje te kopen. Gewoon dat ledikant van Ikea :)
Wiegje voor aan ons bed gaat mijn vader maken (we hebben een hoog bed en normale aanschuifbedjes passen toch niet) en we hoeven geen commode en kast te hebben :)
En een wagen hoeft ook niet per se de allereerste dag klaar te staan in geval dat we er lang op zouden moeten wachten :) Maar na de 20 weken echo zullen we wel in de actie gaan :)
Leuk dat bij de andere de buikjes ook al beginnen. Ik loop al 2wkn in positie broeken want gewone paste echt niet meer, maar heb dus al een flinke buik maja 3e in +-3 jaar. :)
@Irish, haha ja ik vind het ook zo lang duren tot de 20 weken echo.
Heb nog niks ingepland maar zou wel rond de eerste week februari willen.
Ik las op mn aftelkalender geloof ik (of op internet ergens bij week 13 (tot je een ton weegt heet die kalender, bedankt vriendinnen haha) dat je meer slijm kunt verliezen deze week en dat het erbij hoort, hopelijk stelt je dat wat gerust. Ik herken die ongerustheid echt wel, ik denk dan nu ohhh iedereen weet het en straks zit het dan niet goed en iedereen geef cadeautjes en kaartjes.
Weet niet zo goed wat ik moet voelen bij mn baarmoeder dus geen idee of ik het kan voelen. Qua kamertje willen we eerst de kozijnen boven laten vervangen dus ik denk dat de babykamer april wordt ofzo.
We hebben al een aantal dingen omdat vrienden met kinderen toch veel op bezoek/logeren komen en het dan wel handig is om bijv. een tripp trapp te hebben en een box, dus die hebben we al. Gaat echt alleen (qua grote dingen) om de kinderwagen/maxi cosi en het kamertje en die willen we op marktplaats kopen.

@Loes, leuk ik doe graag mee in het app groepje

@snowy, wat fijn, gefeliciteerd!

@sleepingbeauty, ik zie nog niet echt wat denk ik, alleen misschien iets wat ik vooral vetbubbels vindt en niet zozeer een zwanger buikje (en ik was wel een stuk platter ;-))

@kinderopvang, ik heb nu echt bij alle mogelijke ingeschreven ook bij het werk van manlief in de buurt, 1 hier in de buurt en 1 daar hebben niet direct nee gezegd maar kunnen ook nog niks garanderen, voor de rest was het wel duidelijk dat ze het komende jaar geen plek hebben :-( We hebben al een plan B bedacht mocht het echt niet gaan lukken.
Hoi dames! Hier ook nog steeds alles goed. Hebben een twaalf weken echo gehad vorige week en alles was perfect. Nu in het tweede trimester. Misselijkheid is zo goed als over en ook de vermoeidheid gaat weg. Voel me best goed!!! Wij half feb een echo doen voor het geslacht. Ben erg benieuwd!

Er zijn trouwens ook dames die al heel lang niks geschreven hebben. Vraag me af of ze gewoon geen zin meer hebben of dat er een andere reden is?

Wat betreft een appgroep, dat hoeft voor mij niet zo. Ik word al gek van alle groepsappen en een appje negeren gaat toch een stuk moeilijker dan gewoon even viva dichtklikken. Maar ik hoor het graag als jullie wel een appgroepje nemen. Ik zie in andere topics namelijk dat het forum topic dan doodbloedt, dus dan weet ik dat ik hier niet meer hoef te kijken. Nu lees ik wel elke dag, alleen reageer niet elke dag.

Hier is trouwens alles al geregeld. Kamer is al uitgezocht en ook de kinderwagen, we moeten het alleen nog bestellen. Kraamzorg en opvang zijn ook al geregeld. Voor je het weet is het al juli!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het allemaal goed is Daphne! En dat je je weer wat beter begint te voelen.

Een app groep hoeft voor mij ook niet. Ik vind het wel leuk om hier te schrijven. Heb laatst mijn posts in het topic waarin ik schreef toen ik zwanger was van mijn dochter teruggelezen. Erg leuk!

Ik heb do avond bloed geprikt voor de nipt en vandaag werden we al gebeld dat alles goed is :yes:
Super snel! Binnen 3 a 4 werkdagen dus al!

Mijn beste vriendin is vandaag bevallen van een dochter, super leuk! Dus daar ga ik zo even naartoe. Alvast even wegsmelten bij het kleintje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat de meeste al bezig zijn met de kamertjes, wij ook al maandag wordt de laatste kamer de babykamer gestuct. Het was wel even stressen want wij gaan bijna op vakantie en ik weet niet wat ik nog kan als we terug komen.

Kamertje haal ik ook van marktplaats over de wagen ben ik nog aan het oriënteren. Er is zoveel keus en er zijn zoveel opties. Iemand tips waar ik op moet letten?

De nipt had ik jammer genoeg niet in 3 werkdagen wel in 5 dagen. Ging mij toch afvragen of alles wel goed was maar de nipt was goed!

Ik reageer misschien niet dagelijks maar lees het wel en door jullie weet ik wat ik allemaal moet regelen. Zo heb ik ons ook ingeschreven bij de kinderopvang en zie ik dat ik ook alvast de volgende echo kan gaan plannen!

Wij willen het geslacht niet weten, zijn er meer die het niet willen weten? Zal ik daar een speciale teken bij zetten in de tabel?

Wat leuk dat iedereen al begint te groeien zelf ben ik morgen pas 13 weken en alleen savonds een bolle buik maar ik gooi dat meer op mijn darmen dan en vetjes dan de baby.

Ik heb trouwens een dopler gekocht en sinds deze week kan ik het hartje thuis horen. Dat was wel heel bijzonder om dat zelf te doen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag controle gehad; alles is goed!!! :heart:

Ook zijn we vandaag naar een kinderwagen gaan kijken via MP. Zag er echt top uit (en hoe vaak tref je een Stokke voor 250 euro?) maar ik twijfelde te erg of het dé wagen voor ons zou zijn.
We hebben weinig ruimte, en er moet ook nog een maxi-cosi komen (ook al hebben wij geen auto) dus we zitten nu naar de Bugaboo Ant te kijken, en daar dan eventueel die maxi-cosi Jade op te gebruiken (die kan helemaal plat en dus als reiswagen gebruiken). Enige nadeel is dat je daar ook wel de Isofix voor moet kopen, want hij kan niet zonder in een auto. Maar het feit dat 'ie zo ongelooflijk klein en praktisch is, pfffff, haha!


https://www.bugaboo.com/nl-nl/kinderwagens/bugaboo-ant/

https://www.baby-dump.nl/product/kinder ... ey/135309/



Oh, een app groepje lijkt me op zich wel leuk, maar liever dan wat later in de zwangerschap, denk ik :)
Vinden jullie het wel leuk om hier je provincie neer te zetten? Ben benieuwd waar we zo ongeveer allemaal vandaan komen :)
Ik kom zelf uit het (Zuid-Westen) van Zuid Holland :)
Als degenen die in een appgroepje willen mij even een pb sturen met mobiel nummer, dan voeg ik jullie toe!

En wie dan later nog een keer aan wil sluiten is natuurlijk altijd daarna nog welkom :)
Ik probeer ook mee te lezen maar hier gaat het momenteel niet echt goed.
Vd week veel bloedverlies stroomde er zo uit.. blijk nu een hematoom in mijn baarmoeder te hebben. Morgen 13wkn maar het is nog maar de vraag of het goed of fout gaan lopen, kan nog alle kanten op gaan volgens de artsen.
Dus voor mij voorlopig ook geen app groepje.
ach wat spannend Snowy :( kan me voorstellen dat je dan liever niet in een appgroepje wilt. Ik zal voor je duimen!
Hooiii,

Ik schrijf ook graag mee! Op 11 juli uitgerekend van ons 2e kindje. We hebben al een zoon van bijna 2.
Vandaag ben ik exact 15 weken.

Groeit jullie buik ook sneller dan bij een eerdere zwangerschap? Moet denk ik dit keer maar eerder toegeven aan de zwangerschapsbroeken :) oh en last van eetbuien hahaha. Geniet van jullie zwangerschap!
Hi muurbloem,

Welkom!

Mijn buik groeit juist niet sneller. Bij de eerste met 12 weken positiekleding (en toen liep ik al met open knopen), de tweede met 13 en nu ga ik de 14 weken zonder positiekleding wel halen! Terwijl ik het zelf wel al heel goed zie, denk dat het meer te maken heeft met de rest van mijn postuur/gewicht ;)
Alle reacties Link kopieren
Snowy :hug:
@muurbloem, welkom. Hier ook groei sneller als 1e. Nu nog geen positie kleding nodig

Snowy, spannend. Sterkte!

Ik reageer en lees ook niet dagelijks, geen tijd voor ;-)
Maar leed wel terug en zal proberen bij te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Snowy... Hopelijk is alles gewoon goed :hug:

Welkom muurbloem! Ja hier ook echt al een buik hoor! Ben morgen 14 weken en loop al 2 weken in zwangerschapsbroek of gewoon leggings met jurkjes. Je ziet echt al een buik die ik met 4 of 5 maanden pas had de vorige keer.
Ben ook niet echt superslank ofzo, maargoed, het is wel een echt zwanger buikje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven