UD juli 2020

13-11-2019 09:37 568 berichten
Wie is er uitgerekend in juli 2020 en wil gezellig meeschrijven?
Tabel kan worden bijgewerkt via:

NaamLftdKindUDJ/MBijzonderhedenAfspraken
LindeV2311e18 juliJongen3 miskramen
aankleefsjaan342e21 juliJongen
loes23 26 3e* 21 juli Meisje 2 miskramen, zoontje* overleden door genetische afwijking
irish 35 1e half juli :heart: 1 miskraam juni 2019 (na 8 iui) nu 11e iui
Snowy313e25 juliMeisje.
kiekeboee11 29 1e 24 juli :duckie:
Waffles ? 1e 24 juli?
DA-PH-NE301e22 juli? 2 eerdere miskramen ..
?
Chan85 :redrose:
anoniem_63ada6c2100f0 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:13
82.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie kiekeboe!

Leuk dat er al een aantal geslachten bekend zijn! Ik ben ook reuze benieuwd, maar we wachten wel tot de 20wk echo. Nog 4 weken :hyper:

Sinds een paar dagen flink last van mijn bil/been dus maandag even de bekkenfysio bellen denk ik.

Buiten dat en moe zij gelukkig geen kwaaltjes. Hopelijk voor vriend komt mijn libido snel weer terug ;-)
Kiekeboe, veel plezier!!

Snowy, hoe is het? Nog bloedverlies?
Heb een flessenset en een maxi cosi besteld.

Aankleefsjaan kan je snel terecht bij de fysio?
Haha als je je libido gevonden hebt wil je dan vragen of tie mijne ook tegengekomen is in de winterslaaptunnel?
Vervelend dames jullie libido. ;-)
Hier hebben we een verbod dus sowieso niets. Maja durf ik ook niet meer.

Linde ah leuk! Zo wordt het ook al echt he nu je al dingetjes hebt gekocht!

Aankleefsjaan vervelend zeg van je klachten! Hopelijk kan de fysio er wat mee.

Hier weer controle gehad bij gyn. Beeld nog wel hetzelfde. Bloeding nog aanwezig in baarmoeder. Maar alles toch rustig zat om morgen te opereren. (Cerclage zetten voor mijn andere complicaties.) Gelukkig niet weer een week uitgesteld en hopen op het beste!
Hoe is je operatie gegaan Snowy?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben ook benieuwd Snowy! Hopelijk is het gelukt/goed gegaan en heb je niet te veel pijn :hug:
Alles is goed gegaan. Had gewoon al wat ontsluiting.. dus maar goed dat alles nu dicht zit! Inmiddels ook weer thuis gekomen en alles voelt weer rustig. Gisteren na de OK wel een pijnlijke onrustige buik.
Oeh wat fijn dat het dan nu achter de rug is Snowy! Dan is t zeker niet voor niks geweest!

Hoe is het met de voorbereidingen dames? Manlief heeft het op z’n heupen voor het kamertje dus ik moest al behang uitkiezen en hij heeft het oude behang al verwijderd.
Pff nee idd! Nog wel veel onzeker, alweer extra controle gehad ivm veel oud bloed verlies. Gelukkig alles nog oké.

Leuk dat jullie al bezig zijn met het kamertje! Binnenkort dus het nieuwe behang erop plakken! En dan kan je langzaamaan de meubels gaan plaatsen.

Wij doen tot op heden nog even niets. Kamer is wel al helemaal behang vrij dus straks alleen sauzen en meubels erin.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een tip tussendoor:
De Mykay draagdoek is in de aanbieding bij de Prenatal! Scheelde 20 euro :-D
Net gelijk meegenomen, was nog "onze" kleur ook :-D
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
02-02-2020 16:53
Even snel een tip tussendoor:
De Mykay draagdoek is in de aanbieding bij de Prenatal! Scheelde 20 euro :-D
Net gelijk meegenomen, was nog "onze" kleur ook :-D
Ik zie nu op de website dat wij echt enorme mazzel hebben gehad; hij stond in de winkel voor 46 euro..... Hun kassa gaf wel 55 euro aan, maar ze zei "nou geeft ie wéér 55 aan, maar het moet 46 zijn". Maar op de website zie ik dat ie (toch) 55 had moeten zijn..... Mazzel dus!
Alle reacties Link kopieren
Snowy89 schreef:
29-01-2020 19:11
Alles is goed gegaan. Had gewoon al wat ontsluiting.. dus maar goed dat alles nu dicht zit! Inmiddels ook weer thuis gekomen en alles voelt weer rustig. Gisteren na de OK wel een pijnlijke onrustige buik.
Ha, fijn dat het goed is gegaan! Toch spannend, zo'n ingreep..... Hopelijk helpt het goed!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in de voorjaarsvakantie een begin maken. We hoeven maar heel weinig te doen, het kamertje is vorig jaar helemaal verbouwd (dakkapel en zo) dus we hoeven in principe alleen een muurtje in een leuk kleurtje te sauzen. Maar we willen dus de muur naar de buren isoleren, dus dat gaan we dan doen, en dan moeten we dus opnieuw behangen, maar dat is maar een klein muurtje, dus zo gedaan. Ik wil dan ook de gordijntjes maken, en zelfde stof voor de lampenkap gebruiken. M'n vader gaat een wiegje maken, die aan ons bed kan (we hebben een heel hoog bed namelijk, kan geen standaard co-sleeper aan) en we kopen dan voor op de kinderkamer zo'n gewoon Ikea ledikant. Maar die heeft dan geen haast; dat wiegje voldoet wel een maand of twee, drie, gok ik.
En dan hoeven we alleen nog een kinderwagen, maar dat is al een paar weken een hoofdpijndossier :bonk:
Wat we willen kunnen we alleen online kopen (voor wat ik nu kan vinden), en hoewel je natuurlijk bijna alles weer retour kunt sturen als het niet naar je zin is, is live kijken ook wel heel fijn..... Nog even door googlen dus!
@Irish, nou dan heb je inderdaad mooi geluk haha! Ik zet voorlopig even in op de mama mazzeldagen die volgens google starten op 25 maart, voor de rest van de spullen.

@Snowy nog steeds heel veel onzekerheid dus, wat vreselijk toch! :hug:

Hebben jullie een goede tip voor een zwangerschapsbh? ik heb er bij de prenatal veel gepast en uiteindelijk toch maar een voedingsbh van Noppies meegenomen maar ook dat zit niet heel fijn. Nadeel is ik heb een grote cup en een smalle omvang.
Zag dat Hunkemoller ook niet echt zwangerschapsbh's heeft en livera maar 1 soort.
Alle reacties Link kopieren
LindeV2 schreef:
03-02-2020 17:52
@Irish, nou dan heb je inderdaad mooi geluk haha! Ik zet voorlopig even in op de mama mazzeldagen die volgens google starten op 25 maart, voor de rest van de spullen.

@Snowy nog steeds heel veel onzekerheid dus, wat vreselijk toch! :hug:

Hebben jullie een goede tip voor een zwangerschapsbh? ik heb er bij de prenatal veel gepast en uiteindelijk toch maar een voedingsbh van Noppies meegenomen maar ook dat zit niet heel fijn. Nadeel is ik heb een grote cup en een smalle omvang.
Zag dat Hunkemoller ook niet echt zwangerschapsbh's heeft en livera maar 1 soort.
Ha, die mama mazzeldagen ken ik niet?! Waar is dat van?


Ik heb ook nog geen goede bh gevonden. M'n borsten waren al heel snel bijna twee cupmaten groter, dus ik heb gewoon mijn vaste bh twee maten groter gekocht. Ik kan niet tegen "gewone" bh's, dus draag altijd sportbh's. Ik moet echt gekruiste bandjes hebben.
Ik heb die van de Hunk. Ik heb ook een smalle omtrek; ik heb nu 75E aan, maar die begint toch ook wat aan de kleine kant te zitten. Als ik m weer zat ben, draag ik een stevige top. Zolang ik niet te veel hoef te fietsen (hobbels, aus) gaat dat op zich nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk blijft alles goed gaan nu snowy :hug:

Mama mazzeldagen is van Prenatal. Komen vaak leuke kortingen voorbij!

Zwangerschapsbh's heb ik nog 2 van het merk Anita. Heb zelf ook een grote cupmaat en het was ff een investering, maar deze zitten wel prima. Ze zijn wel echt lelijk vind ik, maargoed, maar voor een paar maandjes. Ben er voor naar een echte lingeriezaak (dus niet livera of hunk) gegaan en daar laten aanmeten en adviseren.

@irish wat voor kinderwagen zoek je precies? Wij hebben de joolz day2 nog van onze dochter, die is nog hartstikke goed natuurlijk. Zoek wel een draagdoek, maar zou eigenlijk een draagconsult willen voor advies. Ik kan echter in de buurt niks vinden (allemaal verouderde info online). Heb met dochter een keer een draagzak van Baby Bjorn gebruikt en dat was echt 10x niks.
Mama mazzel dagen zijn idd altijd ergens eind maart/begin april en ergens rond september. Kocht ik die periodes ook vaak vanalles bij prenatal en of baby dump.

@bhs idd lastig. Ik koop ook gewone in grotere maten. Doe dan grotere cup en omvang. Heb nu ookal de 80f weer aan van vorige zwangerschap.
Met borstvoeding had ik een bh van noppies en simpele van prenatal voor thuis en nachten.

@Irish fijn dat jullie zo goedkoop een doek hebben kunnen kopen zeg!
Wat voor een wagen hebben jullie op het oog? Ik zou ook niet zomaar via internet kopen zonder te testen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een lang (en misschien gek, haha) verhaal over de wagen;

wij hebben geen auto. Gaat er ook niet komen.
Het kopen en stallen van een maxi-cosi is dan ook een beetje zinloos voor het ziekenhuisritje en die drie keer per jaar bij opa en oma mee. En dan staat ie verder dus in de weg.

Nu is er van het merk maxi-cosi zelf een reiswieg die in de auto vervoert kan worden, maar er is er ook eentje van Jané, en die kan als reiswieg (liggend dus) als ook met de rugleuning omhoog (dus zoals "gewone" maxi-cosi's er uit zien) gebruikt worden. Dat past soms beter.
En dus ook als gewone kinderwagen op een onderstel. Voor ons dus de ultieme oplossing.

Je kan twee omzetstukken kopen zodat de Jané op een Bugaboo Cameleon past, maar dat onderstel is echt duur.

De complete Jané koop je voor 500 euro (de 2020 uitvoering, die van 2019 is 400 euro) en dan heb je zowel die reiswieg/maxi-cosi, als een buggy inzet, als accessoires) en hij ziet er qua wielen zga hetzelfde uit als de Cameleon.....
Maar goed; deze wagen is alleen te koop via reiswieg.nl (en bol, maar dus ook van hun) Het bedrijf zelf heeft niet alleen maar goede recensies, maar over de wagen vind ik niet veel. Ja, dat het Spaans is. En dat hij heel klein ingeklapt kan worden, wat voor ons mini-halletje best een pré is :)


Lááááng verhaal, haha, bedankt voor het doorworstelen :high5:
Alle reacties Link kopieren
Oh, en bedankt voor het uitleggen van de mama-mazzel dagen! :high5:
@irish, vrienden van ons hebben de Jane muum (geloof ik) zij hebben hem eerst een paar weken gehuurd (dat schijnt daar heel makkelijk te zijn?) ze hebben er daarna 1 gekocht, zijn er echt blij mee en gebruiken hem al bij 2 kindjes.

@bh’s dan ga k toch maar naar de Hunkemöller van de week even proberen!
Alle reacties Link kopieren
LindeV2 schreef:
03-02-2020 20:42
@irish, vrienden van ons hebben de Jane muum (geloof ik) zij hebben hem eerst een paar weken gehuurd (dat schijnt daar heel makkelijk te zijn?) ze hebben er daarna 1 gekocht, zijn er echt blij mee en gebruiken hem al bij 2 kindjes.

@bh’s dan ga k toch maar naar de Hunkemöller van de week even proberen!
Ah, tof!! Ook via reiswieg.nl? Dit gaat idd ook om de Muum.

https://www.reiswieg.nl/kopen/kinderwag ... -in-1-2019
Ja klopt! De service is niet altijd top heb ik van haar begrepen als je enigszins afwijkt van wat ze gewend zijn dus goed de mailtjes opvolgen haha!
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me inderdaad een hele handige kinderwagen!
Staan er geen op marktplaats te koop? Niet om nou meteen perse 2e hands te kopen, maar misschien in de buurt om even in het echt te bekijken?
Alle reacties Link kopieren
LindeV2 schreef:
03-02-2020 21:11
Ja klopt! De service is niet altijd top heb ik van haar begrepen als je enigszins afwijkt van wat ze gewend zijn dus goed de mailtjes opvolgen haha!
Ja, de slechte recensies gingen idd over de service en zo.

Aankleefsjaan: wel de bak, maar niet compleet helaas. Iig niet de afgelopen weken :)
Ach, we hebben nog even :)
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 03-02-2020 21:38
Reden: Was nog niet klaaaaarrrrrr
3.01% gewijzigd
Duurt het lang met leveren als je daar besteld? Anders dan idd eens marktplaats blijven bekijken komende tijd zoals al gezegd door aankleefsjaan, zodat je ergens kunt kijken hoe het in het echt is!
Wij hebben ook een Joolz maar dan de Geo, die kan als duo wagen gebruikt worden.
Wij hebben idd ook de Joolz geo, omdat die als duowagen gebruikt kan worden. Of dat uiteindelijk nodig gaat zijn zal afhangen van hoe lang dochter tegen die tijd kan en wil lopen en of baby een beetje een draagzaktype blijkt.

Qua voorbereidingen doen we eigenlijk nog niks. Blijf t te spannend vinden. En gelukkig is er ook zo goed als niets nodig, dus als we in week 35 beginnen is t op tijd ;-) Maar we gaan binnenkort wel met de peuterkamer van onze dochter aan de slag, dat moet toch een keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven