UD juli 2020

13-11-2019 09:37 568 berichten
Wie is er uitgerekend in juli 2020 en wil gezellig meeschrijven?
Tabel kan worden bijgewerkt via:

NaamLftdKindUDJ/MBijzonderhedenAfspraken
LindeV2311e18 juliJongen3 miskramen
aankleefsjaan342e21 juliJongen
loes23 26 3e* 21 juli Meisje 2 miskramen, zoontje* overleden door genetische afwijking
irish 35 1e half juli :heart: 1 miskraam juni 2019 (na 8 iui) nu 11e iui
Snowy313e25 juliMeisje.
kiekeboee11 29 1e 24 juli :duckie:
Waffles ? 1e 24 juli?
DA-PH-NE301e22 juli? 2 eerdere miskramen ..
?
Chan85 :redrose:
anoniem_63ada6c2100f0 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:13
82.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@snowy wij waren naar ....
ik ben vandaag 17.1 weken we zitten lekker dicht bij elkaar!
Ben wel blij dat je bloedverlies minder is geworden!

Goeie tips over de boodschappen mand.

Over bhs geen tips ik had al een grote cupmaat en smalle taille maar nu ben ik hunkemoller ook uitgegroeid. Heb er 1 van primark deze gaan tot h maar of die 100 procent katoen is dat weet ik niet. Ik ga zelf hopen op de 9 maanden beurs dat ik daar wat zie.
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 11:20
Reden: Land weggehaald
13.77% gewijzigd
Ik zou met dure bhs sowieso wachten want wat als voeden niet lukt? En je cupmaat wordt ook nog wat groter. Ik had dus de bh van prenatal die groeit mee en kan je mee voeden in begin en die paste hier met een F op dat moment. En daarna een duurdere stevige erbij besteld toen ik weer buiten de deur ging.

Ohja gewone bh kan opzich ook wel thuis. Alleen meer gedoe want je bandje moet van je schouder aan de kant van voeden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar mijn boobs kunnen dus niet uit mijn huidige bh, omdat de bandjes gekruist zitten op de rug, krijg je die bandjes echt niet van je schouder :) (dé reden om ze te dragen, haha)
Ik kan dus niet tegen gewone bh's omdat die schouderbandjes altijd afzakken omdat ik zulke smalle schouders heb. Ik ga dan de hele tijd met opgetrokken schouders lopen.... Is echt gewoon geen optie helaas.

Die 100% katoen sloeg op t-shirts, niet op bh's :) (maar ik las net mijn stukje terug, en snap de verwarring wel.... Handig joh, dat zwangere brein van mij :bonk: )

Maar je hebt wel een punt over nu al aanschaffen! Idd, als het niet blijkt te lukken, is zo'n speciale bh ook niet nodig.... Die eerste paar dagen kom ik vast wel door met bh gewoon uit doen (want toch thuis/kraamhotel).

Houd ik het voorlopig bij m'n favo sportbh :) Bedankt voor je inzicht!!
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 16-02-2020 16:32
Reden: dragen, niet kopen.....
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AV1992 schreef:
12-02-2020 15:07
Hee Chan, ik schreef hier niet mee, maar las wel mee. Ik was zelf 22 juli uitgerekend van onze tweeling, maar ben gisteren (een week na jou dus) van ze bevallen. Ook bij bijna 17 weken. Heel onverwacht, want alles leek helemaal goed te gaan. Deze zwangerschap had 3,5 jaar op zich laten wachten, en heb geen idee of het ons ooit nog eens gegund is. Ik heb totaal geen advies voor je, want ik voel me net zo ellendig. Wilde alleen even laten weten: je bent niet alleen ❤️
Bah meiden, wat een vreselijk naar bericht! Ik wens jullie heel veel sterkte! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even een tijdje van de radar geweest hier ivm wat persoonlijke omstandigheden, maar met mij en de baby gaat gelukkig alles goed!

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. De baby lag een beetje verdekt opgesteld, maar de verloskundige is er zo'n 90% zeker van dat we een meisje krijgen! Op 4 maart hebben we de 20 weken echo dus dan hopelijk een 100%
Alle reacties Link kopieren
Irish ik weet dat mijn zus ivm haar borstvergroting sportbh's had met de sluiting aan de voorkant.
Misschien is dat ook iets voor jou?
Ik kan eens vragen waar zij ze had gehaald als je wil? Of misschien is het wel te googlen ook.

Hoe gaat het met iedereen?
Ik heb een partijtje last van mn schaambeen! Alsof ik keihard in mn kruis geschopt ben. Constant.
Af en toe schiet het in mn bil, fijn, slappe bekken..

Willen jullie de tabel voor jezelf bijwerken? Ik vind het wel leuk om te zien wie wanneer een echo heeft en wie een jongen/meisje krijgt voor zover bekend.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
17-02-2020 22:47
Irish ik weet dat mijn zus ivm haar borstvergroting sportbh's had met de sluiting aan de voorkant.
Misschien is dat ook iets voor jou?
Ik kan eens vragen waar zij ze had gehaald als je wil? Of misschien is het wel te googlen ook.

Was dat een voedingsbh? Als je zou willen vragen, graag :)
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
18-02-2020 08:26
Was dat een voedingsbh? Als je zou willen vragen, graag :)
Nee dat was echt een sport bh, maar lijkt me in jouw geval handig met voeden als de sluiting aan de voorkant zit? Ze had hem bij hunkemoller gekocht zegt ze.

Zijn bh clips anders misschien een optie? Daarmee kan je alle bh bandjes kruisen op je rug. Dus kan je een gewone voedingsbh aan.
Waffles leuk dat het waarschijnlijk een meisje is! Nog eventjes geduld tot jullie het zeker weten!

Aankleefsjaan wat vervelend zeg die last bij je schaambot! Hoe is het inmiddels?

Hier ook weer goede controle gehad bij gyn. Alles zag er goed uit en de arts was erg positief. Krijg mijn vertrouwen steeds meer terug!
Alle reacties Link kopieren
Snowy89 schreef:
19-02-2020 14:57

Aankleefsjaan wat vervelend zeg die last bij je schaambot! Hoe is het inmiddels?

Hier ook weer goede controle gehad bij gyn. Alles zag er goed uit en de arts was erg positief. Krijg mijn vertrouwen steeds meer terug!
Kwa bekkenklachten nog hetzelfde eigenlijk, maar het is wel te doen, alleen maar gewoon heel vervelend.

Ik had tot gisteren nog niets gehoord van het kraamzorg bureau waar ik me via de zorgverzekering had aangemeld. Bij navraag bleek dat mijn aanmelding (die ik nota bene 2x had ingestuurd) niet bekend was bij beide partijen! Mijn voorkeursburo gaf ook aan wegens onderbezetting, veel zwangeren en vakantieperiode maar max 3uurs zorg te kunnen bieden! :-o

Lang verhaal kort, ik heb 11 andere kraamzorg partijen gebeld voordat ik er 1 gevonden had die niet óf vol zat, óf meer dan 3 uurs zorg te kunnen bieden... Pffff wat een avontuur!
Hebben jullie dat allemaal al geregeld?
@BH's ik had uit pure 'wanhoop' voedingsbh's bij de bomprix besteld omdat ze daar wel nog een grotere maat hadden en ik ben echt fan! zit echt fijn.

@Waffles, leuk een meisje!

@bekkenpijn, ook hier al heftig aanwezig. Volgens de bekkenfysio zou het nog wel beter kunnen worden na 20 weken dus daar hoop ik wel echt op!

@Snowy, fijn nieuws! heb je nog last van bloedverlies?

@kraamzorg, ik heb dit in week 12 geregeld geloof ik maar toen kreeg ik al direct terug dat het maximaal 3 uur gaat zijn. Had ik ook wel op gerekend zo midden in de zomer in de randstad en heb dus ook niet verder gezocht.

Hele praktische vraag meiden, is er ergens echt een handig lijstje met wat je nou nodig hebt per maat? hoeveel rompers? en dan korte of lange of zonder mouwen, ik ben helemaal 'lost'.
Alle reacties Link kopieren
Zoek je zoiets?

https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regel ... tzetlijst/


Aankleefsjaan; oh ja, ik snap m al :facepalm: Dat is misschien inderdaad wel een optie, zo'n voorsluiting!
Aankleefsjaan wat stom met kraamzorg zeg! Krijg je nu wel gegarandeerde zorg voor alle uren of?
Ik heb het al heel vroeg geregeld. Ik krijg gewoon gegarandeerde zorg. Maar zullen weinig bedrijven zijn die dat hebben. Bij ons nemen ze niet meer klanten aan dan waarvoor ze kunnen zorgen. Dit gebeurd helaas bij de grotere organisaties wel.

Linde fijn dat je een goede bh hebt gevonden! Zou je eens een link willen delen?
Vervelend dat jij ook zo'n last van je bekken hebt zeg! Merk je wel verbetering doordat je bij de fysio loopt?

Ik heb nu al 3dagen geen bloedverlies meer gehad, dus heel fijn! Al durf ik niet te vroeg te juichen natuurlijk.

Qua kleertjes, ik zou omdat het zomer is niet super veel halen. Bij onze dochter hebben we veel kleren niet eens aangehad omdat het te warm was, ze had vaak alleen een romper aan. Op de app van prenatal staat volgens mij wel een uitzetlijst.
Ik had volgens mij 4 setjes kleren in 50 en wat meer in 56. Rompers denk een stuk of 6 in 50/56 zonder mouw of korte mouw. Ze was vrij lang dus heeft al vrij snel 56 gedragen.
@Irish, die had ik ook gevonden inderdaad maar dan is het vraagstuk korte/lange mouwen nog niet opgelost haha.
@kleertjes Heb vandaag maar wat zonder mouwen en met korte mouwen gekocht maar dat is echt pure gok en dan maar in 50/56...
Heb een lange man en ik zelf ben rond de 164 dus wat de lengte van frummel gaat worden is wat lastig in te schatten nog.

Kan er dus eigenlijk wel van uitgaan dat het vooral rompers gaan zijn dus. En vanaf wanneer kan zo'n kleine frummel dan in alleen een romper? ik neem aan de eerste paar weken niet? (en dat is dan een ervaren tante van 14 niet meer zo hele kleintjes....;-))

@Snowy, ik heb nu deze: https://www.bonprix.nl/product/voedings ... 389/#image
Het enige nadeel is dat er niet helemaal zo'n rondje om je borst zit als je het voedingsgedeelte openklapt (uhm snap je m zo?) dat staat ook niet op de foto.
en wat fijn dat het bloedverlies even weg is nu!!

@bekkenpijn, ik ben hypermobiel dus was opzich ook wel te verwachten maar voel me soms echt 80. Ah ja de een is heel erg misselijk en de ander heeft dit, ik heb tot nu toe weinig te klagen gehad verder.

aanvulling: deze sportbh gekocht: https://www.bonprix.nl/product/sport-bh ... 846/#image die zit ook echt prima!
anoniem_63deb10ed0bac wijzigde dit bericht op 19-02-2020 20:13
Reden: ff aanvulling nog
13.73% gewijzigd
LindeV2 schreef:
19-02-2020 20:12

Kan er dus eigenlijk wel van uitgaan dat het vooral rompers gaan zijn dus. En vanaf wanneer kan zo'n kleine frummel dan in alleen een romper? ik neem aan de eerste paar weken niet? (en dat is dan een ervaren tante van 14 niet meer zo hele kleintjes....;-))
Jahwel kan wel! Dochter is nog in het voorjaar geboren maar toen al hittegolf vlak na de geboorte. Ze heeft bijv nooit mutsjes gedragen na 3 dgn. En ze lag in de kraamweek dus al in romper. Maar ook wel per kindje verschillend of ze zich goed warm kunnen houden enz.
Het is toch niet te zeggen hoe de temperatuur is na de bevalling, miss wel heel slecht weer ;-) Gewoon niet teveel kopen, zonde als alles blijft liggen. En je hebt snel genoeg iets besteld of laten halen in de winkel!
@aankleefsjaan
Hier zelfde verhaal met kraamzorg. Ik heb t met 8 (!) weken zwangerschap al geregeld omdat ik wist dat ik in de zomer snel moest zijn. En toch alsnog pas bij de vierde partij raak, dus dat viel me echt wel even tegen zeg.
Balen dat je zo'n last hebt van je schaambot, dat is ook een symptoom van bekkenproblemen toch? Kun je evt bij een bekkenfysio terecht ofzo? Ik heb daar destijds wel veel aan gehad.

@Snowy
Ohh wat fijn dat het er goed uit ziet.
Jouw 2018-dochter heeft denk ik dezelfde hittegolf meegepakt als die van mij haha, ik heb vanaf maat 56 zo goed als niks meer met lange mouwen en heel veel van die romperjurkjes haha ;) Het weer (en dus wat je nodig hebt) laat zich gewoon echt slecht voorspellen. Juli kan 18 graden zijn en 35 :p
Helemaal mee eens dat je het zo hebt bijbesteld. Onze dochter was (ietsje) te vroeg, dus toch meer van het kleinste maat nodig dan van tevoren gedacht (er was een grote baby voorspeld). Gewoon vandaag besteld morgen in huis, zo opgelost, heerlijk!

@Linde
Wat balen van die bekkenpijn zeg, ik weet hoe het voelt, maar goddank is het bij mij meestal te koppelen aan een nacht in een slecht bed of op een verkeerde stoel zitten. Dan is het na 1-2 dagen meestal weer over. Kan me voorstellen dat dat af en toe wel de lol ervan af haalt, zeer dat dat kan doen :O Sterkte! Wellicht wordt het later in de zwangerschap weer minder, dat had ik bij de eerste...


Ik heb het gisteren aangedurfd om een setje nieuwe kleertjes te kopen. Voor mij toch een hele stap. Morgen de 20 weken echo, lekker vroeg, zal heeeeel blij zijn als dat achter de rug is, want die echo's in mn vorige zwangerschap waren echt een traumatiserende hel. En dan kan de focus daarna op ons huwelijk, nog maar een paar weken te gaan!!
@loes dus jouw dochter is ook van 2018, leuk! Was iig een warm jaar! Weet dat ik toen eind april al in de tuin lag te zonnen ;-) en het daarna nog maanden warm bleef.

Wat leuk dat je al een setje kleding hebt gekocht! Snap dat het een hele stap is! Maar alles ziet er voor jullie tot nu toe goed uit! En hopelijk morgen ook nog steeds, succes!
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heb ik wel mazzel met de kraamzorg! Ik heb in ieder geval niet gehoord dat ik niet terecht kan in het kraamhotel (altijd kans dat op de dag zelf te horen natuurlijk....) Maar wij zijn gelukkig niet heel erg afhankelijk van kraamzorg; mijn man is sowieso thuis die eerste paar weken (makkelijke baan/zomervakantie) en we hebben gelukkig qua verzorging voor de baby zelf allebei de nodige ervaringen al :) Voor mij zou het voornamelijk voor het op gang brengen en houden van de borstvoeding zijn, en de controles bij mij. Het "hotel" is meer voor het "hotel" gebeuren; het kan heel, heel heet worden in ons huis, dus leek het mij erg prettig daar de eerste paar dagen even letterlijk op temperatuur te kunnen blijven, haha. Dus heel veel uur op een dag is bij ons niet per se nodig gelukkig.

Wij hebben al best wat babykleding..... Paar rompertjes in maatje 50, stuk of 12 in 56 en al een aantal in 62 (want ik vond het printje zó leuk en was bang dat die over een tijdje niet meer te koop waren, maar nóg meer in 56 was een beetje overdreven :hihi: ). Ook wat broekjes (laatst bij de Lidl meegenomen) en al een pakje hier en daar gekregen uit de omgeving. Bijna alle rompertjes hebben korte mouwen, een pakje met lange mouwen of een dun vestje is er zo overheen aangetrokken was mijn idee :) Als de baby net zo gevoelig is voor warmte als papa én mama, leek me dit de meest handige oplossing, haha.

Dinsdag de 20 weken echo hier.... Best een beetje spannend.....

Voelen jullie de baby al (een beetje)? Ik nog helemaal niet.... Ik weet dat dat oké is, ook omdat m'n placenta voor ligt, maar vind het toch wel moeilijk er zo maar vanuit te gaan dat alles "het nog doet" zeg maar..... Wat zou m'n leven een stuk makkelijker zijn zonder al die "ja maar wat als" gedachten :facepalm:


Loes; hopelijk hebben jullie een mooie en goede echo vandaag gehad! :hug:
Echo was weer troep zeg. Niet slecht hoor, maar kind is nogal dwars dus ze konden gewoon van alles niet zien. Ben intussen drie keer geweest en er is toch maar gekozen om ons daardoor weer door te sturen naar het UMC. Was niks te zien om ons zorgen over te maken, maarja er was nou eenmaal lang niet alles te zien. Dus we blijven toch nog een beetje in spanning afwachten voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Loes23 schreef:
22-02-2020 11:46
Echo was weer troep zeg. Niet slecht hoor, maar kind is nogal dwars dus ze konden gewoon van alles niet zien. Ben intussen drie keer geweest en er is toch maar gekozen om ons daardoor weer door te sturen naar het UMC. Was niks te zien om ons zorgen over te maken, maarja er was nou eenmaal lang niet alles te zien. Dus we blijven toch nog een beetje in spanning afwachten voorlopig.
He getsie! Fijn dat er zo snel niets te zien was om je zorgen over te maken, maar het zit echo-technisch gezien niet mee he meis? :hug:
Wanneer "mag" je voor de herkansing?
Nee het schiet echt niet op :p Waarschijnlijk eind van de week en in elk geval nog voor ons trouwen :) Er ontbraken uiteindelijk nog maar 4 dingen hoor, na de drie pogingen, dus er is niet heel veel over om ons zorgen over te maken. Maar ik zal blij zijn als het erop zit!
@irish, ik voel ook niks, placenta houdt het inderdaad hier ook nog even tegen.

@Loes ohh wat balen zeg :-(
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat het voor sommigen zo lastig is om de kraamzorg geregeld te krijgen! Hier was het gelukkig bij de eerste aanmelding in orde. Ik heb me wel opgegeven voor maar het minimum aantal uren. Lastig om te bepalen vind ik dat, ik heb hier natuurlijk helemaal geen ervaring mee. Maar ik heb mijn man thuis en een moeder in de buurt en we zijn altijd best op ons zelf, dus ik ben anders ook bang dat ik me er snel aan ga storen als er een week lang de hele dag iemand in huis is. Vooral ook omdat we een appartement hebben en je je dus sowieso minder snel terug kan trekken dan in een huis met verdiepingen. Nou ja, komt vast wel goed!

De baby heb ik nog niet gevoeld. Ik heb een anterior placenta en daarnaast zijn mijn darmen door de zwangerschap van slag, dus ik kan daar op dit moment nog geen baby activiteiten door onderscheiden. Op de laatste echo van afgelopen maandag zag ik wel een kleine acrobaat dus dat zit gelukkig wel goed haha.

Het duurt nog even, maar ik ben benieuwd: voor de dames die een keuze hebben, weet je al hoe je wilt gaan bevallen? Thuis of juist ziekenhuis? Liggend of juist heel anders?
Ik zou, als alles natuurlijk goed gaat, graag thuis een bad bevalling willen. Mits het natuurlijk niet net als afgelopen jaar die periode 40+ graden is, volgens mij verkas ik dan toch liever richting ziekenhuis.
Thuis!!!!! Of poliklinisch in het ziekenhuis als de temperatuur in onze slaapkamer boven de 30 graden is. Het moet wel leuk blijven ;)

Een keer thuis bevallen, vond ik echt zalig! Heel andere sfeer dan in het ziekenhuis. Maar wat ik ook geleerd heb: als je eenmaal bezig bent doet het er echt niet meer toe waar je precies bent :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik kies bewust voor ziekenhuis. Vanwege meerdere dingen; ons huis is niet praktisch, ik ben al wat ouder, kunnen niet makkelijk op stel en sprong naar het zh, en idd, het zal maar weer zo warm worden.... Misschien dat ik nog in het kraamhotel kan bevallen (ik dacht zoiets gelezen te hebben ergens) maar dat vraag ik tzt nog wel :)

Het zou mij heerlijk lijken om in een bad te bevallen. Binnenkort gaan we in het zh naar een infomiddag, ben benieuwd of het hier kan :)
Ik ben er wel van overtuigd dat gewoon op je rug liggen niet per se de manier is. In een soort hurkstand lijkt me veel natuurlijker eigenlijk... Een baarkruk zou ook nog een optie zijn bijvoorbeeld. We'll see :) Je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt, denk ik maar. Maar altijd goed om over dit soort dingen na te denken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven