UD mei 2020

donderdag 5 september 2019 om 20:00
Wij zijn zwanger en uitgerekend in mei 2020!
Voeg jezelf gerust toe aan de tabel:
Naam: UDmei2020
Wachtwoord: uitgerekendmei
kloppend hartje
Lolanu | 31 | 1ste | 12 mei | 24-11 geslacht | missedabortion maart2019 |
---|---|---|---|---|---|
Ketel1 | 28 | 1ste | rond 5 mei | 23-09 echo | |
Emanina | 30 | rond 7 mei | |||
Heppiedepeppie14 | 35 | 1ste | 28 april | ||
Meikindje | 33 | 2e | 10 mei | 14-11 controle en echo | ![]() |
RupsjeNooitgenoeg87 | 32 | 2e | 25 april | 11-11 echo (geslacht) 3-12 20 weken echo | |
Saar_1990 | 29 | 1e | 17 mei | 12-11 extra echo | |
Bettiepage | 28 | 3e | 21 mei | 10-10 echo | |
cadeautje123 | 34 | 4e | rond 13 mei | 2-10 eerste echo | |
wolley18 | 26 | 2e | rond 30 mei | 15-10 echo | |
Waterkraan | 28 | 2e | 6 mei | meisje! | |
Snowy88 | 2e | 30/31 mei | 18 okt echo | ||
Amorbeertje | 30 | 2e | 19 mei | 13 nov. geslachtsbepaling | |
Kleintje 87 | 23 | 1e | 23 mei | ||
Naam: UDmei2020
Wachtwoord: uitgerekendmei
anoniem_390271 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 10:59
51.85% gewijzigd
woensdag 2 oktober 2019 om 22:51
Hallo allemaal,
Ik lees met jullie mee, kan ik er ook nog bij?
Voor mij is het al een hele tijd geleden en zat deze zwangerschap ook niet in de planning.
Ik heb al 2 kinderen van 13 en 10 jaar en nu 9 weken zwanger!
UD is 7 mei ik heb vorige week eerste echo gehad en zag er goed uit voor zover.
Ik ben inmiddels van de schrik bekomen en hoop dat alles goed blijft gaan.
Ik lees met jullie mee, kan ik er ook nog bij?
Voor mij is het al een hele tijd geleden en zat deze zwangerschap ook niet in de planning.
Ik heb al 2 kinderen van 13 en 10 jaar en nu 9 weken zwanger!
UD is 7 mei ik heb vorige week eerste echo gehad en zag er goed uit voor zover.
Ik ben inmiddels van de schrik bekomen en hoop dat alles goed blijft gaan.

donderdag 3 oktober 2019 om 10:05
Welkom Destiny05, natuurlijk mag je meeschrijven! Ik kan me ook voorstellen dat het even schrikken was, maar nu kun je er hopelijk van gaan genieten!
Ah, wat fijn Bettiepage,_2!
Blijft toch spannend hé. Hoe ver ben je?
En cadeautje123 ook al zo'n mooi bericht! Fijn hé, en zo bijzonder idd
Ik ben gelukkig alleen nog maar bij vlagen misselijk, maar die moeheid blijft hier ook nog idd. Ik probeer ook zoveel mogelijk rust te nemen tussen de bedrijven door
Ah, wat fijn Bettiepage,_2!
En cadeautje123 ook al zo'n mooi bericht! Fijn hé, en zo bijzonder idd
donderdag 3 oktober 2019 om 13:29

donderdag 3 oktober 2019 om 16:25
Meikindje, cadeautje en bettiepage: wow, wat heerlijk, al die goede echo's!
Zo spannend he, en wat een opluchting als het dan goed zit!
Welkom Destiny, kan me voorstellen dat je even flink schrikt! Onze dochter zal 7 zijn bij de geboorte, ook best een aardig leeftijdsverschil dus. Volgens mij ook wel weer heel leuk en bijzonder om het te delen met je oudere kinderen!
Ik wilde eerst wachten tot de termijnecho (vanaf 10 weken) maar ik heb toch echt wel behoefte aan bevestiging nu
dus vandaag het echobureau gebeld en kan morgenochtend al terecht om 10:30!! Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 7+5 weken.
Ik heb af en toe wat minimaal bruinverlies, het is echt heel weinig en het wordt ook niet meer, maar toch. Vind het heeel spannend morgen.
duimen jullie voor me?
Zo spannend he, en wat een opluchting als het dan goed zit!
Welkom Destiny, kan me voorstellen dat je even flink schrikt! Onze dochter zal 7 zijn bij de geboorte, ook best een aardig leeftijdsverschil dus. Volgens mij ook wel weer heel leuk en bijzonder om het te delen met je oudere kinderen!
Ik wilde eerst wachten tot de termijnecho (vanaf 10 weken) maar ik heb toch echt wel behoefte aan bevestiging nu
Ik heb af en toe wat minimaal bruinverlies, het is echt heel weinig en het wordt ook niet meer, maar toch. Vind het heeel spannend morgen.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:49
donderdag 3 oktober 2019 om 21:47
Wat een warm welkom!
Leuk al die eerste echo's!
Wij hebben de volgende echo met 12 weken dus nog even geduld.
Ik vind deze prille periode van de zwangerschap erg spannend.
Tussen mijn 2 kids heb ik een missed abortion gehad met 9 weken.
Ik vond dit heel heftig om mee te maken, dus ik hoop over 3 weken een mooie echo!
Hebben jullie ook al nagedacht over NiPt en/of combinatietest?
Leuk al die eerste echo's!
Wij hebben de volgende echo met 12 weken dus nog even geduld.
Ik vind deze prille periode van de zwangerschap erg spannend.
Tussen mijn 2 kids heb ik een missed abortion gehad met 9 weken.
Ik vond dit heel heftig om mee te maken, dus ik hoop over 3 weken een mooie echo!
Hebben jullie ook al nagedacht over NiPt en/of combinatietest?
vrijdag 4 oktober 2019 om 19:45

vrijdag 4 oktober 2019 om 21:06
Jaaa goeie echo met een ferm kloppend hartje! Zo blij! Ben 8 weken nu, er kwamen twee dagen bij.
Ben ook druk aan het nadenken over de nipt. Vriend wil het graag, voor mij hoeft het niet zo.
Heeft iemand enig idee hoeveel buisjes bloed ze afnemen? Bij mijn vorige zwangerschap was er nog geen nipt en heb ik de combinatietest gedaan. Waren in mijn herinnering heel veel buisjes, vond dat zo akelig. (Ja, ik weet het is peanuts, maar ik ben gewoon echt geen held met bloedprikken, brrrrr)
Ben ook druk aan het nadenken over de nipt. Vriend wil het graag, voor mij hoeft het niet zo.
Heeft iemand enig idee hoeveel buisjes bloed ze afnemen? Bij mijn vorige zwangerschap was er nog geen nipt en heb ik de combinatietest gedaan. Waren in mijn herinnering heel veel buisjes, vond dat zo akelig. (Ja, ik weet het is peanuts, maar ik ben gewoon echt geen held met bloedprikken, brrrrr)
zaterdag 5 oktober 2019 om 09:57
Ah, wat fijn DeKenau! Wat een opluchting hé
Ik heb trouwens even voor je gegoogled; volgens mij nemen ze twee buisjes bloed af voor de NIPT.
Wij kiezen ervoor om de NIPT- of combinatietest niet te laten doen. Voor ons was (o.a.) doorslaggevend dat we de zwangerschap toch niet meer zullen laten afbreken. Daarbij gaf de verloskundige nog aan dat grote(re) afwijkingen waarschijnlijk ook bij de 20 weken echo aan het licht komen en er dan eventueel alsnog vervolgonderzoek zal kunnen plaats vinden. Is idd een heel persoonlijk iets!
Wij kiezen ervoor om de NIPT- of combinatietest niet te laten doen. Voor ons was (o.a.) doorslaggevend dat we de zwangerschap toch niet meer zullen laten afbreken. Daarbij gaf de verloskundige nog aan dat grote(re) afwijkingen waarschijnlijk ook bij de 20 weken echo aan het licht komen en er dan eventueel alsnog vervolgonderzoek zal kunnen plaats vinden. Is idd een heel persoonlijk iets!
zaterdag 5 oktober 2019 om 10:43
Mooi nieuws Kenau!!!!
Fijn weekend allemaal!
Ik heb me een tijdje best slecht gevoeld maar de laatste dagen gaat het weer beter. Kwaaltjes gaan een beetje op en af. Dinsdag een extra echo, ben dan 9 weken. Toch weer spannend.
Nipt en combinatietest is wel iets wat wij willen gaan doen. Maar ik snap het ook als mensen de keuze maken dit niet te doen.
Fijn weekend allemaal!
Ik heb me een tijdje best slecht gevoeld maar de laatste dagen gaat het weer beter. Kwaaltjes gaan een beetje op en af. Dinsdag een extra echo, ben dan 9 weken. Toch weer spannend.
Nipt en combinatietest is wel iets wat wij willen gaan doen. Maar ik snap het ook als mensen de keuze maken dit niet te doen.
lolanu wijzigde dit bericht op 06-10-2019 00:01
3.50% gewijzigd
zaterdag 5 oktober 2019 om 13:56
DeKenau Wat fijn dat je eerder terecht kon en dat je een goede echo had!
Wij doen geen testen... Het kindje mag komen zoals het is en eventuele 'verrassingen' zien we wel na de geboorte. Wel krijg ik met 20 weken een GUO (medische 20-wekenecho) omdat ik zelf een hartafwijking heb en dat dat bij de geboorte wel van belang is om te weten...
Wij doen geen testen... Het kindje mag komen zoals het is en eventuele 'verrassingen' zien we wel na de geboorte. Wel krijg ik met 20 weken een GUO (medische 20-wekenecho) omdat ik zelf een hartafwijking heb en dat dat bij de geboorte wel van belang is om te weten...
zaterdag 5 oktober 2019 om 19:14
Wat fijn om te lezen dat er weer een goede echo was!
Ik ga heel goed nadenken of wij de NIPT test gaan laten uitvoeren. Bij mij oudste 2 kids hebben we ook bewust niet laten testen omdat er op een paar bepaalde afwijkingen wordt getest.
Maar ik merk wel dat ik nu veel meer twijfel dan voorheen.
Ik ben af en toe nog misselijk, merk wel dat het steeds minder wordt.
Wanneer gaan jullie het op je werk melden, ik wil denk ik de 12 weken echo afwachten maar merk wel al dat mn buikje begint te groeien
Ik ga heel goed nadenken of wij de NIPT test gaan laten uitvoeren. Bij mij oudste 2 kids hebben we ook bewust niet laten testen omdat er op een paar bepaalde afwijkingen wordt getest.
Maar ik merk wel dat ik nu veel meer twijfel dan voorheen.
Ik ben af en toe nog misselijk, merk wel dat het steeds minder wordt.
Wanneer gaan jullie het op je werk melden, ik wil denk ik de 12 weken echo afwachten maar merk wel al dat mn buikje begint te groeien
zaterdag 5 oktober 2019 om 20:57
Ik wil eigenlijk ook graag de twaalf weken voorbij zijn, Destiny05, maar ook ik begin nu een beetje te groeien, dus ik hoop ook dat het me gaat lukken het nog even een paar weekjes te verbergen
Bij ons weet, behalve m'n nagelstyliste, nog niemand dat ik zwanger ben. Kan het dus blijkbaar nog wel redelijk stilhouden, valt mij mee
Hebben jullie het familie en vrienden inmiddels al wel verteld?
zaterdag 5 oktober 2019 om 21:38
Dekenau, ze hebben vorige keer twee flinke buisjes afgenomen. Ik heb het toen twee keer moeten doen helaas. De eerste keer zat er te weinig (weet niet meer hoe ze het noemen) van de foetus in mijn bloed. Ik wacht nu tot 12 weken en ga dan bloed prikken. Hopelijk is het dan wel goed. Ik doe het tegelijkertijd met het andere bloedprikken zodat ik maar 1 keer hoef.
Iedereen die een kloppend hartje heeft gezien gefeliciteerd! Wij mochten eerst niet voor een echo rond de 12 weken, maar nu vanwege de nipt wel. Ze moeten namelijk max. 7 dagen voor bloedafname teken van leven hebben gezien/gehoord. Volgende week maandag met 11+5 mogen wij dus weer kijken. Als het dan goed is dan ga ok er maar vanuit dat het ook echt goed zit. Voor zover je zekerheid hebt tijdens een zwangerschap.
Iedereen die een kloppend hartje heeft gezien gefeliciteerd! Wij mochten eerst niet voor een echo rond de 12 weken, maar nu vanwege de nipt wel. Ze moeten namelijk max. 7 dagen voor bloedafname teken van leven hebben gezien/gehoord. Volgende week maandag met 11+5 mogen wij dus weer kijken. Als het dan goed is dan ga ok er maar vanuit dat het ook echt goed zit. Voor zover je zekerheid hebt tijdens een zwangerschap.

zondag 6 oktober 2019 om 08:37
Wij doen ook geen testen.
Gister aan mijn schoonouders verteld, manlief heel trots “we verwachten weer een derde” Ze reageerden zo ontroerd, schoonma moest zelfs een traantje wegpinken. Zo fijn als het zo welkom is. En het elke keer weer bijzonder blijft!
Hoe kijken jullie tegen heel dat listeria-gebeuren aan?
Gister aan mijn schoonouders verteld, manlief heel trots “we verwachten weer een derde” Ze reageerden zo ontroerd, schoonma moest zelfs een traantje wegpinken. Zo fijn als het zo welkom is. En het elke keer weer bijzonder blijft!

Hoe kijken jullie tegen heel dat listeria-gebeuren aan?
zondag 6 oktober 2019 om 15:30
Bettiepage, ik ben zelf een vegetariër. Desondanks blij dat ik niet heb gehoord dat het bij de winkels waar wij recent eten hebben gehaald verkocht is. Ik heb hier natuurlijk wel een kleintje van 1,5 rondlopen.
Trouwens wel schandalig dat het kan, dan niet eens een keertje maar dat het gewoon al vaker is gebeurd.
Trouwens wel schandalig dat het kan, dan niet eens een keertje maar dat het gewoon al vaker is gebeurd.
maandag 7 oktober 2019 om 14:24
Ik eet gelukkig bijna geen vleeswaren daar ben ik nu extra blij om. Maar vind t wel een naar idee dat je er niet op kan vertrouwen dat het goed is wat je koopt..
Ik heb het inmiddels wel aan mijn ouders, schoonvader en een goede vriendin verteld. Ze reageerden wel blij maar t is toch anders dan bij de eerste merk ik.. Vind het wel fijn dat ik t er nu met ze over kan hebben. We hebben de 18e termijnecho en rond de 12 weken ga ik het denk ik op werk vertellen, als ik t tenminste nog kan verbergen. Ik ben best slank en ik hou niet van ruim vallende kleding dus dat maakt t wat lastig haha.
Best veel goede dagen gehad eigenlijk laatste tijd. Vandaag weer een mindere dag.
Ik heb het inmiddels wel aan mijn ouders, schoonvader en een goede vriendin verteld. Ze reageerden wel blij maar t is toch anders dan bij de eerste merk ik.. Vind het wel fijn dat ik t er nu met ze over kan hebben. We hebben de 18e termijnecho en rond de 12 weken ga ik het denk ik op werk vertellen, als ik t tenminste nog kan verbergen. Ik ben best slank en ik hou niet van ruim vallende kleding dus dat maakt t wat lastig haha.
Best veel goede dagen gehad eigenlijk laatste tijd. Vandaag weer een mindere dag.
maandag 7 oktober 2019 om 22:03
Ik eet gelukkig ook heel weinig tot geen vleeswaren. Beetje eng idee dat het dan in de winkel idd nog niet veilig kan zijn, al wil ik ook wel proberen er een beetje nuchter in te blijven.
Ik ben (volgens eigen berekening) vandaag precies tien weken en dat voelt op een bepaalde manier toch wel een beetje als een mijlpaal ofzo!
Vrijdag termijnecho, dus dan zullen we 't zeker weten. Ik wil eigenlijk ook wachten met bekend maken tot twaalf weken, maar ik begin nu echt best wel te groeien. Vooral 's avonds is 't al best lastig om nog te verbergen
Hoe is dat bij jullie?
Ik ben (volgens eigen berekening) vandaag precies tien weken en dat voelt op een bepaalde manier toch wel een beetje als een mijlpaal ofzo!
dinsdag 8 oktober 2019 om 14:51
Ik maak me eigenlijk niet zo druk om die vleeswaren. Wij kopen bij Albert Heijn (was het daar ook aangetoond?) maar ik ben niet echt bang voor een besmetting ofzo.
Ik ben nog steeds niet misselijk, maar ik ben wel erg moe! Ik kan de hele dag wel slapen haha. Nu net ook anderhalf uur op de bank gelegen toen mijn zoon in bed lag
Op mijn werk weet mijn teamleider het al. Dat je een super leuk mens en ik dacht: dan kan ik het in elk geval aan iemand kwijt haha. Intussen heb ik het ook aan 2 andere zwangere collega's verteld (ja we zijn net z'n drieën zwanger nu haha).
Ik vind nu ook wel dat je het bij mij ziet. Ik ben stevig van mijzelf, maar normaal is mijn buik niet zo rond als nu. Met de eerste zwangerschap werd mijn buik ook binnen een paar weken bol.
Ben blij dat we na volgende week vakantie hebben en het eind van die vakantie gaan vertellen
Ik ben nog steeds niet misselijk, maar ik ben wel erg moe! Ik kan de hele dag wel slapen haha. Nu net ook anderhalf uur op de bank gelegen toen mijn zoon in bed lag
Op mijn werk weet mijn teamleider het al. Dat je een super leuk mens en ik dacht: dan kan ik het in elk geval aan iemand kwijt haha. Intussen heb ik het ook aan 2 andere zwangere collega's verteld (ja we zijn net z'n drieën zwanger nu haha).
Ik vind nu ook wel dat je het bij mij ziet. Ik ben stevig van mijzelf, maar normaal is mijn buik niet zo rond als nu. Met de eerste zwangerschap werd mijn buik ook binnen een paar weken bol.
Ben blij dat we na volgende week vakantie hebben en het eind van die vakantie gaan vertellen