UD november 2020

04-03-2020 21:11 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekend opJ/MBijzonderheden/aankomende echo's
Tealey311e 2 novemberMeisje
Chamaedorea281e3 novemberJongen zwanger na KID
Nokie331e3 novemberMeisje
Sha1988??7 novemberJongen 09-06 20weken echo
Babygroot281e 7 novemberMeisje
Rieta123332e7 novemberJongen
LenteGroen281e9 novemberJongen
Eendje-01281e12 novemberMeisje
Seaofdreams???Meisje
Poosje81383e 18 novemberMeisje
Salvabo271e18 novemberJongenzwanger na ICSI
Heytan32 en 332e22 november?? 11-06 volgende echo
Alanna311e23 november??zwanger na eiceldonatie
Karzou?2e25 novemberMeisje
Tisookwat352e 26 november??cryo van icsi


Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
Wauw LenteGroen, gefeliciteerd!
Lekker genieten hé :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met alle baby's die er al, zijn geboren!
Ik ben gisteren bevallen van onze 2e zoon. Het was een geplande keizersnede en het ging allemaal heel goed. Hij weegt maarliefst 4800 gram :) nu lekker aan het bijkomen samen en wennen aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal met de baby’s! Ben hier zo benieuwd wanneer het gaat gebeuren. Had eigenlijk gedacht dat die vorige week zou komen maar zo zie je maar. Spannend zeg! Extra genieten maar van dat getrappel.
gefeliciteerd heytan!
wauw en ik vond 4kg300 al veel bij mij...

Mommy2014 succes!
Alle reacties Link kopieren
Succes nog allemaal dames met de laatste lootjes! Echt geniet ervan want voor je het weet ligt hij/zij heerlijk in je armen. Hier vrijdagnacht bevallen.
mommy2014 schreef:
23-11-2020 02:38
Succes nog allemaal dames met de laatste lootjes! Echt geniet ervan want voor je het weet ligt hij/zij heerlijk in je armen. Hier vrijdagnacht bevallen.
gefeliciteerd! Lekker genieten nu?
Alle reacties Link kopieren
rieta123 schreef:
23-11-2020 13:07
gefeliciteerd! Lekker genieten nu?
Dank je wel! Heerlijk genieten, bijkomen, overleven. Haha! Alles door elkaar maar echt de dagen vliegen voorbij dus extra genieten. Jij ook lekker aan het genieten?
Alle reacties Link kopieren
@heytan, wat een zware. Gefeliciteerd. Nog last vd keizersnee?

@mommy, ook gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Hier vannacht een vlotte bevalling van onze dochter. Alles gaat goed, heb alleen zelf wel behoorlijk wat bloed verloren, dus zit nog wel even aan bed vast denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat er al zoveel baby's zijn! Gefeliciteerd allemaal! :heart:


Hier ook babynieuws!
16 november zijn wij trotse papa en mama geworden van een enorm lief mooi meisje! :flirting:
Ze doet het heel goed en groeit en verandert al enorm!
De bevalling was vrij heftig, en ik ben behoorlijk uh aangetast van onderen. Maar dat lijkt allemaal weer goed te komen en ik word steeds een stukje mobieler!


Succes nog voor wie nog even moet! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tisookwat schreef:
24-11-2020 10:34
@heytan, wat een zware. Gefeliciteerd. Nog last vd keizersnee?

@mommy, ook gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Hier vannacht een vlotte bevalling van onze dochter. Alles gaat goed, heb alleen zelf wel behoorlijk wat bloed verloren, dus zit nog wel even aan bed vast denk ik.
Dank je wel! Jij ook gefeliciteerd! Alles is goed gegaan, hier ook een vlotte bevalling en uiteindelijk thuis bevallen. De dagen vliegen voorbij maar heerlijk om zo een klein hummeltje vast te houden.
wat fijn al die baby's ineens :-D
Tisookwat, 1e keer zat ik op randje transfusie bloed, maar deden ze niet. Ik moet zeggen dat ik dan nog heeeeel lang moest bekomen en zwak en futloos was waardoor ik niets bewust meemaakte. Vraag dus zeker maar ijzer om aan te sterken!

Ik vind het leuk maar wel lastig ineens met 2... Is niet zo evident... zeker weekends zijn zoooo vermoeiend voor ons nu :zzz:
Maar we zullen wel wennen zeker aan alles en een goeie routine opbouwen.

Geniet ervan allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!!

Hier ook meisje op de wereld gezet inmiddels, geboren 23 november.
Vrij zware bevalling ivm sterrenkijker en ze stonden klaar om een keizersnee te gaan uitvoeren, maar toch op eigen kracht uitgeperst.

We zijn nog niet thuis, moeite met aanleggen en inmiddels over gestapt op kolven en met fles BV geven.
En dat heb ik bij nummer 2 vrij lang volgehouden maar ga ik nu niet doen, hoe graag ik ook zelf voed, of combineren maar het is een fikse belasting.

Eerst maar eens tongriempje laten checken dus.
gefeliciteerd poosje!
Hier kolf ik ook allesaf, maar zit nu met verstopping of ontsteking op 1 borst helaas.
Bij Lion kolfde ik 3 maand, en hadden we nog 2 maand voorraad in vriezer.
Ik denk dat ik nu ook niet zo lang zal kolven, moeilijk combineren vind ik...
Alle reacties Link kopieren
Om goed en effectief te kolven heb je rust nodig en die is, idd vooral in de weekenden, vaak ver te zoeken....
Kan kleuter niet 24/7 paaien met een filmpje en zakje chips (wel vaak)
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer die problemen hebben met het een te kort tongriempje?
Hier zei de kraamhulp direct daar moeten jullie iets mee, maar omdat ik geen bv geef geen haast. De fles drinkt ze opzich goed.

Hoe staan jullie hierin? Ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Eendje-01 schreef:
28-11-2020 14:22
Zijn er meer die problemen hebben met het een te kort tongriempje?
Hier zei de kraamhulp direct daar moeten jullie iets mee, maar omdat ik geen bv geef geen haast. De fles drinkt ze opzich goed.

Hoe staan jullie hierin? Ervaring mee?
De reden dat hier waarschijnlijk live voeden niet lekker gaat, dus ik ga t vd week laten checken en eventueel klieven.
Alle reacties Link kopieren
Eendje-01 schreef:
28-11-2020 14:22
Zijn er meer die problemen hebben met het een te kort tongriempje?
Hier zei de kraamhulp direct daar moeten jullie iets mee, maar omdat ik geen bv geef geen haast. De fles drinkt ze opzich goed.

Hoe staan jullie hierin? Ervaring mee?
Ik heb zelf als kind een te kort tongriempje gehad waar veel te laat iets mee werd gedaan (ik was 1,5 jaar oud toen het verholpen werd). Het gevolg was jarenlang logopedie en nog steeds slis ik als ik niet heel bewust met mijn uitspraak bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op 16-11 bevallen van een zoon!
Bevalling was een drama. Alles bij elkaar bijna 2 dagen bezig geweest. Alle opties om ontsluiting te bevorderen zijn voorbij gekomen en de ruggenprik is meerdere keren mis geprikt voordat het eindelijk lukte. Na 40 uur hadden de artsen het allang opgegeven. Baby had zeer veel stress en kon niet veel langer meer. Toen ik echter het woord 'keizersnede' hoorde, ging het ineens snel. Tijdens het persen werd het bijna alsnog een spoedkeizersnede omdat hij in het vruchtwater had gepoept, maar in plaats daarvan lukte het me om hem er heel snel zelf uit te persen (wel met knip).
Ik heb bijzonder veel bloed verloren, maar verder ging het wel. Met de kleine ging het echter helemaal niet goed, ze dachten aan een hersenvliesontsteking. We hebben een week in het ziekenhuis doorgebracht waar hij gelukkig heel snel opknapte. Uiteindelijk zijn alle tests negatief teruggekomen, dus geen idee waardoor hij nou zo verschrikkelijk ziek was. Waarschijnlijk toch door de slechte bevalling.
Inmiddels weer thuis, en we moeten echt even onze draai vinden. De routine die we in het ziekenhuis hadden is hier toch niet houdbaar, met een huishouden en huisdieren erbij. Even wennen dus :)
Alle reacties Link kopieren
Och Chamaedorea allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon!
Maar wat een drama inderdaad, eerst al zo'n vervelende zwangerschap en dan ook nog dit er achter aan. Hopelijk kunnen jullie snel je draai een beetje vinden!


Hier onze draai ook nog niet helemaal gevonden trouwens, de kleine doet het over het algemeen heel goed. Maar de nachten zijn echt wennen :|


Tongriempje hebben we besloten toch maar te laten laseren. Ook met het oog op de toekomst inderdaad, bang dat ze gaan slissen oid.
Even kijken of we deze week op de wachtlijst kunnen komen voor een afspraak.
Hoi dames,

Och wat slecht. Ik ben hier begin van de zwangerschap begonnen mee te schrijven, maar dat is er op de één of andere manier bij ingeschoten. Ik was zojuist iets aan het opzoeken (mijn dametje lijkt haar eerste sprongetje te hebben) en ik kwam zodoende weer op viva uit en moest ineens aan jullie denken!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van de kleintjes die al geboren zijn!!! :heart:

Ons meisje is gezond en wel geboren op 7 november na een vrij pittige bevalling. Het is nog even wennen en mijn draai vinden, maar oh wat ben ik verliefd op ons kleintje :love:
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels al een poosje geleden dat ik wat geschreven en gelezen heb. Ook nu ben ik nog niet bijgelezen hoor. Ik heb er nog geen zin in gehad om te schrijven/lezen... door de drukte en andere prioriteiten..
Iedereen die bevallen is: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon/dochter!! :cheer:

Zoals gezegd, nog niet bijgelezen, dus hoop dat het goed gaat met iedereen, zowel de dames als de kids, en ook overige gezinsleden.

Ons meisje is inmiddels alweer 5 weken oud, ze is helemaal gezond en een ontzettend leuk en lief meisje :love:
De bevalling verliep goed en wij zijn nog bezig onze weg te vinden. Ik vind het drukker dan ik had gedacht van tevoren.

Binnenkort ga ik ook jullie berichten lezen... Geniet van jullie kleintjes!
Lekker rustig hier, we zijn zeker allemaal te druk met onze baby's bezig :hyper:

Hoe gaat het bij iedereen?
Groeien ze goed?
Lewis is al + 5 kg :facepalm:
Hij gaat zoooo hard :hihi:
En grote broer is superlief ervoor, zo schattig! Gaat zn speentje brengen wanneer hij huilt of gaat er even tegen babbelen of vraagt mag hij even bij mij zitten nezo, zooo lief :love:

Maar ik ben wel zooooo moe, echt bekaf want slapen in de nacht daar doet hij helaas minder aan mee :cry:
Ik gaf bv (alles afgekolfd) maar ga nu stilaan afbouwen zodat ik wat voeger in bed kan (laatste kolf steeds rond 23u maar normaal lig ik al rond 21u30 in bed haha) en zo wat meer slaap kan pakken (mn man doet dan de laatst fles en legt hem dan in zn bedje naast mij, zo deden we het bij de oudste ook)
Ik vind het wel pittig van 1 naar 2, je hebt amper nog een moment voor jezelf of rust overdag :nope:
Daar moeten we hier beiden wel even aan wennen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het hartstikke goed!

De afgelopen 2 weken waren erg zwaar, want mijn man moest weer aan het werk. Dat is in zijn geval 1 groot drama omdat hij in de ziektewet zit en zijn werkgever hem weg probeert te pesten. Zij mogen hem niet ontslaan, maar ze willen van hem af dus proberen ze hem dusdanig te treiteren dat hij zelf ontslag neemt. Man zat dus voor de geboorte al op het randje van burn-out of zelfs depressie, en met een baby erbij liep zijn emmer over de afgelopen 2 weken. Alle zorg voor de kleine, de huisdieren en het huishouden kwam dus op mij neer, terwijl ik daarnaast ook continue op eieren moest lopen als mijn man thuis was omdat elk geluidje eigenlijk al teveel voor hem was. Lang leve de lockdown dus! Nu weet hij dat hij de komende 5 weken niet naar zijn werk hoeft, en is hij gelijk weer ontspannen en lekker in zijn papa rol.

Ik vind het zo grappig dat iedereen tijdens de zwangerschap altijd zei "wacht maar tot de baby er is", als ik vertelde dat ik zo moe was. Maar ik heb nu echt energie voor 10 vergeleken met de zwangerschap. Niet omdat de baby hele nachten doorslaapt oid, maar tijdens de zwangerschap sliep ik gewoon nóg slechter. Max een half uur achter elkaar op het einde, en na een uur of 5/6 had ik teveel pijn om nog te blijven liggen. Alles bij elkaar zat ik toen op 3-4 uur slaap per nacht. Nu kan ik vaak 2x per nacht 2,5-3,5 uur achter elkaar slapen, wat een luxe!! Meestal krijg ik per nacht nu 6-7 uur slaap, wat bijna 2x zoveel is als tijdens de zwangerschap :hyper:

Ik overweeg wel om 's avonds en 's nachts weer gekolfde melk in de fles te geven, want dan drinkt hij meer en slaap hij langer door (soms wel 5 uur!) dan wanneer hij uit de borst drinkt. Maar borstvoeding vind ik zo gezellig en het is ook wel lekker makkelijk :D

Hoe gaat het verder bij de rest?
Fijne feestdagen gehad allemaal?
Beste wensen alvast!

Hoe gaat het met de kleintjes?
Hier redelijk, hij groeit snel en weegt al zwaar :p
Wel reflus, waardoor hij 2x gestopt was met ademen in de nacht (eeeecht vies, ik kwam wakker en keek, hij lag heel gek en ik voelde nergens adem (niet aan neus, niet aan borst) zag het ook iet en hij was zo koud, ik voelde dan in nekje en ineens paniek bij hem happen naar lucht en huilen, zoooo vies; dag erna opnieuw van dat dus dan moesten we van vroedvrouw naar de kinderarts (mn zus verloor zoontje aan wiegendood, dus wilden ze geen risico nemen)
Hij moet nu elk slaapje aan de monitor waar hart en adem gevolgd worden en alarm gaat indien dat stopt. Zo zijn we zelf wel wat geruster.
Gisteren ook 1e spuitjes gekregen, de stakkerd, zo hard wenen nadien :cry:

Verder is hij wel superalert, volgt hij al vanalles wat hij ziet, kijkt en lacht heel veel en oooo die geluidjes die hij begint te maken, zoooo schattig :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Hoe gaat het met jullie kleintjes? Moest ineens aan aan jullie denken en besefte me ineens hoe snel de tijd gaat. Hier gaat alles goed, merk wel dat het pittig is met de nachten en de lockdown. Maar je raakt er ook wel aan gewend.

Rietal123, wat heftig zeg! Hoe gaat het nu met de slaapjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven