UD november 2020

04-03-2020 21:11 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekend opJ/MBijzonderheden/aankomende echo's
Tealey311e 2 novemberMeisje
Chamaedorea281e3 novemberJongen zwanger na KID
Nokie331e3 novemberMeisje
Sha1988??7 novemberJongen 09-06 20weken echo
Babygroot281e 7 novemberMeisje
Rieta123332e7 novemberJongen
LenteGroen281e9 novemberJongen
Eendje-01281e12 novemberMeisje
Seaofdreams???Meisje
Poosje81383e 18 novemberMeisje
Salvabo271e18 novemberJongenzwanger na ICSI
Heytan32 en 332e22 november?? 11-06 volgende echo
Alanna311e23 november??zwanger na eiceldonatie
Karzou?2e25 novemberMeisje
Tisookwat352e 26 november??cryo van icsi


Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rietal, wel hard gewerkt! En al op orde met vluchtkoffer dus!

Hier nog niets gepakt, ernstig, maar nog maandje te gaan, dus dat scheelt misschien :)
Alle reacties Link kopieren
Al even geleden dat ik wat geschreven heb hier, wel steeds meegelezen maar even geen zin gehad om te schrijven.

De vluchtkoffer is hier gedeeltelijk klaar.. best veel dingen die je tot het laatst gewoon nog gebruikt en dan pas op het moment toevoegt. Ik houd gewoon het lijstje aan dat we van de kraamzorg gekregen hebben. Niet veel meer, maar zeker niet minder ;)

Rieta, zijn jullie al uit wat de naam gaat worden?
En de anderen ook trouwens..?
Wij hebben een keuze gemaakt :) en geboortekaartje is ook klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de naam ook klaar! Met een back-up naam mochten we het bij de geboorte echt helemaal niks meer vinden :lol:

Hier ook nog geen vluchttas gepakt trouwens, wel begonnen met het strijken van al kleertjes en lakentjes enzo. Wat een werk, zo niet mijn hobby!
Alle reacties Link kopieren
Ja back-up naam hebben wij ook :-D
Dat is inderdaad wel handig!
Nokie schreef:
14-10-2020 15:51
Rieta, zijn jullie al uit wat de naam gaat worden?
En de anderen ook trouwens..?
Wij hebben een keuze gemaakt :) en geboortekaartje is ook klaar.
Neen :-? :facepalm:
Maar broertjelief is wel erg duidelijk, eerst was het Jack maar als we nu van de baby spreken en Jack gebruiken is het neen het is Lewis...
Ik denk dat we de geboorte afwachten :rofl:
Qua kaartje zijn we nog op zoek naar het juiste lettertype, hebben we nu weer 2 voorbeelden doorgegeven en dus afwachten nu op wat de drukker maakt. (enkel lettertype namen trouwens, de rest van het kaartje is wel klaar)
Eendje-01 schreef:
14-10-2020 18:02
Wij hebben de naam ook klaar! Met een back-up naam mochten we het bij de geboorte echt helemaal niks meer vinden :lol:

Hier ook nog geen vluchttas gepakt trouwens, wel begonnen met het strijken van al kleertjes en lakentjes enzo. Wat een werk, zo niet mijn hobby!
Baaah strijken, daar doe ik echt niet aan bij die mini-kleertjes :hihi:
Zelfs mijn eigen kleren doe ik momenteel ongestreken aan :shame:
Ik haaaaaaat het en er is ook gewoon geen plek momenteel want de ruimte waar ik strijk staat vol met badkamerspullen enzo...
Oooooh ik heb daarnet een zwangerschapsmassage gedaan.
Heeeeeeerlijk :cheer2:
Heb al gestuurd naar mn man dat ik binnen 2 weken ofzo nog eens terugwil als ik nog niet bevallen ben dan :hihi:
Vond hij prima...
Alle reacties Link kopieren
Verlof! 36 weken gehaald en nu lekker rustig aan doen :)

Eerlijk gezegd kijk ik daar ook wel een beetje tegenop, watvoor dingen hebben jullie gepland voor verlofperiode?
Hier eerste kindje dus ook niet het vermaak van een ouder kindje zegmaar..



@ Rietal123 Zwangerschapsmassage heb ik ook al eens gedaan, heeeeeerlijk. Ik had een combi met floaten. Echt wel een aanrader! Kwam er helemaal relaxed vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Eendje, ga echt lekker luieren, Netflixen, middagdutjes doen, oftewel totale zen.

Klinkt zó cliché, maar nu kan het nog!


Hier wordt ook niet gestreken hoor, dat vertik ik simpelweg.
Alle reacties Link kopieren
Poosje81 schreef:
15-10-2020 21:01
Eendje, ga echt lekker luieren, Netflixen, middagdutjes doen, oftewel totale zen.

Klinkt zó cliché, maar nu kan het nog!


Hier wordt ook niet gestreken hoor, dat vertik ik simpelweg.

Ik ben daar zoo slecht in, verveel me snel. Niet voor niks zo lang mogelijk doorgewerkt.
Maar misschien valt het me wel heel erg mee, en kan ik er echt een beetje van genieten!
Sowieso zijn uitstapjes nu schaars door corona. Dus ik zal wel moeten :mrgreen:
Eendje, gewoon genieten en rusten nu het nog kan ;)
Heb je dan helemaal geen last van vermoeidheid, misselijkheid, harde buiken, bekkenpijn, ...?
Want dan is het wel heeeeerlijk om gewoon even te liggen of te slapen :hihi:

Anders gewoon heerlijk alles klaarmaken voor de baby, spulletjes zoeken, noem maar op!
Alle reacties Link kopieren
Het voelt bijna lullig om te zeggen, maar ik heb tot nu toe echt een hele voorspoedige zwangerschap. Misselijk ben ik niet geweest, alleen paar weken geleden wat last van harde buiken, maar dat ging ook samen met drukte op werk en stress. Bekkenpijn heb ik ook niet. (Afklopmomentje)

Ik heb nu wat serie tips en ga van het weekend eens wat legpuzzels scoren om me bezig te houden :)
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal! Hoe is het met jullie? En de laatste loodjes?
Proberen jullie ook nog zoveel mogelijk te relaxen zolang het nog kan?

Ik ben nu 35 weken en begin het echt zwaar te vinden. Slaap slecht, overdag erg moe. Van alles wel last. Niks extreems, dus mag niet klagen eigenlijk. Maar ben er wel zo'n beetje klaar mee haha. Nog even volhouden. Gelukkig wordt de baby wat eerder gehaald, dus ik hoef niet te wachten tot 40(+) weken. Het aftellen is wel begonnen nu.

Hou nog ff vol hier, hopelijk dienen de eerste baby's zich snel aan nu :hello:
@heytan, wanneer wordt de baby gehaald dan? En waarom vroeger?

Ik geniet wel van de -heel hevige wel- bewegingen in de buik (gisteren een hyperactief kind naast me op de bank en in de buik deed nr 2 lekker mee :lol: )
maar de rest begint hier ook wel door te wegen.
Vooral heeeeel veel last van rug/bekken (vannacht weer niet veel geslapen, ik word zo vaak wakker en dan val ik moeilijk in slaap door de pijn) maar de maag kan nu ook wat lastiger doen.
Ik ben ook heeeeeel moe (Lion heeft slechte en korte nachten dus dat helpt ook niet, ik hoor alles)

Ik kijk dus ook wel uit naar de komst van de baby, in de hoop dat ik direct minder last heb van dat bekkengedoe :hihi:
En gewoon om dat kleine mannetje te zien :-D
Wij moeten binnen 8 dagen weer op controle, zo benieuwd of er dan al tekenen zijn van een bevalling :hyper:

Vanaf vandaag mag/moet Tom weer thuiswerken, ik heb hem wel in de babykamer gezet met een bureau, zodat ik wel kan rusten wanneer nodig (ik zag me echt niet op de bank of in bed liggen of tv kijken als hij hier aan het werk was)
Wel fijn om te weten dat hij er is, nu kan hij al wel eens snel iets doen voor mij (bvb wasmand dragen naar beneden ofzo) en is er ook minder risico dat hij besmet raakt (want waar wij wonen zijn de cijfers aan het stijgen)
Ik vind dat hele coronagedoe trouwens zeer frustrerend, Lion heeft een licht hoestje en snotjes -wat hij trouwens al elk jaar heel vaak heeft, net als ikzelf ook- maar nu kan dat dus ook corona zijn of niet :nope:
je weet het niet... en ze testen kleintjes niet zo snel, zeker als er maar 1 symptoom is. Wat mezelf betreft: extreem moe check, kortademig check, hoofdpijn soms een check, verstopte neus check (al een tijdje, op en af) maar héééééééé dat zijn dan wel weer allemaal klachten die bij zwangerschap horen ook dusja :-?

Hoe gaan jullie daarmee om?
Alle reacties Link kopieren
@rieta, de baby wordt eerder gehaald omdat het een geplande keizersnede wordt. Plus dat we een groot kind verwachten ivm diabetes.
Precieze datum hou ik nog even voor me, die kan ook nog veranderen. Maar in ieder geval voor de 40 weken!

Alle kwaaltjes die jij noemt zijn hier ook herkenbaar. Bleh!
Ook steeds zo'n ontzettend gespannen gevoel in mijn buik, ik gok weer op een flinke groeispurt. Morgen weer een groeiecho en controle, dus we gaan het zien.

Nog even volhouden, fijn dat je man thuis is. Scheelt toch he, het idee dat je niet alleen bent als er wat is, ook ivm Lion dan.

Wat betreft corona, ik vind dat erg lastig. Maak me ook veel zorgen hier over! Niet zo zeer nog voor dit moment. Maar wel rond de bevalling en de kraamtijd. Wat nou als scenario's schieten regelmatig door mijn hoofd. Maar ik probeer het maar los te laten.

Wij houden hier een tv dagje, niet zo pedagogisch verantwoord, maar wel lekker relaxed voor mij haha!
Alle reacties Link kopieren
rieta123 schreef:
19-10-2020 09:04

[...]

Wat mezelf betreft: extreem moe check, kortademig check, hoofdpijn soms een check, verstopte neus check (al een tijdje, op en af) maar héééééééé dat zijn dan wel weer allemaal klachten die bij zwangerschap horen ook dusja :-?

Hoe gaan jullie daarmee om?

Als ik me daarvoor moest laten testen was ik inmiddels vaste klant bij de GGD geweest :hihi:
Heb de hele zwangerschap al last van lichte verkoudheidklachten. Dat is er vanaf het eerste moment, nog voor corona, en is sindsdien niet erger of minder geworden. Zolang daar geen verandering in zit vind ik het niet nodig om te testen. Verder werd ik op een gegeven moment ook steeds kortademiger, maar dat was hartstikke logisch omdat ik letterlijk een baby tegen mijn ribben aan voelde duwen, dus dat vond ik ook niet verdacht. Nu baby is ingedaald is die kortademigheid ook weg overigens! En inderdaad soms wat hoofdpijn, maar omdat dat ook bij zwangerschap hoort heb ik daar nooit over nagedacht eigenlijk. Wel in de gaten gehouden, voor het geval het zou aanhouden, maar elke keer was het na een paar uur of na een dutje wel weer over dus dat lijkt mij ook niet zo gek dan.

Ik hou me wel goed aan alle richtlijnen, voor het geval dat. Draag overal een mondkapje, probeer zo goed mogelijk 1,5m afstand te houden, en kom zo min in contact met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Zouden er al baby's zijn? :flirting:





Hier dus nog niet, de 37 weken vandaag gehaald. Dus ze mag komen :cheer:
Hier ook nog niet vandaag de 38 weken. Zie dat mijn UD op 7 staat maar moet op 5 november staan.
Hier ook nog niets, morgen 38 weken.
Het wordt wel lastiger, ik heb wel best vaak pijn (naja pijn, laat ons zeggen 2 of 3 op 10, soms eens een uitschieter) in mn onderbuik.
Waar het voorheen echt een soort spanbuik was, merk ik nu wel verschil dat het een ander soort kramp/gevoel is, meer over de ganse buik.
Ook komen af en toe wat lichte menstruatiekrampen opzetten (vooral als ik bezig ben, me opjaag of in de nacht) dus ik denk dat ik stilaan echte oefenweeën krijg -hoera :"-( -
Supervervelend want dan ben ik bvb Lion aan het ophalen op school, krijg je dan ineens een steek van jewelste en krimp je lichtjes in elkaar maar kan je dat moeilijk luidop gaan zeggen (thuis zeg ik wel eens ow of ai kramp)
Lion houdt zich dan ook lekker bezig (gister bvb alle fietsjes op een rij gaan zetten die op de speelplaats stonden) dan sta ik daar... normaal zou je dan zeggen hop opheffen en weg met een krijsend kind, maar dat kan nu niet meer :facepalm:
We deden er gister 20 minuten over :p: (en het is misschien 30 meter stappen ofzo hahaha)

Dinsdag controle, superbenieuwd wat ze gaat zeggen :-D
Alle reacties Link kopieren
Het wordt inderdaad aftellen!! Hier zondag 37 weken en t gaat nu enorm rap vind ik.

Spannend, ben benieuwd wanneer we de 1e geboortemelding hebben!

Iedereen nog even sterkte met die laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Er is momenteel iemand bezig om de algemene accounts die jullie gebruiken om de tabel te wijzigen, te misbruiken.
Degene die het account aangemaakt heeft, wil ik verzoeken om ons te mailen met het emailadres wat bij dat account hoort om het wachtwoord te wijzigen.
Verder wil ik jullie adviseren om het account door 1 of 2 mensen te laten beheren om dit gedoe te voorkomen in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit de baby ook nog veilig in de buik :)
Ik wacht geduldig, ze zit me nog niet in de weg!
Ik ben gister op controle geweest.
Alles prima in orde, hij zit laag en dat zijn de steken die ik voel (zijn bewegingen daar)
Ik voel precies ook echt een hoofd bewegen dan ofzo :rofl:
Op 21 dagen is hij 1 kg bijgekomen, hij wordt nu geschat op 3kg600 en ik moet nog anderhalve week tot ud
Mijn man en ik waren helemaal in schok :hyper:
(en ik dacht bij mezelf jij hebt makkelijk praten maar ik mag straks een blokje beton van mss wel +4 kg gaan uit mijn lijf persen :bonk: :rolling: )

Al de anderen hier ook gewoon nog lekker zwanger?

NB wat is dat met dit bericht van de moderators van viva zelf?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een controle gehad. Kindje is waarschijnlijk wat kleiner dan gemiddeld, maar niet zorgwekkend gelukkig. Dus opzich vind ik dat ze wat aan de kleine kant is dan niet zo erg met het oog op de bevalling :hyper:

Precies het tegenovergestelde als bij jou dus rietal :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Succes dames met de laatste loodjes! Ik heb in het begin kort meegeschreven maar de tijd is echt voorbij gevlogen. Kan het amper geloven dat het al bijna zover is. Nu druk bezig met de laatste dingen en dan is het afwachten. Met beide kids eerder bevallen, erg benieuwd wanneer deze gaat komen. We gaan het wel zien. Hebben jullie gekozen voor een newborn shoot in deze tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven