UD november 2020

04-03-2020 21:11 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekend opJ/MBijzonderheden/aankomende echo's
Tealey311e 2 novemberMeisje
Chamaedorea281e3 novemberJongen zwanger na KID
Nokie331e3 novemberMeisje
Sha1988??7 novemberJongen 09-06 20weken echo
Babygroot281e 7 novemberMeisje
Rieta123332e7 novemberJongen
LenteGroen281e9 novemberJongen
Eendje-01281e12 novemberMeisje
Seaofdreams???Meisje
Poosje81383e 18 novemberMeisje
Salvabo271e18 novemberJongenzwanger na ICSI
Heytan32 en 332e22 november?? 11-06 volgende echo
Alanna311e23 november??zwanger na eiceldonatie
Karzou?2e25 novemberMeisje
Tisookwat352e 26 november??cryo van icsi


Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
Mommy2014, bij onze 1e deden we ook geen newbornshoot dus nu zal dat ook wel niet zo zijn.
Ik denk dat ik het niet zou aandurven, tenzij ze aan huis komen en je zelf alle spullen voorziet (geen dingen die ook anderen gebruiken) én als de fotograaf ook masker opzet :)

Nou spannend dan, als je al 2x eerder bent bevallen is de kans groot dat het weer eerder is dan he :) Succes!

Eendje-01, oh maar klein en fijn is ook wel leuk toch...
Ik ben blij dat het weer een grote zware vent wordt, want Lion was ook al heel sterk en stevig, dus als dat nu ineens een zeeeer fragiel baby'tje zou zijn zou dat wel nog meer wennen zijn denk ik (en het is veiliger voor de broer ook dat het al wat steviger is hahaha ;-)) )
Nog geen baby'tjes??
Zoooo spannend :lol:

Hop hop hop aan allen :cheer2:
veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 37 weken, dus ik moet nog even wachten. We hebben al wel een datum voor de geplande keizersnede, dus langer dan 3 weken gaat het niet meer duren. Ik wordt zo langzamerhand wel zenuwachtiger.
Hoe is het met iedereen? Houden jullie het nog vol?
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels wel steeds meer harde buiken, ben het wachten wel zat. Maargoed zit nog niet op de uitgerekende datum dus misschien ben ik ook gewoon wat ongeduldig aan het worden. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hier over 38 weken inmiddels, gesjouw met dikke buik ook wel zat inderdaad, maar ik ga het straks ook weer missen denk ik....
Stom is dat eigenlijk
Hier 39+2, zaterdag is mijn ud.

Ik vind dat ik nerveuzer ben dan bij mijn 1e :hyper:
Maar dat komt denk ik omdat het deze week vakantie is (Lion gaat wel naar de opva,g) en ze er een week hebben bijgedaan, waardoor dan volgende week maandag en dinsdag mn nichtje komt helpen in huis en mijn man donderdag en vrijdag halve dagen verlof zal opnemen (als de baby er dan nog niet is tenminste)

Ik had echt een beeld in mn hoofd dat Lion gewoon lekker overdag naar de klas kon, Tom hem om 16u ophaalde, even langskwam met hem in het ziekenhuis en dan ermee naar mijn schoonouders ging zodat hij daar kon slapen (en Tom terug naar mij en de baby)
Ik hoop nu dus wel dat hij nog even blijft zitten tot het weer normale dagen zijn i.p.v. dat lion ganse dagen bij mn schoonouders zou moeten zijn (want dat zal we zwaar zijn voor hen denk ik :hihi: )

Ik heb wel vaak steken onderaan in bekken/lies/vagina, het lijkt wel alsof die kleine denkt "even aan mama haar spieren/banden/botten duwen" en tegelijk ook heel veel pijnlijke schoppen op 1 plek bij de ribben :nut:

Ik vind het echt onwijs spannend wanneer hij zal komen :shame:
Net als jij dus heytan!

volgende week (de 9e) terug op controle, is hij er dan nog niet wordt er sowieso een inleidingsdag gepland (meestal tellen ze ud + 10, we zouden graag 18 willen, Lion is van 18/8 we zijn ook getrouwd op 18/8 dus dan nr op 18/11 lijkt ons wel bijzonder :hihi: )
Alle reacties Link kopieren
@rieta, lijkt me niet meevallen om de 18e te halen, dan moet je al 41+4 zijn dan en dan beginnen ze al echt eerder te praten over inleiden enzo.

Hier nu 36+5, druk weekend achter de rug. We hadden een grotere kledingkast nodig voor peuter en toekomstig baby, maar dat werd een wat groter project dan gedacht. Gelukkig staat na een week eindelijk de kast in elkaar. (Dat ikea dan 2 verkeerde frontjes heeft geleverd fixen we later wel weer).
Ook hebben we een klapbed aan de muur en thuiswerkplek voor man gecreeerd in dezelfde kamer. Nu hebben we een open ruimte over die we speelruimte kunnen maken voor de kinderen, maar die nu nog vol dozen administratie staat.

Ik heb een bevalbad besteld. Ik hoop alleen dat de bevalling niet zo snel gaat dat we het bad niet meer kunnen gebruiken. (Nr 1 was er in 4 uur)

Hoe denken jullie over de bevalling? Ik maak me er toch wel druk om.
Tisookwat, normaal wachten ze hier 10 dagen, dus 18 zou dag 11 zijn maar ik denk ook niet dat ze het zullen doen hoor ;-)
Maandag weten we het (als ik niet bevallen ben)

Ik ben ook wel zenuwachtig voor de bevalling, maar dan vooral door dat coronagedoe... Bij binnengaan een test, mondmaskers op enzo, niet zo fijn (gelukkig mag het wel af als er niemand van personeel in de kamer is)
Mn 1e bevalling was met complicatie nadien, dus daar denk ik wel eens aan, ik hoop dat het nu niet zo gaat...

Het schijnt dat een 2e wel veel sneller komt, dus ik zou het bad al gaan klaarzetten vanaf je 1e wee :hihi:
Wat maakt dat jij je er druk over maakt?
Alle reacties Link kopieren
Succes allemaal met de laatste loodjes! Spannend zeg! Hier gaat alles goed, merk inderdaad die pijnlijke steken onderin. Haha soms denk ik echt hij wilt er al uit. Maar tegelijk extra genieten van al dat getrappel in de buik. Hier ook erg benieuwd wanneer het gaat gebeuren. Vind het ook wel spannend worden, maar komt met name omdat we nog 2 kinderen hebben. Het mooiste zou zijn in de nacht of als ze op school zijn, maar haha dat is helemaal niet te voorspellen. Ach het komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
@rieta, ja, idd, bad mogen we op tijd klaar zetten. Moet je ook een mondkapje op als patient?
Ik was laatst opgenomen in het ziekenhuis en toen hoefde ik dat niet, maar had toen al wel een negatieve test.

Waar ik tegenop zie? De pijn van de weeen. (Vorige keer had ik alle weeen in 1 uur, vond de persweeeen niet zon probleem).
En ik heb nog antibiotica en koorts, morgen 37 weken, hoop dat het snel zakt, anders ben ik ziek in mijn kraambed...
@tisookwat, jup jup kapje moet op helaas...
ze testen bij binnenkomen of als je ingeleid wordt dag ervoor (dan hoef je wss geen op te zetten)

IK probeer niet aan de pijn van de weeën te denken tot het zover is :hihi:
Ik weet wel dat ik bij mn 1e bevalling een tijdlang in bad zat (in de verloskamer hebben ze een bad, maar je mag er wel niet in bevallen) en dat dit ze echt opving (tot het echt persweeën werden)
Maar we weten wel waarvoor we het doen toch :)
Ik kan trouwens nu al echt pijn hebben, en dat is dan volgens mij gewoon omdat die kleine daar onderin aan het bewegen is en op spieren enzo duwt...
Veel succes alvast!
Ik duim voor je dat je snel beter bent!
Hoi allemaal,

Ik denk dat ik het spits af mag bijten. Vorige week donderdag op 29 oktober is ons lieve zoontje Isa Noah geboren. Hij is geboren bij 37+1 met een gewicht van maarliefst 4120.

De bevalling begon met gebroken vliezen waarna er maar geen weeen kwamen. Na een dag kwamen ze eindelijk op gang en had ik zelf na een nacht lajg weeen 3cm ontsluiting gekregen. Eenmaal smorgens om 9 uur op controle in het ziekenhuis zwakten mijn weeen af en besloten ze door te pakken met weeenopwekkers. Hier werden de weeen een stuk heviger van en op een gegeven moment had ik urenlang weeenstorm op weeenstorm. Rond 6 uur had ik volledige ontsluiting en na een krap half uurtje persen was ons prachtige zoontje geboren om 19:08.

Hij was prachtig roze en huilde krachtig, maar eenmaal op mijn borst was hij alleen nog aan het kreunen. De kinderartsen kwamen en hij kreeg een kapje op. Inmiddels na een spannende week ligt hij nog steeds opgenoken in het ziekenhuis. Ondanks zijn 37 weken waren zijn longen er nog niet helemaal klaar voorm inmiddels heeft hij gelukkig alleen nog maar een neusbrilletje met wat zuurstof maar het zal nog lang duren voor hij op kracht is om naar huis te gaan.
Oh salvabo, gefeliciteerd!
Mooie naam ook!
Ik denk dat je deels blij mag zijn dat hij wat vroeger kwam, aangezien hij toen al 4kg woog :hihi:
De rest van het verhaal is natuurlijk niet zo fijn...
Gelukkig gaat het de goeie kant uit :yes:
Heb je het zelf een beetje kunnen verwerken, want het is wss wel zwaar om je kleintje dan achter te laten? Of kon je er wel heel vaak bij?
Ik duim voor je dat hij heel gauw mee naar huis mag. Kunnen ze daar een termijn opplakken? Veel sterkte hoor alvast :heart:
Het blijft hier zo stil, zouden er nog baby'tjes geboren zijn :hihi:

Vandaag mijn ud, dus lekker spannend :hyper:

Veel succes allemaal :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Spannend!
En gefeliciteerd hierboven.

Ik heb hier niet meegeschreven omdat ik dacht dat m'n UD 1 december zou zijn. Dat werd 29 november én ik word over een dikke week ingeleid dus sowieso een november baby haha.

Succes met de laatste loodjes allemaal!
oooooh sapnnend -melon!
Succes ermee!
Dan wordt de baby wel een week of 2 te vroeg geboren zeker?
Is het keizersnee?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niks, maar morgen ook 'pas' 38 weken.
Ons kindje komt ook uiterlijk over een dikke week, want dan is de geplande keizersnede :) dus ik moet nog heel even wachten.
Wel een heel gek idee, kan me nog niet helemaal voorstellen dat er straks ineens een baby bij is. Heb er wel zin in, vooral lekker cocoonen samen!
De knusse feestdagen komen eraan en ik heb het geluk dat mijn man heel lang verlof heeft. 6+2 weken!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Salvabo!

Hier ook nog geen baby helaas, inmiddels 39+3 en ben er echt wel zat van! Ik zit er in dat opzicht elke dag klaar voor :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@ heytan, wat fijn dat je man zo lang verlof heeft.

@ salvabo, gefeliciteerd, hoe gaat het nu met isa noah?

Hier nu 37+5, ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren. Ze mag van mij gerust nog even blijven zitten. Dan hebben we wat meer tijd om de bovenverdieping op te ruimen, maar in principe is alles er klaar voor. Bed staat op klossen enzo.

Qua kwaaltjes is het maagzuur wel minder sinds ze is ingedaald, al mag ik nu om de haverklap naar de wc lopen. Ook wat harde buiken met regelmaat en soms duwen er voetjes tegen mijn ribben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 41+2, en vandaag heeft de verloskundige voor de 2e keer geprobeerd te strippen. De boel zit echter nog zó dicht daar binnen, dat de baby waarschijnlijk niet uit zichzelf gaat komen voor de 42 weken. Alles zag er verder wel goed uit voor de baby, nog genoeg vruchtwater en prima werkende placenta, die kan nog best een tijdje blijven zitten. Maar ik heb natuurlijk een loeizware zwangerschap achter de rug en vind het wel goed geweest. Geen zin meer om het nog een week aan te kijken en met wat pech pas met 42/43 weken ingeleid te worden. Morgen heb ik dus een afspraak in het ziekenhuis om de inleiding af te spreken. Hopelijk kan ik dit weekend nog terecht! :D
Hi allemaal,

Hier afgelopen dinsdag 10 november bevallen van Lucy-Liz. Ik ben compleeeet verliefd en in mn bubbel :heart:
Hoi allemaal,

ook hier afgelopen dinsdagochtend 10 november bevallen. (het begon echt op een moment dat we het helemaal niet hadden gedacht)
Een flinke kerel, 4kg310 :rolling: 52 cm en het is Lewis geworden.
Grote broer Lion had gekozen, en wij beslisten op het moment zelf hem te volgen (officieel Lewis Jack James)
Bij de gyn van wacht, maar gelukkig was het ook een goeie (hij kwam net op tijd, we gingen oefenen met de vroedvrouw om te persen, maar ik moest gelijk stoppen of hij zou al meekomen :rofl: )
Sedert gisteren thuis, vandaag rustigaan wennen met grote broer.


Seaofdreams, gefeliciteerd! Wat een leuke naam ook!
Vlotte bevalling gehad? Geniet ervan!

Chamaedorea, spannend! Succes!
Gefeliciteerd Rieta! Wat een leuke naam ook :) gaat alles goed? :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allebei. Leuk om nieuws te horen.

@chamaedorea. Dat is pech. Sterkte met de allerlaatste loodjes. Ik hoop voor je dat je snel aan de beurt bent.

Hier nu 38+5, dus mogelijk duurt het nog even. Ik heb wel steeds vaker harde buiken, ben wel benieuwd.
Eigenlijk zijn we onze oude studeerkamer nog aan het opruimen. Daar staat van alles in dozen, maar daar hoort ook het bevalbad te komen staan.

Fijn dat al iemand een goede ervaring heeft met het opvangen van de weeeen in bad. Daar hoop ik ook op.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Zo’n leuk nieuws. En succes met de laatste loodjes voor degenen die nog wachten!

Zelf ben ik met 39+0 bevallen van onze zoon op 3 november. Alles ging goed! Nu is het nog heel erg wennen aan het voeden etc maar we komen er wel :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven