UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Liverpool netjes van je baas en ik herken je eetbehoefte
annemoon ohhh dat is wel erg vroeg kunnen testen en dan lang wachten! We wachten hier gezellig met je mee!
Princippessa Wat vervelend, bloed wil je gewoon niet zien. Hoe gaat het vandaag?
Actualnoodle wat fijn Dat jullie samen zo kunnen relativeren ! Helpt het voor jou?
Leolux haha dat is knap! Wel handig talent ;)
Zot wat een onmogelijke uit liefde genomen beslissing voor jullie dochter! altijd in jullie hart :) Herkenbaar wat je schrijft over longetjes, dat is ook tegen ons verteld..
war mooi dat jullie een kloppend hartje hebben gezien!
Hier veel plassen, m’n tepels worden donkerder. Gisteren weer wat duizelingen. Vanochtend nog een test gedaan, nou die knalde er nog net niet uit. Oftewel vertrouwen groeit en kindje hopelijk ook :) weer een dag verder!
Alle reacties Link kopieren
Liverpool: dat is wel echt heel erg fijn om te weten. Dan heb je op werkvlak alvast wat meer zekerheid.

Zot: wat fijn dat je het hartje hebt gezien. Dat is alvast een hele geruststelling. We duimen voor je mee dat alles goed blijft verlopen.

OkkiePetite: Ja dat helpt zeker. Mijn man is meer gegrond zeg maar en houd me met twee voeten op de grond.

Ik ben vandaag 7 weken en 3 dagen en ik moet ook ongelofelijk vaak naar de wc. Tepels zijn groter en donkerder en heb veel honger vooral. Ook heb ik heel veel uitspattingen qua frustratie dus manlief krijgt het allemaal over zich heen. Voel me daar toch wel schuldig over, maar het zijn nu eenmaal de hormonen oftewel horrormonen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik voorzichtig met jullie meeschrijven?

Ik weet sinds vanochtend dat ik zwanger ben. We hebben al een dochter van bijna 2.

Ik denk dat ik nu net 4 weken zwanger ben, dus uitgerekend rond 28 oktober. Het kwam toch onverwacht, omdat ik een maand geleden mijn spiraal er uit heb laten halen en we deze maand nergens op gelet hebben. Ik was eigenlijk nog aan het wachten tot mijn menstruatie weer op gang zou komen. Vanmorgen toch getest, meer uit zekerheid. Vrijdag een dagje met vriend, waarbij we graag samen een biertje drinken. En ik heb sinds drie dagen een licht zeurend gevoel in mijn onderbuik, dus ik dacht: ik bevestig even dat ik niet zwanger ben, maar gewoon bijna ongesteld ga worden. Niet dus :hyper:

Ik ben wel nog erg zenuwachtig, het is nog pril en voor de zwangerschap van mijn dochter heb ik 3x een (vroege) miskraam gehad. Dus ik probeer er nog even rekening mee te houden dat er ook een kans is dat het allemaal niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, er wordt lekker actief geschreven hier.
Loop alweer achter.
Welkom nieuwe mee schrijvers!

Zot: Wat een bijzonder verhaal. Dat wordt vast een wonder kindje voor jullie.
Heftig wat jullie mee hebben moeten maken.
Fijn dat jullie alvast het hartje hebben zien kloppen.

Lux: Voor jullie ook extra spannend.

Maison: Voorzichtig een gefeliciteerd !!! Leuk dat je mee komt schrijven

Vandaag DE grote dag, mega mega zenuwachtig. Om 15:30 heb ik de eerste afspraak bij de vk.
Alle reacties Link kopieren
Hee Maisnon, leuk, jij ook hier! Gefeliciteerd! :)

@Liverpool: wat fijn een vast contract! Wat doe je daar precies?

@Babyboom: succes! Krijg je ook een echo?

@Symptomen: net als bij mijn eerste zwangerschap laat ik al een paar dagen de koffie staan en lig ik er al een paar avonden vroeg in omdat ik m’n ogen niet open kan houden, maar heb ik weinig last van mijn borsten, tikje gevoeliger dan normaal. Ik heb af en toe wel een wat weeïg gevoel in m’n buik en rug, of wat steken, maar hier begint de misselijkheid geloof ik al. Gisteren kreeg ik een vlaag van misselijkheid toen ik de zwarte thee van m’n collega rook en vanochtend was ik ook even misselijk.

Bij m’n eerste zwangerschap was ik zó misselijk, hoop dat dat me bespaard blijft dit keer, maar goed, alles voor het goede doel hè :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lux: Ja ook een echo gelukkig. Ben zo toe aan de bevestiging :-)
Alle reacties Link kopieren
He dames, mag ik ook nog met jullie meeschrijven? Heb al twee kinderen van 1,5 & bijna 4 jaar en twee weken geleden kwam ik erachter dat ik zwanger ben van de derde! Ben nu denk ik ruim 6 weken zwanger. Volgens eigen berekening 12 okt uitgerekend.

Begin maart heb ik de eerste echo. Maar net als bij m’n vorige zwangerschappen ben ik weer zo misselijk en moe dat ik het vermoeden heb dat het wel goed zit! 🙈. Al blijven deze weken wel spannend... wij hebben het al aan ouders verteld, de rest komt na de eerste echo. Ben vooral heel benieuwd hoe onze oudste er straks op gaat reageren!
Alle reacties Link kopieren
Maisnon welkom en :cheer2: wat extra spannend allemaal :)
Energy welkom :cheer2: wel leuke naam voor iemand die zich moe voelt :mrgreen:
Actualnoodle horrormonen :HA: die kende ik nog niet. Zeg meestal hormonsters
Tja je moet hele dag al inhouden dan die vriendlief de lul, herken het wel haha
Babyboom ohhhh uren aan het aftellen?
lux haha vreselijk al die geuren. Hoop ook dat extreme misselijkheid je bespaart, een beetje is nog te overzien en een fijne bevestiging
Alle reacties Link kopieren
Ja echt uren aan het aftellen, duurt lang.....
Vervelende is dat ik ook niet zo veel te doen heb om me werk, dus dan zit ik alleen maar te googelen, en me zorgen te maken.

Energy08: Welkom !
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe!

Ik heb ook heel erg last van geuren. Ik vind het hier in huis stinken, maar mijn vriend ruikt niets 😅 vanochtend nog eens extra schoongemaakt en gelucht, maar voor m'n gevoel stinkt het nog (combi van koffie en eten).

Heb je vanmiddag de echo @babyboom? Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd Maisnon3 en Energy08, wat leuk dat jullie meeschrijven. Het is lekker actief op dit topic.

@babyboom: wat ontzettend spannend! Ik ben benieuwd of je het aantal weken bent dat je zelf denkt. Ik dacht tijdens de echo al ruim 7 weken te zijn, maar das niet het geval. Het is echt heel erg speciaal om die kleine de eerste keer te zien.
Have fun :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wat leuk om al deze bijzondere verhalen te lezen!

Ik (27j) ben volgens mijn eigen berekeningen nu bijna 7 weken zwanger van ons eerste kindje. Maandag 2 maart hebben we onze eerste echo. Heel erg spannend! Ik heb wel veel last van kwaaltjes. Moe en eigenlijk constant misselijk en weinig eetlust. Ik geef nog twee keer per week sportles en dat gaat nog aardig, daarnaast werk ik nog full time op kantoor.
Vind het allemaal heeel erg spannend maar ook heeeel leuk!
---
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle schreef:
19-02-2020 13:50
Welkom en gefeliciteerd Maisnon3 en Energy08, wat leuk dat jullie meeschrijven. Het is lekker actief op dit topic.

@babyboom: wat ontzettend spannend! Ik ben benieuwd of je het aantal weken bent dat je zelf denkt. Ik dacht tijdens de echo al ruim 7 weken te zijn, maar das niet het geval. Het is echt heel erg speciaal om die kleine de eerste keer te zien.
Have fun :heart:
Kan eigenlijk niet missen, want weet op de dag nauwkeurig wanneer ik bevrucht ben. (klinkt wel beetje raar als ik dit typ)
Wist precies wanneer me ovulatie was.
Alle reacties Link kopieren
Lux :hello: Goed jou hier tegen te komen!

Welkom Energy!

Babyboom, succes met de echo straks! Spannend, maar ook heel bijzonder.

Wat vervelend voor degene die nu al last hebben van vanalles. Zeker geurtjes lijkt me naar, kan je ook niet echt iets aan doen. Hier nauwelijks klachten, alhoewel ik nu wel ineens snap waarom ik al drie dagen mijn ogen niet open kan houden na 21 uur. Een kleintje die iedere ochtend om 5 uur wakker is helpt ook niet mee, maar daar ben ik nu ondertussen al aan gewend :facepalm:
Babyboom, succes straks bij de vk. Spannend ook! Wel heel bijzonder lijkt me als ze een echo maken :-D
Welkom nieuwe dames!

Babyboom Succes bij de verloskundige. Wat spannend!

Geuren Zo herkenbaar dat je ineens heel veel 'dingen' ruikt of vind stinken. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook en ik vrees er weer voor.

Ik voel dat mijn maag zwakker dan normaal is. Peuter had buikgriep en merkte dat ik aanzienlijk meer moeite met het teiltje had. Zat er kokhalzend naast en vond dat rot voor zoon.

Tabel wat fijn dat de ud's op volgorde staan. Ik kan daar echt heel blij van worden. :proud:
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 16:43
11.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leolux word al spontaan misselijk als eraan denk , held!
Sporty Spice welkom!
Babyboom hoop van harte alles goed.
Alle reacties Link kopieren
Even snel een berichtje , het hartje klopt.
Het is er wel 1 van een tweeling , maar de andere heeft geen hartslag.
Maar evengoed een onwijze opluchting
Babyboom31 schreef:
19-02-2020 16:50
Even snel een berichtje , het hartje klopt.
Het is er wel 1 van een tweeling , maar de andere heeft geen hartslag.
Maar evengoed een onwijze opluchting
Wat fijn dat er een hartje is. Ik snap de opluchting, ook al is het verdrietig van de 2e.
Alle reacties Link kopieren
Fijn meid, heel begrijpelijk de opluchting! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Babyboom, fijn een kloppend hartje. Ik had een paar weken geleden bij de echo ook een tweede vruchtzak, waar iets zichtbaar in was. Is het in theorie nog mogelijk dat er een tweede hartje gaat kloppen?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ah goed nieuws Babyboom! Wel jammer dat een van de tweeling niet is gaan groeien. Dat zie je wel vaker trouwens, Vanishing Twin Syndrome noemen ze dat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt vanishing twin.
De andere is een heel stuk kleiner , dus die zou uiteindelijk vanzelf verdwijnen in het vruchtwater .

Vraag is alleen nu of we nog nipt kunnen doen , dat is nog even afwachten .

Qua termijn zat ik precies op het termijn wat ik zelf ook had berekend.

Nu weer 4 weken wachten tot de termijn echo.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom nieuwe meisjes!

Babyboom wat fijn een kloppend hartje!

Vandaag heeft mijn vriend gebeld voor de afspraak en we mogen volgende week donderdag. Kan niet wachten :)
Alle reacties Link kopieren
Babyboom, wat fijn dat je een hartje hebt gezien. Even schakelen als er nog iets te zien is, maar dat niet genoeg ontwikkelt is. Je wist niet dat het er twee waren, maar zodra je het wel weet verandert dat het toch volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven