UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden. Wat een mooie en bijzondere verhalen en wat leuk om weer bekende namen tegen te komen (Millie, die test kon ook gewoonweg niet missen! En Lux, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!!)

Ik ben hier sinds het zonder-tabel-topic even uit de lucht geweest omdat ik de laatste weken sinds de positieve test even m’n handen vol had aan mezelf. Uiteraard heb ik wel regelmatig stil met jullie meegelezen, maar de energie ontbrak gewoonweg om een update te typen. De eerste 2 weken had ik weinig last van kwaaltjes (wat gevoelige borsten, kortademig met sporten), behalve dat ik meestal 1x per dag zulke heftige lage buikkramp had dat ik gewoonweg niet wist waar ik het zoeken moest. Het trok na een kwartiertje wel weg, maar man, als het hier qua heftigheid al mee begint... hoe moet het dan straks met die bevalling :biggrin: Volgens de vk bandenpijn en heel normaal bij het oprekken van je baarmoeder. Naja, voor het goeie doel dus ;) De laatste 2 weken sloeg de vermoeidheid alleen zo enorm toe met regelmatig flinke hoofdpijn en sleepte ik mezelf echt met moeite door m’n werkdagen heen. Alleen door ‘s middags even 2 uurtjes te slapen ging het nog enigszins. Verder erg opletten dat ik op tijd eet, anders ga ik om.

Gek genoeg voelt het zwanger zijn heel dubbel. Doordat je voor je gevoel zo enorm lang moet wachten op je 1e echo heb je soms het idee dat je jezelf gewoon maar vanalles in je hoofd haalt. Ik kon het vorige week dan ook niet laten om toch nog een test te doen en gelukkig weer een knaller! Was zo stom om de streepjes andersom te lezen en vond het al zo opvallend dat die controlestreep zo bizar donker was en zo snel verscheen... :facepalm:
Morgenavond hebben we onze eerste echo gepland staan en vind het allemaal behoorlijk spannend. Volgens mij geloof ik het pas echt als ik de bevestiging heb dat het er zit en het goed zit.

Anyway, we zijn er weer en hoop vanaf nu ook weer wat actiever mee te kunnen leven en schrijven :)

Hier ook niet zo handig met tabellen.... op basis van EDM op 1-10 uitgerekend, maar verwacht gezien m’n cycluslengte (laatste 31d) en ovulatie (dag 18) dat ik nog wel iets opschuif. Ik las ergens dat het zelfs af kan hangen van hoe snel je innesteling heeft plaatsgevonden.... ik ben benieuwd...
Vandaag mijn nod en mijn test is een knaller. :cheer2: Heb me net aangemeld bij de verloskundige.

Ik slaap helaas alweer bagger. Dus dat beloofd wat voor de rest van de zwangerschap.

Wishful Thinking klinkt heel naar die pijnscheuten. Klinkt inderdaad als bandenpijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik wil ook graag mee gaan schrijven. Gisteravond ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik gok uitgerekend rond 28 okt. Ik heb al een dochter van 14 maanden.
Super leuk dat ik zwanger ben en ook echt gewenst, maar ik merk nu ook dubbele gevoelens. Mijn vorige zwangerschap ging bepaald niet over rozen: hele zwangerschap kotsmisselijk, kon niet werken en de manier van de bevalling en geboorte zijn ook niet voor herhaling vatbaar. Nu ben ik vooral heel bang dat ik weer zo misselijk word. Ik begin al spijt te krijgen, maar dat is vooral gedreven door angst. Al probeer ik nu nog te genieten van mijn mogelijk laatste misselijk vrije week tm de bevalling.
Welkom appelgroen, gefeliciteerd!

Babyboom Wat fijn een kloppend hartje gezien te hebben, snap dat het je gerust stelt. Al lijkt het me toch wel even schakelen als blijkt dat er nog een twin bij hoort zegmaar.

Wishfulthinking Ik snap echt helemaal wat je bedoeld.. Ik heb pas over 2 weken mn eerste echo en heel gek dat je tot die tijd niets meer bevestigd krijgt dan testen en klachten. Alsof het pas waar is als je het op een echo hebt kunnen zien.
Wel heel vervelend jou klachten! Vooral die steken lijken me heel naar. Was dat dan nog specifiek links of rechts ook of dat niet?

leolux Herkenbaar dat slechte slapen. Ik heb er ook last van, paar keer per nacht wakker. Maar dan ook echt klaarwakker. Bij mij is het nu sinds 2 nachten wel wat beter, hopelijk bij jou ook snel weer!
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd, alle nieuwe dames!

@ babyboom: Fijn een kloppend hartje!

@ Wishfulthinking: Hoe was je echo? Ik moet nog 3 weken wachten op de echo en ondanks klachten is het voor mij gewoon nog niet echt waar. Ik hoor vrouwen wel eens roepen 'Ik voel me zo zwanger'. Ik ben misselijk, maar dit voelt exact hetzelfde als een keer iets verkeerd eten (alleen duurt het langer). Wel erg lastig die steken! Ik hoop dat ze je niet meer lastig vallen vanaf nu.

@ Leolux: Slapen gaat bij mij de ene nacht prima, de andere nacht lig ik uren naar het plafond te staren. Ik ben verder niet heel moe, dus dit is goed te behappen. Kan jij je ogen nog wel open houden?

@ Appelgroen: Wat vervelend dat je bang bent voor de misselijkheid! Weet je nog wat je de vorige keer hielp? Misschien kan je dat dan alvast op voorraad halen. Dan ben je een beetje voorbereid. En elke zwangerschap is anders, dus wellicht heb je het helemaal niet nodig!

Ik ben op dit moment even niet zo actief. Sinds zaterdag zijn de symptomen echt begonnen. Inmiddels ben ik bijna de hele dag (en nacht) misselijk. Van een naar gevoel in mijn maag tot boven de pot hangen. Gelukkig blijft alles binnen, maar soms hoop ik wel eens dat het doorzet. Normaal ben ik er dan vanaf, ik ben alleen bang dat dat voor deze misselijkheid niet opgaat.
Alleen tussen 17.30 en 21.30 gaat het goed. Ik had al niet veel trek, maar dit helpt niet echt. Ik word soms zelfs misselijk van water drinken.
Als gevolg heb ik 's avonds niet echt meer de puf om op jullie allemaal te reageren, maar ik lees wel alles mee! (Einde klaagzang ;) )
..
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 13:50
Reden: Nog ingelogd in startaccount...
99.62% gewijzigd
Welkom aan iedereen!

@ appelgroen, wat rot van de misselijkheid vorige keer. Hopelijk is het dit keer beter. Heb je toen ook medicatie gehad?

@ babyboom, fijn een kloppend hartje! Toch weer een geruststelling he?

@ blueitis, die misselijkheid houdt denk ik te lang aan om iets verkeerds gegeten te hebben ;-)

Hier gaat het best oke. Ben wel erg moe en de kinderen helpen ook niet mee met slapen. De tweeling slaapt over het algemeen heel goed, maar zit nu sinds anderhalve week in een fase van om 5 uur wakker zijn. Onze oudste van bijna 4 is een belabberde slaper en spookt ook regelmatig nog 's nachts. De misselijkheid valt gelukkig mee, alleen als ik echt te lang niet heb gegeten krijg ik zo'n weeïg gevoel. Vorige zwangerschappen had ik dat gewoon maandenlang constant, dus dit is prima te doen.
Morgen hebben we weer een echo en dan 3 maart de termijnecho. Daar zie ik heel erg naar uit omdat ik dus geen idee heb van mijn UD. Heb een gok gedaan, maar met een verleden met de trajecten wist ik het altijd precies dus dit is wat vreemd voor mij :-D

(en nu met mijn eigen account... les voor de volgende keer: direct uitloggen als je tabel bijgewerkt hebt)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik had vanochtend een positieve test, UD 30 oktober, dus ik sluit op de valreep nog graag aan.

Leuk om alles te lezen en zelfs al een paar met een goede echo dus!

Wij hebben al een dochter die in december 2 is geworden. Uiteindelijk lag zij in stuit en heb ik een geplande keizersnede gekregen, dus ik ben met name heel erg benieuwd of en hoe het deze keer zal gaan.

Ik zit denk ik nog een dag voor NOD nu, of misschien zelfs 2, we waren 5 maanden bezig en dit was juist een maand dat ik het helemaal losgelaten had.

Heb niet echt zere borsten itt de vorige zwangerschap, maar ben al wel wat gammel en heb minder eetlust.
Welkom las vegas!

Zot spannend, morgen weer een echo!

Hier het bagger slapen is voor nu opgelost. De verwarming op de slaapkamer stond plankgas. :bonk:

Ik ben vanmiddag gebeld door de verloskundige en 19-3 heb ik mijn intake + eerste echo. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Verloskundige ga ik me na het weekend bij aanmelden, dan ben ik NOD echt voorbij..

Owja, ik ben trouwens 35 en vind het leuk om te zien dat dit een wat oudere groep is :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Las Vegas. Wat bijzonder, dat we al op 30 oktober uitgerekend uitkomen. Wat je schrijft, op de valreep! Nog een paar dagen en dan wordt het al november. Wat het in theorie natuurlijk ook nog kan worden. Voor diegenen die al kinderen hebben, zijn jullie later of eerder bevallen?

Ik bedacht me al een paar keer dat ik mijzelf toch ook maar een keer netjes moest voorstellen, en op den duur misschien in de tabel. Maar ik ben zo'n bangerik wat zwangerschap eerste trimester betreft. Dit is mijn 7e zwangerschap, heeft 2 gezonde kinderen opgeleverd. Vooral de mola zwangerschap en miskraam heeft wel indruk gemaakt. Daar was ik een half jaar zoet mee. Hoe dan ook, nu 8 weken zwanger, en 1 oktober uitgerekend. Binnenkort word ik 33 jaar.

Ik schrijf hier op Viva heel wat jaartjes mee, maar onder een andere nick. Bij mijn eerste kind heb ik echt veel plezier gehad aan de contacten met aanstaande moeders. En uiteraard ook echt veel steun en toeverlaat. Zou leuk en fijn zijn om dat weer te mogen ervaren.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Hee Wishful en LV, leuk jullie hier te treffen :) wishful, hoe was je echo?

@Zot: balen dat je nachtrust verstoord wordt. Spannend, morgen weer echo! Veel succes en plezier :)

@Blueitis: balen dat je zo misselijk bent! Hier ook al bij vlagen en ik ben pas 4+1 dus dat wordt nog wat :sigh:

@Gatochpoetsen: herkenbaar hoor, ik ben ook gereserveerd; ben blij dat de testen waren opgelopen maar ga het morgen toch nog weer checken en zal pas rustig ademhalen als ik de 24w voorbij ben (dat was bij mijn vorige zwangerschap iig pas het punt dat ik het wat minder eng begon te vinden allemaal, en toen had ik nog nooit een mk gehad zelfs).

@Bevallen: ik ben ingeleid met 38+1 en hoewel dus niet met zekerheid te zeggen is wanneer de bevalling anders zou zijn begonnen was mijn zoon er binnen 5u en vertrouwde de gyn me toe dat hij dat niet zou verwachten bij een eerste keer bevallen, dus dat het vast niet lang meer had geduurd als we nog hadden afgewacht.
Mocht ik dit keer over de 40w heen gaan wil ik me laten inleiden, ik wil niet over de 40w heen, vind het eng worden na die datum.

@Hier: ik lig elke avond al om 21u in bed, kan m’n ogen totaal niet open houden :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Principessa3: Fijn dat je vriend een afspraak heeft gemaakt. Durfde je zelf niet te bellen?
Wel fijn dat je donderdag al kan komen.

WishfulThinking: Welkom terug 😉 Vervelend van de vermoeidheid.
En die onzerheid, en op zoek zijn naar bevestiging herkennen we allemaal denk ik wel. De eerste weken wachten tot de echo duurt zo lang.
Hoe is je echo gegaan gisteren?

En welkom alle nieuwe mee schrijvers.
Alle reacties Link kopieren
Zot: Succes met de echo vandaag !! :hyper: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Zot: succes!

Wishful: hoe is het?

@Hier: ik was blij vanochtend:
https://www.mupload.nl/img/x4ocqxmt5qqgs.jpeg

Dus fertiliteitskliniek gebeld, 13 maart echo. En er bleken 6 embryootjes ingevroren te kunnen worden :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Prachtig oplopende testen Lux! En 6 embryo’s in de vriezer is een mooie score!

Hier een goede echo, hartje weer gezien. Termijn wagen ze zich niet aan, dus dat wordt afwachten tot begin maart. Goed gesprek gehad met de arts, heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Lux & Zot: Wat een goede berichten !!! Super !! :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Zot, wat fijn!!

Lux, heel mooi oplopende testen! En 6 embryo's in de vriezer :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe schrijvers. Het topic begint heerlijk op gang te komen zeg :-D

Goed om te horen dat echo's goed zijn verlopen en dat er 6 embryo's in de vriezer zitten.

Ik ben zelf ook wel heel erg benieuwd naar de uiteindelijke uitgerekende datum. Dit zullen we pas halverwege maart weten maar vind het wel spannend. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kan niet wachten tot het weekend is. Ik heb sinds een aantal dagen onderrugpijn wat toch niet fijn is met een kantoorbaan.

Vraagje: zijn er schrijfsters hier die volgende week naar de 9 maanden beurs gaan? Ik ga met manlief en ben benieuwd of er dames van hier gaan.

Fijn weekend alvast :heart:
Alle reacties Link kopieren
@ Lux & Zot: Wat een fijn nieuws!

@ Actual Noodle: Wat vervelend dat je rugpijn hebt.
Ik ben ook heel benieuwd naar de uiteindelijke datum, maar ik moet nog wat langer geduld hebben.
Ik ga woensdag naar de 9 maanden beurs met man. We hadden al kaartjes gekocht in de vroege voorverkoop, gewoon om alvast eens te oriënteren op alle dingen die mogelijk zijn in baby land. Man is ook geïnteresseerd vanwege zijn werk (niet babies, maar beurzen ;) ). Toen helemaal niet verwacht daar zwanger rond te lopen!
Alle reacties Link kopieren
@Blueitis: wij gaan er op zaterdag of zondag heen, moeten nog eventjes kijken. Helaas moeten we allebei werken. Ik vind het ook een gek idee om daar zwanger rond te lopen, met name omdat je nog niks kunt zien.
Alle reacties Link kopieren
@negenmaandenbeurs: ik ga niet, ben er toentertijd wel geweest toen ik zwanger was van mijn dochter. Best leuk om rond te lopen, zeker in een vroeg stadium om lekker rond te kijken denk ik! Ik zou er niet zo snel nog een keer heen gaan, maar het is ook een eind weg voor mij en ik word altijd erg chagrijnig van rondschuifelen door de drukte haha.

@lux: gefeliciteerd, 6 embryo's!
En natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de kloppende hartjes. Bijzonder hoor!

Ik ben vandaag vrij van werk en ik heb lekker mijn dochter toch naar de opvang gebracht. Dus ik lig al lekker de hele tijd op de bank te netflixen. Pfoe daar was ik even aan toe.
Ik ben naast moe nu ook snipverkouden, superfijn dat je geen neusspray mag! Of ja, die zoutoplossing, maar heb niet het idee dat dat effect heeft.
Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik in het begin ook zo verkouden.
Alle reacties Link kopieren
@Actual: vervelend die rugpijn zeg! Ik heb al weekend maar was er ook wel aan toe :) zoon wilde geen dutje doen vanmiddag en ik wel, dus heb het opgelost door samen een film te kijken. Hij hangt nu heerlijk tegen me aan geschurkt. 2 kindjes bij me, wat een rijkdom :love:
Snap dat je je UD wil weten, die van mij staat al vast, da’s makkelijk. Maar bijna niemand bevalt toch op de UD. Ik tel er in mijn hoofd gewoon 2 weken bij op om teleurstellingen te voorkomen ;)

@9maandenbeurs: neuh da’s niks voor mij. Bovendien heb ik bijna alles nog. Moet een nieuw verschoonkussen... misschien nog een meerijdplankje voor de wagen al neem ik met een baby bijna altijd de doek/zak en is zoon al 3.5 als deze zich aandient, nog even over nadenken. Verder wat nieuwe kleertjes enzo maar dat was het wel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ohja geen neusspray, vreselijk :sigh: ik vind het ook altijd heeeeerlijk, zoon op de opvang, ik een dagje voor mezelf.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Lage rug pijn heb ik vandaag ook al de hele dag, heel vervelend als je de hele dag op kantoor zit inderdaad.

9-maanden beurs: nee, niet helemaal mijn ding. Ben ook niet zo van de nieuwste gadgets en baby snufjes, en vind het ook nog wat te vroeg om me daar al mee bezig te houden, en heb ook nog alles bewaard van de eerste, dus ga ook veel spullen her gebruiken.
Maar stoer dat jullie man ook wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven