UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Naar, dat bloed. Je wilt gewoon het liefst 9 maanden geen bloed zien hè.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Annemoon16: Welkom !!
Ik heb ook een eerder miskraam gehad, maakt het inderdaad een stuk spannender.
Leef echt naar de echo toe.

Okkie: Jammer dat er wat milt gereageerd werd. Maar zal inderdaad ook wel komen door je verleden. Voor de “buiten wereld” is het misschien ook wel lastig om op zn prille periode + met een verleden heel enthousiast te reageren.
Dat komt vast nog wel. Ze bedoelen het vast goed en gunnen het je van harte !

Millie91: Ook welkom ! Vervelend dat je leeft in angsten.
Ik weet het is makkelijker gezegd dat gedaan, maar geniet van het nu, niemand kan in de toekomst kijken.

leolux / ariel2020: Ook welkom !


ActualNoodle: Schrikken zeg dat bloed, gelukkig klink je er redelijk nuchter onder. Zo lang het een druppie is, ook niet te veel zorgen maken denk ik.

Hier verder weinig nieuws, in gezonde spanning voor a.s. woensdag.
Kwaaltjes nog steeds niet echt last van. Want me soms wel wat zorgen baart. Maar probeer er ook maar van uit te gaan, dat dat bij mijn hoort, eerste zwangerschap ook weinig kwaaltjes gehad.
Alle reacties Link kopieren
@Babyboom31: iedere zwangerschap is toch anders. Ik had in de eerste weken al kwaaltjes en wat klachten. Mijn beste vriendin had ook heel veel klachten, maar mijn buurvrouw heeft bijvoorbeeld nergens last van gehad. Spannend aanstaande woensdag. Ik ben heel benieuwd.

Over dat bloed: het is een veelvoorkomend ding dat veel vrouwen tijdens hun zwangerschap hebben. Mijn beste vriendin had zelfs op haar 12 weken een grote bloeding met klonten en alles maar die is uitgerekend over 11 dagen. Bij haar was het zo dat een adertje gesprongen was die veel bloedverlies gaf. Bloedverlies betekent dus niet automatisch dat je een miskraam hebt en het schijnt zelfs zo te zijn dat veel vrouwen een heftige bloeding hebben in hun eerste trimester. Sidenote: Ik heb dit zelf ook alleen maar gehoord, dus dat kan natuurlijk ook niet kloppen. Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik ben geen expert.
Hé allemaal!

Ik zou toch ook graag mee willen schrijven.
Ik ben nu ruim 6 weken (denken ze) zwanger van ons 5e kindje. Lang verhaal; een kindje verloren bij 24 weken dus we hebben er nu 3 thuis. Van alle kinderen ben ik zwanger geraakt via eiceldonatie omdat ik vervroegd in de overgang ben (al sinds mijn 30e, ruim 6 jaar). Groot was dan ook de verbazing (en schrik) toen ik 2 weken geleden een dikke positieve test had...

Onze kinderen zijn bijna 4 en een tweeling van nu 7 maanden (!). Ik heb geen idee hoe we dat allemaal gaan sjeffen, 3 van die kleintjes.

We hebben een week geleden een echo gehad omdat we geen idee hadden hoe ver ik was. Toen vermoedden ze ruim 5 weken. Vrijdag hebben we weer controle. Termijnecho is 3 maart dus hoop dan meer richting voor een uitgerekende datum te hebben.

We zijn nog steeds een beetje in shock en met een verleden van een paar miskramen en een kindje verliezen ook niet helemaal onbezorgd.

Kwaaltjes; vallen gelukkig mee. De reden dat ik ging testen was duizeligheid bij het opstaan, dat heb ik nog wel. Beetje misselijk. En helaas weer zwangerschapsdiabetes, net als bij 2 eerdere zwangerschappen.
Oh ja, zou iemand mij in de tabel kunnen zetten? Ik kom daar altijd slecht uit. Ik ben 36 en dit wordt dus ons 5e kindje, 4e in huis.
UD schat ik nu op 9 okt
ActualNoodle Schrikken dan ineens als je bloed ziet lijkt me! Fijn dat je de verloskundige dan kunt bellen.

Dat vind ik wel lastig, kwaaltjes enz ga je toch snel (ik in ieder geval) zoeken op google en dan kan het echt van alles zijn.
Aangezien niemand weet dat we bezig zijn, en het ook graag pas rond de eerste echo willen vertellen, is er niemand aan wie je echt advies kan vragen ofzo.
Zijn er meer hier die dat lastig vinden?

Zot-83 Heel bijzonder dan dat je dan toch ineens een positieve test hebt?!
Maar kan me voorstellen dat je er niet helemaal zonder angst in staat gezien jullie verleden.
Alle reacties Link kopieren
Wow @Zot! Wat bijzonder zeg! En wat een schrik ook... Denk wel fijn dat je oudste straks op school zit!

@Ariel, wat voor klachten heb je weer ie op zit te googlen?
Alle reacties Link kopieren
Oh Zot, wat een wonder, wat zul jij verbaasd zijn! Van harte! :cheer2: snap wel dat je een beetje ontmoedigd wordt van zoveel grut in huis :P

@Iedereen: hoi, mag ik ook voorzichtig meeschrijven?

Ik ben lux, 30 jaar en weet sinds vanochtend dat ik zwanger ben van onze tweede. Ik heb een zoontje dmv IVF dat eind april 3 wordt en afgelopen najaar heb ik uit die IVF nog 2 embryo’s laten terugplaatsen, beiden miskraam geworden, en 1 embryo wat het ontdooiproces überhaupt niet had overleefd. Eind januari gestart met een nieuwe IVF, 8 embryo’s uit verkregen waarvan er 1 is teruggeplaatst. Deze gaf mij vanochtend op 12 dpo een mooie, duidelijke streep. Door die IVF’s ken ik zot ook :)

Nog even heel spannend of hij op gaat lopen, maar bij mijn miskramen begon ik al met veel minder duidelijke strepen, dus ik heb er wel een goed gevoel over. Ik ben 28 oktober uitgerekend en vrijdag moet ik bellen en word ik ingepland voor een echo.

@Kwalen: ik zit aan extra progesteron vanwege de IVF, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar ik laat m’n koffie staan en heb vreselijke hoofdpijn en lig al een paar dagen heel vroeg op bed. Verder sinds gisteren een weeïg gevoel in mijn onderbuik en onderrug. Bij de zwangerschap van mijn zoontje wisselden de kwalen nogal eens: ene dag nergens last van, volgende dag zwaar beroerd.

@Bloedverlies: kan een miskraam zijn, kan niks zijn. Zeker als het maar een drupje is, is de kans dat het goed gaat groter. Met stolsels en grote hoeveelheden is de kans op een miskraam weer groter. En dat middelt zich ergens uit, maar bloedverlies is dus zeker niet per definitie einde verhaal.

@Vertellen: hier weten de meesten wel dat we bezig zijn door het traject, dus mijn moeder, zusje en een aantal vriendinnen hebben vanochtend al goed nieuws gehoord. Met de rest wacht ik tot de eerste echo denk ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hoi allen, allereerst van harte gefeliciteerd allemaal!!

Ik zou ook graag voorzichtig met jullie mee schrijven, al ben ik niet heel actief op het forum. Na 1,5 jaar proberen heb ik dit weekend positief getest. Volgende week zou ik een HSG krijgen, heel bizar dat het nu toch raak is. Ik durf de afspraak nog niet af te zeggen, wil toch afwachten of ik deze week niet toch ongesteld word. Het voelt nog zo onwerkelijk. Verloskundige ga ik volgende week bellen. Wij willen het pas na de eerste echo aan onze ouders en goede vrienden vertellen. Zij weten wel dat we bezig zijn dus ben benieuwd of we het geheim kunnen houden :)
Alle reacties Link kopieren
Even snelle post van mij: nieuwe dames welkom allemaal en gefeliciteerd!

@Zot: ik heb je toegevoegd in de tabel. Ik hoop dat het nieuws inmiddels geland is!
Welkom lux- en daneli gefeliciteerd!!

Intotheunknown qua kwaaltjes googlen, op zich niets ernstigs ofzo. Maar bijvoorbeeld krampjes in mn buik, je leest dat het erbij hoort, maar ook andere dingen.
Normaal zou ik dan vragen aan iemand die al kindje(s) heeft of die dat ook heeft gehad, maar nu dus nog even niet.
Veel kwaaltjes heb ik ook nog niet gelukkig (wel heel moe, slecht slapen en gevoelige borsten).
Het enige kwaaltje waar ik nu last van heb is dat mijn man ademt, geluid maakt en gewoon bestaat. :proud:

Daarom ook eerder getest dan eigenlijk de bedoeling was. Toen ik net zwanger was van onze zoon had ik ook last van mijn man.

Maar hij is verder wel heel lief.
Alle reacties Link kopieren
Millie91 welkom ! wat vervelend van je angsten! Heb je hier behandeling voor gehad? Iets waar je op terug kan vallen aan geleerde vaardigheden?
leolux welkom hier! En herkenbaar! ik ´wist´ het ook al... En super grappig wat betreft je man :roffl:
principessa zo te lezen beweeg je dan al genoeg ;) wat ingewikkeld van bruinverlies, helpt wel dat je wel bekend mee bent?
ariel welkom! fijn he, zo´n knaller!
ActualNoodle oeh toch even schrikken, wat bloed. Is wel laatste wat je nu wilt zien. Fijn dat je Vk kon ondersteunen hierin :) Ik voel me ook echt zo niet sexy, maar goed komt ooit wel weer ;)
babyboom aftellen naar woensdag!
zot83 wat een mooie verrassing! bij ons is onze zoon bij 20 weken geboren, en helaas ook overleden doordat te vroeg was. Hebben ze een oorzaak gevonden voor jullie kindje? Ook een missed abortion gehad afgelopen oktober.
Lux ohhh wat een extra geweldig nieuws is het dan!
Daneli Wat gaaf! Welkom hier! Volgens mij hebben we al eens ergens samen geschreven, klopt dat?
Hier mega paniek moment 2 dgn geen klachten gehad, voelde me zelfs superfit vanochtend! eindigde uiteindelijk met ik die huilend de vk belde ze heeft me wat gerust kunnen stellen zonder garanties te geven (meeste vrouwen hebben geen klachten tot 6-7 weken, daarna kan het komen maar hoeft niet. Dat ik dus al vroeg kwaaltjes had, was meer uitzondering en stijging hcg kan daardoor al wat aangewend zijn) maar pfff en ik moest vooral bellen want “we gaan dit samen met jullie doen” zo lief! Adem in adem uit... nu beetje aan het bijkomen van de schrik. Uiteraard kreeg ik later in de middag krampjes waardoor ik eerst dacht o jee nu komt het op gang... :facepalm: maar natuurlijk niet. Och hoe een mens zz gek kan maken
Alle reacties Link kopieren
Leo :HA:

@Anderen: dank voor het welkom.

@Okkiepetite: wat een lieve vk. Bij mij wisselden de klachten echt énorm in het begin bij mijn vorige zwangerschap, dus denk dat het heel normaal is.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
He Lux, we hebben eerder geschreven onder mijn oude nick, super om te lezen dat je zwanger bent!

Vanavond nog naar het ziekenhuis geweest, had zo’n krampen. En we hebben een hartje gezien! Allemaal nog geen garanties natuurlijk, maar wel weer een stap verder.

Nieuws is wel geland na 2 weken, maar praktisch zien we nog wel veel beren op de weg.

blueitis, dank je voor het in de tabel zetten!

Okkie, ja, het verhaal is iets gecompliceerder (of juist minder). Onze dochter had geen vruchtwater meer vanaf 17 weken door een nierafwijking. Zonder vruchtwater kunnen de longen zich niet ontwikkelen en zij had geen kans van overleven buiten de buik. We hebben de zwangerschap afgebroken. Bij geboorte zag je dat ze, door het gebrek aan vruchtwater, ook al klem kwam te zitten.
anoniem_64b1ab9b19bdb wijzigde dit bericht op 17-02-2020 21:56
Reden: Aanvulling
38.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zot Lux en Daneli! Gefeliciteerd!

Typisch dat als je het niet verwacht dan toch zwanger wordt :heart:

Wauw Zot respect ik kreeg al wat stress bij het idee straks met twee kleintjes. Maar jij hebt dan ook nog een tweeling. Go with te flow, je weet toch niet hoe het loopt :redrose: En gelukkig was alles goed.

Ach Okkie fijn dat je goed bent geholpen met je zorgen. Bij twijfel gewoon bellen idd.

Ik had vandaag weer wat rozige vloed. Ik probeer te relativeren, maar zal blij zijn als ik de echo straks heb gezien. Mijn vriend was vergeten te bellen voor een afspraak. Dus weet nog niet wanneer.
Verder blijft mijn buik maar rommelen , veel lucht. Heb vorige keer een keizersnede gehad en ik denk dat die flink wat littekenweefsel heeft veroorzaakt van binnen. Ook heb ik ook weer een kriebelige huid..heel irritant.
Verder krijgt mijn dochter tandjes en ze wil heel de dag aan me plakken dus lekker weinig gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd alle zwangere dames! Op naar veel gezonde kindjes in oktober.

Principessa, succes met je echo vandaag.

Wauw Zot, wat een verhaal. Wat bijzonder. Wat top dat je het hartje hebt gezien. Één horde genomen.
gatochpoetsen wijzigde dit bericht op 18-02-2020 08:51
0.45% gewijzigd
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
intotheuknow ik vind het inderdaad wel spannend zo na een miskraam ja! Hier willen we het pas na de 12 weken echo aan de "buitenwereld" vertellen. we willen dat ons dochtertje het als eerst weet :) En inderdaad zoals jij schrijft ben ik bang dat ze haar mond niet kan houden als ze het weet haha. Wat leuk dat je het al aan je schoonouders verteld heb!

okkiepetite wat balen van de reacties die je kreeg. en wat een lieve woorden van de verloskundige.

millie welkom! wat heftig dat je zulke angsten hebt, dan is het inderdaad prettig om hier van je af te kunnen schrijven.

leolux Welkom! wat grappig dat je zelf al helemaal het gevoel had dat je zwanger zou zijn en van te voren al riep dat jullie een oktober kindje zouden krijgen.

ActualNoodle hoe ben je er zelf onder dat je een klein beetje bloed hebt verloren? in je verhaal klinkt het verder niet zorgwekkend naar mijn idee. Het gevoel van niet sexy/aantrekkelijk voelen herken ik van mijn eerste zwangerschap, toen had ik dat vanaf 6 weken heel erg. Kwam overigens snel weer goed. En de kilo's ja... deze zwangerschap ga ik het proberen los te laten, ze komen toch wel! (vorige meer dan 20 kilo aangekomen)

Zot wat een verhaal heel bijzonder! kan mij voorstellen dat de verbazing aanwezig was ja. En wat goed dat jullie het hartje gezien hebben!

Lux Welkom! ik heb toen ik zwanger wilde worden van mijn dochtertje mee geschreven in groep waar jij toen ook in zat, heb daarna eigenlijk altijd je verhaal een beetje gevolgd als ik je ergens tegen kwam :) (ik heette toen Tanha). Fijn om te lezen dat je nu zwanger bent van de tweede!

kwaaltjes de vermoeidheid staat stipt op 1 gevolgd door de gevoelige borsten. Verder heb ik meer honger dan normaal.

hier niet veel nieuws, vrijdag de verloskundige gebeld en ik heb een echo gepland staan op 11 maart. De verloskundige gaf aan dat ik er wel erg vroeg bij was, maar ik heb een cyclus van 24 dagen dus ik testte met 3 weken en 3 dagen al positief. Zelf dacht ik als je positieftest op de dag dat je ongesteld had moeten worden ben je 4 weken zwanger :facepalm: was dus even jammer haha. Vandaag ben ik dus pas 4 weken.
Ik wil mijzelf later vandaag in de tabel zetten!
Annemoon Met zoon was ik op 27 januari uitgerekend maar heb toen altijd geroepen dat hij 15 januari geboren zou worden. En hij is op 15 januari geboren. :proud:

Maar ik heb een lange cyclus + korte luteale fase. Eisprong op dag 28 en dan 11 dpo menstruatie. Maar je bent dan inderdaad officieel overtijd met 14 dpo.

Zot wat een verhaal, wat een prachtige verrassing! :heart:

Hier op 12 dpo een knaller van een test, gisteren nog een heel licht streepje. Dus het vertrouwen begint steeds meer te komen.
Alle reacties Link kopieren
leolux het is zelfs een beetje eng te noemen o_o haha. Heel bijzonder! Had je het ook goed qua geslacht en heb je dat met meer dingen dan?? Fijn dat je test nu lekker goed positief is!
Alle reacties Link kopieren
Aan alle nieuwe schrijfsters: welkom!

@Annemoon16: het was afgelopen weekend toch wel een beetje paniek, maar manlief relativeerde alles en kwam meteen met de feiten aan. We hebben het hartje van onze kleine spruit zien kloppen dus de kans dat het mis gaat is significant minder. Het kan nog steeds natuurlijk. Verder heeft een goede vriendin van me een grote bloeding gehad rond de 12 weken en die kan ieder moment bevallen, dus ik denk dat dat ook helpt.

Over het vertellen: ik heb het juist mensen verteld omdat ik op die manier ook mijn zorgen/klachten kan spiegelen bij mensen. Verder is het ook zo dat als er iets mis gaat, dat je steun kunt verwachten uit je omgeving. Maar ik vind het ook een hele persoonlijke keuze, dus doe vooral waar je je zelf het lekkerst bij voelt.
Denk dat dat inderdaad voor iedereen anders is mbt vertellen. Ik lees hier van sommige na de 12 weken, maar dat vind ik voor mijzelf voor goede vrienden en directe familie dan wel weer ‘laat’. Want inderdaad, als het misgaat is het ook fijn om het te kunnen bespreken.

Gevoelsmatig willen we eerst de vroege echo afwachten, en de verloskundige een keer gezien hebben, maar daarna wel gelijk de ouders en broers/zussen het nieuws vertellen.

Op werk bijvoorbeeld wel na de 12 weken (tenzij voor die tijd zoveel kwaaltjes dat normaal functioneren niet in zit).
Alle reacties Link kopieren
Oh tanha, wat grappig om elkaar nu weer hier tegen te komen dan! Jij ook gefeliciteerd :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier een opgelopen test vanmorgen op 14 dpo, dus officieel zwanger nu :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mooie verhalen allemaal! Ik merk dat ik eigenlijk niet zo actief heb met meeschrijven, maar ik lees het wel allemaal hoor.

Hier weten de ouders het al en ook een paar collega's. Ik werk bij een grote dierenpark-achtig/horeca/tuincentrum iets (ja lekker vaag) en daar is het nu heel druk ivm met de vakantie in het noorden. Ik moet wel geregeld even wat eten anders krijg ik wel last van duizeligheid en vermoeidheid, dus wel handig als een paar collega's het weten :-) Mijn leidinggevende het ook al verteld dus en haar reactie was: nou dan ben je vast blij dat ik je nu net een vast contract aan wilden bieden!

Haha superfijn, geeft wel wat rust en ook een hele fijne baas dat ze dat nu dus gewoon doen. Ze had natuurlijk ook na het nieuws haar mond kunnen houden en dan had ik niet eens geweten dat het eraan zat te komen, want mijn tijdelijke contract loopt pas in april af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven