UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja veel te vroeg haha. Vorige keer stond ik met 32 weken eens een keer het kamertje te schilderen ;)

Denk niet dat dat nu veel eerder zal zijn :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hier ook geen 9 maanden beurs. Ik word daar echt niet vrolijk van.
Wij hebben wel weer wat spullen nodig want wat we niet meer nodig hadden hebben we al weggegeven of verkocht.

Lux, zoon was hier net 3 toen de tweeling kwam en loopt of fietst altijd. Zit hij nu nog weleens in de wagen/buggy? Laatste keer bij ons was dagje dierentuin toen hij ruim 2,5 was, dus geen meerij plankje aangeschaft. Maar zijn vriendinnetje van even oud kreeg een broertje bij net 3 en die hebben er zelfs een duo-wagen voor aangeschaft.

Hier mocht xylo kortdurend wel, en dat heb ik dus ook gedaan. Was niet te doen zonder.
Zelden hoor Zot. Vooral als we wat langer weggaan, flinke stukken lopen. Vind het moeilijk in te schatten hoeveel dat in 8 maanden vooruit gaat, maar nu doen we op zoons tempo over een km rustig 1.5 uur en na 20 minuten doorstappen is hij chagrijnig :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd Zot met de echo en Lux met de embryo's. Denken jullie nog gebruik te willen maken van deze embryo?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Een derde staat niet in de planning, maar zeg nooit nooit ;)
Wishfulthinking zo herkenbaar het van alles in je hoofd halen. Hoe was de echo?
Leolux :cheers2: bagger slapen , veel plassen ofzo?
Lasvegas appelboom welkom! Voorzichtig gefeliciteerd!
Ja inderdaad veel boven 30 .
Gatochpoetsen poeh heftig om zo vaak mee te moeten! Hebben ze ooit oorzaken gevonden ? 8 wkn is al mooi op weg in het eerste enge termijn.
lux herkenbaar hoor, ook ik ga rustiger worden vanaf wk24(gok ik), levensvatbaar termijn. Wie veel embryo’s, fijn!
Zotsuper zeg, weer een stapje! Doen ze geen ongeveer? Wat denk je zelf?
Actualnoodle haha ja herkenbaar van zere rug, ik heb ook zittend werk en last van m’n stuitje tegenwoordig . Nee ga niet naar 9 mnd beurs, veel plezier!
Liverpool groot gelijk lekker even ontspannen. Heeft iets met gevoelige slijmvliezen te maken tijdens zwangerschap geloof ik. Hier een enorm speekseloverschot :flag:
Babyboom hoe is met jou? En vanishing twin ervaring?
Hier gisteravond enorm emotioneel, spanning die er even uit moest... pfff vandaag wat stabieler. Al moest ik vanochtend in overleg op werk bijna huilen Om iets wat niets met mij te maken had :facepalm:
beetje misselijk, beetje duizelig, verloor vanochtend bijna evenwicht (oeps) , stemmingswisselingen.... voel me flink zwanger. Alleen met m’n borsten gebeurt nog niks, meer dames die daar nog niets zien gebeuren?
Ik heb net geprobeerd mezelf ik de tabel te zetten, maar ben daar echt een kneus mee. Wil iemand dat voor mij doen?

Leeftijd 35
Hoeveelste kind tweede
UD 28 oktober
Bijzonderheden Voor zwangerschap van dochter drie miskramen gehad

Okkie: soms moet de spanning er gewoon even uit denk ik? En zwanger = hormonen ;-)

Klachten: hier eigenlijk nauwelijks. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant vind ik dat ook spannend (het is ook nooit goed). Ik hou me er maar aan vast dat ik de vorige zwangerschap ook nauwelijks klachten had, en ik me pas rond 6 weken licht misselijk begon te worden.
OkkiePetite Nee ik had mijn verwarming nog vol aan op de slaapkamer dus het was er iets van 23 graden. :facepalm: En nu heb ik een oor en keelontsteking dus het gaat hier echt fantastisch. :|
Ik ben vandaag pas 4+1, en voel eigenlijk helemaal niks. Waar ik voor mijn nod nog krampen had, heb ik die ook niet meer. En daar word ik toch flink onzeker van ondanks oplopende testen.

Maar zoon ging dwars door de pil heen en toen was ik bijna 6 weken zwanger toen ik me ineens 'anders' voelde en het ontdekte.

Lux Wauw, 6 cryo's. Wat gebeurd daar eigenlijk mee als jullie geen 3e willen? Worden ze dan tot in de oneindigheid bewaard?

WishfulThinking hoe was de echo?

Hier ziek dus, ik voel me onwijs zielig en mijn man is woensdag pas weer vertrokken en komt over 2 weken thuis.
Doen hier meer dames mee aan moeders voor moeders? Ik weet niet waarom, maar ik twijfel een beetje. Bang voor een miskraam en dan zit je met kannen met plas enzo. Maar het lijkt me wel mooi om te doen, op het plassen na dan.

Maisnon, ik zet je In de tabel
@Okkie: fijn dat de spanning er even uit is gekomen! Ik voel me na de test van vanochtend helemaal zen, ben niet bang meer. Voor nu iig :P zal volgende week wel weer anders zijn :hihi:

@Leo: het is ook nog vroeg voor kwalen, dus dat is niet zo gek hoor. Ik ben gewoon nogal een pechnummer qua zwangerschapskwalen :P

Die cryo’s worden 5 jaar bewaard en daarna worden ze gedoneerd aan de wetenschap, tenzij wij bepalen dat er iets anders mee moet gebeuren. Je kan er ook voor kiezen ze langer te bewaren, te doneren aan een ander stel of te vernietigen.

@MvM: vorige keer heb ik meegedaan maar vond het echt de hel. Die lucht uit die flessen :sick: Bovendien gebruikte ik zelf Ovitrelle voor mijn cyclussen, niet Pregnyl, en Ovitrelle is gewoon synthetisch, dus ik vind het wel best dit keer :P
Ik doe weer mee aan Moeders voor Moeders ja! Maar start dinsdag pas want ze waren dicht vanwege een verbouwing ofzo. Mooie wikkeldoek alweer binnen haha.

Vorige keer was ik het na een paar weken zat en ben ik gestopt, dat kan ook gewoon. En je hoeft niet alles en elke dag op te vangen hè. Alle beetjes helpen denk ik maar!
Lux, ik weet ook wel dat het nog vroeg voor kwalen is hoor. Maar komt omdat ik het allemaal heel spannend vind nu we dit allemaal bewust meemaken. Het hele proces van zwanger worden. Met zoon was ik ineens zwanger en was ik er nog niet klaar voor. Ondanks dit onze 2e wordt, is het tot nu toe allemaal nieuw voor mij. Ben nu veel bewuster van alles en dat maakt het best een beetje eng.
Snap ik hoor Leo, is ook gewoon heel anders. Voor mij is zwanger worden altijd alleen maar super medisch en spannend geweest dus ben niet anders gewend :P
Ik zit trouwens ook aan hoge doses progesteron dus wie weet heb ik daar ook wel last van :)

En beterschap!

@Maisnon: hé, zelfde UD :high5:

@Hier: zoon ligt op 1 oor en ik drink nog een kop thee en dan ga ik ook maar weer denk ik :nut:
Ik heb me net aangemeld voor moeders voor moeders. :cheer:

Peuter ligt nog te zingen in bed, zodra hij slaapt ga ik ook naar boven. Anders wordt het alleen nog maar geouwehoer. :proud:
OkkiePetite schreef:
21-02-2020 19:01
Alleen met m’n borsten gebeurt nog niks, meer dames die daar nog niets zien gebeuren?
Ik zit aan de progesteron en had dat al voor dit embryo teruggeplaatst werd; toen waren mijn borsten erg gevoelig. Nu heb ik daar veel minder last van. ‘s Avonds zijn ze een beetje gespannen en gevoelig. Bij zoon bleef het daar ook bij. Zijn ook nooit groter geworden. Maar ben van mezelf al niet onderbedeeld in die area met een 75FF dus wellicht ligt het daaraan. Heb ook nog steeds melk ook al geef ik al ruim 1.5 jaar geen bv meer :P
leolux schreef:
21-02-2020 20:14
Ik heb me net aangemeld voor moeders voor moeders. :cheer:

Peuter ligt nog te zingen in bed, zodra hij slaapt ga ik ook naar boven. Anders wordt het alleen nog maar geouwehoer. :proud:
Herkenbaar :P maar hier had peuter gister een kort nachtje én geen dutje dus die hing van ellende aan elkaar aan het eind van de dag :there:
Wat een mooi nieuws zeg de eerste kloppende hartjes :heart: !!

Hier inmiddels denk ik 6+4. Zal proberen mezelf dit weekend erbij te zetten in de tabel.

Echo’s wat hebben veel van jullie al vroege echo’s! Hier wachten tot ruim 8 weken dus nog even spannend...

9 maanden beurs ga ik niet heen. Vind sowieso mega baby winkels nogal deprimerend (voelt net als soort babymarketingfabriek) laat staan de 9 maanden beurs😜

Moeders voor moeders goed initiatief, maar doe hier deze keer niet aan mee. Zijn er hier ook moeders die wel voor 2e/3e keer meedoen?

Misselijkheid ik lees wel alles maar schrijf niet heel actief mee want ben ZO misselijk. Vorige keren gebruikte ik gembertabletten maar helpen nu onvoldoende... word er soms zo hopeloos van 😔. heeft een van jullie ervaring met medicijnen tegen misselijkheid?

Vertellen Wij hebben het ouders verteld en ik wil het na de echo ook aan mijn meiden vertellen. De jongste heeft nog niks door denk ik, de oudste wel. Moeders met oudere kindjes, wanneer hebben jullie het aan je kind verteld?

Fijn weekend dames en waar kan lekker uitrusten!
Energy bij zoon was ik ook erg misselijk en had ik heel erg veel baad bij de mom seabands; https://www.viata.nl/seaband-mama-ochte ... VHEALw_wcB
Maar het is geen wondermiddel natuurlijk. Maar het werkte bij mij erg goed.
Leuk al jullie berichten te lezen!

Energy: wat vervelend die misselijkheid! ik heb ervaring met emesafene. Mij hielp het maar een klein beetje, eigenlijk alleen om het ergste kotsen te onderdrukken. Verder werd ik er vooral heel suf van. Het enige wat echt hielp was rustig aandoen en veel in bed doorbrengen.

Moeders voor moeders ga ik niet aan meedoen. Het lijkt mij te veel geknoei. Wel een goed initiatief.

9 maanden beurs ga ik niet heen. We hebben sowieso nog alles van mijn dochter dus bijna niks nodig. Ik denk alleen wat lekker warme kleding.

23 maart heb ik de eerste echo. Daarna krijg ik ook een afspraak bij de gyneacoloog, omdat mijn dochter veel te licht was bij de geboorte moet ik waarschijnlijk ascal slikken. Iemand ervaring ermee?
Tot nu toe heb heb ik vooral last van mijn borsten. Ze zijn nu ook al zeker een cup gegroeid. Verder merkte ik dat ik af en toe duizelig ben bij opstaan. En een erg droge mond.
Leolux, dank voor de tabel!

Lux :high5: Wel een beetje een gokje, want niet echt een idee wanneer mijn eisprong was.

Energy, wat naar dat je zo misselijk bent! Geen tips, want gelukkig geen ervaring mee. Het enige wat ik altijd terug hoor is dat rust soms wat lijkt te helpen.

9 maanden beurs ga ik niet heen. Ik heb nog veel van dochter, en ben niet echt van de laatste technologische snufjes.

Moeders voor moeders: eerste zwangerschap wel meegedaan. Ik vond het een heel gedoe, maar wel voor een goed doel. Nu durf ik het nog niet, misschien over een paar weken.
Zo lekker veel te lezen al!

Ik had gister een beetje zo’n zelfde lichte test als eergisteren en de CB met indicator gaf aan: niet zwanger.

Heb zonet weer een Kruidvat gedaan en kijk aan:
https://www.mupload.nl/img/9f70ymye3nwa.jpeg
Dit was nog binnen 5 minuten, dus denk dat ie nog wel donkerder opdroogt. Hoe dan ook, durf nog ff niet weer een CB te doen, maar denk toch dat die wel positief zal zijn inmiddels.

@ kwaaltjes: totaal anders dan de vorige keer.
Zwangerschap 1: direct vanaf dat ik het wist, hoge hartslag, snel buiten adem na traplopen en steeds gammel waarbij alleen direct eten hielp. Verder idd onwijs zere borsten.
Nu: borsten niet erg gevoelig. Ook misselijk/gammel, maar nu op een manier dat ik juist niet wil eten en niet weet waar ik zin in heb. En tis echt ook echt voornamelijk in de ochtenden, ‘s avonds heb ik nergens last van. Was alleen snel vol gister.

@ moeders voor moeders: NEE! Ik heb vorige keer meegedaan en vond het vreselijk. Het was het enige ‘zichtbare’ in die eerste weken van de zwangerschap en ik vond het zo vervelend. Elke keer met m’n neus dicht in die flessen plassen, blegh.. Ik heb vorige keer best een stressvolle zwangerschap gehad, dus hierin kies ik nu heel duidelijk voor mezelf.

Wij gaan vanmiddag voor bijna 4 weken op vakantie, dus dat komt me eigenlijk best goed uit. En alcoholvrije cocktails zijn ook lekker. ;)
Ah die loopt op LV! Aan de hand van je testen denk ik wel dat je UD nog een paar dagen opschuift ;) maar maakt niet uit, dat zie je vanzelf.

Veel plezier op reis!
Ow neee, en moet ik dan hier weg? ;)
Ik denk idd ook dat ik nog steeds voor/op NOD zit nu.

Ben qua datum uitgegaan van een cyclus van 27 dagen, maar eigenlijk klopt dat niet, want m’n LF gaat richting de 12 dagen, dus zou ik idd denk ik eigenlijk 29 dagen in moet vullen.
Haha :lol: ja nu moet je hier weg, sorry, dat kan niet anders. Dit is een oktobergroepje :puh:

Nee hoor natuurlijk niet. :cheers: (met iets alcoholvrijs dan)
Jaaa! Een alcoholvrije mojito graag!
Doe mij maar een Wieckse Witte 0.0 of een Pas du tout :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven