UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven dit weekend zeg! Welkom alle nieuwe schrijfsters!

Mijn misselijkheid begint gelukkig al wat af te nemen maar krijg hiervoor dus rugpijn in de plaats en steken in mijn linkerbeen :'-(
Vanochtend mijn bloeddruk gemeten en die was perfect 117/71 (zoiets)

Ik ben inmiddels (pas) 8 weken zwanger en ik geniet nog steeds intens. Begin je bij jullie al te zien dat er iets groeit of nog niet? Ik ben afgelopen week afgevallen dus ik zie nog niet veel gebeuren. Ook ben ik zo benieuwd wat het word: een jongen of meisje. Hebben jullie zelf eventueel een voorkeur of een voorgevoel wat het gaat worden? Je hoort soms wel eens dat moeders dit aanvoelen.
Principessa3 schreef:
24-02-2020 15:09
Ja ik donderdag :)
:cheer: :cheer: :yes: :yes:
Hier een droevige Mona.. vandaag bloedverlies gehad. Volgens de verloskundige is het nog afwachten hoe het zich doorzet, maar het voelt niet goed helaas...
mona87 schreef:
24-02-2020 15:23
Hier een droevige Mona.. vandaag bloedverlies gehad. Volgens de verloskundige is het nog afwachten hoe het zich doorzet, maar het voelt niet goed helaas...
Wat jammer om te horen Mona... ik hoop dat het niet ernstig bloedverlies was? Ik wens je voor nu heel veel sterkte toe.
Ik heb zelf ook soms licht bloedverlies maar volgens de verloskundige kan dit geen kwaad.

Knuffel :hug: :heart:
anoniem_371955 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 15:37
14.32% gewijzigd
Ach nee Mona, heb je veel bloedverlies?
Ik hoop dat het meevalt.

Knuffel :hug:
Ah Mona! Ik heb ook twee dagen wat bloedverlies gehad. Dit was wat bruinig. Nu al 4 dagen niks aan de hand. Ik duim voor je :heart: :hug:
mona87 schreef:
24-02-2020 15:23
Aaah nee !! Sterkte !!
Het is en blijft heel onzeker. Is het helder rood boed verlies ??
Hopelijk prima als ik af en toe mee schrijf? Ik weet niet hoe actief ik hier in ben. Maar heb toch besloten om me aan te melden, omdat ik graag met anderen over de zwangerschap n alles wat erbij komt kijken wil hebben.

Achtergrond: ik heb een dochter van bijna 4 jaar. Vorig jaar een missed abortion gehad bij 10 weken+. Ik ben nu 38 jaar en weer zwanger (7 weken, naw 15 oktober uitgerekend). Ik merk dat ik het heel spannend vind. De 1e echo staat gepland op 2 maart.

@mona: Sterkte gewenst! Ik hoop voor je dat het toch nog goed komt.

@kwalen: ik heb weinig kwalen, vooral erg moe, beetje last van brandend maagzuur, opgezwollen buik (lijk soms na het eten al 4 maand zwanger).

@vertellen: lastig. De vorige keer hadden we familie verteld na de 1e echo, was het ook al beetje zichtbaar, maar was dus uiteindelijk misgegaan. Al met al gemengde gevoelens aan over gehouden. Sommige reacties waren fijn en anderen niet prettig. Zaten nu te denken om pas na de termijnecho te vertellen, maar naw moeilijk te verbergen ivm opgezwollen buik.
Het bloed is helderrood en of het veel is vind ik lastig te zeggen. Ik schrok ervan, dus het voelde in ieder geval veel. Het blijft niet stromen, maar vooral met afvegen is het er wel degelijk. Ik heb met de verloskundige afgesproken dat ik haar morgen in de middag bel. Dan weten we wat het de komende 24 uur doet. Ik heb er wel afentoe wat buikkrampen bij, maar die had ik in de eerste week ook. Het zet niet door zoals mijn menstruatie zich normaal doorzet. Ik heb dan altijd erg veel buikkrampen. Ik ben wel bang dat het niet goed is, zeker omdat het nog zo pril is.
ActualNoodle: geslacht, thja....bij mijn zoontje dacht ik tot de 20e weken echo dat het een meisje zou worden. Dus zat er compleet naast.

Nu heb ik nog geen voor gevoel. Zou een meisje nu wel heel leuk vinden.
Maar nog een jongetje is juist weer praktische qua spulletjes.

Ach...maakt me ook niet uit, ben al blij dat we überhaupt weer zwanger zijn. Dus vind alles prima. Als het maar gezond is. (klinkt beetje cliché, maar wel zo waar)

Ik heb knoopje van me broek al los, en dan een riem er om heen.
Draag nu wat lossere bloesjes. Want heb toch het idee dat me buik wat boller staat. Wil sowieso wachten met vertellen bij 12 weken.
babyboom31 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 16:16
5.61% gewijzigd
Pittig bloempje (dit is iets makkelijker schrijven ;-) , zo'n late missed abortion. Geen enkele aanwijzing? Ik vind dat altijd zo cru. Voor nu in ieder geval van harte met je zwangerschap. En ik begrijp je behoudendheid heel goed.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
ActualNoodle schreef:
24-02-2020 15:26
Wat jammer om te horen Mona... ik hoop dat het niet ernstig bloedverlies was? Ik wens je voor nu heel veel sterkte toe.
Ik heb zelf ook soms licht bloedverlies maar volgens de verloskundige kan dit geen kwaad.

Knuffel :hug: :heart:
Heb je bij het bloedverlies ook een soort buikpijn/lichte krampjes?
mona87 schreef:
24-02-2020 16:14
Heb je bij het bloedverlies ook een soort buikpijn/lichte krampjes?
Mwaahh, maar ik denk om eerlijk te zijn dat dat bij mij mijn darmen zijn. Ik heb zelf heel veel last van een verstopping dus dat helpt ook niet echt.

De verloskundige vertelde mij dat het echt op een menstruatie moet lijken wil het serieus zijn. Ik had eventjes helderrood bloed nadat ik hard moest drukken om naar de wc te kunnen, maar dat is vrijwel direct gestopt.
Het kan ook een gesprongen adertje zijn, dus probeer er nuchter in te staan. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik duim in ieder geval voor je :heart: :hug:
Gatochpoetsen schreef:
24-02-2020 16:13
Pittig bloempje (dit is iets makkelijker schrijven ;-) , zo'n late missed abortion. Geen enkele aanwijzing? Ik vind dat altijd zo cru. Voor nu in ieder geval van harte met je zwangerschap. En ik begrijp je behoudendheid heel goed.
Dank je wel. Nee, helaas geen enkele aanwijzing gehad. Enige was dat het voor mij niet goed voelde, en dat ik rond de m.a. minder last kreeg van kwaaltjes, maar dacht dat het kwam omdat ik al wat verder was.
Minsey voorzichtig gefeliciteerd! Snap de kop in het zand techniek wel :) schrijf en lees vooral wat je zelf prettig vindt :)
Babyboom fijn hoor, kan me dat ook wel voorstellen en vind niet onredelijk klinken. Heb een kennis die had dat ook, maar die had opeens een paar mnd na bevalling van goh er hadden hier 2 kunnen zijn. Kan ook nog. Of gewoon niet dat kan natuurlijk ook :)
Hihi wat een verhaal over autorit naar huis, lekker ook in de auto...geloof dat ik alsnog hele auto onder had gekotst :bye: heb tegenwoordig extra misselijk als ik in de auto rij ...heel irritant.
Princippessa spannend!
Voorkeur heb wel idee dat m’n buik iets omhoog staat. Voorkeur lijkt me heel gek om opeens moeder te worden van een meisje, maar eerlijk gezegd maakt me niets uit als maar lang genoeg blijft zitten in baarmoeder en na de bevalling leeft.. Voor zoontje geboren werd dacht ik dat hij een meisje was, maar zag mezelf wel meer als jongens mama :)
Mona87 ah bah wat kloten, je wilt op dit termijn gewoon geen bloed zien (op geen enkel punt in zwangerschap trouwens).
Bloempje welkom, herkenbaar wat je schrijft over MA, ik had week voor echo een dit is niet goed gevoel, en had opeens ook minder kwaaltjes. Was alleen minder ver achteraf gezien, bijna 7wkn. Had ochtend voor echo opeens echt enorm veel slijm met afvegen, toen wist ik het zeker...
Hier Nogal chagrijnig vandaag, misselijk, moe....
@LV: haha nouja, leuk toch dat je moeder je zo goed kent.

@Mona: oh snap dat dat heel spannend is! Kan idd 2 kanten op denk ik. Duim voor je dat het hierbij blijft en dat het vals alarm is.

@Minsey: welkom

@Kwalen: mijn vermoeidheid blijft onverminderd aanwezig helaas. Had dat helemaal niet zo met zoon en heb het er echt lastig mee.

@Voorkeur: ik zou een meisje wel heel leuk vinden. Maar voor zoon een broertje misschien leuker. Nouja, we krijgen wat we krijgen hè :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@mona: ik duim mee dat het om dit beetje bloed blijft!

@bloempje: welkom! Wat naar dat je vervelende reacties kreeg na je MA. Daar heb je gewoon geen behoefte aan.

@minsey: ook welkom. Ik heb je andere topic gevolgd en gun je zeker een plakker!

@pricessa: succes donderdag. Dat jullie maar een mooi hartje mogen zien!

@Babyboom: niet in de auto! Dit is echt een nachtmerrie voor mij. Ik rij elke dag een uur heen en een uur terugnaar werk. Ik word in de auto nu dus ook misselijker en stel me dan voor dat ik op de heenweg lekker alles in het portier drop. Dan moet ik ook nog terug in die lucht, NEEE!

@kwaaltjes: misselijkheid verschilt per dag, maar vandaag was het weer van middennacht tot aan het avondeten. 'S avonds voel ik me prima, maar op het werk... Er komt niks uit mijn handen. Ik heb nu seabands gekocht. Misschien geeft dat ook wat verlichting.

@voorkeur: zowel man als ik hebben geen voorkeur en voor nu ook geen voorgevoel. Misschien komt dat nog. Wel al meerdere leuke meisjesnamen op het lijstje. Jongensnamen vind ik echt veel moeilijker. Maar ik wil het geslacht niet weten voor de geboorte, man maakt het niet uit. Misschien bedenk ik me nog, maar voor nu blijft het een verrassing. Willen jullie het weten?
@mindsey wat spannend! Wij kennen elkaar nog van het juni topic, heftig hoor wat je allemaal meegemaakt hebt. Wat gun ik je een goed verlopende zwangerschap!

@mona wat balen, ik hoop voor je dat het niet doorzet, en dat je goed nieuws krijgt van de verloskundige. En het maakt inderdaad niet uit wanneer, je schrikt je toch rot van bloed in je zwangerschap!

@voorkeur, mijn vriend en ik hebben geen voorkeur, willen het wel heel graag weten! Ik zag mezelf vroeger altijd als een meisjes moeder, maar heb bij mijn zusje gezien dat jongens ook heel leuk zijn :) dus als het maar gezond is, daar sluit ik me zeker bij aan.

@kwaaltjes, ik heb nog steeds nergens last van, behalve misschien wat meer winderigheid :nooo:
Ergens hoop ik eigenlijk wel dat ik in de komende week wat kwaaltjes ga krijgen, het voelt zo gek om zwanger te zijn zonder het te voelen. Nu snap ik ook echt veel beter dat vrouwen soms zwanger kunnen zijn en het niet weten! Ergens nu ook een beetje bezorgd of het allemaal nog goed gaat, maar ik had mooi oplopende testen vorige week dus ik zeg nu dagelijks tegen mezelf in de spiegel dat ik gezond ben en prima een gezonde en goede zwangerschap kan hebben waarbij het allemaal goed gaat. Dit helpt een beetje tegen het stressen voor mij :bonk:
Mona, bloedverlies is nooit fijn. Bij mij was dat een teken dat het niet goed zat, maar ik heb ondertussen zo veel verhalen gehoord van anderen dat de zwangerschap daarna prima verliep dat het echt twee kanten op kan gaan. Ik duim voor je!

Mindsey, welkom!

Babyboom, in de auto. Oh nee, dat lijkt me echt heel naar. Wat vervelend dat meerderen ook misselijk zijn in de auto.

Voorkeur: niet echt. Het lijkt me voor dichter leuk om nog een meisje te krijgen, maar een jongen lijkt me ook heel leuk.

Kwaaltjes: hier ook nauwelijks. In de ochtend af en toe een vlaag van misselijkheid. En best moe. Maakt me wat onzeker, maar ook hiervan weet ik in theorie dat je ook prima zwanger kan zijn zonder dat je overal last van hebt. Sterker nog, mijn vorige zwangerschap heen ik ook heel weinig last gehad. Maar toch heeft dat niet echt vertrouwen, stom hè? Ik probeer het lid te laten, kan er toch niets aan veranderen. probeerde dat lukt de enen dag beter dan de andere dag.

Wil iemand voor mij in de tabel zetten: Echo zaterdag 7 maart ?
Ik duim ook Mona!
Had in de vorige zwangerschap ook 2x best veel bloedverlies, maar dat is dus gewoon goed gegaan.

@ geslacht: ben al helemaal overtuigd van een jongen, omdat het zó anders voelt! Voorkeur zou weer een meisje zijn, vooral ook voor dochter, maar ook omdat ik mezelf totaal niet met een jongen zie. Maar goed, we gaan het zien en een jongen is natuurlijk ook super hoor!

@ Maisnon en Zuid: heel herkenbaar, ik heb dus ook na die eerste gammele ochtenden nergens meer last van. Test was vandaag echt een knaller, dus op zich maak ik me geen zorgen. Maar ik vergeet gewoon de hele tijd dat ik zwanger ben.. Was bij dochter zo anders: toen heb ik vanaf het begin van die misselijke honger gehad en moest ik echt steeds eten. Nu eerder het omgekeerde, geen honger en ik zit snel vol.
@Blueitis: wij willen het zeker weten wat het geslacht zou worden.

In onze omgeving worden zo ontzettend veel meisjes geboren en ik zou graag eerst een meisje willen, maar daarna een jongen. Ergens ben ik ook wel bang dat als het een jongen is, dat ik dat toch lastig vind. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zo ontzettend blij met het feit dat we een baby krijgen, maar op de een of andere manier ben ik daar wel bang voor. Ik hoop vooral dat een gezonde, gelukkige baby word. Jongens lijken me ook echt geweldig, maar dat ken ik niet uit mijn omgeving qua baby's of peuters etc.
@LV/ActualNoodle: ik zag me ook niet voor me met een jongen voor ik zoon kreeg. Ik kom uit een familie met 80% vrouwen dus ook al had ik een jonger broertje, ik dacht: dat is the odd one out, wij maken meisjes :P

Nou, wrong haha. En nu zou ik voor mezelf 1 van beiden willen, omdat ik het ‘t liefst allebei wil ervaren. Maar geloof me, zoons zijn echt niet heel anders of moeilijker dan dochters. Piemeltje naar beneden in de luier, da’s alles ;)

En je hebt auto’s en treinen in huis ipv barbies en poppen maar ik vind allebei stom dus dat maakt niet veel uit :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@lux: dat is dus het ding. Ik kan mezelf wel als een moeder voor een jongen zien, maar ik heb dus heel veel moeite om voor te stellen hoe het is omdat ik dus alleen maar jonge meisjes in mijn omgeving zie. Een dochter lijkt me geweldig maar een zoon ook.

Ik denk dat er ook redelijk wat taboe heerst op het feit om een voorkeur te hebben voor geslacht. Ergens ooit een keer gelezen dat moeders echt geshamed worden omdat ze het lastig vinden als ze het andere geslacht krijgen dan wat ze gehoopt hadden.
[quote=lux- post_id=31019229 time=1582624941

En je hebt auto’s en treinen in huis ipv barbies en poppen maar ik vind allebei stom dus dat maakt niet veel uit :P
[/quote]

Nou, dochter speelt hier nu toch het liefst met de duplo en de (houten) treinbaan. Ook tekenen, raamstickers plakken, puzzelen en dingen in een uit doosjes doen zijn favoriet, maar die dingen worden wat meer als 'onzijdig' gelabeld.
Ik heb helemaal geen voorkeur. Ik heb altijd het idee gehad dat ik een echte jongensmama ben. Maar een meisje zou ik ook leuk vinden maar niet leuker of minder leuk dan een jongen.

Ik heb het vandaag mentaal flink zwaar. Ik ben zo ontzettend onzeker. Dat had ik tijdens de zwangerschap van zoon helemaal niet. Maar ik had me vrijdag aangemeld voor MvM en sindsdien echt slapeloze nachten omdat ik zo bang ben voor een miskraam en me al helemaal zag zitten met die flessen. Dus ik heb me zonet afgemeld en voel me een stuk rustiger.
Maar pffff, wat vind ik dit allemaal moeilijk zeg. :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven