UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Energy08 schreef:
21-02-2020 21:26

Misselijkheid ik lees wel alles maar schrijf niet heel actief mee want ben ZO misselijk. Vorige keren gebruikte ik gembertabletten maar helpen nu onvoldoende... word er soms zo hopeloos van 😔. heeft een van jullie ervaring met medicijnen tegen misselijkheid?

Vertellen Wij hebben het ouders verteld en ik wil het na de echo ook aan mijn meiden vertellen. De jongste heeft nog niks door denk ik, de oudste wel. Moeders met oudere kindjes, wanneer hebben jullie het aan je kind verteld?
Ohja wou hier nog op reageren. Je hebt idd emesafene en soms als het echt heel ernstig is schrijven gynaecologen nog wel iets zwaarders voor, maar emesafene kan je HA ook voorschrijven. Bij mij hielp het 0.0 helaas. Alleen vaak kleine beetjes eten had enig effect.

En qua vertellen: ik vertelde zoon (2 jaar en 10 maanden) gisteren dat er een baby in mama’s buik zat, dat het misschien wel een zusje is (zoon zegt telkens dat hij graag een zusje wil), maar dat het ook een broertje kan zijn, en hij zei: ‘nee hoor gekke mama! Dat kan niet!’

Dus dat begrip duurt nog wel even denk ik ;) misschien als mijn buik gaat groeien.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
22-02-2020 09:34
En qua vertellen: ik vertelde zoon (2 jaar en 10 maanden) gisteren dat er een baby in mama’s buik zat, dat het misschien wel een zusje is (zoon zegt telkens dat hij graag een zusje wil), maar dat het ook een broertje kan zijn, en hij zei: ‘nee hoor gekke mama! Dat kan niet!’
Zo schattig!
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Mijn test vandaag met 16 dpo;
https://www.mupload.nl/img/2cdxahpr.jpeg

Dit is een knaller toch?
leolux schreef:
22-02-2020 10:57

Dit is een knaller toch?
Zeker :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
leolux schreef:
22-02-2020 10:57

Dit is een knaller toch?
Wat een mooie!
Hoi allemaal, mag ik op de valreep ook nog meeschrijven?

Ik ben 32 en ben er donderdagochtend achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje.

Qua symptomen helemaal niks, zelfs “ongesteld” geweest, maar omdat ik dit weekend in Brabant ben voor carnavallen en het wel een korte ongesteldheid was had ik op dinsdag een gek gevoel dat ik moest testen. Toen echt een vaag Tuur streepje, woensdag ochtend ook, en woensdag middag de drogist leeggekocht waarna donderdag ochtend 3 verschillende testen duidelijk positief!

Nuchter carnavallen is wel een aparte ervaring moet ik zeggen, en we hebben als “excuus” gebruikt dat we net zijn gestart met proberen zwanger te worden en de timing van mijn ongesteldheid niet zo handig is. Dus ik heb vol overtuiging gelogen dat ik me niet kon voorstellen dat het in ronde 2 al zou lukken, maar dat ik nu toch niet drink omdat ik het gewoon niet wilde gokken. Werd goed op gereageerd, een van de vrienden zei heel lief dat ik dit over een paar maanden ook prima als smoes kon gaan gebruiken als het wel raak was en we het nog niet wilden zeggen... toen maar vol overtuiging gezegd: wat een goed idee, daar had ik nog niet eens over nagedacht ;-)

Wel heel onwerkelijk, ik heb echt nog 0 symptomen. Daarom lees ik graag mee bij wat ik kan verwachten, en vond ik het heel leuk om te lezen dat er dames zijn die meerdere testen hebben gedaan :) dat was ik namelijk ook van plan volgende week als we een week verder zijn :blob:

Mijn ud vermoed ik op 28 oktober als ik reken vanaf mijn ovulatie. Zou iemand me in de tabel kunnen zetten?
Welkom Zuid! Ik zet je zo in de tabel

Hier Ik blijf maar testen, ik ben erg onzeker. Maar net getest en mijn k2v5 heeft een net zo donker streepje als de teststreep. Ik heb nog een clearblue digital en dan mag ik niet meer testen.

Ik merk nu wel dat mijn ochtendmisselijkheid ontwikkeld. Beetje jammer.
Vervelend dat je daar zo’n last van hebt Leo. Ik probeer maar te denken dat ik er toch geen invloed op heb als het misgaat, dat het de natuur is die iets oplost. En geen voorschot te nemen op mogelijk verdriet. Je kunt een miskraam niet wegbezweren met testen, echo’s, etc.

All you can do is wait and hope for the best :bigkiss:
Je testen lopen iig prima op.
Zo, wat veel reacties alweer in de tussentijd! Vind het lastig om op iedereen te reageren (kijk altijd via m’n telefoon).

9maandenbeurs: Nee, niets voor mij/ons. Wil altijd graag op eigen tempo kunnen lopen. En rustig iets bekijken en niet allemaal andere mensen die om je heen lopen te draaien.

Moeder voor moeders: Goed initiatief, maar ik doe niet mee. Wij wonen aan een doorgaande weg, zonder achterom, dus alles staat in het zicht. Zelf wegbrengen zie ik ook niet zitten.

Kwaaltjes: Lijken hier wat minder te zijn. Nachten weer beter, daardoor iets minder moe (maar nog steeds is 22u wel de max 🤣). Borsten niet meer hele dag gevoelig, enkel in de avond.
Heb gelezen dat je lichaam wat kan wennen aan het hcg en daardoor (tijdelijk) minder kwaaltjes. Daar ga ik dan maat vanuit. Ongerust maken wil ik niet. Nog 1,5 week tot de eerste echo, spannend!!
Gatochpoetsen schreef:
22-02-2020 10:09
Zo schattig!
Inmiddels wil hij de baby zoeken in mijn buik (‘hij is weg, mama!’) en loopt hij zelf trots met blote buik rond want daar zit ook een baby in en wij moeten die baby kusjes geven :hihi: :heart:

Het leeft wel iig :P
@Ariel: klopt hoor, kwaaltjes kunnen erg wisselen. Had ik bij m’n eerste zwangerschap ook en was er enorm onzeker door, achteraf jammer dat ik niet kon genieten van de goede dagen..
Ik hing vanochtend boven de wc en toen kwam peuter met zijn kotsbakje aanzetten en gaf me klopjes op mijn rug. :heart:
Maat een baby in mijn buik interesseert hem nog niet. Maar dat komt hopelijk later.
Allereerst gefeliciteerd allemaal!

Voor het weekend heb ik een paar testen gedaan en het ziet er naar uit dat het toch echt waar is; zwanger! Het is nog erg onwerkelijk en ik hoop maar dat alles goed gaat en de natuur zijn werk doet. Als ik kijk naar mijn laatste menstruatie, verwacht ik dat de uitgerekende datum 27 oktober is. Aangezien het nu carnaval is en ik een echte carnavalsvierder ben, is het vrij ingewikkeld. Carnaval zonder alcohol geeft vragen haha, maar tot nu toe heb ik er nog geen ingewikkelde vragen over gekregen. Liegen vind ik namelijk lastig.

Zou iemand mij in de tabel kunnen zetten? Ik krijg het niet voor elkaar... Ik ben trouwens 32 jaar 😁
Welkom nieuwe zwangeren! Het wordt al een flink groepje hier. Veel tweede kindjes, dan kan ik mooi mijn oenige beginnersvragen bij jullie kwijt ;)

Leolux, vervelend dat je al aan het spugen bent.

Hier ook geen negenmaandenbeurs. Te massaal en daarbij vind ik het ook nog te vroeg om al dingen te kopen.

Moeders voor moeders, ik wil wel mee gaan doen. Had ze bijna zelf nodig gehad, ik ben op de valreep nog spontaan zwanger geworden. Ga ze komende week bellen.

Kwaaltjes zijn hier amper aanwezig. Pijnlijke borsten heb ik altijd voor mijn menstruatie, inmiddels houdt dat al twee weken aan. Soms een beetje weeiig gevoel in mijn buik maar het valt erg mee.

Gisteren een afspraak gemaakt voor de eerste echo, op 10 maart kunnen we terecht. Denk dat ik het daarna pas een beetje meer ga beseffen.
Welkom Mona!

De CB gaf net 2-3 weken aan, dus dat voelt ook goed inmiddels!
We zijn met mijn ouders op vakantie nu en gister op het vliegveld was het al best klote dat ik wat extra moe was en niet de hele tijd met dochter wilde zeulen, maar had aangezien ze het nog niet weten niet echt een reden om het niet te doen.
Dus wij gaan het ze zo vertellen! :)
Leuk om het te vertellen LasVegas! Extra leuk eigenlijk wel in een vakantiesfeertje :)
Leolux oeh balen zeg, wel superlieve actie
Lux inderdaad neem geen voorschot op je verdriet, dat zie je dan wel weer. Vind het echt een fijne spreuk, wat me de meeste dagen goed helpt.
Zuid welkom! Wat een goede smoes haha!
Ariiel klopt wat je schrijft over hcg vertelde m’n vk ook (toen ik vorig week in paniek belde) en dat kwaaltjes voor 6 wkn relatief zeldzaam is en dat het ook niet altijd hoeft voor te komen vanaf 6-7 wk
Daneli toch fijn dat niet meer nodig is :)
Las Vegas leuk! Veel plezier!
Babyboom hoe gaat met jou na de laatste echo?
Hier met de dag meer kwaaltjes, waardoor vertrouwen ook groeit.
Hoi Mona, leuk jou hier ook te zien!

Welkom aan andere nieuwelingen!

Las Vegas, veel plezier op vakantie, en met vertellen. Lijkt me fijn dat je dan niet moeilijk hoeft te doen als je je even niet lekker voelt.

Leolux, wat naar dat je je zo misselijk voelt, maar hoe lief van peuter :love:
Ja was zo lief van peuter. Dat raakt me ook echt, zo'n klein en onschuldig ventje die zijn mama wil helpen. :heart:

Bij de vorige zwangerschap heb ik van week 4 (achteraf dus, ik dacht dat ik ziek was) tot week 14 meerdere keren dagelijks moeten overgeven. Dus ik vrees er nu ook weer voor.

Vandaag was ik erg moe en peuter heeft zijn bakken speelgoed naar de bank gesleept zodat ik kon blijven liggen en we toch konden spelen.

Las Vegas wat bijzonder om het op vakantie te vertellen. Ben heel benieuwd wat de reactie was.
Ja, nou niet heel boeiend, want m’n moeder dacht het al aan me gezien te hebben.. :-o

Herkende iets in m’n blik dat ik bij dochter ook had. Maar goed, ze waren uiteraard blij natuurlijk!

En heel fijn, want niemand in Nederland valt het dus nog op dat ik niet drink en veel niet eet enzo.
Hallo meisjes!

Welkom en gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

Wat is er veel geschreven!

Altijd leuk vertellen op vakantie!

Misselijk: niet echt last van gehad vorige zwangerschap en nu ook niet echt. Met vlagen s’ochtends.

Wel last van mijn lage bloeddruk; duizelig. En heel erg moe! Mijn dochter heeft nog steeds niet haar eerste tandjes helemaal door en slaapt heel slecht. Ik geef nog borstvoeding en heb ook mega terugloop. Ze wil de fles niet accepteren dus het is echt ff bikkelen hier :P

Oh en hier in Italië is er paniek door het coronavirus. Ik woon 1000 kilometer zuidelijker dus ik maak me nog geen zorgen. Italianen zijn al zo hypochonder achtig dus nu zijn ze extra gestrest :O
Ik kom me hier ook heel voorzichtig melden..

Voorzichtig na een miskraam en missed abortion vorig jaar, en na wat onduidelijkheid met testen de afgelopen week (zie mijn topic ;-D ). Maar de testen lopen nu mooi op, een echo wordt gepland voor volgende week.. dus ben voorzichtig wat vertrouwen aan het krijgen.

Ik schat mijn UD op 31 oktober, dus nog net op het randje. Vind het zelfs spannend om dat op te schrijven :$ ook dat jinx gevoel. Maar in het andere topic schreef iemand: vandaag ben je zwanger :). En dat is ook zo.

Mogelijk lees ik dus al stilletjes mee en kom ik volgende week na een hopelijk goede echo echt meeschrijven :hyper: . Nog even een klein beetje kop in het zand.

Voor nu zit ik op mijn werk met een flink wattengevoel in mijn hoofd, zó moe! En af en toe een misselijke vlaag en een wat vaag gevoel.

Gefeliciteerd allemaal! En fijne dag.
Ok: Alles goed, vanishing twin ervaring is wel geland, en heb er eerlijk gezegd niet zo veel moeite mee. Het is al in z’n vroeg stadium gestopt met groeien, als het in een later stadium was dan is de impact vast en zeker veel groter. Waarschijnlijk was het ene vruchtje niet goed, om door te groeien en dan liever nu afgestoten worden dan pas op later stadium met alle gevolgen van dien, dus ben moedernatuur ook wel dankbaar daarvoor. En vooral heel erg blij dat er nog een 2e kans zit, met een goed groeiend vruchtje.
Of klinkt dit heel onredelijk? :proud: :proud:

Lux: Mooie knal test! :hello: En leuke reactie van je zoontje. Heerlijk die uitspraken van die kleintjes.

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden, ga binnen kort ook eens kijken of hij er iets van snapt.

Zuid: Haha nuchter carnavallen is wel een aparte ervaring !! :hyper: Haha leuke reactie ook ! Straks achteraf kunnen jullie hier gekscherend op terug kijken

Kwaaltjes: Waarom noemen ze het ochtend misselijkheid? Als ik misselijk ben is dat rond avond eten.
Vrijdag bijvoorbeeld op weg naar huis vanaf uit mijn werk, het idee alleen al dat ik eten moest koken deed me zo misselijk maken. Dat ik onderweg ben gestopt om flink over me nek te gaan. (helaas de helft in de deur van de auto beland, waar ik vervolgens dan ook weer misselijk van werd, getver!)
Avond eten lukt me dan ook echt niet.
Vooral heel veel trek in , koek, snoep, chocola e.d. :-9
babyboom31 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 14:56
0.14% gewijzigd
Zijn er deze week nog echo's ??
Niet alle echo's staan in de tabel, dus heb even geen overzicht.
Ja ik donderdag :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven