Uitgerekend 1-15 februari 2018

zondag 28 mei 2017 om 16:04
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Fitz
Wished
Koekjeerbei
flipje2 
leentjes89
mamamaria81
Kreukel792
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
Babbes | 34 | 2e/3e | 1 februari | Jongen! Jongen! |
![]() ![]() ![]() |
Sunshine85 | 33 | 1e | 1 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
theo75 | 30 | 2e | 2 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Lara89 | 29 | 3e | 10 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Wannabe79 | 38 | Tweede | 15 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Floress | 31 | Derde | 1 februari | nnb | ![]() |
Lawtist | 26 | 1e | 1 februari | nnb | ![]() |
coconutthree7 | Tweede | 3 februari | nnb | ![]() |
|
Limbogirly | 31 | Eerste | 4 februari | Jongen! | ![]() |
Jarja | 23 | 1e | 4 februari | Meisje! | ![]() |
Inspiratie | 24 | Tweede | 6 februari | nnb | ![]() |
Valiente | 26 | Tweede | 7 februari | Verrassing! | ![]() |
Lilly89 | 27 | Tweede | 10 februari | nnb | ![]() |
Lisboeta | 29 | 1e | 11 februari | nnb | ![]() |
Jayla2 | 30 | Tweede | 13 februari | Verrassing! | ![]() |
Anoekzo | 29 | Eerste | 14 februari | Meisje! | ![]() |
Kleinmormel | 28 | Eerste | 14 februari | nnb | ![]() |
Sarina87 | 29 | Tweede | 14 februari | Jongen! | ![]() |
Tiepvout | 27 | Eerste | 14 februari | Jongen! | ![]() |
s-sweetheart | 26 | Eerste | 15 februari | nnb | ![]() |
Bluesheep | 27 | Tweede | 17 februari | nnb | ![]() |

anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
zaterdag 10 juni 2017 om 11:36
Het ongeloof herken ik volledig, ik snap er echt niets van dat ik zo ineens wel zwanger ben zonder medicatie. Dus ik ben ook flink aan het stressen of alles wel goed gaat. Ik heb volgende week vrijdag de 1e echo, met in het achterhoofd houdend dat er niets te zien is, maar ik weet ook niet precies wanneer ik mn eisprong heb gehad. Ik ben ook niet op de hoogte van de vergrote kans op diabetes e.d. zal het ook eens navragen. Ik nam ook eigenlijk aan dat ik zelf een verloskundige mag kiezen (moet ik dan ook nog even navragen), zal eens rond gaan zoeken op internet naar een praktijk die ook op zaterdag open is. Scheelt weer vrij nemen van het werk...Limbogirly schreef: ↑10-06-2017 10:41Ben de afgelopen week in het buitenland geweest voor mijn werk. Lees nu alles bij. Wil als eerst een dikke knuffel aan Fitch en Wished. Echt wat balen. Heb aan jullie gedacht en hoop dat jullie snel weer zwanger worden. Daarnaast welkom aan alle nieuwe dames, leuk dat de groep groter wordt.
Wat spannend dat sommigen al verteld hebben. Wij wachten met onze ouders vertellen tot na de 1e echo. Ik heb PCOS en we hebben er lang over gedaan om zwanger te worden. Geloof soms ook gewoon niet dat het zo is. We zijn bang dat het mis gaat en willen daarom nog even wachten. De echo staat gepland op 29 juni, dus het eerste weekend van juli gaan we het vertellen aan onze ouders. Heb er mega zin in! We mochten eerder komen voor de echo, maar dan was er mss nog niks te zien. Wilde onnodige stress vermijden dus daarom toch 29e gekozen.
Mijn eerste echo staat vanwege de PCOS gepland bij de gynaecoloog. Mag na deze echo kiezen of ik bij de verloskundige wil of in het ziekenhuis wil blijven. Hebben de andere dames met PCOS dat ook? Heb een iets grotere kans op hoge bloeddruk en diabetes tijdens de zwangerschap vanwege de PCOS, maar de gyn gaf aan dat een verloskundige daar ook prima op let. Denk dat ik dus na deze echo gewoon naar de verloskundige wil gaan, ziekenhuis voelt gelijk zo medisch!
@Babbes ik snap je gevoel een beetje. Ik heb deze maand 2 eisprongen gehad. Duim dat ze niet alle 4 zijn blijven plakken bij je!
Ik voel me eigenlijk prima. Vooral opgeblazen buik en wat trekkerig gevoel/krampjes. Ben er wel enorm mee bezig, mega irritant. Vraag me steeds af of ik iets voel, en ja uiteraard voel je dan wel iets. Kan mezelf lekker gek maken dus. Vind het allemaal ook heel eng/spannend als ik eerlijk ben. Hoop dat ik met de weken meer vertrouwen in mijn lichaam krijg en dat beter zal gaan.
Fijn weekend allemaal!
Ik heb het ook nog niemand verteld, op 1 collega na. Dus mn beste vriendin en familie weten het nog niet. Heb wel moeite om mn mond dicht te houden haha, het liefst schreeuw ik het van de daken!
Het is inderdaad spannend allemaal, heb geen idee wat me te wachten staat. Vooralsnog voel ik me prima, mn darmen rommelen en die borsten (aaaauw, maar dat heb ik dus al ruim 3 weken). Liefst houd ik mn BH aan snachts haha.
Fijn weekend allemaal!
zondag 11 juni 2017 om 07:29
Goedemorgen zwangere dames!
Ik ben 29, en 5 weken zwanger van nr. 3, uitgerekend op 9 februari en 28 juni de 1e echo, dinsdag positieve getest, en vanaf woensdag last van keelontsteking, hierdoor voel ik me niet zo top.
We hebben het onze ouders en zussen /broers wel al (bijna allemaal) verteld. De rest vertellen we vanaf de 12 weken.
Groetjes lara
Ik ben 29, en 5 weken zwanger van nr. 3, uitgerekend op 9 februari en 28 juni de 1e echo, dinsdag positieve getest, en vanaf woensdag last van keelontsteking, hierdoor voel ik me niet zo top.
We hebben het onze ouders en zussen /broers wel al (bijna allemaal) verteld. De rest vertellen we vanaf de 12 weken.
Groetjes lara

zondag 11 juni 2017 om 08:05
Olla Mommy's,
Hoe gaat het met jullie ?? Wie van jullie werken er ook bij? Zo ja, wanneer ben je het van plan om het aan hun te melden. en hoe ervaar jullie het tot nu toe??
Ik ben nu continu moe,, Ik was al moe met me kleine van 1 jaar en ik merk dat het nu toch extremer word. (MEGA LUIHEID) NU AL ? Hahaha. Word al moe van het gedachte dat ik morgen moet gaan werken hahaha. (Zo lekker me frustratie geuit haha)
Ondanks alles ben ik super blij dat ik weer mama mag zijn.
Hoe gaat het met jullie ?? Wie van jullie werken er ook bij? Zo ja, wanneer ben je het van plan om het aan hun te melden. en hoe ervaar jullie het tot nu toe??
Ik ben nu continu moe,, Ik was al moe met me kleine van 1 jaar en ik merk dat het nu toch extremer word. (MEGA LUIHEID) NU AL ? Hahaha. Word al moe van het gedachte dat ik morgen moet gaan werken hahaha. (Zo lekker me frustratie geuit haha)
Ondanks alles ben ik super blij dat ik weer mama mag zijn.

zondag 11 juni 2017 om 08:10
@Coconutthree als alles goed blijft gaan wil ik het na de zomer vertellen (ben rond 30 juli twaalf weken).
Ben nu nog helemaal niet moe, komt vast nog. Alleen wat buikkrampen en pijnlijke borsten, en ik ruik heel goed haha. Ik heb trouwens ook een drukke week voor de boeg en zie er wel tegen op, vind t spannend wat komen gaat mbt kwaaltjes (bang dat ik ineens heel misselijk word ofzo).
Welkom Lara, wat leuk je derde! Hoe oud zijn de andere twee?
Ben nu nog helemaal niet moe, komt vast nog. Alleen wat buikkrampen en pijnlijke borsten, en ik ruik heel goed haha. Ik heb trouwens ook een drukke week voor de boeg en zie er wel tegen op, vind t spannend wat komen gaat mbt kwaaltjes (bang dat ik ineens heel misselijk word ofzo).
Welkom Lara, wat leuk je derde! Hoe oud zijn de andere twee?
zondag 11 juni 2017 om 08:50
zondag 11 juni 2017 om 09:37
Lisboete, gelukkig kan je op het moment de hormonen overal de schuld van geven. ik ga vooral heel hard van gelukkig naar verdrietig omdat ik mezelf zo zielig vindt omdat ik zo veel ziek en moe ben.
Cocosnut three; Ik run een bedrijf dat op de naam van mijn ouders staat, en mijn ouders weten het al. aan de mensen die ik aanstuur ga ik het vertellen als ik terug kom van vakantie dan ben ik ook 12 weken. ik wist natuurlijk dat ik en mijn vriend er aan gingen beginnen dus heb eigenlijk alles nu al voorbereid voor mijn afweigheid
ik ben erg van het plannen en controle....
Cocosnut three; Ik run een bedrijf dat op de naam van mijn ouders staat, en mijn ouders weten het al. aan de mensen die ik aanstuur ga ik het vertellen als ik terug kom van vakantie dan ben ik ook 12 weken. ik wist natuurlijk dat ik en mijn vriend er aan gingen beginnen dus heb eigenlijk alles nu al voorbereid voor mijn afweigheid

zondag 11 juni 2017 om 10:29
Ik werk 40 uur en reis 15 uur per week, en sta elke dag om 5 uur op. Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt als de zwangerschap wat verder is.... Ik ben dus als de dood dat mijn contract niet verlengd wordt als mijn werkgever weet dat ik zwanger ben, je hoort zoveel over vrouwendiscriminatie omtrent dat onderwerp. Over een maand moet ik een contractverlenging krijgen en voor die tijd ga ik het nog niet zeggen.Coconutthree7 schreef: ↑11-06-2017 08:05Olla Mommy's,
Ondanks alles ben ik super blij dat ik weer mama mag zijn.![]()
![]()
![]()
Hier gister wat bruin bloed verlies. Schrok er wel een beetje van, maar heb besloten me niet druk te maken.
zondag 11 juni 2017 om 10:32
Hahahaha geweldig, stomme hormonen! Ik heb nog geen huilbuien gehad, ik ben wel net zo wisselvallig als het weer aldus mijn man. Maar eigenlijk ben ik dat altijd wel haha.
Wat is het vandaag een lekker weertje! Wie gaat er nog wat leuks doen?
zondag 11 juni 2017 om 10:34
Ik ben vaak moe! Heb dagen dat ik liever alleen maar wil liggen en slapen. En dit is nog maar t begin
voor de rest af en toe last van borsten. Oh en ik merk dat ik mezelf ertoe moet zetten om te eten. Heb een verminderde eetlust. Ben een chocolade en koffiefreak en dit heb ik al meer dan 1 week niet gegeten en gedronken, haha.
Wij hebben t nog aan niemand verteld. Willen liever de 1e echo afwachten. Deze is nog niet gepland, omdat ik nog uit ben over de verloskundigepraktijk :-/
Geniet van deze zonnige dag!!

Wij hebben t nog aan niemand verteld. Willen liever de 1e echo afwachten. Deze is nog niet gepland, omdat ik nog uit ben over de verloskundigepraktijk :-/
Geniet van deze zonnige dag!!
zondag 11 juni 2017 om 10:51
zondag 11 juni 2017 om 12:02
Ik werk ook 40 uur, en ben 10 uur/week kwijt aan reistijd.
Daarnaast probeer ik ook nog een bruiloft voor te bereiden, pfoe (nog 1 maand te gaan)!
Ik vond de vorige keren week 7 t/m 11 echt de hel, ZO moe! Bijna niet te doen...
Gelukkig duurt dat dus niet zo heel erg lang, 1-2 maandjes en dan voel je je alweer veel energieker.
Daarnaast probeer ik ook nog een bruiloft voor te bereiden, pfoe (nog 1 maand te gaan)!
Ik vond de vorige keren week 7 t/m 11 echt de hel, ZO moe! Bijna niet te doen...
Gelukkig duurt dat dus niet zo heel erg lang, 1-2 maandjes en dan voel je je alweer veel energieker.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 11 juni 2017 om 13:22
Aah zo leuk, ik precies hetzelfde! Heb morgen afspraak voor vervangend werk. Zal bij mij in de buurt worden want woon op meer dan 50km van schiphol. Beetje gek hoor, niet meer vliegen het komende jaar, maar heb het er supergraag voor over! Moet jij wel op spl werken?
zondag 11 juni 2017 om 14:21
@liesboeta: mijn oudste (dochter) is net in april 5 geworden, de jongste (zoontje) wordt volgende maand 2.
@coconutthree7: ik werk 24 uur in de zorg (gemiddeld per week, meestal ene week 2, andere week 4) heb vaste dienst gelukkig maar ga het na de eerste echo wel aan mijn manager vertellen denk ik. Ben benieuwd hoelang ik het vol hou. Bij mijn jongste helaas niet tot de 34 weken kunnen volhouden ivm pijn in mijn bekken, bukken en tillen ging echt niet meer. Toen ben ik geloof ik rond de 30 weken gestopt en nog paar weken boventallig gestaan paar uurtjes per week.
@coconutthree7: ik werk 24 uur in de zorg (gemiddeld per week, meestal ene week 2, andere week 4) heb vaste dienst gelukkig maar ga het na de eerste echo wel aan mijn manager vertellen denk ik. Ben benieuwd hoelang ik het vol hou. Bij mijn jongste helaas niet tot de 34 weken kunnen volhouden ivm pijn in mijn bekken, bukken en tillen ging echt niet meer. Toen ben ik geloof ik rond de 30 weken gestopt en nog paar weken boventallig gestaan paar uurtjes per week.
zondag 11 juni 2017 om 14:47
Ik werk 40u per week, reistijd is gelukkig wel heel kort... ik vertel het pas bij 12 weken. Vind het wel spannend..
@ Lisboeta, Ah nee... erg hè die hormonen. Bij mij uit zich dat vooral in spontane woede uitbarstingen bij dingen die mij normaal gesproken lichtelijk irriteerde thuis en huilbuien als ik series aan het kijken ben.....
@ Lisboeta, Ah nee... erg hè die hormonen. Bij mij uit zich dat vooral in spontane woede uitbarstingen bij dingen die mij normaal gesproken lichtelijk irriteerde thuis en huilbuien als ik series aan het kijken ben.....
zondag 11 juni 2017 om 14:48
hallo dames, ik wil ook graag meeschrijven als dat mag!
afgelopen donderdag positief getest, vrijdag de verloskundige gebeld en heb 30 juni de eerste echo! vind het heel spannend, ben nu 5 weken zwanger en dit is mn eerste zwangerschap. uitgerekende datum weet ik niet precies maar kom uit op begin februari zoiets
afgelopen donderdag positief getest, vrijdag de verloskundige gebeld en heb 30 juni de eerste echo! vind het heel spannend, ben nu 5 weken zwanger en dit is mn eerste zwangerschap. uitgerekende datum weet ik niet precies maar kom uit op begin februari zoiets

anoniem_170520 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 14:53
12.05% gewijzigd
zondag 11 juni 2017 om 14:50
Hoi dames,
mag ik ook meeschrijven nog? Ik heb vanochtend positief getest en ik kom waarschijnlijk ergens begin februari uit, maar weet het nog niet zeker! Mijn cyclus was laatste 2x nogal warrig dus weet niet precies waar ik op uit kom.
voor mij eerste kindje, en ik vind het echt super spannend! Voel me in principe prima.
mag ik ook meeschrijven nog? Ik heb vanochtend positief getest en ik kom waarschijnlijk ergens begin februari uit, maar weet het nog niet zeker! Mijn cyclus was laatste 2x nogal warrig dus weet niet precies waar ik op uit kom.
voor mij eerste kindje, en ik vind het echt super spannend! Voel me in principe prima.
zondag 11 juni 2017 om 15:06
Leuk!!' Ik woon net op de grens dus heb gekozen om toch naar spl af te reizen, sowieso heb ik een 50% contract dus zal niet zo vaak zijn! Ik ga in de koffiercorner zitten (zat ik 4 jaar geleden ook! Dus als je in de buurt bent !!!Leentjes89 schreef: ↑11-06-2017 13:22Aah zo leuk, ik precies hetzelfde! Heb morgen afspraak voor vervangend werk. Zal bij mij in de buurt worden want woon op meer dan 50km van schiphol. Beetje gek hoor, niet meer vliegen het komende jaar, maar heb het er supergraag voor over! Moet jij wel op spl werken?
zondag 11 juni 2017 om 15:13
Welkom alle nieuwkomers! Leuk dat we zo'n grote groep hebben.
Babbes wat je zegt over eerst zien dan geloven herken ik wel. Mijn schoonmoeder roept ook alleen maar: laten we eerst maar eens kijken of het dit keer blijft zitten, terwijl ik er zelf wel heel veel vertrouwen in heb. Vind dat best vervelend eigenlijk. Toch anders dan bij de eerste zwangerschap die wel in 1x goed ging.
Inspiratie dat wachten is rot he! Kan nu bijvoorbeeld al niet wachten tot 12 weken zodat iedereen het ook gewoon weet. En eigenlijk wil ik dat het nu gewoon al februari is haha. Duurt me veel te lang die 40 weken.
Flipje ik ben benieuwd naar je blog en je verhaal. Heb je hier een link van?
Wished had gehoopt beter nieuws van je te lezen. Wat ontzettend klote zeg! Heel veel sterkte.
Coconut ik vertel het met 12 weken op mijn werk, dus zal rond eind juli zijn.
Lisboeta hahaha die moodswings. Ik heb het idee dat ik ze nog niet heb, maar mijn man denkt daar anders over.
Ik ben sinds donderdag echt ontzettend moe. Tot nu toe iedere middag geslapen als mijn dochter naar bed gaat. Het is echt niet te doen. Gelukkig nog niet misselijk ofzo. Hopelijk blijft dat! Nog 5 dagen tot de echo. Kan echt niet wachten!!
Babbes wat je zegt over eerst zien dan geloven herken ik wel. Mijn schoonmoeder roept ook alleen maar: laten we eerst maar eens kijken of het dit keer blijft zitten, terwijl ik er zelf wel heel veel vertrouwen in heb. Vind dat best vervelend eigenlijk. Toch anders dan bij de eerste zwangerschap die wel in 1x goed ging.
Inspiratie dat wachten is rot he! Kan nu bijvoorbeeld al niet wachten tot 12 weken zodat iedereen het ook gewoon weet. En eigenlijk wil ik dat het nu gewoon al februari is haha. Duurt me veel te lang die 40 weken.
Flipje ik ben benieuwd naar je blog en je verhaal. Heb je hier een link van?
Wished had gehoopt beter nieuws van je te lezen. Wat ontzettend klote zeg! Heel veel sterkte.
Coconut ik vertel het met 12 weken op mijn werk, dus zal rond eind juli zijn.
Lisboeta hahaha die moodswings. Ik heb het idee dat ik ze nog niet heb, maar mijn man denkt daar anders over.
Ik ben sinds donderdag echt ontzettend moe. Tot nu toe iedere middag geslapen als mijn dochter naar bed gaat. Het is echt niet te doen. Gelukkig nog niet misselijk ofzo. Hopelijk blijft dat! Nog 5 dagen tot de echo. Kan echt niet wachten!!
Throw kindness around like confetti
zondag 11 juni 2017 om 15:18
Mijn blog is te vinden op
http://wensmama.blog
Morgen is het alweer 1 jaar geleden dat F* werd geboren...

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 11 juni 2017 om 17:46
Welkom nieuwe meiden! Leuke grote groep zo!
Veel om weer op te reageren en forum mobiel dus alvast sorry als ik mensen vergeet..
@Valiente wat een stomme opmerking van je schoonmoeder zeg, ze zegt het misschien wel uit een soort zelfbescherming maar het lijkt me heel naar om zo te horen.
@werk, ik werk sinds mijn dochter 24u per week en dat bevalt erg goed dus blijf ik lekker doen.. denk wel dat ik 6 wkn voor bevalling stop, vorige keer met 4 wkn gedaan maar dat vond ik toch heel zwaar. En nu met een rondstuiterende peuter...
@flip sterkte morgen meis, heel heftig.
@klachten, vreetbuiten veel dorst en MOEMOEMOE...
@mvm vandaag voor t eerst in kannen zitten plassen, best lastig maar voor het goededoel.
Verder valt t me op dat ik echt nog niet misselijk ben... nog iets wat mn gevoel voor een jongetje versterkt... we wachten af!
Veel om weer op te reageren en forum mobiel dus alvast sorry als ik mensen vergeet..
@Valiente wat een stomme opmerking van je schoonmoeder zeg, ze zegt het misschien wel uit een soort zelfbescherming maar het lijkt me heel naar om zo te horen.
@werk, ik werk sinds mijn dochter 24u per week en dat bevalt erg goed dus blijf ik lekker doen.. denk wel dat ik 6 wkn voor bevalling stop, vorige keer met 4 wkn gedaan maar dat vond ik toch heel zwaar. En nu met een rondstuiterende peuter...
@flip sterkte morgen meis, heel heftig.

@klachten, vreetbuiten veel dorst en MOEMOEMOE...
@mvm vandaag voor t eerst in kannen zitten plassen, best lastig maar voor het goededoel.
Verder valt t me op dat ik echt nog niet misselijk ben... nog iets wat mn gevoel voor een jongetje versterkt... we wachten af!
zondag 11 juni 2017 om 18:17
Hoe kan ik in de tabel? Moet ik dat zelf doen of doet iemand dat?
En ik las even terug en zag dat sommige het al wel en sommige het niet verteld hebben aan ouders enzo. Wij willen sowieso wachten tot de eerste echo, maar hebben jullie leuke ideeën om het te vertellen? We willen het graag bee5je origineel doen maar hoe... We zaten te denken aan een boekje te geven van Nijntje over opa en oma pluis of misschien cakejes met versiering? Iemand ideeën?
En ik las even terug en zag dat sommige het al wel en sommige het niet verteld hebben aan ouders enzo. Wij willen sowieso wachten tot de eerste echo, maar hebben jullie leuke ideeën om het te vertellen? We willen het graag bee5je origineel doen maar hoe... We zaten te denken aan een boekje te geven van Nijntje over opa en oma pluis of misschien cakejes met versiering? Iemand ideeën?