Uitgerekend 1-15 februari 2018

28-05-2017 16:04 696 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647

Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Babbes 34 2e/3e 1 februari Jongen!
Jongen!
:love: .. januari bevallen! :heart: :heart:
Sunshine85 33 1e 1 februari Jongen! :love: .. januari bevallen! :heart:
theo75 30 2e 2 februari Meisje! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Lara89 29 3e 10 februari Jongen! :love: 5 februari bevallen! :heart:
Wannabe79 38 Tweede 15 februari Jongen! :love: 12 februari bevallen! :heart:
Floress 31 Derde 1 februari nnb :heart:
Lawtist 26 1e 1 februari nnb :heart: 1x miskraam
coconutthree7 Tweede 3 februari nnb :heart:
Limbogirly 31 Eerste 4 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
Jarja 23 1e 4 februari Meisje! :heart:
Inspiratie 24 Tweede 6 februari nnb :heart:
Valiente 26 Tweede 7 februari Verrassing! :heart: 2x vroege miskraam
Lilly89 27 Tweede 10 februari nnb :heart: 1e kindje met 32 wk geboren
Lisboeta 29 1e 11 februari nnb :heart:
Jayla2 30 Tweede 13 februari Verrassing! :heart: 6x miskraam, zwanger via IVF
Anoekzo 29 Eerste 14 februari Meisje! :heart:
Kleinmormel 28 Eerste 14 februari nnb :heart:
Sarina87 29 Tweede 14 februari Jongen! :heart: Jan '17 mk
Tiepvout 27 Eerste 14 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
s-sweetheart 26 Eerste 15 februari nnb :heart:
Bluesheep 27 Tweede 17 februari nnb :heart:
:hug: Fitz
:hug: Wished
:hug: Koekjeerbei
:hug: flipje2 :rose:
:hug: leentjes89
:hug: mamamaria81
:hug: Kreukel792
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sarina87 schreef:
11-06-2017 15:06
Leuk!!' Ik woon net op de grens dus heb gekozen om toch naar spl af te reizen, sowieso heb ik een 50% contract dus zal niet zo vaak zijn! Ik ga in de koffiercorner zitten (zat ik 4 jaar geleden ook! Dus als je in de buurt bent !!!
Oooh leuk! Wel gezellig! Vind je t niet vervelend dat mensen het dan al zo vroeg te weten komen (collega's)? 50 procent is fijn, ik vlieg 80. Dit wordt ons eerste kindje. Als ze iets zouden hebben op spl wat in ploegendienst is, dus buiten de spits om, zou ik het zo doen! Maarja krijg het morgen te horen, ben heeeeel benieuwd!
leyla18 schreef:
11-06-2017 18:17
Hoe kan ik in de tabel? Moet ik dat zelf doen of doet iemand dat?

En ik las even terug en zag dat sommige het al wel en sommige het niet verteld hebben aan ouders enzo. Wij willen sowieso wachten tot de eerste echo, maar hebben jullie leuke ideeën om het te vertellen? We willen het graag bee5je origineel doen maar hoe... We zaten te denken aan een boekje te geven van Nijntje over opa en oma pluis of misschien cakejes met versiering? Iemand ideeën?
In die tabelpost staat de gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen. Dan kan je daarna die post aanpassen en jezelf toevoegen.

Wij hadden een foto gemaakt van onze zwangerschapstest. Die af laten drukken, in een envelop gedaan met naam van familielid erop. Geen kaartje niks. En dan "we hebben wat voor je". Zo leuk! Je zag ze echt kijken, het verwerken duurde heel even, en toen die reacties. Zo leuk!
Wij hebben voor de opa's en oma's toen een klein koffertje gemaakt met schoentjes rompertje en speentje en een kaartje of de baby een keertje mag komen logeren als hij/zij er is..
De tantes en ooms kregen een paar babyschoentjes ingepakt als cadeautje.

Voor nu weten we het nog niet, we willen in ieder geval op een of andere manier onze dochter erin mee laten doen. Ik zag al wel wat leuke dingetjes op pinterest maar weet het nog niet zeker..
Hoi allemaal,

Als het mag sluit ik ook graag nog aan! Heb vandaag de vrije minuutjes besteed aan het teruglezen van alle berichtjes lol.

Ik heb 31 mei positief getest. Heb al 2 kindjes: een jongetje van 3 en een meisje van 1. Zijn allebei deze zomer jarig. Ik heb donderdag al eerste echo gehad. Ik had borstvoeding en ben nu 2x ongesteld geweest met 2 maanden ertussen. Laatste keer was 3 maanden geleden, dus Verloskundige Wilde checken hoever ik was. Mijn woord dat het niet ver was, was niet genoeg.

Met de echo is mijn vermoeden bevestigd of is er een einde van een zwangerschap te zien geweest, maar daar ga ik niet van uit. In iedergeval nog geen kloppend hartje. Gok het voor nu dus maar op een week of 5 waarmee ik begin januari uit zou komen. Over anderhalve week nieuwe echo. Was er eerst heel nuchter over, maar ben toch wel de dagen aan het af tellen en symptomen aan het zoeken als extra bevestiging, maar mijn gevoel zegt dat het gewoon goed is ondanks dag ik in tegenstelling tot eerste 2 zwangerschappen nu 'last'heb van weinig.

Overigens heb ik hoe dan ook niks te klagen als ik de verhalen hier zo lees. Beseffen soms te weinig hoeveel we boffen en schaam me er zelfs soms een beetje voor als je weet hoeveel sommigen ervoor hebben moeten doen terwijl onze kindjes ons vooralsnog iig zijn komen aanwaaien. Om een beetje te compenseren ben ik wel ontzettend slecht in zwanger zijn

Waar ik wel last van heb is dat mijn buik al behoorlijk opgezet is en er vooral s avonds al echt zwanger uit ziet! Best een beetje absurd....

@work. Ik werk 24 uur voor baas en daarnaast een vaste klus waar ik gemiddeld 8-12 uur per week zoet mee ben. Werk veel s avonds, dus ook best veel thuis met de kinderen overdag. Bij mij is iedereen in de zomer 2 maanden weg (behalve ik), dus ik ga het voor de zomerstop vertellen als we bij de 2e echo straks kloppend hartje hebben gezien. Ook omdat ik enige werknemer ben en ik een verhoogd risico heb om eerder met verlof te moeten, dus wil zeker weten dat alles qua werk zo snel.mogelijk na de zomer geregeld is voor het geval ik eerder uitval.

@Facebook; heb een Pb gestuurd, lijkt me heel leuk!

@tabel heb het nog nooit gedaan, maar lees dat het op tel niet handig is. Mocht iemand er mee bezig gaan (anders probeer ik van de week een x achter computer): leeftijd 33/36, 3e kindje, echo 22 juni, bijzonderheden; 1e echo 8 juni nog geen kloppend hartje. Vorige zwangerschappen pre eclampsie, bekkeninstabiliteit & zeekoesyndroom (40+ aangekomen ;-) kortom: ik verheug me op de komende 7/8 maanden en probeer te genieten van iedere dag zonder 'last! :-)
Welkom Nena, leuk! Wat gaaf, zo snel al een derde kindje! Goed dat je probeert op je gevoel te vertrouwen.

Flipje, een beladen dag vandaag las ik. Sterkte!

Ik heb sinds gisteravond last van keelpijn en denk dat de vermoeidheid nu zo'n beetje gaat beginnen... word er chagrijnig van. Ik heb trouwens helemaal niet 'was het maar vast februari'! Vind het allemaal enorm spannend en heb die tijd voor mijn gevoel nog hard nodig om aan het idee te wennen. Ben wel heel benieuwd naar de eerste echo op 28-06.
Sterkte vandaag, Flipje.

Ik had nog een test liggen en voor de grap nog eens gedaan, overdag, na heel veel gedronken te hebben: knalpositief (waar hij twee weken geleden nog pas na vijf minuten een ministreepje liet zien).

Het begint nu allemaal wat echter te worden, hebben jullie dat ook? Kon het eerst helemaal niet geloven, maar nu is het aardig geland.
foutje, eerst even inloggen als mezelf...
Hoi Dames, ik zou ook graag met jullie mee willen schrijven.

Ik ben volgens mijn inschatting nu 5 februari uitgerekend van ons tweede kindje en deze dagen zijn mega spannend ik kijk zo uit naar de 12 weken grens voorbij zijn en een beetje vertrouwen kunnen hebben. Want dat heb ik dus nog niet.

We zijn 2 jaar bezig geweest voor deze zwangerschap en uiteindelijk via IUI in ronde 5 gelukt. Verder heb ik een langzame schildklier wat geassocieerd is met miskramen ik krijg medicijnen daarvoor, alleen blijft het wel spannend.
Bij ons zoontje kreeg ik rond deze tijd een bloeding en vervolgens een (te) vroege echo waarna ons verteld werd thuis op de miskraam te gaan wachten. Na een week een nieuwe echo met hart activiteit. Ik merk dat deze ervaring toch behoorlijk in mijn hoofd speelt nu ben heel erg bang weer zoiets mee te moeten maken.

Dus, beetje gestressed hier, maar wel heel blij dat het gelukt is natuurlijk. :lol:

Verder val ik op random momenten in slaap, ben af en toe misselijk, pijn in mijn borsten en krampen steken vanalles in mijn buik. O en ik zou s'avonds makkelijk voor 4 maanden zwanger door kunnen gaan of zo, kleding zit ook al niet meer lekker.
@Flipje, heb net zitten huilen bij jouw blog. Zo ontzettend verdrietig wat jullie hebben moeten doormaken. En zo knap dat je gewoon doorgaat, ik hoop zo voor jullie dat je nu een gezond kindje mag krijgen!
.
anoniem_348352 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 20:49
99.64% gewijzigd
Ik heb mezelf toegevoegd aan de tabel!

wat een leuke ideeën.
Ik heb voor mijn ouders en mijn zus kraskaarten gekocht. Dan staat er bovenaan: ik moet je iets vertellen. En dan als ze wegkrassen, dan komt er te staan, je wordt oma/opa etc.
Voor schoonfamilie ga ik nog even over nadenken..

Welkom voor de nieuwe dames! Wat een grote groep zeg!

Ik heb mij vanochtend ingeschreven bij de verloskundige, zal wel snel gebeld worden voor een afspraak, spannend!
Welkom allemaal!

@floress heb ik ook. Word er een beetje wiebelig van dat er nog geen hartje op echo was vorige week. Mijn gevoel zegt dat er niks aan de hand is en we over anderhalve week een prima kloppend hartje gaan zien, maar toch... Vanmorgen inderdaad ook nog een test gedaan, die werd meteen flink positief. Heb er nu nog 1 in de kast liggen en vermoed dat ik die nog wel even ga doen vlak voor de 2e echo. Alhoewel ik eigenlijk betwijfel of het wat zegt, want HCG verdwijnt niet zo snel uit je lijf meen ik ;-)

Bij de eerste hebben we een briefje op de post gedaan "opa & oma achternaam" en "tante zus" met de echofoto erin en verder niets, mocht iedereen het zelf uitvogelen van wie die was :-) (wij komen allebei uit gezin van 4). Niemand verwachte het al bij ons, dus dat was wel grappig. Ik schaam me diep maar probeer al de hele ochtend te bedenken hoe we het bij 2e verteld hebben.... volgens mij met een sinterklaasgedicht bij kerst, maar weet het niet meer zeker. *shame*

Ik had nu bedacht (als mijn peuters voor de verandering meewerken....) dat als we over anderhalve week een positieve echo hebben ik een foto maak van mijn 2 kinderen met echo foto voor mijn schoonmoeder (die is paar dagen daarna jarig en hebben in de woonkamer een wat verouderde foto hangen met alleen nog mijn oudste erop).

Mijn oudes zijn dan nét weer op vakantie en komen pas over anderhalve maand terug, ongeveer tegleijk met mijn zus die op wereldreis is. Zat dus ook te twijfelen om het hen gewoon niet te vertellen zodat iedereen zich eind augustus een hoedje schrikt van mijn dikke buik (ik krijg heel snel een hele dikke buik). :-D Maar gok dat ik mijn broers van de zomer nog wel zal zien en die zijn niet zo goed met geheimpjes en wil het ze wel zelf vertellen. Alhoewel ik vermoed dat de reactie van mijn moeder is "waar begin je aan?!" ;-)
aan alle nieuwe meiden gefeliciteerd! wat wordt de groep al lekker groot!

vanochtend om 4 uur wakker geworden en naast het toilet gaan liggen... moest vandaag werken op locatie (ik ben styliste). eerst in de auto gespuugd daarna bij aankomst op locatie en daarna midden in het werk naar buiten gerend.. was blij dan het werk er weer opzat vandaag. wat ik wel heel raar vindt is dat ik op het moment water niet binnen hou maar wel ontzettend trek hebben in kaassoufflé.

nog paar daagjes tot eerste echo! heb er ontzettend veel zin in.
Alle nieuwe dames gefeliciteerd! Hopelijk gaan we een fijne zwangerschap tegemoet!

@Flipje: Wat zal het gister een beladen dag zijn geweest. Hoe gaat het met je?

@de rest. Het valt me op dat er veel zijn die in het medische traject zitten. Zo zie je maar dat het niet allemaal vanzelfsprekend is.

Ik voel mijzelf zoooo onzeker. Heb sinds een paar dagen last van bruine afscheiding en gedurende de dag soms wat menstruatiekrampen. Het hoeft niets te betekeken maar doordat er nog geen echo is gemaakt ben ik de hele dag bang dat het mis zit. Gister avond nog maar eens getest. Test van de kruidvat. Dan zie ik wel een plusje verschijnen maar het streepje haaks op de ander is grijs en niet blauw. Ben in paniek naar het winkelcentrum gereden voor een nieuwe test. Het gaat echt nergens over en vind mezelf ook echt zo stom dat ik zo paniekerig ben. Misschien komt het wel dat de kans dat ik op natuurlijke wijze zwanger raak zo klein is dat ik nu bang ben dat ik nooit meer zwanger raak als het mis zou gaan. Maargoed vrijdag heb ik de echo. Hopelijk gaan de dagen snel voorbij!
@tiepvout oohh wat kun je jezelf dan in de weg zitten hè? Heel herkenbaar! Volgens mij is die zwangerschap een training in geduld en loslaten ter voorbereiding op het ouderschap ;)
Het zit vast gewoon goed!

@nagini welkom! En wat fijn dat het meteen raak was na de Clomid! Wat betreft vertellen: iemand vertelde me dat haar huisarts had gezegd dat je het moet vertellen aan de mensen waarvan je wilt dat ze er voor je zijn, mocht het misgaan. Daarom hebben wij het al met vijf weken aan onze ouders verteld.

@jarja wat rot dat je zo beroerd bent, hoop dat dat gauw minder wordt! Hadden ze iets door op je werk?

Hier gevoelige borsten en ik ruik beter, oja en ik word steeds om 05.00u wakker. Verder nog niet echt symptomen, ook iets waar ik me natuurlijk lekker ongerust over kan maken :hyper:
Nog 15 nachtjes tot de eerste echo!
.
anoniem_348352 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 20:49
99.62% gewijzigd
@ tiepvoud, ik had dat ook bij eerste zwangerschap bruine afscheiding 2 weken lang (en ook helder bloed waarna het echo drama begon). En uiteindelijk was alles goed. Maar, die bruine afscheiding schijnt heel normaal te zijn, later ook van anderen gehoord om me heen. Is iets van innestelingsbloed wat later komt, dus probeer het vertrouwen te houden ook al is het eng. Bij mij kwam het in week 6/7denk ik.
Leentjes89 schreef:
11-06-2017 21:39
Oooh leuk! Wel gezellig! Vind je t niet vervelend dat mensen het dan al zo vroeg te weten komen (collega's)? 50 procent is fijn, ik vlieg 80. Dit wordt ons eerste kindje. Als ze iets zouden hebben op spl wat in ploegendienst is, dus buiten de spits om, zou ik het zo doen! Maarja krijg het morgen te horen, ben heeeeel benieuwd!
En? Wat mag je voor leuks doen? Ja ik vind dat idd niet zo leuk dat iedereen die je tegenkomt het meteen weet maar tot nu toe heb ik nog steeds geen startdatum gekregen omdat mijn manager nog het een en ander moest uitzoeken ivm mijn jv en over 2 weken heb ik al mn echo haha dus komt me goed uit! X
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!!!
Er is zoveel geschreven!! Hier gaat alles goed, gisteravond om 19:30 sliep ik al haha!! Fijne dag
Gefeliciteerd alle nieuwe dames!!!

Vind het super fijn en leuk om te lezen hoe jullie zwangerschappen gaan. Doet me goed om te lezen dat ik niet de enige stress kip ben. Herken het gevoel dat je bang bent dat als het deze keer mis gaat, het dan heel lang duurt voordat het weer lukt. Heeft nu ook 1,5 jaar geduurd.

Kwaaltjes komen nu toch echt wel. In de ochtend staat eten me tegen, maar heb inmiddels gemerkt dat een banaan er prima in gaat. Meestal gaat het rond 11 uur beter maar vind die misselijkheid wel echt naar. Ook eet ik meer, vooral hartig terwijl ik normaliter echt een zoetekauw ben. Heb al weken geen chocolade op! Voel me vooral in de ochtenden ook wat trillerig. Dus ja al met al mag ik niet klagen, maar hoop wel dat het hierbij blijft. Dat het noet erger wordt...

Ik werk fulltime maar kan wel op veel dagen mijn uren een beetje zelf indelen. Dus vanmorgen ben ik bijvoorbeeld om 9 uur begonnen omdat ik misselijk en trillerig was. Heel fijn om beetje te kunnen schuiven!

Heb de verloskundige gemaild om een afspraak in te plannen. Heb besloten dat ik na die eerste echo bij de GYN gewoon naar een verloskundige wil. Kan me enorm druk maken en wil vooral iemand die de tijd voor me neemt en vrijwel alleen vrouwen ziet waar alles goed gaat.

Wij hebben nog niks verteld en dat gaat steeds lastiger. Willen wachten tot na de echo maar twijfel of dat gaat lukken. Merk dat als ik me zo misselijk voel ik graag wil praten erover. Mijn vriend heeft een drukke baan en kan dat vaak niet. Zou dan graag mijn moeder bellen. Dus wellicht vertellen we het toch voor de eerste echo.

Wat betreft vertellen, mijn moeder is fan van Blond en daar heb je een oma mok van. Ga die op de blond website personaliseren met oma "naam". Gaat ze super leuk vinden denk ik! Rest weten we nog niet. Het is zowel voor mijn ouders als schoonouders het eerste kleinkind, dus dat wordt nog wat!
Hoi meiden, ben ik weer even.

Gisteren was inderdaad wel even een moeilijke dag.
Maar vandaag dan meteen weer een hele leuke: mijn 'aanstaande' en ik zijn in ondertrouw gegaan! :heart:
Nog maar 3,5 week tot onze bruiloft.

Onze eerste echo komt ook al wat dichterbij gelukkig, nog 9 dagen.
Maar ik zie in de tabel dat babbes en jarja nu echt bijna aan de beurt zijn!!

Leuk hoor, de eerste plaatjes kijken. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Welkom aan de nieuwe zwangeren, van harte gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Flipje, van harte met jullie ondertrouw! Wanneer is de grote dag?
Ik kan me indenken dat gisteren een hele emotionele dag geweest is, het is ook zo heftig wat jullie hebben meegemaakt. Veel sterkte nog met de komende 9 wachtdagen!

Wat een leuke manieren hebben zijn jullie aan het bedenken om het te vertellen aan de omgeving. De eerste zwangerschap hebben wij de aanstaande grootouders een boekje van Nijntje Pluis gegeven, viel erg in de smaak. Dit keer hebben we na de positieve test de naaste familie en vrienden gebeld & dat het eindelijk gelukt was, was al mooi genoeg.

Ik werk 20 uur per week, teamleider en enkele collega's weten van het medische traject en nu ook dat het gelukt is. Wel fijn om te kunnen delen. Ik heb verder nog geen kwaaltjes, wel vaker wakker 's nachts.

Vandaag ziekenhuis gebeld, eerste echo staat gepland op 7 juli, duurt voor mijn gevoel nog erg lang... Gelukkig gaan we tussendoor nog 2 weken op vakantie.
Lisboeta; Op mijn werk heb ik 1 malig de opmerking over zwangerschap te horen gekregen wat eigenlijk mijn voordeel was, was dat de eerste keer in de auto is gebeurd en ben wel vaker wagen ziek (spuug normaal alleen niet) dus kon het goed weg doen als wagen ziekte en vanaf dat punt was mijn maag gewoon van streek.

vanochtend werd ik wakker en voelde me niet direct beroerd en in plaats van genieten werd ik er gewon een beetje zenuwachtig van... maar zodra ik op stond was dat al weer klaar want toen was de misselijkheid weer goed aanwezig.

Flipje; gefeliciteerd! lijkt me een heerlijk vooruitzicht. ga je toevallig van die dan dan ook gebruik maken om bekend te maken dat je zwanger bent of vindt je het dan nog te vroeg?

inderdaad nog 2 daagjes voor de echo. ik merk dat ik er niet echt zenuwachtig over ben. heb er gewoon een goed gevoel over. wel heb ik er veel zin in! komt ook omdat ik gewoon heel nieuwschierig ben hoever ik nu daadwerkelijk ben.
Flipje gefeliciteerd!!! Wat een mooi vooruitzicht, ik heb je blog ook gelezen, echt heftig, het is jullie van harte gegund een gezond kindje xxx
Gefeliciteerd Flipje! Wat een mooie vooruitzichten allemaal. Op naar een mooie echo. Babbes en Jarja, ik duim voor jullie! Bijna aan de beurt.

Normaal heb ik nooit last van wagenziekte maar nu heb ik het ineens, terwijl ik zelf rijd. Dat is toch vreemd??? Kan komen door de hoeveelheid rotondes die ik op moet en er nu dus gevoelig voor ben. Maar damn.. hang iedere keer zowat als een hond met mijn hoofd uit het raam om maar wat frisse lucht te krijgen.

Ben trouwens zojuist gebeld door moeders voor moeders... en ze komt morgen al langs. Nu ben ik ineens bang dat ik bij hun test ineens niet meer positief zal testen 😂😂😂. Maarja ben sowieso wat zenuwachtiger ivm licht bruinverlies gisteren... maar wie weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven